14.9 C
Giżycko
28 września 2024
Strona główna Blog Strona 105

Jeszcze tylko przez tydzień organizacje pozarządowe mogą składać wnioski o dotacje

Zarząd Powiatu w Giżycku ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w roku 2022, w następujących obszarach:

  1. kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,
  2. kultura fizyczna,
  3. profilaktyka i promocja zdrowia,
  4. ratownictwo i ochrona ludności,
  5. wsparcie organizacji pozarządowych na terenie powiatu giżyckiego poprzez prowadzenie doradztwa na rzecz NGO,
  6. dofinansowanie wkładu własnego organizacji pozarządowych,
  7. edukacja ekologiczna.

Termin składania ofert: 4 lutego 2022 r. do godz. 15:00 (jedynie w przypadku zadania polegającego na dofinansowaniu wkładu własnego organizacji pozarządowych do dnia 30 czerwca 2022 r. lub do wyczerpania środków zaplanowanych w planie dotacji na 2022 rok).

Zadania publiczne powinny być realizowane w przedziale czasowym określonym przez Państwa w ofercie, ale nieprzekraczającym okresu od 1 stycznia 2022r. do 15 grudnia 2022r.

W pkt. VI.3. oferty „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty…” należy opisać:
– środki bezpieczeństwa związane z realizacją zadania lub alternatywne sposoby wykonania zadania wynikające ze stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2,
– w jaki sposób zapewniona zostanie dostępność zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami.

OGŁOSZENIE, karta oceny formalnej, karta oceny merytorycznej [POBIERZ]

Wzór oferty [POBIERZ]

Treść ogłoszenia w BIP [ZOBACZ]

 

Rusza piąta edycja Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej!

Jesteś lokalnym liderem, działaczem, aktywistą? Chciałbyś, aby twoja działalność społeczna zyskała nowy wymiar i energię? Pragniesz wymienić się doświadczeniami z innymi liderami oraz zdobyć nową wiedzę i umiejętności liderskie? Zapisz się do piątej edycji Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej!

Do udziału w Szkole Liderów Ekonomii Społecznej zapraszamy pracowników jednostek samorządu terytorialnego, pracowników, członków i wolontariuszy organizacji pozarządowych oraz członków grup nieformalnych/inicjatywnych działających na terenie powiatu ełckiego, giżyckiego, gołdapskiego, oleckiego, piskiego i węgorzewskiego.

Program Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej obejmuje sześć dwudniowych szkoleń:

05-06.03 Lider, animator, aktywista? Kim jestem dla siebie a moja rola w lokalnym środowisku – szkolenie diagnozujące moją rolę w lokalnym środowisku, określające wizję tego, czego bym chciał/a, wyznaczające cele, wzmacniające poczucie własnej wartości jako lokalnego działacza, integrujące, rozwijające kompetencje osobiste.

02-03.04 Ekonomia społeczna (ES) jako element rozwoju lokalnego i osobistego – czym jest ES, jakie ma formy, z jakich korzysta narzędzi, idea, misja, znaczenie ekonomii społecznej w rozwoju społeczności i jednostki, dobre praktyki – co potrafi zdziałać umiejętne i racjonalne wykorzystanie ES w lokalnym środowisku.

14-15.05 Lider bez zespołu, zespół bez lidera. Budowanie partnerstw i dobrego zespołu – celem szkolenia jest zdobycie umiejętności diagnozowania zasobów i budowania zespołu oraz partnerstw wokół idei, koncepcji, pomysłu, tak by stały się możliwe do zrealizowania.

11-12.06 Jak angażować ludzi wokół idei: komunikacja jako podstawa współpracy – język bez barier i przemocy to język angażujący i wspierający, jak porozumiewać się skutecznie, osiągnąć świadomość siebie i innych w procesie komunikacji, motywować i słuchać informacji zwrotnych – praktyczne warsztaty z komunikacji.

09-10.07 Skąd pozyskać pieniądze i jak je rozliczyć – to szkolenie ABC każdego lidera poszukującego dofinansowania własnych działań. Syntetyczne przedstawienie źródeł finansowania, narzędzia do rozliczeń oraz monitoringu, podstawowa sprawozdawczość.

