21.3 C
Giżycko
27 września 2024
Strona główna Blog Strona 115

MOCna SIEĆ – dołącz do pierwszej w Polsce sieci Kół Gospodyń Wiejskich

Rekrutacja przedłużona do 31 sierpnia 2021 r. Głównym celem projektu jest utworzenie wojewódzkiej sieci Kół Gospodyń Wiejskich jako forum współpracy i silnej marki KGW w regionie. Dla KGW, które przyłączą się do sieci zaplanowano cykl edukacyjny w ramach Akademii KGW, otwarte szkolenia, spotkania, doradztwo, kompleksowe wsparcie merytoryczne, pomoc w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków dotacyjnych, animacje, udział w tworzeniu marki KGW województwa warmińsko-mazurskiego.

Przyłączając się do sieci nie ponosicie kosztów. Oferowane szkolenia, warsztaty oraz spotkania również są darmowe. Udział jest bezpłatny!

Aby zgłosić się do sieci wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy, który zawiera, dane podstawowe Koła, dane przedstawicieli oraz osób zgłaszających, dane kontaktowe, motywację do uczestnictwa oraz krótki opis działalności.

Bezpośredni link do formularza: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8_LCSKx-M_oQ-MjHJ1ISokrDuXTkivRe25qEcsnObHo8y5Q/viewform?fbclid=IwAR34nQdMXgVXg307LIIoj20Vln2Ja-FSJ3j9HxGc1bHqwH15BTxU8Uz6kmE

W razie pojawiających się pytań prosimy o kontakt drogą telefoniczną pod numerem telefonu: +48 789 308 650 lub mailową pod adresem mailowym: terazmy.org@gmail.com

Szczegóły o projekcie, Regulamin oraz Formularz dostępne na https://mocnasiec.terazmy.org/
Zachęcamy do polubienia fanpage projektu pod adresem www.facebook.com/mocnasiec , gdzie na bieżąco pojawiać się będą wszelkie nowości sieciowe.
Projekt pn. „MOCna SIEĆ” jest realizowany z programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Będziemy mogli się zaszczepić przeciwko COVID-19 podczas Operacji Boyen 2021 w sobotę 31 lipca br.

W dniach 29 lipca – 1 sierpnia 2021 r. zapraszamy wszystkich mieszkańców powiatu giżyckiego i odwiedzających nasz powiat turystów na Operację Boyen 2021. Więcej informacji o wydarzeniu: https://www.facebook.com/twierdzaboyen.twierdz

W dniu 31 lipca 2021 r. w godz. 9:00-18:00 na terenie Twierdzy Boyen będzie zorganizowany mobilny punkt szczepień przeciwko COVID-19, który będzie zlokalizowany przed Bramą Giżycką (w stronę amfiteatru). Szczepienia  wykonywane będą preparatem jednodawkowym Janssen (firmy Johnson & Johnson). W punkcie będzie zdeponowanych około 400 szczepionek. Każdy chętny, bez wcześniejszej rejestracji, może przyjechać lub przyjść na miejsce, by się zaszczepić. Prosimy zainteresowanych o zabranie ze sobą dowodu tożsamości.

 

 

Ponad 23,6 tys. osób w pełni zaszczepionych w powiecie giżyckim

W pełni zaszczepionych (2 dawkami) w powiecie giżyckim zostało 23.655 osób (stan na 26.07.2021 r.). W tym tygodniu (26-30 lipca br.) w Punkcie Szczepień Powszechnych wolne są w sumie 44 szczepionki.

Poniżej w tabeli przedstawiamy stan rejestracji na szczepienia w tym tygodniu.

