„Kucharze na widelcu” zdobyli nagrodę za reklamę społeczną o żywności

foto Krzysztof Kuczyk , www.kuczyk.comSpecjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Giżycku oraz Zespół Placówek Edukacyjnych w Olsztynie zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą wiedzę o żywności. Uczniowie stworzyli ją w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”.

Reklamy społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace. Wśród nich są reklamy społeczne zespołu „Kucharze na widelcu” ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz zespół „Wyjątkowi” z Zespołu Placówek Edukacyjnych w Olsztynie, które tym samym zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny dla swoich szkół.

Link do strony pracy zespołu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Giżycku: http://www.tescodlaszkol.pl/zespol/124/kucharze-na-widelcu/3

ZWYCIĘZCY "TESCO DLA SZKÓŁ"
ZWYCIĘZCY „TESCO DLA SZKÓŁ”

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” oferuje (jeszcze do kwietnia 2016 r.) wyjątkowy konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, łącząc edukację i cenne nagrody z emocjonującą zabawą oraz przygodą.
S.O.S., czyli jak Warmia i Mazury ruszyły na ratunek przyszłości. W takiej właśnie przygodzie biorą udział uczniowie z województwa warmińsko-mazurskiego. W ramach programu odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia w Agencji F.O.O.D., a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku.

Na czym polega program?
Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki. Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się. Uczestnicy sami odkrywają jednak wiele cennych faktów i uczą się nowych umiejętności – np. jak samodzielnie zrobić masło, wyprodukować własny zakwas do pieczenia chleba oraz poznają proces produkcji wielu popularnych produktów.

Zabawa dla przyszłości
Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski. Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale i niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu”, uczniowie mają znikomą wiedzę na temat pochodzenia żywności. Dzieci z Warmii i Mazur nie wiedzą, jak powstają popularne produkty spożywane przez nich na co dzień, a co za tym idzie – nie potrafią określić, czy są w ogóle zdrowe. Np. co trzeci uczeń z warmińsko-mazurskich szkół nie zdaje sobie sprawy, że drożdżówki nie są jednak zaliczane do zdrowej żywności. Dlatego też w ogromnej większości dzieci dokonują niezdrowych wyborów, a problem otyłości rośnie.
Program Tesco dla Szkół jest odpowiedzią na ten problem i stanowi wsparcie szkół zarówno w szerszej edukacji żywieniowej dzieci, jak i we wdrażaniu zmian wprowadzonych przez rozporządzenie Ministra Zdrowia o asortymencie w sklepikach szkolnych.

Nagród ciąg dalszy!
Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych, w którym zwyciężył Zespół Placówek Edukacyjnych w Olsztynie i Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Giżycku, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.
Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Więcej informacji o programie oraz zapisy dla szkół na www.tescodlaszkol.pl

Biuro prasowe:
Maja Głuśniewska, Garden of Words
tel.: 512 352 187,
e-mail:  m.glusniewska@gardenofwords.pl