27-28.08 Od idei do działania. Kreowanie koncepcji inicjatyw ekonomii społecznej – kreowanie pomysłów na konkretne inicjatywy ES w środowisku lokalnym, jak przejść od pomysłu do konkretów czyli planowanie i krótkie uporządkowanie w działania.

UWAGA!!! Miejsce, w którym odbędą się szkolenia zostanie podane do wiadomości w późniejszym terminie.

Z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju nie możemy zagwarantować, że wszystkie zjazdy odbędą się stacjonarnie. O ewentualnych zmianach formy zajęć (na tryb online) będziemy informowali Państwa na bieżąco.

Rekrutacja do Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej trwa do 27 lutego 2022 r. (godz. 16.00). Aby wziąć w niej udział należy wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgu1exoqkNLJlC3fgQL6WALqJ9mFKChf_G_aGflJzR3jfj0Q/viewform?usp=sf_link

Szkoła Liderów Ekonomii Społecznej jest bezpłatna. Organizator zapewnia materiały dydaktyczne oraz nocleg i wyżywienie.

W przypadku problemów z zebraniem pełnej grupy szkoleniowej (12 osób) organizator zastrzega sobie prawo do przedłużenia rekrutacji, a także do zmiany terminu szkoleń.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.

regulamin_rekrutacji_i_uczestnictwa_w_szkoleniach_(aktualizacja_03_2021)

umowa_szkoleniowa_-_szkola_liderow_es_2022

77. rocznica wyzwolenia niemieckiego obozu Auschwitz-Birkenau

To ważna data w kalendarzu, o której kolejne pokolenia nie mogą nigdy zapomnieć. Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu to święto obchodzone 27 stycznia, w rocznicę wyzwolenia niemieckiego obozu Auschwitz-Birkenau. Zostało uchwalone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2005 r., by uczcić pamięć Żydów pomordowanych w czasie II wojny światowej.

Zagłada ludności żydowskiej była zaplanowanym i konsekwentnie przeprowadzanym przez III Rzeszę Niemiecką procesem masowego wymordowania Żydów na wszystkich opanowanych terenach Europy, choć zdecydowana większość ofiar pochodziła z okupowanej Polski i Europy Wschodniej. Równolegle do niej przeprowadzona została akcja ludobójstwa ludności romskiej (Porajmos).

W pierwszej kolejności przygotowywano zagładę Żydów z Generalnego Gubernatorstwa – zaplanowano ją szczegółowo i nazwano Akcją Reinhardt (Einsatz Reinhardt). W Bełżcu, Sobiborze i Treblince zamordowano (głównie w komorach gazowych) co najmniej milion Żydów.

 

Źródło informacji: Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu – Instytut Pamięci Narodowej (ipn.gov.pl)

 

Fot. pixabay

Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia

27 stycznia obchodzimy Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia. Z tej okazji składamy najserdeczniejsze życzenia i podziękowania wszystkim, którzy pomagają osobom bezrobotnym i udzielają im profesjonalnego wsparcia w odnalezieniu miejsca na rynku pracy.

W sposób szczególny pragniemy podziękować i złożyć wyrazy uznania wszystkim pracownikom Powiatowego Urzędu Pracy w Giżycku za wysiłek, który wkładacie Państwo w realizację codziennych zadań, które mają ogromną wartość społeczną a wymagają również empatii, zrozumienia i otwartości na drugiego człowieka.

W pracy zawodowej życzymy wielu sukcesów, satysfakcji, a także wytrwałości w przezwyciężaniu wszelkich trudnych sytuacji, w życiu osobistym wszelkiej pomyślności i dużo zdrowia. Niech każdego dnia towarzyszy Państwu ludzka życzliwość, uznanie w oczach klientów i partnerów rynku pracy oraz całej społeczności lokalnej Powiatu Giżyckiego.