Każdy chętny do szczepienia może się zgłosić do punktu szczepień znajdującego się w budynku MOSiR w Giżycku (ul. 3 Maja 21a) w godzinach:

  • 26 lipca (poniedziałek): 14:50 – 19:00
  • 27 lipca (wtorek): 15:00 – 19:00
  • 30 lipca (piątek): 14:50 – 18:20

Kontakt do rejestracji punktu szczepień:
a) Giżycka Ochrona Zdrowia – tel. kom. 608 787 366
b) Centrum Medyczne Masuria – tel. (87) 428-67-72

Wnioski o pomoc na refundację wydatków na bioasekurację

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, działając na podstawie § 13e ust. 10  rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn.zm.) informuje, iż od dnia 6.08.2021 r. do dnia 27.08.2021 r. producenci rolni, którzy prowadzą gospodarstwo rolne, w którym  utrzymywane są świnie  – mogą składać wnioski o udzielenie pomocy o charakterze pomocy de minimis w rolnictwie na refundację 50% wydatków poniesionych w danym roku kalendarzowym na zakup mat dezynfekcyjnych, sprzętu do wykonania zabiegów dezynfekcyjnych, dezynsekcyjnych lub deratyzacyjnych oraz  produktów biobójczych, środków dezynsekcyjnych lub deratyzacyjnych, odzieży ochronnej i obuwia ochronnego oraz wydatków poniesionych na zabezpieczenie budynków, w których utrzymywane są świnie przed dostępem zwierząt domowych.

Wnioski należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa  (www.arimr.gov.pl).

Do wniosku o udzielenie pomocy należy dołączyć:

1)  faktury lub ich kopie, rachunki wystawione zgodnie z odrębnymi przepisami lub ich kopie lub kopie umów zlecenia lub o dzieło, dotyczące poniesionych wydatków wraz z dowodami zapłaty potwierdzającymi  poniesienie tych wydatków do dnia zakończenia terminu składania wniosków w danym roku kalendarzowym,

2) oświadczenie producenta rolnego o liczbie świń utrzymywanych w gospodarstwie,

3) oświadczenia albo zaświadczenia dotyczące pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie oraz informacje niezbędne do udzielenia tej pomocy, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 lub ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

 

Miasteczko zdrowotne w giżyckiej Ekomarinie

W związku z wprowadzeniem z dniem 1 lipca 2021 r. możliwości wykonania profilaktycznych badań zdrowotnych dla każdego Polaka powyżej 40 roku życia w ramach programu pilotażowego Profilaktyka 40 PLUS Narodowy Funduszu Zdrowia wraz z Ministerstwem Zdrowia zaprasza do giżyckiej Ekomariny na akcję promującą program.

24 lipca 2021 r. (sobota) w godzinach 12.00 – 18.00
Port Ekomarina w Giżycku

Podczas akcji zorganizowane będą stanowiska profilaktyki zdrowotnej, przy których mieszkańcy i turyści będą mogli wykonać profilaktyczne badania zdrowotne. Zorganizowane zostaną również stanowiska informacyjne, stanowiska przy których można będzie potwierdzić Profil Zaufany niezbędny do założenia Internetowego Konta Pacjenta, a także stanowiska przy których pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia będą instruować uczestników przy wypełnianiu ankiety na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS.

W przedsięwzięcie zaangażowana jest również  Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Giżycku, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Węgorzewie oraz służby mundurowe oraz stworzona zostanie strefa dla dzieci.

 

Fot. pixabay.com

Szczepienia przeciw COVID-19 – druga dawka

Czy to prawda, że po drugiej dawce więcej osób źle się czuje niż po pierwszej? Jakie są najczęstsze objawy poszczepienne po drugiej dawce? Jakie leki można przyjąć, jeśli po drugiej dawce wystąpi ból, gorączka?

 

Fot. pixabay.com

Pionierzy osadnictwa 1945

Warmińsko-Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych zaprasza pierwszych osadników z terenu powiatu giżyckiego, ich potomków do wzięcia udziału w gali „Pionierzy osadnictwa 1945”. Gala zostanie zorganizowana 10 września 2021 roku w godz. 12:00-14:00 w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie.

Uroczysta Gala służyć będzie uczczeniu tych mieszkańców naszego regionu, którzy przybyli na ziemię Warmii i Mazur jako pierwsi osiedleńcy, ale też stanowić będzie żywą lekcję historii.

