21.3 C
Giżycko
27 września 2024
Strona główna Blog Strona 114

Przypominamy o możliwości skorzystania z programu „Profilaktyka 40 PLUS”

Głównym celem programu „Profilaktyka 40 PLUS” jest ocena organizacji i efektywności objęcia świadczeniobiorców od 40. roku życia profilaktyczną diagnostyką w zakresie najczęściej występujących problemów zdrowotnych. Trzeba zauważyć, że w związku z pandemią koronawirusa profilaktyka chorób znacznie spadła z powodu m.in. obniżonej zgłaszalności do lekarzy w 2020 r. Wiele chorób, zwłaszcza w swoim początkowym stadium rozwoju, nie daje niepokojących objawów. Dzięki właśnie badaniom profilaktycznym można wykryć chorobę bardzo wcześnie i uniknąć długotrwałego, a czasem nieskutecznego leczenia, które jest konsekwencją zbyt późnej diagnozy.

Program jest realizowany od 1 lipca 2021 r. Zostaną nim objęte wszystkie osoby powyżej 40. roku życia.

W naszym powiecie placówką realizującą program jest Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SP ZOZ (WSPLek) – ul. Obwodowa 3.

punkt obsługujący program 40 plus

plakat programu 40 plusplakat programu 40 plus

Powiatowy Rzecznik Konsumentów na urlopie

W dniach 11 – 17 sierpnia 2021 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów przebywa na urlopie.

Indywidualną pomoc konsumencką można uzyskać:

  • pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundację Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00 (opłata wg taryfy operatora),
  • drogą elektroniczną pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl

Ponadto:   

https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

Rekrutacja do Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Do sierpnia trwa rekrutacja do Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Giżycku, którego organem prowadzącym jest Powiat Giżycki.

oferta Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Kampania informacyjna Europejskiego Urzędu Pracy nt. praw pracowników sezonowych w UE

Informujemy, że Europejski Urząd ds. Pracy rozpoczął kampanię informacyjną nt. praw pracowników sezonowych w UE pod nazwą Rights for all seasons – Prawa przez cały rok.

Celem kampanii jest promowanie wśród pracowników sezonowych (głównie w rolnictwie) pochodzących z państw członkowskich UE i pracodawców zatrudniających tego typu pracowników, wiedzy o obowiązujących ich przepisach prawa pracy i zabezpieczenia społecznego oraz podkreślenie źródeł wsparcia w zakresie informacji udzielanych w państwach członkowskich UE pracownikom i pracodawcom. Kampania zwraca uwagę na potrzebę rozpowszechniania informacji nt. sprawiedliwych i bezpiecznych warunków pracy dla pracowników sezonowych, którzy zatrudniani są w państwach członkowskich UE.

W kampanię zaangażowane są państwa członkowskie UE, a także Komisja Europejska, Europejska platforma do walki z pracą nierejestrowaną, sieć EURES (Europejska Sieć Służb Zatrudnienia) oraz partnerzy społeczni z tych państw.

Więcej informacji na: https://eures.praca.gov.pl

plakat kampanii promocyjnej dotyczącej praw pracowników sezonowych

Plan Strategiczny Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje o konsultacjach społecznych drugiej wersji projektu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej. Druga wersja została uzupełniona o elementy, które nie znalazły się w pierwszej wersji projektu Planu, m.in. budżet programu oraz plan wskaźników monitorowania.
Wszelkie opinie, sugestie, komentarze i uwagi mogą Państwo zgłaszać poprzez formularz zamieszczony na poświęconej konsultacjom stronie, na portalu gov.pl: https://gov.pl/web/wprpo2020.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem dalszych prac kolejna wersja Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 zostanie, pod koniec roku, przekazana do Komisji Europejskiej, gdzie rozpoczną się negocjacje projektu. Informacje o każdym etapie prac dotyczących Planu Strategicznego WPR będą dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Poniżej po pobrania list Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczący Planu Strategicznego:

pismo Ministra Pudy zapraszające do konsultacji II etapu PS WPR (kliknij, aby pobrać)

Informacja o trwających konsultacjach zamieszczona jest m.in. na stronie głównej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/web/rolnictwo

 

Apel o pomoc Wójta Gminy Janowiec Kościelny

1 sierpnia 2021 roku w wyniku wybuchu gazu w m. Safronka dach nad głową straciło dziewięć rodzin. To trauma dla właścicieli mieszkań, którzy w jednej chwili utracili dorobek życia. Oprócz mieszkań stracili wszystko co w nich się znajdowało.

Samorząd gminny wspiera poszkodowanych mieszkańców w możliwie najszerszym zakresie. Wójt Gminy Janowiec Kościelny zwraca się w apelu z prośbą o wsparcie potrzebujących.