 

Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku istnieje już 20 lat

„Minęło 20 lat od momentu powołania do życia Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku. Z perspektywy tych dwóch dekad nie do końca trafiona była chyba nazwa, bo dziś wciąż z święcą szukać tego, który ją bezbłędnie pamięta i wypowie/zapisze. Co innego świadomość istnienia „informacji turystycznej”, bo dla mieszkańców i turystów przede wszystkim jesteśmy „informacją”. A że punkt widzenia zmienia się wraz z punktem siedzenia, stąd nasi partnerzy, z którymi realizujemy projekty promocyjne, widzi nas jako „centrum promocji”. Ale w sumie, czy to aż tak ważne?! Cieszy i jest autentycznym źródłem dumy i satysfakcji fakt, że wpisaliśmy się w krajobraz nie tylko lokalnego i regionalnego systemu obsługi ruchy turystycznego, ale także krajowego, a czasami i gdzieniegdzie także szerszego formatu. Pandemia trochę „zdemolowała” ową radość, bo nawet w komplecie trudno się spotkać, ale mamy przed sobą cały rok i dość okazji do przypomnienia i podkreślenia naszych 20. urodzin. Foto: T. Karolski, logo: MC”

informacja: Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku

Nabór 2/2022 w ramach PROW 2014-2020 ogłoszony!

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” informuje o możliwości składania wniosków na operacje, które spełniają warunki przyznania pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Wnioski można składać od 07 do 28 lutego 2022 r. Ostateczny termin składania wniosków upływa 28.02.2022 r. o godz. 12:00.

I. Pomoc będzie przyznawana na operacje w zakresie:

  • Wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych.
  • Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.

II. Formy wsparcia: Refundacja kosztów.

III. Wysokość limitu środków:

Wzmocnienie kapitału społecznego  – 165 000,00 EURO (660 000,00 zł po indykatywnym kursie 4 zł) w tym:

  1. Promowanie lokalnych produktów i usług (2.1.4) – 165 000,00 EURO (660 000,00 zł po indykatywnym kursie 4 zł)
  • Maksymalna kwota pomocy w przypadku podmiotu będącego jednostką  sektora finansów publicznych wynosi 38 178,00 zł (i stanowi do 63,63%  kosztów kwalifikowalnych). Kwota wsparcia w ramach LSR wynosi do  60 000,00 zł (w tym wkład EFFROW:  38 178,00  zł oraz 21 822,00 zł, stanowiący wkład własny będący wkładem krajowych środków publicznych).
  • Maksymalna kwota pomocy w przypadku Wnioskodawcy nie będącego jednostką sektora finansów publicznych (sektor społeczny) wynosi do 60 000,00 zł.
  • Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.

Rozwój lokalnej przedsiębiorczości – 761 282,58 EURO (3 045 130,32 zł po indykatywnym kursie 4 zł ), w tym:

  1. Wsparcie budowy lub wyposażenia w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozpoczęcie działalności gospodarczej (2.1.1)  – 289 097,54 EURO (1 156 390,16 zł) w tym:
  • Wysokość premii wynosi: 50 000,00 zł. na jednego Wnioskodawcę.
  1. Wsparcie budowy lub wyposażenia w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozwój działalności gospodarczej (2.1.1)  – 307 185,04 EURO ( 1 228 740,16 zł po indykatywnym kursie 4 zł) w tym:
  • Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt wynosi do 200 000,00 zł.
  • Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.
  • Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 70% kosztów kwalifikowalnych.
  • Konieczność utworzenia 1 miejsca pracy.
  1. Wyposażenie w sprzęt i urządzenia podmiotów podejmujących kooperację (2.1.3) – 165 760,45 EURO (tj. 663 041,80 zł po indykatywnym kursie 4 zł)
  • Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt w zakresie kooperacji wynosi do 163 041,00 zł.
  • Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt w zakresie stworzenia inkubatora przetwórstwa lokalnego wynosi do 500 000,00 zł.
  • Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.
  • Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 70% kosztów kwalifikowalnych.
  • Konieczność utworzenia miejsca pracy.