Poszukujemy 3-4 osób, które mogłyby razem z Panem Starostą wziąć udział w uroczystościach. Transport będzie zapewniony.

Zainteresowani proszeni są o zgłoszenie telefonicznie swego udziału pod numerem telefonu (87) 428-59-58 wew. 59  do dnia 13 sierpnia 2021 r.

 

 

Utrudnienia w ruchu pojazdów

Informujemy o utrudnieniach w ruchu pojazdów w związku z organizacją w dniu 24 lipca 2021 r. w Rynie imprezy sportowej  pn. „I Bieg Ryński o puchar Burmistrza Miasta i Gminy Ryn”.

Wykorzystane w sposób szczególny zostaną drogi:

  • wojewódzka nr 642 – obręb Ryn
  • powiatowe i gminne: na terenie powiatu giżyckiego
  • drogi leśne na terenie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Giżycko

 

PROGRAM ZAWODÓW
08.00 – 12.00 Weryfikacja zawodników na podstawie wcześniejszych zapisów oraz dodatkowe zapisy do poszczególnych biegów w sekretariacie zawodów, wydawanie numerów startowych i pakietów startowych.
10.00 – 10.15 Bieg Krasnali do 7 lat na odcinku około 100 m.
10.15 – 10.30 Bieg Żaków do 10 lat na dystansie około 750 m
10.30 – 10.45 Bieg Dzieci do 13 lat na dystansie około 1500 m
10.45 – 11.00 Bieg Młodzieżowy do 16 lat na dystansie około 2250 m
11.00 – 11.20 Uroczyste otwarcie zawodów
11.30 – 12.30 Bieg Średni na dystansie 5 km.
12.30 – 14.00 Bieg Główny na dystansie 10 km.
15.00 Uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom, zakończenie imprezy

TRASA
1. Trasa Biegu Głównego na 10 km będzie przebiegać przez miasto Ryn oraz jego okolice i będzie miała charakter miejsko-przełajowy. Start i meta będą zlokalizowane w „Amfiteatrze na schodkach” przy ul. Lipowej, nad Jeziorem Ołów. Startujący pobiegną promenadą wzdłuż linii brzegowej jeziora Ołów, w ul. Lipową, następnie wybiegną na drogę wojewódzką nr 642 – ul. A. Nowickiego. Po pokonaniu odcinka około 0,5 km zbiegają z DW nr 642 w lewo na drogę szutrową – podbieg długości ok. 700m. Dalej drogą szutrową przez las do drogi powiatowej w kierunku m. Knis. Po pokonaniu 400 m drogą asfaltową w kierunku m. Knis zbiegają w prawo na drogę szutrową „stara wąskotorówka” i dobiegają ponownie do DW nr 642, którą przecinają i kierują się dalej w kierunku m. Ryn. Zawodnicy kierują się ul. Ogrodową do m. Ryn gdzie przy straży OSP skręcają w prawo w ul. Zieloną a następnie podbiegają do ul. Wallenroda. Kierują się do ul. Cichej i Lipowej i dobiegają wzdłuż linii brzegowej jeziora do miejsca startu „Amfiteatr na schodkach” do linii mety. Trasa nie posiada atestu PZLA. Trasa będzie oznaczona co 1 kilometr.

Profil trasy: o umiarkowanym stopniu trudności, z dość licznymi przewyższeniami terenu. Trasa w 1/4 przebiega drogami utwardzonymi (kostka brukowa i asfalt) oraz drogami szutrowymi, polnymi i leśnymi duktami, na których mogą znajdować się dodatkowe utrudnienia nawierzchni.

Nawierzchnia: ok. 10% kostka polbrukowa, ok. 15% asfalt, ok. 75% drogi gruntowe, drogi polne, leśne ścieżki.
Na trasie będzie umieszczony punkt z wodą – ok. 5.5 km. Na trasie będzie odbywał się ograniczony ruch pieszy oraz ruch kołowy. Prosimy uczestników biegu o ostrożność i stosowanie się do zaleceń wolontariuszy i służb obsługi biegu, oraz do ogólnych zasad ruchu drogowego.

