15.7 C
Giżycko
27 września 2024
Strona główna Blog Strona 113

Odsłonięcie tablicy upamiętniającej Józefa Kalecińskiego

W dniu dzisiejszym, po uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Wojciech Kętrzyńskiego w Giżycku odsłonięta została tablica upamiętniająca postać Józefa Kalecińskiego żołnierza AK „ADIL”, nauczyciela matematyki w I Liceum w Giżycku w latach 1948 – 1949.

W uroczystościach uczestniczył Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski.

zdjęcia: Gazeta Giżycka

uroczystość odsłonięcia tablicy przy I LO upamiętniającej Józefa Kalecińskiegouroczystość odsłonięcia tablicy przy I LO upamiętniającej Józefa Kalecińskiegouroczystość odsłonięcia tablicy przy I LO upamiętniającej Józefa Kalecińskiego

Obchody 82. rocznicy wybuchu II Wojny Światowej

1 września br. Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski wraz z delegacją przedstawicieli samorządu Powiatu Giżyckiego wziął udział w obchodach 82. rocznicy wybuchu II Wojny Światowej oraz Święcie Weterana. Obchody rozpoczęły się Mszą św. w intencji ofiar II wojny światowej w Kościele Ducha Św. Pocieszyciela. Bezpośrednio po mszy złożono kwiaty pod pomnikiem poświęconym żołnierzom AK i Sybirakom w parku Rogera Goemaere’a przy ul. Moniuszki. W uroczystościach wzięli również udział przedstawiciele organizacji kombatanckich, służb oraz straży powiatowych.

 

Witaj szkoło! Nowy rok szkolny 2021/2022

1 wrzesień – początek nowego roku szkolnego. Szkoła, pierwszy dzwonek po wakacjach, powitania, uczniowie, nauczyciele, rodzice, pracownicy szkoły.
Życzymy wszystkim, aby rozpoczynający się ten niezwykły rok szkolny, pomimo licznych trudności i wyzwań był źródłem pozytywnych przeżyć, sukcesów oraz twórczych pomysłów.

KWALIFIKACJA WOJSKOWA 2021 W GIŻYCKU

Informujemy,  iż tegoroczna kwalifikacja wojskowa na terenie powiatu giżyckiego odbędzie się w terminie od 11 października do 10 listopada 2021 r. Celem kwalifikacji wojskowej jest ustalenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób podlegających temu obowiązkowi oraz osób zgłaszających się w trybie ochotniczym do pełnienia służby wojskowej, które ukończyły 18 rok życia (2002 r. urodzenia oraz roczniki 1997-2001 w innych przypadkach określonych w Obwieszczeniu Wojewody – załączonym poniżej).

Miasto/gmina, termin stawiennictwa:

Miasto Giżycko:  11-25.10.2021 r., godz. 7.30

Gmina Giżycko: 25-28.10.2021 r., godz. 7.30

Gmina Kruklanki : 28-29.10.2021r., godz. 7.30

Gmina Miłki : 29.10.2021r., 02.11.2021r.., godz. 7.30

Gmina Wydminy 02- 04.11.2021r. , godz. 7.30

Miasto i Gmina  Ryn: 05.11.2021 , 08.11.2021 r., godz. 7.30

Kobiety: 09.11.2021 r., godz. 7.30

Dzień dodatkowy: 10.11.2021 r., godz. 8.00

Miejsce pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej w Giżycku: Internat Zespołu Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu w Giżycku, ul. Smętka 7,11-500  Giżycko.

Załączniki: Obwieszczenie Wojewody Warmińsko–Mazurskiego o przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej  w 2021r.

obwieszczenie Wojewody._pdf

Pamiętajmy o obowiązkowej ewidencji źródeł ciepła

Od 1 lipca mamy obowiązek zgłaszania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) informacji dotyczących sposobu ogrzewania naszego domostwa.

Obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na właścicielu lub zarządcy budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw. Obowiązek dotyczy źródeł ciepła nie przekraczających 1 megawata. Jeśli budynek jest ogrzewany OZE np. pompą ciepła, to również należy to zgłosić. Zgłoszenia należy dokonać także w przypadku gdy energia do budynku dostarczana jest za pośrednictwem sieci ciepłowniczej.

Na wysłanie deklaracji obywatele będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. Dla nowo powstałych obiektów deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.

