Licealiści z I LO w czołówce konkursu JA Titan

DSC_0003Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Giżycku od 5 lat plasują się w ścisłej krajowej czołówce konkursu JA Titan, Zarządzanie Firmą a od 4 lat zdobywając miejsca medalowe. W tym roku w rozegranych w Ministerstwie Finansów ogólnopolskich finałach udział wzięły aż 2 drużyny. Zespół Legendary 7 (Marta Ejsymont, Rafał Noga) uzyskał tytuł finalisty, natomiast Emilia Dobko i Anna Perżyło z zespołu NIEOBLICZALNI, uzyskały wicemistrza kraju.

Podziwiam zespoły z Giżycka. – mówi Danuta Romanowska, krajowy koordynator programu Zarządzanie Firmą – Obserwuję, że z każdym rokiem reprezentują coraz wyższy poziom wiedzy, ale najważniejsze jest to, że potrafią wspaniale współpracować ze sobą i dzielą się wiedzą. Starsi uczą młodszych, zarażają ich swoją pasją. Wiem, że także absolwenci wracają do szkoły i pomagają swoim młodszym kolegom i koleżankom zrozumieć podstawy zarządzania i poznać różne strategie rządzące rynkiem gospodarczym. Z dużym sentymentem wspominam Kamila Domysławskiego i Zuzannę Ejsymont.

Kamil samodzielnie „rozgryzał” podstawy zarządzanie i podzielił się swoimi spostrzeżeniami z pozostałymi. Zuzia jest młodą osobą bardzo kompetentną, dbającej o dobro całej grupy ze szkoły. W tym roku poprosiłam ją o poprowadzenie rozgrywek finałowych. Bardzo cenna u wszystkich grup z Giżycka jest umiejętność współpracy i zdrowej rywalizacji, dzięki temu zespoły osiągają każdego roku sukces w konkursie krajowym.

Ja Titan jest grą symulacyjną, której celem jest wypracowanie jak najlepszego wyniku finansowego wirtualnej spółki. W tym roku ponad 1300 firm uczniowskich stanęło do rywalizacji, w ramach której podejmowały wiele decyzji biznesowych: mogły zaciągać kredyty w wirtualnym świecie, uruchamiać nowe linie produkcyjne, decydować o fuzjach, a także inwestycjach w promocję i badania czy marketing. O wynikach finansowych firmy decydują nie tylko decyzje podejmowane przez zespół, ale również poczynania pozostałych przedsiębiorców konkurujących na tym samym symulowanym rynku. W konsekwencji uczniowie muszą być przygotowani na rozwiązywanie złożonych problemów biznesowych.

– Umiejętności, które uczniowie nabywają w trakcie gry, takie jak zarządzanie strategiczne, podejmowanie decyzji, szybkie analizowanie informacji, praca w grupie, przydają się nie tylko w życiu zawodowym, lecz także osobistym. To doskonała lekcja planowania swojej pracy w czasie oraz konsekwencji w działaniu – wyjaśnia Danuta Romanowska – Nawet jeśli uczniowie nie zostaną w przyszłości przedsiębiorcami, to z pewnością będą konsumentami, a zatem klientami różnych firm. Zdobyta wiedza pozwoli im na efektywniejsze dysponowanie posiadanymi zasobami i ułatwi osiągnięcie sukcesu – dodaje.

Dodatkową nagrodą dla finalistów konkursu jest udział w rozgrywce pokazowej, tzw. Friendly Game, podczas której młodzieży towarzyszą przedstawiciele ze świata biznesu. Wolontariusze podzielą się swoimi doświadczeniami z zakresu prowadzenia przedsiębiorstwa.

DSC_0008

DSC_0003 DSC_0005 DSC_0007