APEL WÓJTA GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY (kliknij w link, aby przeczytać apel)

Fundacja NIDA prowadzi zbiórkę na rzecz poszkodowanych.
Wpłat można dokonywać na konto:
53 8834 0009 2001 0000 5005 0006 z dopiskiem „Darowizna Safronka”
W kwestii pomocy rzeczowej proszę o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej- tel. 89 626 20 44 ; 626 20 65; e- maili: gops@janowieckoscielny.info
zdjęcia pomoc dla poszkodowanych Safronka zdjęcia pomoc dla poszkodowanych Safronka zdjęcia pomoc dla poszkodowanych Safronka zdjęcia pomoc dla poszkodowanych Safronka

 

Nabór do służby w KP PSP w Giżycku

W związku ze zmianami kadrowymi w giżyckiej komendzie straży pożarnej pojawiły się 3 wolne wakaty.

Szczegółowe informacje dotyczące wymagań i przebiegu naboru zostały przedstawione w ogłoszeniu zamieszczonym na stronie https://www.gov.pl/…/kpps…/nabor-do-sluzby-sierpien-2021 .

Podania są przyjmowane do 15.08.2021 r.

Zapraszamy na Festiwal Kultury Średniowiecza

W dniach 14-15 sierpnia 2021 r. w Rynie odbędzie się Festiwal Kultury Średniowiecza, na który serdecznie zapraszamy.

Wsparcie dla przedsiębiorców udzielone przez Powiatowy Urząd Pracy

Stan na dzień 29 lipca 2021 r. (od początku okresu przyjmowania wniosków przez PUP – 01.04.2020 r.).

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE OD PRACODAWCY DLA MIKRO-, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie wpłynęło do Powiatowego Urzędu Pracy 299 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 298 podmiotom na kwotę 4.757.742,08 zł, w tym:
Mikroprzedsiębiorcy (od 1 do 9 pracowników) – 272 podmioty na kwotę 3.261.587,21 zł
Małe przedsiębiorstwa (od 10 do 49 pracowników) – 26 podmiotów na kwotę 1.496.154,87 zł.

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ, NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęły 644 wnioski. Wypłacono dofinansowanie 606 samozatrudnionym na kwotę 3.194.700,00 zł.

Dofinansowanie zostało obliczone według przedziałów spadku obrotów:
• co najmniej 30% – złożonych zostało 127 wniosków; dofinansowanie wypłacono 123 samozatrudnionym na łączną kwotę 428.400,00 zł,
• co najmniej 50% – złożonych zostało 235 wniosków; dofinansowanie wypłacono 228 samozatrudnionym na łączną kwotę 1.102.860,00 zł,
• co najmniej 80% – złożonych zostało 276 wniosków; dofinansowanie wypłacono 255 samozatrudnionym na łączną kwotę 1.663.440,00 zł.

WNIOSKI O UDZIELENIE POŻYCZKI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW

Pożyczka jednorazowa o maksymalnej wysokości 5 tys. zł; okres jej spłaty nie może przekroczyć 12 miesięcy.

Liczba wniosków, które wpłynęły do PUP – 2683. Pożyczkę udzielono 2.545 mikroprzedsiębiorcom na łączną kwotę 12.631.670,45 zł.
Liczba mikroprzedsiębiorców, którym umorzono pożyczkę: 2.544. Kwota umorzonych pożyczek (wraz z odsetkami): 12.626.670,45 zł.

WNIOSKI O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE (dot. osób zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego)

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19.
Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło 11 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 10 podmiotom na kwotę 241.289,18 zł.

WNIOSKI O DOTACJĘ DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA POKRYCIE KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ OKREŚLONYCH BRANŻ (m.in. sklepy, hotele, działalność gastronomiczna, paramedyczna, fizjoterapeutyczna, fotograficzna itp.)

Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5 tys. zł. Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło 179 wniosków. Wypłacono dotację 141 przedsiębiorcom na kwotę 705.000,00 zł.

WNIOSKI O DOTACJE PRZYZNAWANE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZEŃ W SPRAWIE WSPARCIA UCZESTNIKÓW OBROTU GOSPODARCZEGO POSZKODOWANYCH WSKUTEK PANDEMII COVID-19 (5 tys. zł dotacji).

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęły 793 wnioski. Wypłacono 736 dotacji przedsiębiorcom na kwotę 3.680.000,00 zł.

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

Folklor Festiwal w Wilkasach

Folklor Festiwal czyli mazurskie spotkania z folklorem świata już 14 sierpnia (sobota) o godz. 16:00 w amfiteatrze w Wilkasach. Wydarzenie współfinansowane przez Powiat Giżycki.

Festiwalowe dni bogate będą w szereg zróżnicowanych, niezwykle atrakcyjnych wydarzeń: stoiska kuchni regionalnej, twórczości ludowej i kultury mazurskiej.

