Młodzież II LO uczy się jak być świadomym konsumentem

W dniach 6 i 7 listopada 2013 roku uczniowie klas pierwszych /b, c, d/ uczestniczyli w lekcji przedsiębiorczości prowadzonej przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów, panią Katarzynę Tota-Leszczyńską. Temat zajęć były „Prawa i obowiązki konsumenta. Bądź świadomym konsumentem.”

Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się kim jest konsument, do czego ma prawo jako nabywca towaru lub usługi oraz do kogo zwrócić się, jeżeli nabyliśmy towar niezgodny z opisem, albo po prostu uległ awarii. Pani rzecznik odpowiadała na pytania młodzieży, które dotyczyły między innymi zakupów w sieci, jak również telemarketingu. W czasie dwu-godzinnego spotkania wywiązała się żywa dyskusja, na zakończenie której udało się ustalić, jakimi cechami powinien charakteryzować się świadomy konsument.

Ponadto pani rzecznik opowiedziała również o roli jaką pełni w powiecie giżyckim, z jakimi problemami mogą do niej zwrócić się jako konsumenci oraz przedstawiła przykładowe sytuacje w jakich może znaleźć się każdy, kto dokonuje transakcji na rynku.

Na zakończenie spotkania uczniowie otrzymali od pani rzecznik wykaz najważniejszych praw konsumenta oraz listę instytucji, do których można się zgłosić, jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji jak również plakietkę z akcji społecznej –  „Nie bądź jeleń, weź paragon”.

Lekcja została zorganizowana przez nauczycielkę podstaw przedsiębiorczości – panią Dorotę Małek.

Uczniowie klas I

 

Fot. II Liceum Ogólnokształcące w Giżycku