Deklaracje można składać w następujący sposób:

– w formie elektronicznej, czyli przez Internet z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego CEEB, korzystając z Profilu Zaufanego,
– w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta/Gminy zgodnie z lokalizacją budynku. Deklarację można pobrać
i wydrukować ze strony: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie CEEB odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego. Zbieranie i ewidencjonowanie informacji dotyczących źródeł ogrzewania budynków ma pomóc w wymianie przestarzałego ogrzewania i walce ze smogiem.

Uwaga: obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!

Wszelkie materiały informacyjne dotyczące obowiązku składania deklaracji są dostępne i gotowe do pobrania na stronie internetowej: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Powołanie dyrektorów II LO i SOSW w Giżycku

27 sierpnia 2021 r. Starosta Mirosław Dariusz Drzażdżewski oraz Wicestarosta Mateusz Sieroński wręczyli  uchwały Zarządu Powiatu powołujące na stanowiska nowych dyrektorów. W wyniku wygranego konkursu na następne 5 lat dyrektorem II Liceum Ogólnokształcącego została Pani Anna Dec, a dyrektorem Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Pani Justyna Matelak.

 

W rocznicę wybuchu II Wojny Światowej wybrzmią syreny

W 82-tą rocznicę wybuchu II Wojny Światowej – 1 września 2021 r. o godzinie 12:00 – na terenie powiatu giżyckiego zabrzmią syreny alarmowe. Nadany zostanie ciągły sygnał syreny trwający 1 minutę.

„Asystent Ucznia Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi – pilotaż”

Do 10 września potrwa nabór wniosków grantowych dla organów prowadzących szkoły i przedszkola na sfinansowanie kosztów zatrudniania asystentów i asystentek uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami. Maksymalna kwota grantu to ponad 292 tys. zł.

Granty będą przyznawane w ramach projektu „Asystent Ucznia Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi – pilotaż”. Planowane są dwa nabory wniosków. Pierwszy ruszył 16 sierpnia br. i potrwa do 10 września br. Drugi nabór ma zostać ogłoszony w listopadzie 2021 roku.

Do konkursu grantowego mogą przystąpić Jednostki Samorządu Terytorialnego i inne osoby fizyczne i prawne z terenu całej Polski, będące organami prowadzącymi: przedszkola posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem przedszkoli specjalnych, szkoły podstawowe posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem szkół specjalnych, szkoły branżowe I stopnia posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem szkół specjalnych, licea posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem szkół specjalnych, technika posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem szkół specjalnych.

Grant może zostać wykorzystany wyłącznie na pokrycie kosztów zatrudnienia w szkole i/lub przedszkolu asystenta uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ASPE), przez okres 10 miesięcy. Jeden organ prowadzący szkoły może zrealizować przedsięwzięcie grantowe w maksymalnie pięciu prowadzonych przez siebie szkołach. W każdej szkole można zatrudnić w ramach przedsięwzięcia grantowego maksymalnie dwie osoby na stanowisku ASPE.

W związku z koniecznością wcześniejszego przeszkolenia ASPE, rozpoczęcie pracy z dziećmi i młodzieżą będzie możliwe najwcześniej w styczniu 2022 roku. Realizacja przedsięwzięcia grantowego musi zakończyć się przed 31 stycznia 2023 roku.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty

Więcej informacji o programie (w tym również instrukcja wypełnienia wniosku) jest dostępnych na tej stronie: https://asystentspe.pl/

Mobilny punkt szczepień na Dożynkach

Informujemy, że Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Medyczne Masuria w trakcie imprez dożynkowych uruchomi mobilny punkt szczepień, w którym można będzie się zaszczepić jednodawkową szczepionką firmy Johnson&Johnson:

  • Dożynki Gminy Giżycko w Bystrym – 29.08.2021 r. 13:00 – 17:00
  • Dożynki Powiatowo Gminne w Miłkach – 12.09.2021 r. 14:00 – 16:00

Na szczepienie zapiszemy się na miejscu, bez wcześniejszej rejestracji. Należy mieć przy sobie swój PESEL.

Serdecznie zapraszamy do mobilnego punktu szczepień.

Zaproszenie na szkolenie on-line

W związku w wejściem w życie w dniu 6 września 2021 r. kolejnych przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie serdecznie zaprasza na szkolenie on-line dot. przepisów obowiązujących organizacje pozarządowe zgodnie z tą ustawą.