 IV. Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy wraz z załącznikami składać należy bezpośrednio (osobiście, przez pełnomocnika albo osobę upoważnioną) w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, Ogonki, ul. Letniskowa 13; 11- 600 Węgorzewo, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 w terminie od 07 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022r., przy czym w ostatnim dniu naboru tj. 28 lutego 2022r., wnioski będą przyjmowane od godz. 8.00 do godz. 12.00.  Decyduje data wpływu wniosku do Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”.

V. Warunki udzielenia wsparcia:

  1. Złożenie wniosku wraz z innymi dokumentami w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
  2. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014 -2020.
  3. Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka ,,Wielkie Jeziora Mazurskie” na lata 2016 -2023.
  4. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
  5. Wysokość wsparcia:
    a. do 63,63% kosztów kwalifikowanych w przypadku jednostki sektora finansów publicznych;
    b. do 70% dla podmiotów z sektora gospodarczego;
    c. do 100% dla podmiotów z sektora społecznego

VI. Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się do pobrania na stronie internetowej www.mazurylgr.pl w zakładce LSR 2016 -2023/ LSR 2016 – 2023 oraz w wersji papierowej w Biurze LGD. Minimalna liczba punktów konieczna do uzyskania pozytywnej oceny operacji i umieszczenia na liście rankingowej operacji rekomendowanych do dofinansowania  wynosi 50 % punktów ogólnej ich sumy (tj. 91 punktów).

VII. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.

  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia).
  • Oświadczenie dot. lokalnych kryteriów wyboru.
  • Oświadczenie o zatrudnieniu osoby z grupy defaworyzowanej (o ile dotyczy).

VIII. Miejsce udostępnienia dokumentacji konkursowej:

IX. Informacje dodatkowe
Wnioskodawcy mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy pracowników Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” przy przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych oraz uzyskać dodatkowe informacje w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, Ogonki, ul. Letniskowa 13; 11 – 600 Węgorzewo, tel. 728 821 575, e-mail: fundusze@mazurylgr.pl lub w Centrum Edukacji i Promocji Rybactwa w Wilkasach, ul. Olsztyńska 54, 11-500 Giżycko, tel. 87 428 29 51, e mail: promocja@mazurylgr.pl .
Konsultacje w ramach naboru udzielane będą do 25 lutego 2022r.

Laureaci konkursu profilaktycznego CPUiIS nagrodzeni!

Konkurs Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku na plakat profilaktyczny do kalendarza na rok 2022 został rozstrzygnięty. Do konkursu przystąpiło 50 uczestników w dwóch kategoriach wiekowych. Laureaci odebrali nagrody i wyróżnienia. Wśród nich byli również uczniowie powiatowych szkół i placówek oświatowych. Ich prace zostały docenione i znalazły się w kalendarzu CPUiIS Giżycko na 2022 rok.

Nowe problemy, na jakie zwróciła uwagę młodzież w swoich artystycznych pracach to uzależnienie od zakupów oraz ogromne zainteresowanie tatuażami.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy.

Kategoria szkoły podstawowe:
I miejsce – Sandra Szablińska , SP nr 1
II miejsce – Bartosz Staniszewski, MOS
III miejsce – Hanna Kwiatkowska, SP nr 3
Wyróżnienia: Hubert Metka (SP nr 7) , Dorota Metka (SP nr 7), Edyta Sieniuć (SP1) , Julia Ulikowska (SOSW)

Kategoria szkoły ponadpodstawowe oraz średnie:
I miejsce – Magdalena Duda (ZSKŚiA)
II miejsce – Natalia Narwojsz (ZSEiI)
ex aequo III miejsce – Gabriela Fok (ZSKŚiA), Julia Czerech (ZSKŚiA)
Wyróżnienia: Oliwia Zielińska (ZSKŚiA), Patrycja Wójcik (ZSKŚiA), Oliwia Dubowska (ZSKŚiA), Julia Haliasz (ZSKŚiA)

 

