Podróż po Polsce – wycieczka uczniów „Elektryka”

21 maja 2024r. o godzinie 7:30, czterdziestu dwóch uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku z klas 2e/s, 2m i 1 i wraz z opiekunami Ewą Zawadą, Agnieszką Roszkowską i Małgorzatą Handrysiak wyruszyło na wycieczkę po Polsce. Podczas wyprawy trwającej 3 dni, zwiedzili hutę szkła w Olsztynku, Grunwald, Golub-Dobrzyń, Toruń oraz kopalnię soli w Kłodawie.
Zapraszamy do przeczytania relacji z wycieczki:
DZIEŃ 1 – Olsztynek, Grunwald, Golub-Dobrzyń
Dzień zaczęliśmy odwiedzinami w Olsztynku, dokładniej huty szkła artystycznego. Mieliśmy przyjemność dowiedzieć się jak działa praca nad szklanymi ozdobami. Poznaliśmy cały proces tworzenia figurek, pokazano nam jak koloruje się szkło oraz jak się je kształtuje.
Po pokazie hutniczym wyruszyliśmy do Muzeum Bitwy pod Grunwaldem, gdzie razem z przewodnikiem odkryliśmy wszystkie detale historii bitwy. Samo muzeum zrobiło na nas duże wrażenie, a oprócz niego odwiedziliśmy też pomniki upamiętniające bitwę oraz ruiny kaplicy funkcjonującej w tamtych czasach.
Ostatnim miejscem do którego pojechaliśmy tego dnia był Golub-Dobrzyń. Po zakwaterowaniu się w zamku i zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy na spacer po mieście. Przeszliśmy przez most który rozdziela dwie części miasta (Golub i Dobrzyń) oraz zobaczyliśmy rynek. Po powrocie do zamku, o 21:00 czekało nas nocne zwiedzanie. Pani przewodnik opowiedziała nam historię zamku oraz historię Anny Wazówny, która jest duchem straszącym na zamku.
DZIEŃ 2 – Toruń
O 8:30 wyjechaliśmy z zamku w Golubiu-Dobrzyniu i skierowaliśmy się prosto do Torunia.
Swoją przygodę w Toruniu zaczęliśmy odwiedzinami w Geodium, gdzie mogliśmy zobaczyć i doświadczyć różnych interaktywnych zajęć związanych z planetą ziemią.
Po wizycie w Geodium mieliśmy około półtora godziny czasu wolnego na ulicy Szerokiej. Niektórzy wykorzystali ten czas na zakup pamiątek i odwiedzenie ciekawych miejsc, a niektórzy na posiłek.
Następnie udaliśmy się do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Na 5 piętrach pełnych interaktywnych, edukacyjnych wystaw mogliśmy dowiedzieć się wiele o zarówno otaczającym nas świecie, jak i o kosmosie.
Po wyjściu szybko zakwaterowaliśmy się w hotelu, ponieważ czekało na nas zwiedzanie toruńskiej starówki. Przewodnik pokazał nam między innymi najważniejsze miejsca Torunia, tj. dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę czy Ratusz Staromiejski.
Ostatnim punktem naszej wizyty w Toruniu były warsztaty piernikarskie w Piekarni Starutoruńskiej. Dowiedzieliśmy się tam o historii pierników oraz wykonaliśmy swoje własne pierniki.
DZIEŃ 3 – Kłodawa
Około godziny 8:00 wyjechaliśmy z hotelu, kierując się w stronę Kłodawy.
Zwiedziliśmy Kopalnie Soli w Kłodawie, która jest największą kopalnią soli w Europie Środkowej. Żeby tam się dostać, musieliśmy zjechać windą 600m pod ziemię. W środku kopalni znajdowały się nie tylko same korytarze, ale też kapliczka, scena, ekspozycja starych urządzeń górniczych, wystaw zdjęć 3D kopalni i okolic. Na koniec atrakcji Pan przewodnik pokierował nas w stronę hałdy soli, gdzie mogliśmy wziąć sobie po kilka bryłek różowej soli kamiennej.
Zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w dalszą trasę, tym razem już w stronę domu. Około godziny 19:30, po trzech dniach pełnych wrażeń, dotarliśmy do Giżycka z torbami pełnymi pamiątek oraz… soli