2. Trasa Biegu na 5 km przebiegać będzie alejkami wokół jeziora Ołów. Start i meta będą zlokalizowane na „Amfiteatrze na schodkach” przy ul. Lipowej. Zawodnicy biegną wyznaczoną ścieżką biegową do ul. Ogrodowej. Następnie kierują się ul Ogrodową do m. Ryn gdzie przy straży OSP skręcają w prawo w ul. Zieloną a następnie podbiegają do ul. Wallenroda. Kierują się do ul. Cichej i Lipowej i dobiegają wzdłuż linii brzegowej jeziora do miejsca startu „Amfiteatr na schodkach” do linii mety.

 

Elektroniczne zapisy na bieg: https://elektronicznezapisy.pl/event/6016.html

Oferta Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku

Mieszkańcu, chcesz zacząć działać w lokalnej społeczności? A może działasz i potrzebujesz wsparcia?

  • Pomożemy Ci zrealizować lub stworzyć pomysły służące wszystkim mieszkańcom.
  • Pokażemy jak działać i gdzie szukać pomocy, by działać lepiej.
  • Nauczymy Cię jak angażować sąsiadów do działania.
  • Przeszkolimy jak założyć i prowadzić własną organizację pozarządową lub koło gospodyń.

Nie martw się odległością, nasi pracownicy dojadą wszędzie tam, gdzie są mile widziani.

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
prowadzony przez Stowarzyszenie Adelfi
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk
e-mail: owes@adelfi.pl
tel. (87) 737 74 82

Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci jak wprowadzić zmiany w swojej miejscowości z naszą pomocą.

 


 

 Oferujemy bezpłatne wsparcie w zakresie:

  • tworzenia organizacji pozarządowych (opracowanie statutu, proces rejestracji, itd.),
  • prowadzenia organizacji pozarządowych (wszelkie zagadnienia formalno-prawne, finansowo-księgowe, zmiany w KRS, z zakresu zarządzania, budowania zespołu, promocji działań, pozyskiwania funduszy, pisania i rozliczania projektów, prowadzenia działalności odpłatnej i gospodarczej),
  • ekonomizacji organizacji pozarządowych (pomagamy uniezależnić się od dotacji samorządowych, rejestrować i prawidłowo prowadzić działalność odpłatną statutową oraz gospodarczą),
  • tworzenia przedsiębiorstw społecznych wraz z dotacjami na miejsca pracy (24 tys. zł netto na jedno miejsce pracy plus wsparcie pomostowe co miesiąc i pomoc merytoryczna),
  • animacji środowisk wiejskich w zakresie podjęcia inicjatyw z zakresu ekonomii społecznej (np. tworzenie wiosek tematycznych, prowadzenie krok po kroku oraz pomoc w tworzeniu produktów lokalnych/oferty sprzedażowej miejscowości).

Organizujemy seminaria, szkolenia, doradzamy indywidualnie, dojeżdżamy do grup/organizacji, organizujemy spotkania z doradcami specjalistycznymi (księgowymi, prawnikami, doradcami biznesowymi itp.).

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.adelfi.pl (zakładka: Menu -> Programy -> OWES)

Osoba do kontaktu:
Małgorzata Zając – doradca kluczowy OWES
tel. 662-174-013
e-mail: malgorzata.zajac@adelfi.pl

Analiza lokalnego rynku pracy powiatu giżyckiego w czerwcu oraz w I półroczu 2021 roku

Według stanu na koniec czerwca 2021 roku w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1535 bezrobotnych, w tym 792 kobiety. Liczba bezrobotnych zmniejszyła się o 12,9% w porównaniu ze stanem na koniec czerwca 2020 roku. Analizując dane dotyczące osób pozostających bez pracy, do danych z końca poprzedniego miesiąca, obserwujemy spadek bezrobocia o 13,1%.
Stopa bezrobocia w powiecie giżyckim, według danych GUS, na koniec maja 2021 r. (aktualnie dostępna) wynosiła 10,0% ludności aktywnej zawodowo, tj. o 0,5 pkt proc. więcej niż w maju 2020 r. (kraj– 6,1%, województwo– 9,7%, podregion ełcki– 10,7%).