Fot. Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku

Studniówka w II Liceum Ogólnokształcącym

Młodzież z klas trzecich pogimnazjalnych, jak nakazuje tradycja na 100 dni przed maturą, wraz z wychowawcami oraz rodzicami zorganizowali w Ośrodku „Gwarek – Centrum Aktywnego Wypoczynku” bal studniówkowy. I aby tradycji dopełnić bal rozpoczął polonez. Na parkiecie rozbrzmiewały różne gatunki muzyki, przy których uczestnicy zabawy tańczyli do białego rana (z racji śniegu, który sypał całą noc). Bal studniówkowy to znak, że czas spędzony w murach II LO powoli dobiega końca i jeszcze tylko matura i przyjdzie się nam pożegnać z młodzieżą klas IIIa i III b.
Informacja i zdjęcia: II Liceum Ogólnokształcące w Giżycku

Studniówka w I Liceum Ogólnokształcącym

Studniówka 2022 stała się faktem! Można śmiało powiedzieć, że w tym roku klasom trzecim dopisało niebywałe szczęście, ponieważ w dzisiejszych niepewnych czasach, zabawy szkolne takiego formatu – jak pokazał poprzedni rok, nie zawsze mogą się odbyć! W części oficjalnej nie zabrakło podniosłego nastroju również za sprawą widowiskowo odtańczonego Poloneza, który dostarczył jak co roku pełnej skali emocji, a co było widać na twarzach wszystkich zaproszonych gości! Do finału w postaci matury pozostało około 100 dni, ale tego wieczoru, na tę „jedną chwilę” chyba udało się o tym zapomnieć!

 

Informacja i zdjęcia: I Liceum Ogólnokształcące w Giżycku

Uwaga! Od 25 stycznia Starostwo Powiatowe w Giżycku zamknięte dla bezpośredniej obsługi!

Funkcjonowanie Starostwa Powiatowego w Giżycku w zakresie bezpośredniej obsługi klienta

Z uwagi na gwałtowny wzrost liczby zakażeń koronawirusem, od 24 stycznia 2022 r. aż do odwołania wszystkie lokalizacje Starostwa Powiatowego w Giżycku będą zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta.
Wyjątkiem są sprawy wymienione poniżej oraz wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty. Ustalone terminy wizyt zachowują ważność. Również rozpoczęte wcześniej i niezałatwione sprawy, wymagające obsługi bezpośredniej, zostaną załatwione w dotychczasowy sposób.
Bez zmian funkcjonują też telefony informacyjne oraz dostęp teleinformatyczny do usług realizowanych przez Starostwo Powiatowe.
Apelujemy o korzystanie ze zdalnego kontaktu z urzędem.

Z Pracownikami Starostwa Powiatowego można się kontaktować elektronicznie, dzwoniąc na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych, oraz rezerwując bezpośrednią wizytę w sprawach wymienionych poniżej.
Tablice ogłoszeń urzędowych pozostają dostępne, zapoznanie się z ich treścią jest możliwe wyłącznie z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego.

Przesyłkę można również wrzucić do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu. Pojemniki takie znajdują się w 3 lokalizacjach:

  1. Aleja 1 Maja 14
  2. Zajączka 2
  3. Smętka 5

Z przyczyn sanitarnych odstępuje się od potwierdzenia pieczęcią daty wpływu drugiego egzemplarza korespondencji, który pozostaje u składającego.
Korespondencja wrzucona do skrzynki danego dnia, do godz. 16:00 – w poniedziałek i do 15:30 – od wtorku do piątku, będzie ostemplowana datą wpływu tego dnia.

Sprawy, które można załatwić bezpośrednio w ramach umówionych wizyt:

Wydział Komunikacji

  1. rejestracja pojazdów:
    a. złożenie wniosku o rejestrację pojazdu
    b. odbiór dowodu rejestracyjnego
    c. udział w postępowaniach w sprawach rejestracji pojazdów
  2. prawa jazdy:
    a. odbiór uprawnień do kierowania pojazdami
    b. złożenie wniosku o prawo jazdy
    c. założenie profilu kandydata na kierowcę
    d. udział w postępowaniach w sprawach karnych
  3. transport i działalność regulowana:
    a. udzielanie i zmiany uprawnień transportowych
    b. kontrole przedsiębiorców

Przypominamy!
Każda osoba wchodząca do budynku Starostwa Powiatowego jest zobowiązana do:

  • stosowania środków ochrony osobistej, tj. noszenia maseczki zakrywającej nos i usta oraz ewentualnie rękawiczek ochronnych
  • zaleca się, aby wchodząc do budynku Starostwa, korzystać z urządzenia do dezynfekcji rąk
  • załatwiając sprawy w urzędzie, należy zachować dystans społeczny

Wykaz dotyczący lokalu użytkowego

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r., poz. 1899) Zarząd Powiatu w Giżycku podaje do publicznej wiadomości wykaz dotyczący lokalu użytkowego stanowiącego własność Powiatu Giżyckiego, położonego w Giżycku przy ulicy Generała Józefa Zajączka 2 przeznaczonego do wynajęcia.

Wykaz zawiera 1 pozycję.

Lokal oznaczony numerami 208 i 209

a. opis lokalu: lokal położony na II piętrze budynku o łącznej powierzchni 29,00 m²,

b. wysokość czynszu: 29,06 zł za 1 m² miesięcznie plus 23% VAT.

Uwagi:

Wykaz wywiesza się na 21 dni.

Stawka czynszu obejmuje koszt najmu, koszty eksploatacyjne oraz koszty zarządu.

 

Giżycko, dnia 24 stycznia 2022 r.

WG.2501.1.2022

 

Nowe zasady walki z koronawirusem

Na dzisiejszej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki z ministrem Adamem Niedzielskim ogłosili nowe zasady walki z koronawirusem.

nowe zasady walki z koronawirusem`nowe zasady walki z koronawirusemnowe zasady walki z koronawirusem

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarte konkursy ofert

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarte konkursy ofert na realizację w roku 2022 zadań publicznych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w następujących zakresach zadań:

  1. rozwój kultury fizycznej
  2. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego
  3. integracja europejska oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami
  4. ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego
  5. rozwój turystyki
  6. pomoc społeczna
  7. aktywizacja społeczności lokalnych na obszarach wiejskich
  8. upowszechnianie i ochrona praw konsumenta
  9. żywność i ochrona dziedzictwa kulinarnego
  10. rozwój sektora pozarządowego województwa warmińsko-mazurskiego
  11. realizacja zadań Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w zakresie wsparcia organizacji pozarządowych w pozyskiwaniu środków zewnętrznych
  12. wzmacnianie potencjału twórczego, aktywności obywatelskiej i kompetencji społecznych młodzieży poprzez realizację programu wspierania inicjatyw młodzieży w województwie warmińsko-mazurskim.
  13. działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych

Oferty konkursowe należy składać poprzez generator ofert witkac.pl. W w/w generatorze podane są osoby do kontaktu w poszczególnych zakresach zadań oraz szczegółowe zasady udziału w konkursach, w tym terminy składania ofert.

Jednocześnie zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w spotkaniach on-line dot. praktycznych informacji nt. zlecanych zadań, udzielanych dotacji, zasad udziału w ogłaszanych konkursach, sporządzania ofert konkursowych itp. Spotkania planowane są w 2 terminach: 27 stycznia (w godz. 14-16) i 3 lutego (w godz. 15-17).

Zainteresowane osoby proszone są o przesyłanie zgłoszeń mailem, na adres: op@warmia.mazury.pl . W zgłoszeniu należy podać wybrany termin spotkania oraz adres mailowy, na który zostanie przesłany link do spotkania, dzień przed jego organizacją.

Link do ogłoszenia: https://bip.warmia.mazury.pl/1966/ogloszenie-otwartych-konkursow-ofert-na-realizacje-w-roku-2022-zadan-publicznych-samorzadu-wojewodztwa-warminsko-mazurskiego-przez-organizacje-pozarzadowe-oraz-podmioty-wymienione-w-art.-3-ust.-3-ustawy-o-dzialalnosci-pozytku-publicznego-i-o-wolontariacie.html

Życzenia z okazji Dnia Babci i Dziadka

Babcia i Dziadek to osoby wyjątkowe dla każdego z nas. Służą opieką, radą, zawsze cierpliwi i wyrozumiali. Jesteście dla swych wnuków i prawnuków wspaniałymi przyjaciółmi i nauczycielami życia.

