15 listopada br. zakończył się w Starostwie Powiatowym w Giżycku już trzeci z kolei dyżur pracownika Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Olsztynie Delegatury w Ełku w sprawie Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP). Mobilne stanowisko ZIP cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców powiatu.
Korzyści z posiadania konta w ZIP jest wiele. To m.in. możliwość sprawdzenia historii swojego leczenia od 2008 roku, wykonanych badań oraz przepisanych leków. Każdy znajdzie tam również informacje, ile to wszystko kosztowało, a także na temat tego, czy ma prawo do świadczeń w systemie e-WUŚ. Aby jednak uzyskać dostęp do swojego konta, konieczna jest rejestracja, czyli uzyskanie hasła i loginu. Te wydawane są w oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia.
Dla mieszkańców powiatu giżyckiego najbliższa delegatura NFZ znajduje się w Ełku, dlatego też delegatura przy współpracy ze Starostwem Powiatowym w Giżycku zorganizowały w sumie trzy dyżury pracownika delegatury NFZ w Starostwie Powiatowym w Giżycku. Zainteresowanie akcją było bardzo duże. Z mobilnego stanowiska NFZ w Starostwie skorzystało w sumie 468 osób.
Na co dzień hasło i login do konta w ZIP każdy może otrzymać jedynie w punktach i placówkach NFZ od wtorku do piątku w godz. 8.00-16.00, a w poniedziałek w godz. 8.00-18.00:
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Żołnierska 16, Olsztyn – tel. (89) 678 77 00.
Delegatura WM OW NFZ w Elblągu
ul. Bema 18, Elbląg – tel. 89 678 77 66.
Delegatura WM OW NFZ w Ełku
ul. Chopina 15, Ełk – tel. 89 678 77 99.
Punkt Obsługi Ubezpieczonych WM OW NFZ w Iławie
ul. Jagiellończyka 16 – tel. 89 648 72 77.
Należy wziąć ze sobą dokument tożsamości, czyli dowód osobisty lub paszport.
———————————————————————————————————————-
Dowiedz się wszystkiego na temat swojego leczenia!
Co to jest ZIP?
Zintegrowany Informator Pacjenta to ogólnopolski serwis udostępniany przez NFZ wszystkim chętnym od 1 lipca 2013 r.
ZIP składa się z dwóch części:
- ogólnodostępnej,
- widocznej jedynie dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników, gdzie można znaleźć m.in. historyczne dane na swój temat gromadzone przez NFZ od 2008 r.
Co znajdziesz w ZIP bez logowania się?
- Informacje o systemie opieki zdrowotnej (Twój portal).
- Informacje o miejscach udzielania świadczeń w ramach umów podpisanych z NFZ (Gdzie się leczyć).
Rejestracja w ZIP umożliwi Państwu dostęp do informacji o:
- uprawnieniach do świadczeń,
- leczeniu i przepisanych lekach,
- wysokości środków finansowych przekazanych placówkom medycznym za Państwa leczenie.
Ważne!
Kto może mieć konto w ZIP?
W pierwszym etapie funkcjonowania systemu tylko osoby dorosłe:
- Ubezpieczone.
- Ubezpieczające się dobrowolnie.
- Członkowie rodzin zgłoszeni do ubezpieczenia.
- Osoby nieubezpieczone, ale mające prawo do świadczeń.
- Osoby nieubezpieczone, które kiedyś miały prawo do świadczeń.
ZIP W PRZYSZŁOŚCI TO MOŻLIWOŚĆ:
- zakładania konta dzieciom oraz osobom mającym opiekunów, pełnomocników,
- zgłaszania do NFZ nieprawidłowości, czyli wykazanych świadczeń, które w rzeczywistości nie miały miejsca,
- tworzenia i drukowania interesujących nas raportów,
- sprawdzenia kto, kiedy i jakie składki zdrowotne za nas odprowadził,
- sprawdzenia, jakich mamy zgłoszonych do ubezpieczenia członków rodziny,
- składania wniosków o dostęp poprzez e-PUAP i podpis kwalifikowany,
- a także dostosowanie portalu dla osób niepełnosprawnych.
Kiedy zobaczę dane na temat swojego leczenia? Następnego dnia po załatwieniu formalności w NFZ.
Chcesz wiedzieć więcej?
Informacja całodobowa: (89) 627 12 77 lub 800 133 773