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

Pełna analiza_czerwiec_2021 [do pobrania]

 

Ponad 22,5 tys. osób w pełni zaszczepionych w powiecie giżyckim

W pełni zaszczepionych (2 dawkami) w powiecie giżyckim zostało 22.588 osób (stan na 19.07.2021 r.). W tym tygodniu (19-21 lipca br.) w Punkcie Szczepień Powszechnych wolnych jest w sumie 107 szczepionek.

Poniżej w tabeli przedstawiamy stan rejestracji na szczepienia w tym tygodniu.

Każdy chętny do szczepienia może się zgłosić do punktu szczepień znajdującego się w budynku MOSiR w Giżycku (ul. 3 Maja 21a) w godzinach:

  • 19 lipca (poniedziałek): 15:00 – 19:30
  • 20 lipca (wtorek): 14:50 – 19:30
  • 21 lipca (środa): 14:50 – 19:30

Kontakt do rejestracji punktu szczepień:
a) Giżycka Ochrona Zdrowia – tel. kom. 608 787 366
b) Centrum Medyczne Masuria – tel. (87) 428-67-72

Z wizytą na Łotwie

W ubiegłym tygodniu w ramach projektu „Sport bez barier” realizowanego z programu Erasmus +Sport delegacja Powiatu Giżyckiego wspólnie z partnerami z Litwy i Łotwy spotkała się w mieście Kuldiga na Łotwie. Zwiedzaliśmy obiekty sportowe zwracając szczególną uwagę na ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, a nasi nauczyciele i trenerzy ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Stowarzyszenia Mażoretek pokazali, że wiele dyscyplin – w tym żeglarstwo i sport mażoretkowy – może być uprawianych przez osoby z różnymi niepełnosprawnościami.

 

Wsparcie przedsiębiorców sektora MSP z terenu Warmii i Mazur

Zapraszamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa do zapoznania się z ofertą Warmińsko-Mazurskiego Funduszu „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o.o. w Działdowie.

Kontakt do doradców (powiat ełcki, giżycki, gołdapski, olecki, węgorzewski):
tel. 668-271-625
elk@poreczenia-kredytowe.info

 

Życzenia z okazji święta 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej

15 lipca swoje święto obchodzi 15 Giżycka Brygada Zmechanizowana im. Zawiszy Czarnego. Z tej okazji na ręce dowódcy 15 GBZ gen. bryg. Bogdana Rycerskiego życzenia złożył Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski.

 

Szanowny Pan
gen. bryg. Bogdan Rycerski
Dowódca
15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej
im. Zawiszy Czarnego

 

Święto 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego to, jak zawsze, okazja do podsumowań ostatniego roku służby, do wyróżnień oraz wspomnień, także o tych, którzy oddali zdrowie i życie w służbie Ojczyzny. Dziś na Pana ręce, w imieniu powiatowej wspólnoty samorządowej, składam wszystkim żołnierzom i pracownikom Brygady serdeczne gratulacje, wyrazy uznania i szacunku oraz podziękowania za ostatni wyjątkowy rok służby.

W ostatnim czasie świat stanął w obliczu zupełnie nowego, globalnego zjawiska i wyzwania. Pandemia wirusa SARS-CoV-2, która dotknęła ludzkość jest poważnym wyzwaniem. Od początku epidemii Wojsko Polskie wspiera służby cywilne w zwalczaniu wirusa. Dla nas nieocenioną pomocą było i jest wsparcie żołnierzy 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej. W sposób szczególny dziękuję Panu Generałowi i podwładnym za wsparcie pensjonariuszy i pracowników Domu Pomocy Społecznej w Giżycku. Żołnierze pomagali przy codziennych czynnościach związanych z prowadzeniem placówki. Wykonywali wszelkie czynności, w tym opiekuńcze, przy pensjonariuszach. Pomoc umożliwiła przetrwanie najtrudniejszych chwil mieszkańców Domu Pomocy Społecznej, tak z punktu widzenia psychologicznego jak i fizycznego.