Z okazji Waszego święta życzymy zdrowia, szczęścia, uśmiechu, pogody ducha, aby radość i pomyślność towarzyszyły Wam każdego dnia. Aby Wasze wnuki były dla Was źródłem nieustannej radości i powodem do dumy. Niech miłość, którą otaczają Was najbliżsi napełnia młodzieńczą energią i uśmiechem każdego dnia.

Spotkanie Starosty Giżyckiego z dowódcą 41 batalionu WOT w Giżycku ppłk Adamem Książkiem

W dniu dzisiejszym (tj. wtorek 19 bm.) na zaproszenie Starosty Giżyckiego Mirosława Drzażdżewskiego odbyło się spotkanie z ppłk. Adamem Książkiem, nowym szefem 41 Batalionu Lekkiej Piechoty Wojsk Obrony Terytorialnej w Giżycku. Tematem spotkania było potwierdzenie i doprecyzowanie zasad współpracy pomiędzy samorządem powiatowym i giżycką jednostką WOT. Strony przekazały sobie dane kontaktowe i dokumenty niezbędne do dalszych prac. Nadchodząca piąta fala koronawirusa z pewnością szybko zweryfikuje możliwości wsparcia samorządu powiatowego przez żołnierzy WOT.

   Pułkownik Książek potwierdził gotowość swojej jednostki do wsparcia działań strony samorządowej w przypadku nasilenia się problemów związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa w tzw. „piątej fali”. 

Klasa akademicka SGH w II Liceum Ogólnokształcącym

W Nowym Roku nastąpiły wielkie zmiany w II Liceum Ogólnokształcącym im. Gustawa Gizewiusza w Giżycku spowodowane nawiązaniem współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. W ramach projektu „Klasa akademicka SGH” uczelnia obejmuje wsparciem uczniów z klasy dwujęzycznej oraz prawno-humanistycznej w cyklu edukacyjnym: 2021/2022; 2022/2023; 2023/2024; 2024/2025.
SGH umożliwi udział uczniów w zajęciach dydaktycznych prowadzonych na terenie uczelni oraz przeprowadzi cykl zajęć dla uczniów w siedzibie II Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku. Uczniowie i nauczyciele II LO otrzymali dostęp do zasobów Biblioteki SGH. Natomiast zainteresowani uczniowie będą mogli współpracować ze Studenckimi Kołami Naukowymi oraz uczestniczyć w ważnych wydarzeniach i uroczystościach SGH.
Nauka w „klasach akademickich” młodzieży to nie tylko prestiż, ale również wyróżnienie szkoły i Grona Pedagogicznego za zaangażowanie i trud włożony w edukację i rozwój lokalnej społeczności.

Zaproszenie do udziału w postępowaniu dot. stwierdzenia zgonu, jego przyczyny oraz wystawienia karty zgonu osobom zmarłym na terenie Powiatu Giżyckiego

Zapraszamy podmioty lecznicze lub osoby posiadające prawo wykonywania zawodu lekarza do udziału w postępowaniu pn. „Świadczenie usługi w postaci stwierdzenia zgonu i jego przyczyny oraz wystawienia karty zgonu osobom zmarłym na terenie Powiatu Giżyckiego” .

Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami jest dostępne: https://platformazakupowa.pl/ocenianie/manage/offers/publication/563307

Termin składania ofert: 28.01.2022 do godz. 12:00
Termin otwarcia ofert: 28.01.2022 godz. 12:15

Z końcem stycznia mija termin zgłoszenia beneficjentów rzeczywistych NGO

Dla wielu organizacji pozarządowych styczeń jest miesiącem, w którym będą musiały zrealizować nowy obowiązek – zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych do specjalnego rejestru. Przypominamy, że trzeba to zrobić do 31 stycznia 2022 roku. Jeszcze nie zgłosiliście? Koniecznie przeczytajcie!
grafika: www.ngo.pl 