W trakcie szkolenia omówione zostaną zagadnienia m.in. z zakresu definicji dostępności, warunków spełnienia wymagań dostępności, obowiązków JST związanych z dostępnością przy organizacji otwartych konkursów ofert dla NGO, zapisów w umowach zawieranych z organizacjami pozarządowymi, kontroli spełnienia wymagań dostępności itp.

Szkolenie poprowadzi Pani Katarzyna Sadło, która od lat świadczy usługi szkoleniowe i doradcze dla JST oraz NGO, wieloletnia trenerka, konsultantka i autorka publikacji poradniczych dla organizacji pozarządowych. Pani Katarzyna Sadło to wieloletnia prezeska Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, związana także z Ogólnopolską Federacją Organizacji Pozarządowych, Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca i Stowarzyszeniem Dialog Społeczny, członkini zarządu Fundacji dla Polski.

Szkolenie odbędzie się 6 września 2021 roku (poniedziałek) w godz. 16.00-19.00 na profesjonalnej platformie – WEBEX. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia na e-mail: op@warmia.mazury.pl do dnia 2 września br. (w zgłoszeniu należy podać nazwę organizacji, miejscowość i adres e-mail, na który 6 września br. zostanie Państwu przesłany link do szkolenia). Po spotkaniu każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe.

W razie wątpliwości proszę kontaktować się z pracownikami Biura Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie: (89) 512 58 75 lub (89) 512 58 81 (Maja Świtkowska, Katarzyna Mederska-Grabowska).

Program spotkania:
15.30 – 15.55 – logowanie uczestników
16.00 – 16.05 – rozpoczęcie spotkania – Joanna Glezman, Pełnomocnik Marszałka ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
16.05 – 18.50 (w tym przerwa) – szkolenie dot. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja – Katarzyna Sadło
18.50 – 19.00 – podsumowanie i zakończenie spotkania – Joanna Glezman

V Mazurska Pętla Biegowa – cykl jubileuszowy

Fundacja Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w tym roku obchodzi swoje 30-lecie.
W związku z powyższym zaplanowano, jak co roku wydarzenie, w którym bezpłatnie będą mogli uczestniczyć mieszkańcy oraz osoby przebywający w tym czasie na Mazurach.
V Potrójna Mazurska Pętla – cykl jubileuszowy, jest to impreza biegowa, w której co roku bierze udział wielu miłośników biegania z różnych regionów Polski. W tym roku chcemy, aby impreza odbyła się w potrójnym wymiarze. Oznacza to, że zamiast jednego wydarzenia biegowego, organizujemy trzy. Planujemy zorganizować biegi w Krutyni, Olecku oraz w Giżycku. Trzy biegi, na trzech dystansach, na trzydziestolecie Fundacji.
plakat Mazurska Pętla Biegowa

OWES Ełk zaprasza do udziału w Targach EKOnomii Społecznej

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku zachęca koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie socjalne i inne podmioty ekonomii społecznej do sprzedaży swoich ekologicznych produktów na największych targach ekologicznych w naszym regionie. 12 września 2021 r. będziemy mogli się spotkać na trzecich już Targach EKOnomii Społecznej.

Odbiorcom zapewnia tematyczne prelekcje i warsztaty. Obecnie prowadzi rekrutację na stanowiska wystawiennicze.

Termin Targów Ekologicznych przewidziany jest na 12 września 2021 r. w Ełku.

Zapraszamy producentów produktów ekologicznych do zgłaszania swojego udziału.
Do współpracy zapraszamy w szczególności koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie socjalne i inne podmioty ekonomii społecznej.

Zgłoś swój udział – to proste! Jak to zrobić?

1. Wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
2. Wyślij na adres e-mail kamila.guzewicz@adelfi.pl do 5 września br.

Formularz zgłoszeniowy [pobierz]

Jeżeli mają Państwo pytania, prosimy o kontakt pod numerem telefonu – Kamila Guzewicz 796-373-811.

 

Do 10 września organizacje pozarządowe mogą zgłosić zamierzenia na przyszły rok

Zapraszamy Państwa do wypełnienia ankiety pt. „MAPA AKTYWNOŚCI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH POWIATU GIŻYCKIEGO”. Wypełniając ankietę każda organizacja ma możliwość zgłoszenia zamierzeń, jakie planuje zgłosić do dofinansowania przez Powiat Giżycki w przyszłym roku w trybach przewidzianych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Nawet jeżeli nie planują Państwo ubiegać się o dotacje w przyszłym roku, zachęcamy do podania / zaktualizowania danych teleadresowych organizacji, szczególnie adresu e-mail, na który mogą Państwo otrzymywać informacje ważne dla sektora pozarządowego, dotyczące m.in. konkursów grantowych, konsultacji społecznych, szkoleń, konferencji itp.