Zapraszamy na koncerty i dni pełne kultury ludowej.

plakat festiwal folkloru

Dodatkowe otwarcie mostu w dniach 16-19 sierpnia w 2021 r. – „Wpław po rekord 2021”

W dniach 16-19 sierpnia 2021 r. w zależności od warunków pogodowych, w godzinach wieczornych odbędzie się dodatkowe otwarcie mostu w związku z organizacją imprezy pn.: „Wpław po rekord 2021”. Dokładna godzina przedmiotowego otwarcia zostanie podana przez organizatora imprezy w lokalnych mediach.

Wpław po Rekord 170km
Cel: Atak na Rekord Świata w kategorii „The Longest Lake Swim”.
Termin: Start 16.08.2021 godzina 5:00 (dokładny start uzależniony od pogody).
Pływak: Krzysztof Gajewski #pływaniebezpiany
Szacowany czas płynięcia: 68-72 godziny.
Dystans: 172km netto, bez przerw, snu i wychodzenia z wody.
Zasady: Jeden pływak, jedne kąpielówki, czepek i okularki. Cały dystans pokonywany bez dotykania dna i jednostek asekurujących przeprawę.
Trasa: Szlak Wielkich Jezior Mazurskich (start Jezioro Mamry, siecią jezior i kanałów przepływając przez Giżycko i Mikołajki do Jeziora Śniardwy, nawrót trasy przy moście w Okartowie, powrót tą samą trasą). wplaw po rekord 2021 plakat

Remont drogi powiatowej nr 1803N na odcinku Guty – do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 592

Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Spółka Akcyjna w Suwałkach informuje o rozpoczęciu robót związanych z zadaniem „Remont drogi powiatowej nr 1803N na odcinku Guty – do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 592” (na mapce odcinek zaznaczony kolorem czerwonym).

W związku z powyższym w obrębie prowadzonych robót wprowadzone będzie nowe oznakowanie wynikające z zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy.
Z uwagi na utrudnienia związane z remontem drogi powiatowej nr 1803N dojazd do miejscowości Doba, Kamionki, Fuleda od strony Giżycka oraz w drugim kierunku z w/w miejscowości do Giżycka proponowany jest drogą gminną przez miejscowość Bogacko.

mapa - przebudowa drogi guty

Galeria w Starostwie Powiatowym – wystawa prac Adama Makowczenki

Od wczoraj na ścianie korytarza przy sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku (na parterze) można oglądać prace pochodzącego z Giżycka ilustratora Adama Makowczenki.

Seria plakatów wykonana przez artystę związana jest z Mazurami. Zachęcamy do oglądania tych wyjątkowych prac.

To miejsce udostępnione będzie dla wszystkich mieszkańców powiatu zainteresowanych wywieszeniem swoich prac w budynku Starostwa.

wystawa prac Adama Makowczenkiwystawa prac Adama Makowczenkiwystawa prac Adama Makowczenkiwystawa prac Adama Makowczenki

Informacja o wolnych miejscach w szkołach średnich dla których organem prowadzącym jest Powiat Giżycki

Informacja o wolnych miejscach w szkołach średnich dla których organem prowadzącym jest Powiat Giżycki

I Licem Ogólnokształcące
I B politechniczna ( rozszerzenia: matematyka – fizyka – geografia ) – 2 miejsca
I C (rozszerzenia: biologia-chemia- matematyka) – 7 miejsc
I D (rozszerzenia: biologia-chemia- matematyka) – 10 miejsc

II Licem Ogólnokształcące
I B prawno- humanistyczna ( rozszerzenia: polski – historia – wiedza o społeczeństwie) – 3 miejsca
I C medyczno- społeczna ( rozszerzenia: biologia – chemia) – 1 miejsce
I E mistrzostwa sportowego – 7 miejsc

Zespół Szkół Zawodowych
Technik żywienia i usług gastronomicznych – 2 miejsca
Technik hotelarstwa – 1 miejsce
Szkoła Branżowa – 19 miejsc

Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych
Technik ekonomista – 4 miejsca

Zarząd Powiatu przyznał dotację

Zarząd Powiatu w Giżycku na posiedzeniu w dniu 29 czerwca 2021 r. przyznał dotację w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w roku 2021 w obszarze dofinansowanie wkładu własnego organizacji pozarządowych (kultura i ochrona dziedzictwa narodowego).

Nazwa organizacji: Fundacja Teatr IOTA

Tytuł zadania publicznego: IOTA w IOTĘ – 35 Lat minęło

Całkowita wartość zadania: 16 100,00 zł.

Wnioskowana kwota dotacji: 2 000,00 zł.

Kwota dotacji przyznana przez Zarząd Powiatu: 2 000,00 zł.