Panie Generale,
Życzę, aby zaangażowanie włożone w służbę dla kraju było zawsze doceniane i miało odzwierciedlenie w ludzkiej życzliwości i przychylności. Niech wysiłek związany z pełnieniem służby będzie źródłem satysfakcji i osobistej realizacji.
W tym uroczystym dniu życzę ponadto, samych sukcesów, szczęścia, dobrego zdrowia oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

 

Starosta Giżycki
Mirosław Dariusz Drzażdżewski

 

Zaproszenie na szkolenie

Chciałbyś rozwinąć swoje umiejętności z zakresu planowania i prowadzenia spotkań? Poznać zasady organizacji i prowadzenia efektywnych spotkań? Dowiedzieć się czym jest moderacja i facylitacja? Zapisz się na szkolenie otwarte, które odbędzie się w dniach 24-25 lipca 2021 r. w Ełku.

Temat szkolenia: „Spotkania – planowanie (tworzenie agendy), prowadzenie spotkań, moderowanie, facylitacja”

Termin i miejsce: 24-25.07.2021 r. (sobota, niedziela)

Szkolenie odbędzie się w Ełku, ul. Małeckich 3 lok. 36

Trener szkolenia: Urszula Trubacz – certyfikowany coach ICF, trener i doradca. Wieloletni praktyk zarządzania organizacja pozarządową oraz ekspert w projektowaniu i prowadzeniu procesów rozwojowych.

Czas trwania szkolenia:

24 lipca godz. 9:00-16:00 (z przerwami)

25 lipca godz. 9:00-16:00 (z przerwami)

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Agenda, wyznaczanie celu spotkania i kontrakt – jako narzędzie do ustalania ram spotkania.
  • Elementy udanego spotkania, jak tworzyć bezpieczną przestrzeń dla uczestników.
  • Proces grupowy i jego znaczenie dla spotkania.
  • Czym jest moderacja i jej elementy.
  • Czym jest facylitacja i jej elementy.
  • Ćwiczenia praktyczne.

Grupa odbiorców szkolenia: Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, w tym działaczy organizacji pozarządowych, które zastanawiają się nad własną działalnością w obszarze ekonomii społecznej. Zapraszamy również osoby bezrobotne i grupy nieformalne, które szukają swojej drogi zarobkowej, chciałyby rozpocząć działalność gospodarczą lub chcą się dowiedzieć więcej o ekonomii społecznej.

Tryb zgłoszeń: Aby się zgłosić należy do dnia 20 lipca br. (do godziny 16.00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd9dQuaexPsl8s7ZLjUco3CgNVVC7ArvekrZfg4rHF0F7zlUA/viewform?usp=sf_link

O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Organizator zapewnia wyżywienie i materiały szkoleniowe.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.

 

Program szkolenia [POBIERZ]

 

Konsumencie, w czym Ci może pomóc na urlopie Twój telefon?

Okazuje się, że nasz smartfon jest niezwykle pomocny w dochodzeniu roszczeń – szczególnie tych, dotyczących podróżowania. Przyda się do dokumentacji nie tylko ładnych widoków, ale i niedociągnięć przedsiębiorcy.

Dlatego przed wakacjami Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, kiedy i czemu warto robić zdjęcia.

W procesie reklamacji istotne jest posiadanie dowodów. Im więcej ich mamy, tym łatwiej nam przedstawić naszą rację. Jest to szczególnie ważne podczas podróżowania. Niezależnie, czy kupujemy nocleg, korzystamy z usług biura podróży, czy wynajmujemy samochód – zdjęcia i nagrania pomagają nam uwiarygodnić, że firma nie wywiązała się z umowy, bądź chciała nas oszukać.