Dzięki wypełnieniu ankiety:

  1. potwierdzają lub aktualizują Państwo dane teleadresowe organizacji,
  2. organizacja ma możliwość zgłoszenia zamierzeń, jakie planuje zgłosić do dofinansowania przez Powiat Giżycki w przyszłym roku w trybach przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  3. możliwe jest przekazywanie przez Starostwo Powiatowe w Giżycku informacji dotyczących sektora pozarządowego m.in. w zakresie konkursów ogłaszanych przez Powiat Giżycki, możliwościach pozyskiwania środków zewnętrznych przez sektor pozarządowy, szkoleniach, konferencjach itp.
  4. publikowana i aktualizowana jest „Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych Powiatu Giżyckiego” na stronach internetowych Powiatu Giżyckiego (portal informacyjny Powiatu Giżyckiego, Biuletyn Informacji Publicznej) w celu dostarczenia aktualnej informacji mieszkańcom, organizacjom i innym zainteresowanym działalnością organizacji pozarządowych.

Wypełniony formularz należy dostarczyć/przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Giżycku, Wydział Spraw Obywatelskich, pokój 211, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, lub skan podpisanej ankiety pocztą elektroniczną na adres: fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl

W związku z harmonogramem prac nad projektem budżetu Powiatu na przyszły rok prosimy o składanie ankiet w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 września 2021 r.

 

Ankieta [pobierz DOC]

Ankieta [pobierz PDF]

„Współpraca sukcesem terapii” – wizyta w Alytus na Litwie

Tym razem do Alytusa, naszego litewskiego partnera, w ramach projektu „Współpraca sukcesem w terapii” z programu Litwa- Polska, wyjechała 16- osobowa grupa przedstawicieli różnych instytucji oraz 10-osobowa grupa rodziców dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W Alytusie, zwiedzając miejsca terapii i wsparcia, analizowano możliwości przeniesienia dobrych praktyk do nas, a rodzice naszych uczniów niepełnosprawnych spotkali się z rodzicami uczniów z Alytusa.

informacja: Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych

Zapraszamy na Jubileuszowy V Półmaraton Wydminy!

Niezwykle gościnna dla biegaczy Gmina Wydminy już po raz piąty zaprasza na swoje kultowe wydarzenie. W tym roku biegacze z całej Polski na starcie Półmaratonu Wydminy po raz pierwszy spotkają nie w lipcu, a 25 września.

W hucznej edycji Półmaratonu Wydminy 2019 wystartowało łącznie blisko pół tysiąca osób. Ubiegłoroczna impreza ze względu na pandemię musiała zostać ograniczona do 200 osób. W tym roku limit uczestników jest taki sam. Organizatorzy zachowują pewną ostrożność na wypadek zapowiadanej czwartej fali koronawirusa i w związku z tym zachęcają do wczesnej rejestracji.

Zachęcamy do zapisów!!! https://elektronicznezapisy.pl/event/6258.html

„Wzorem roku 2019 przygotowaliśmy dla biegaczy dwa dystanse; 21km oraz 5km. Na oba biegi mamy po 100 miejsc. Trochę żałujemy, że nasza biegnąca czapla w tym roku również nie może do końca rozwinąć swoich skrzydeł, ale po ubiegłorocznych problemach organizacyjnych związanych z pandemią wolimy nie ryzykować. Zbyt dużo sił i pracy to nas kosztowało. Niemniej jednak naszą tradycję i radość z biegania nad brzegiem Jeziora Wydmińskiego chcemy kontynuować i już cieszymy się na wrześniowe spotkanie z biegaczami. Od dwóch lat razem z Wójtem Gminy Wydminy Radosławem Królem rozmawiamy o maratonie. Jesteśmy pełni optymizmu i wierzymy, że w roku 2022 królewski dystans 42 kilometrów w końcu zagości w Wydminach”. – Bartłomiej Osior, prezes Fundacji Dystans. 

 

Dołącz do „Kajakowego Patrolu”. Fundacja Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich zaprasza

Fundacja Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich zaprasza do udziału w nowym projekcie „Kajakowy Patrol”. Udział w wydarzeniu jest darmowy. Uczestnicy na własny koszt docierają na miejsce rozpoczęcia spływu.