W 77 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego

1 sierpnia 2021 r. – w 77 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński złożył kwiaty pod pomnikiem Żołnierzy AK i Sybiraków w parku Rogera Goemaere’a przy ul. Moniuszki.

77 rocznica Powistania Warszawskiego77 rocznica Powistania Warszawskiego

Wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020 r., poz. 1990 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia.

a. położenie: Piękna Góra, gmina Giżycko,

b. numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: obręb 22-Wrony – działka 3/2 o powierzchni 0,0800 ha,

c. numer księgi wieczystej: OL1G/00033354/1,

d. opis nieruchomości: nieruchomość stanowi teren komunikacyjny w Ośrodku Żeglarskim (utwardzenie z płytek betonowych typu „polbruk”),

e. przeznaczenie w pzp: nieruchomość położona jest na terenie, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie został uchwalony; zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Giżycko – nieruchomość położona jest na obszarze rolniczej przestrzeni produkcyjnej, prowadzenia działalności rolniczych oraz zalesień (uchwała nr XLIII/463/2018 Rady Gminy Giżycko z dnia 27 lutego 2018 r.),

f. przeznaczenie: nieruchomość przeznaczona do zbycia na rzecz użytkownika wieczystego,

g. cena nieruchomości: 10 911,00 zł.

Uwagi:

1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.

2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.

Giżycko, dnia 27 lipca 2021 r.

WG.6840.2.1.2021

W rocznicę Powstania Warszawskiego wybrzmią syreny

W 77 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – 1 sierpnia 2021 r. o godzinie 17:00 (godzina ”W”) – na terenie powiatu giżyckiego zabrzmią syreny alarmowe. Nadany zostanie ciągły sygnał syreny trwający 1 minutę. Zwracamy się z apelem do mieszkańców o zatrzymanie ruchu ulicznego, chwilę zadumy i symboliczną minutę ciszy.

 

Z dniem 1 sierpnia br. szczepienia z Punktu Szczepień Powszechnych w hali MOSiR Giżycko przeniesione do szpitala i przychodni na Wodociągową

Z dniem 1 sierpnia br. szczepienia z Punktu Szczepień Powszechnych w hali MOSiR Giżycko przy ul. 3 Maja 14a przeniesione zostają do macierzystych punktów  szczepień w szpitalu (budynek POZ od strony ul Kościuszki) i przychodni „NZOZ Masuria” (na ul. Wodociągową 17). Punkt przy ul. 3 Maja 14a zostaje rozwiązany.

         Od kilku tygodni w związku z permanentnie malejącą liczbą osób zgłaszających się do szczepień podmioty szczepiące wnioskowały o zamknięcie Punktu Szczepień Powszechnych, utworzonego w maju br. w hali MOSiR Giżycko. W ostatnim okresie wykonywano właściwie niemalże wyłącznie drugą dawkę szczepionki, a Punkt Szczepień był czynny 2 razy w tygodniu. W pozostałe dni hala sportowa stała zamknięta i niewykorzystana ze względu na znajdujące się w środku całe wyposażenie związane z organizacją punktu szczepień. Ponadto powstały kolejne dwa mobilne punkty szczepień na terenie Giżycka (przy Placu Piłsudskiego i przy Ekomarinie), świadczące szczepienia jednodawkowym preparatem firmy Johnson & Johnson. 
Zarówno NZOZ Masuria jak i szpital wskazywały na możliwości dalszej organizacji szczepień w swoich gabinetach. Deklarowały również włączenie się aktywnie w szczepienia eventowe, bezpośrednio na terenie każdej gminy, która organizuje większą imprezę publiczną. Pierwsze takie szczepienie zorganizowane zostanie przy okazji obchodów Święta Twierdzy Boyen, w najbliższą sobotę, 31 lipca 2021.
           W tej sytuacji Wojewoda Warmińsko-Mazurski uznając zasadność tych wniosków uchylił z dniem 01 sierpnia 2021r. swoje kwietniowe decyzje, dotyczące powstania Powszechnego Punktu Szczepień w Giżycku. Wszystkie zarejestrowane osoby do szczepień są już od sierpnia rejestrowane w punktach macierzystych podmiotów szczepiących.

Utrudnienia w ruchu pojazdów

Informujemy o utrudnieniach w ruchu pojazdów w związku z organizacją „Operacji Boyen”. Ul. Turystyczna będzie zamknięta dla uchu kołowego w dniach 30-31 lipca 2021 roku (od 30 lipca 2021 r. od godz. 7.00 do 31 lipca 2021 r. do godz. 20.00). Dnia 30 lipca 2021 r. w godz. 17:30 do 18:30 zamknięte będą również ulice: Warszawska (od skrzyżowania z Kętrzyńskiego do Pl. Grunwaldzkiego), Plac Grunwaldzki, Olsztyńska, Moniuszki, Turystyczna.

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content