Komunikat dla fundacji i stowarzyszeń wynikający z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Uprzejmie informuję, że stosownie do treści art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2021 r., poz. 1132 z późn. zm.) stowarzyszenia oraz fundacje działające na terenie powiatu giżyckiego, które przyjmują w gotówce lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej 10.000 euro  (bez względu na to, czy płatność to pojedyncza operacja czy kilka operacji, które są ze sobą powiązane) organizacja ta staje się „organizacją obowiązaną” stosownie do treści w/w artykułu. W sytuacji kiedy operacje w gotówce wymienione wyżej są realizowane przez daną organizację, do jej obowiązków należy realizacja szeregu zadań wynikających z art. 6-8, 27, 33-37, 39, 41, 43, 44, 46, 49, 50, 72, 74, 117 w/w ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Oznacza to m.in. że w chwili przyjęcia lub dokonania płatności w gotówce kwoty powyżej 10.000 euro, fundacja lub stowarzyszenie stają się automatycznie „instytucją obowiązaną”, ale tylko w stosunku do klienta, od którego przyjęła gotówkę lub dokonała płatności w gotówce zarówno w ramach nawiązanych relacji gospodarczych lub w ramach transakcji okazjonalnej. Nie należy tego obowiązku przenosić na relacje z innymi klientami lub na inne transakcje, które nie zostały przeprowadzone w formie gotówkowej. Tylko w tym zakresie  tj. tylko w stosunku do klienta, z którym fundacja lub stowarzyszenie jest związane umową lub transakcją okazjonalną fundacja lub stowarzyszenie powinny rozpoznać ryzyko, zastosować środki bezpieczeństwa finansowego i jeśli transakcja przekracza kwotę 15.000 euro przesłać ją do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Jeśli fundacja lub stowarzyszenie stały się „instytucją obowiązaną” powinny wyznaczyć osobę odpowiedzialną za przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wprowadzić wewnętrzną procedurę i przeszkolić pracowników realizujących obowiązki wynikające z ustawy. Po zakończeniu okresu trwania relacji z klientem, od którego przyjęła gotówkę, fundacja lub stowarzyszenie przestaje być „instytucją obowiązaną”.
Zgodnie z art. 72 w/w ustawy stowarzyszenia lub fundacje, które realizują płatności gotówkowe, albo przyjmują środki pieniężne o wartości przekraczającej 15.000 euro są zobowiązane zgłaszać tę okoliczności Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej w terminie 7 dni od dnia operacji lub dokonania transakcji. Formularz identyfikujący zgłoszenie operacji przekazywany jest zgodnie z paragrafem 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 października 2018 r. w sprawie przekazywania informacji o transakcjach oraz formularza identyfikującego instytucję obowiązaną (Dz. U . z 2018 r., poz. 1946) za pośrednictwem:
1) strony internetowej, której identyfikator URI jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym;
2) oprogramowania interfejsowego umożliwiającego łączność z usługą sieciową systemu teleinformatycznego, której identyfikator URI i opis interfejsu jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym.
Zgodnie z art. 130 ust. 2 w/w ustawy w odniesieniu do stowarzyszeń i fundacji nadzór wykonują także starostwie.
Proszę więc o przesłanie informacji drogą elektroniczną jeśli Państwa organizacja (stowarzyszenie, fundacja) dokonywała jakichkolwiek płatności gotówkowych w kwocie równoważnej 10.000 euro lub wyższej. Informację taką proszę przesyłać na bieżąco na adres mailowy fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl   (za 2021 r. w terminie do dnia 18 stycznia 2022 roku).
Informacje te stanowić będą podstawę do złożenia przez Starostę Giżyckiego sprawozdania Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej o kategoryzacji stowarzyszeń i fundacji mających status „instytucji obowiązanej” na terenie powiatu giżyckiego.
Sprawę proszę potraktować jako pilną.
Starosta Giżycki
Mirosław Dariusz Drzażdżewski

Powołano komisję konkursową na lata 2022-2024

12 stycznia 2022 r. Zarządu Powiatu w Giżycku powołał komisję konkursową do opiniowania ofert składanych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w latach 2022-2024.

Treść uchwały   [pobierz]

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content