W czwartek 15.10.2020 uczniowie klas pierwszych i drugich II Liceum Ogólnokształcącego im. Gustawa Gizewiusza w Giżycku z okazji Dni Erasmusa mieli możliwość uczestniczyć w niecodziennych lekcjach prowadzonych przez uczniów klas trzecich w ramach projektu Erasmus+ Edukacja Szkolna.
Uczestnicy projektu pod kierunkiem Koordynatora Małgorzaty Szpakowskiej wprowadzili innowacje do lekcji biologii i geografii, historii i języka angielskiego poprzez zastosowanie aplikacji Google Cardboard, Expeditions i Earth oraz użycie dysku, dokumentów i formularzy Google.
Klasa 2abG dowiedziała się m.in o odkryciu bakterii przez znanego mikrobiologa poprzez wirtualną wizytę w jego pracowni, mogła przyjrzeć się budowie komórki bakterii oraz być świadkiem rozmnażania bezpłciowego w technologii VR (VR, z ang. Virtual reality). Nauka za pomocą gogli Cardboard pokazała młodym biologom, że lekcja może być przygodą, bo są w stanie zdobywać wiedzę poprzez własne doświadczenia, co przekłada się na lepsze zrozumienie i zapamiętanie materiału.
Na lekcji geografii kl. 2aP wyruszyła na wycieczkę po Europie z aplikacją Google Earth. Aplikacja prezentuje mapy satelitarne, modele trójwymiarowe oraz zdjęcia z poziomu człowieka, co pozwala na zbudowanie lepszego wyobrażenia o przestrzeni. Uczniowie po ściągnięciu aplikacji na telefon, wyszukiwali podane miejsca na podstawie współrzędnych geograficznych. Zaciekawieni możliwościami 3D, chętnie uczestniczyli w odnajdywaniu kluczowych informacji.
Okulary VR przeniosły uczniów kl.1d w niecodzienny świat Starożytnej Grecji. Aplikacja Expeditions pozwoliła na zorganizowanie wirtualnej wycieczki, podczas której uczniowie z projektu pełnili rolę przewodnika i poprowadzili klasę połączoną w jednej sieci lokalnej do kolebki cywilizacji.
Na lekcji języka angielskiego młodzi ludzie z kl. 2abG dowiedzieli się jak dzięki dokumentom Google tworzyć i edytować pliki, a także współpracować z innymi osobami z dowolnego miejsca. Stworzyli przykładową ankietę Google na temat prowadzonej lekcji, badając zaciekawienie klasy nowymi możliwościami i obserwując automatycznie pojawiające się i aktualizowane w formie wykresów odpowiedzi.
Podsumowując, wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w edukacji daje możliwość uniknięcia szkolnej rutyny i rozwija kreatywność młodzieży, która chętnie korzysta z nowych technologii do nauki.
informacja: II Liceum Ogólnokształcące