Celem przewodnim spływów będzie sprzątanie najbardziej zaśmieconych miejsc na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. W Kajakowym Patrolu będzie mogła wziąć udział każda pełnoletnia osoba która zostanie wyposażona w worki i rękawice.

Kajaki to świetnie narzędzie do zbierania śmieci znajdujących się w rzekach i jeziorach, ponieważ z ich pomocą można się zbliżyć do obszarów, brzegów które są trudno dostępne.
Dodatkowo kulminacyjnym działaniem będzie nawiązanie współpracy z jedną z telewizji regionalnych, która przygotuje materiał o niekontrolowanym napływie odpadów pozostawianych nad brzegami rzek i jezior, przez osoby korzystające z niewątpliwych atrakcji turystycznych jakimi są Mazury.
Działanie to będzie miało za zadanie promowanie walorów turystycznych pokazując dziką naturę dostępną z kajaka. Jednocześnie, organizatorzy będą chcieli przedstawić w promocyjnym materiale jak duży problem stanowią nieczystości pozostawiane przez turystów na trasach i szlakach turystycznych (szczególnie tych oddalonych od głównych punktów ich odbioru).
Formularz zgłoszeniowy do udziału w wydarzeniu znajduje się na stronie: http://jeziora.com.pl/2021/08/06/kajakowy-patrol-czas-start/
Zadanie finansowane ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie

plakat wydarzenia kajakowy patrol

Moje dziecko idzie do szkoły

Rodzicu, kompletujesz już wyprawkę szkolną dla swojego dziecka? Pamiętaj, że dobór plecaka lub tornistra może zapobiegać powstawaniu wadom postawy ciała. Państwowa Inspekcja Sanitarna propaguje zasady dotyczące prawidłowej konstrukcji tornistra, sposobu jego noszenia i właściwego rozmieszczenia ciężaru w plecaku.

Jak zaleca Główny Inspektorat Sanitarny:

  • waga tornistra/plecaka z jego zawartością nie powinna przekraczać 10–15% masy ciała dziecka,
  • tornister/plecak powinien mieć usztywnioną ścianę przylegającą do pleców,
  • ciężar zawartości tornistra powinien być rozłożony symetrycznie,
  • cięższe rzeczy należy umieszczać na dnie, a lżejsze wyżej,
  • tornister/plecak powinien być wyposażony w równe, szerokie szelki,
  • długość szelek powinna umożliwić swobodne wkładanie i zdejmowanie zapewniając jednocześnie jak najlepsze przyleganie tornistra/plecaka do pleców,
  • zalecane jest dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej,
  • tornister/plecak należy nosić na obu ramionach,
  • w tornistrze/plecaku umieszczamy wyłącznie niezbędne rzeczy!

Rodzicu – pamiętaj, że masz wpływ na to, co twoje dziecko nosi na plecach:

  • wybieraj lekkie plecaki,
  • kupuj cieńsze i lżejsze zeszyty (mniej kartek, miękka oprawa), „chudsze” piórniki bez nadmiernego wyposażenia,
  • w roku szkolnym systematycznie sprawdzaj zawartość plecaka (kontroluj czy nie ma zbędnych książek, zeszytów, stroju do W-F w dniu, gdy nie ma takich zajęć lub innego niepotrzebnego wyposażenia),
  • drugie śniadanie umieść w lekkim opakowaniu, unikaj napojów w dużych butelkach,
    zamiast wody butelkowej, która dodatkowo obciąża plecak, można dziecku zalecać picie wody wodociągowej – tzw. kranówki, bo spełnia wymagane parametry (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do picia przez ludzi),
  • sprawdź, czy dyrektor szkoły, do której uczęszcza Twoje dziecko, zapewnił miejsce
    do przechowywania podręczników i przyborów np. szafki indywidualne uczniów, wydzielone szafki lub półki w klasach/szatniach/innych pomieszczeniach – obowiązek ten wynika z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1604).

Oprócz prawidłowo dobranego, spakowanego i użytkowanego tornistra każdemu dziecku należy codziennie zapewnić odpowiednią dawkę ruchu, przede wszystkim na świeżym powietrzu.

Istotną sprawą jest także zorganizowanie prawidłowego stanowiska nauki zarówno w szkole, jak i w domu – zwłaszcza w kontekście sytuacji epidemiologicznej w Polsce i możliwości wprowadzenia nauki hybrydowej bądź zdalnej.

