Uprzejmie informujemy, iż w dniach 24.07.2020r. – 14.08.2020r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Giżycku przebywa na urlopie.
Odpowiedzi na zapytania przesłane drogą elektroniczną w okresie urlopu zostaną udzielone po dniu 14.08.2020r.
W sprawach pilnych bezpłatną poradę konsumencką można uzyskać:
- pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundację Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -18:00 (opłata wg taryfy operatora),
- Centrum E-Porad konsumenckich prowadzone przez Stowarzyszenie dla Powiatu, Stowarzyszenie Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret po adresem: porady@dlakonsumentow.pl
Ponadto o wszelkich problemach dotyczących reklamacji towarów i usług można informować Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie,
ul. Dąbrowszczaków 10
10-540 Olsztyn, www.ih.olsztyn.pl
tel.89 527 27 65
adres e-mail: olsztyn@olwiih.neostrada.pl
Skargę na niewłaściwą jakość handlową oferowanych potraw należy zgłosić do Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) w Olsztynie
ul. Szarych Szeregów 7, 10-079 Olsztyn, www.wijhars.olsztyn.pl
tel. 89 535 90 48, 89 527 44 64
adres e-mail: wiolsztyn@ijhars.gov.pl
Informacje dotyczące praw konsumenckich znajdują się również na stronach:
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uokik.gov.pl; www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl
- Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oraz Stowarzyszenie Aquila (AQUILA) – www.dlakonsumenta.pl
- Federacja Konsumentów – www.federacja-konsumentow.org.pl
- Fundacja Konsumentów – www.konsumenci.org
- Europejskie Centrum Konsumenckie – www.konsument.gov.pl
- Urząd Komunikacji Elektronicznej – www.uke.gov.pl
- Związek Banków Polskich – www.zbp.pl
- Rzecznik Finansowy – www.rf.gov.pl
- Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl
- Urząd Regulacji Energetyki – www.ure.gov.pl