W dobie panującej pandemii, należy również wpajać dzieciom konieczność stosowania się do zasad higieny dotyczących:

  • częstego mycia rąk;
  • stosowania ochrony podczas kichania i kaszlu;
  • unikania dotykania twarzy, oczu, nosa i ust,
  • dbania o zachowanie dystansu wobec innych ludzi,
  • unikania wymieniania się przyborami szkolnymi z koleżankami/kolegami.

 

 

Dożynki Diecezjalne 2021 w Białej Piskiej

4 września 2021 r. odbędą się Dożynki Diecezjalno-Powiatowo-Gminne w Białej Piskiej.

plakat dożynek diecezjalnych w białej piskiej

Wniosek NGO w trybie małych zleceń

Dnia 12 sierpnia 2021 roku do Zarządu Powiatu w Giżycku wpłynęła oferta realizacji zadania publicznego: „Wielopoziomowy trening fizyczny seniorów na pływalni” złożona przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Oddział Rejonowy w Giżycku na podstawie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.). Termin zgłaszania uwag do oferty mija 23 sierpnia 2021 r.

Data wpływu oferty do urzędu: 12.08.2021 r.

Data upublicznienia: 16.08.2021 r.

Nazwa organizacji: Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Oddział Rejonowy w Giżycku

Oferta realizacji zadania publicznego pn.:

„Wielopoziomowy trening fizyczny seniorów na pływalni” (w załączeniu)

Termin zgłaszania uwag: 23 sierpnia 2021 r.

Oferta zostaje zamieszczona:

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Giżycku http://bip.powiatgizycki.pl
  2. na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
  3. na stronie internetowej Powiatu Giżyckiego powiatgizycki.pl

Każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty w w/w sposób może zgłosić uwagi dotyczące oferty (tj. do 23 sierpnia 2021 r.).

Uwagi należy zgłaszać na adres e-mail: fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl bądź na adres: Starostwo Powiatowe, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko (z dopiskiem: Uwagi do oferty realizacji zadania publicznego „Wielopoziomowy trening fizyczny seniorów na pływalni”).

WIELOPOZIOMOWY TRENING FIZYCZNY SENIORÓW NA PŁYWALNI [POBIERZ]

 

Utrudnienia w ruchu – „Milko Mazury MTB”

Informujemy o utrudnieniach w związku z organizacją imprezy promocyjno-sportowej – wyścigi kolarskie pod nazwą „Milko Mazury MTB Etap 6 Giżycko – Bitwa o Twierdzę Boyen” w dniach 14-15 sierpnia 2021 roku w Giżycku w godz.: 10:00 – 16:00.

Trasa w postaci pętli. Start i Meta zlokalizowana w Parku Rogera Goemaer’a przy ulicy Św. Brunona w Giżycku. Następnie trasa wyścigu prowadzi w kierunku ulicy Św. Brunona i dalej ulicą Św. Brunona prowadzi w kierunku wzgórza Brunona. Po około 200 metrach trasa skręca w lewo w tereny zielone i dalej terenami zielonymi prowadzi w kierunku Twierdzy Boyen. Następnie trasa poprowadzona zostanie w kierunku Bramy Giżyckiej, następnie skręca w prawo i prowadzi drogą szutrową wzdłuż murów Twierdzy. Na wysokości Bramy Kętrzyńskiej skręca w prawo i prowadzi wzdłuż drogi krajowej nr 59. Następnie trasa wije się po terenach leśnych pomiędzy Twierdza Boyen, Torem Motocrossowym, a ulicą św. Brunona. W żadnym momencie nie wchodzi na drogę, czy chodnik. Dalej ścieżką wewnątrz lasu poprowadzoną wzdłuż drogi krajowej nr 59, w odległości ok.4 metrów od ustawionej w lesie granicy pasa drogowego. Następnie ścieżką leśną wzdłuż ogrodzenia Stadionu Miejskiego MOSiR. Dalej trasa prowadzi parkiem wzdłuż ulicy Moniuszki w stronę Twierdzy Boyen. Następnie trasa skręca w lewo i dalej prawym pasem ulicy Moniuszki prowadzi w kierunku kanału giżyckiego. Na wysokości Parku Goemaer’a trasa skręca w prawo, przecina chodnik i dalej drogą szutrową prowadzi do mety.

Plakat promocyjny wyścig Milko Mazury MTBmapa wyścigu milko mazury mtb w giżycku

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content