Problem z bagażem na lotnisku

Podróż lotnicza może dostarczyć nam nieprzyjemnych wrażeń również podczas wakacji. Dzieje się tak np. gdy na taśmie w hali przylotów nie znajdujemy naszej walizki lub znajdujemy ją w nieco zmienionej formie – porysowaną, czy z urwaną rączką.

 Zrób zdjęcia:

  • spakowanej, ale jeszcze otwartej walizki przed wyjazdem – w przypadku jej zaginięcia łatwiej będzie udowodnić, jakie rzeczy znajdowały się w środku, szczególną uwagę warto zwrócić na cenniejsze rzeczy,
  • każdemu uszkodzeniu zaraz po odbiorze bagażu – najlepiej, aby było na zdjęciu widoczne, że przebywasz nadal na terenie lotniska.

 

Wakacje z biurem podróży, a reklamacja

Przyjeżdżamy na miejsce urlopu, okazuje się, że basen, który miał znajdować się przy hotelu jest remontowany, z pokoju z widokiem na morze widać wyłącznie okno sąsiada, klimatyzacja nie działa, a w pokoju pełzają robaki. To tylko niektóre z incydentów, jakie mogą nam się przytrafić podczas wycieczki. Poza zgłoszeniem nieprawidłowości pracownikom hotelu, warto zadbać o dowody.

Zrób zdjęcia:

  • każdej niezgodności z umową (np.: widoku z okna, brak klimatyzacji, podawanym posiłkom)

Jeżeli hotel lub przedstawiciel biura podróży nie zareaguje odpowiednio na nasze skargi – zdjęcia z pewnością pomogą w uzyskaniu rekompensaty.

Często trudno określić, jakiej kwoty możemy domagać się od biura podróży za konkretne uchybienia. Można wówczas skorzystać z Tabeli Frankfurckiej. Choć nie stanowi formalnie obowiązującego dokumentu jest stosowana przez branżę. Jej szczegółowe zapisy są przydatne w przygotowaniu pisma reklamacyjnego.

 

Wynajem noclegu – niezgodność z umową

Jeżeli nie korzystamy z usług biura podróży, a organizujemy wyjazd samodzielnie, to przeważnie rezerwujemy nocleg online – często na znanych platformach pośredniczących.

Tak samo jak przy wakacjach z biurem, może nas spotkać nieprzyjemna niespodzianka w hotelu – brud, awaria wody, standardowy pokój zamiast „de lux”. Sprawę należy zgłosić recepcji, a wcześniej zadbać o zdjęcia.

Zrób zdjęcia:

  • (zrzut ekranu) oferty, na którą się decydujesz. Następnego dnia hotel lub pośrednik może ją zmienić, a potwierdzenie, które otrzymaliśmy mailem nie uwzględniać wszystkich warunków
  • każdej niezgodności z umową

Jeżeli przedsiębiorca, jeszcze podczas naszego pobytu, nie zapewnił nam pokoju spełniającego warunki oferty, należy wysłać reklamację już po powrocie do domu. Kierujemy ją do działu reklamacji lub bezpośrednio właściciela hotelu. Załączamy do niej dowody (zdjęcia, film) i określamy swoje żądania (zwrot pieniędzy w konkretnej kwocie, zniżka na kolejny pobyt, voucher).

 

Wypożyczenie auta – problemy

Wynajem auta również może przysporzyć konsumentom kłopotów podczas urlopu. W tym wypadku zrobienie zdjęć jest ważne zarówno przed rozpoczęciem korzystania z samochodu, jak i w momencie jego zwrotu.

Zrób zdjęcia:

  • wszystkim usterkom auta – zarysowaniom, wgnieceniom (wpisz je dodatkowo do umowy lub protokołu, który podpisujesz podczas odbioru)
  • licznika przed odbiorem
  • wskaźnika paliwa przed odbiorem
  • licznika po odbiorze
  • wskaźnika paliwa po odbiorze
  • auta pod odbiorze
  • zachowaj protokół zdawczo – odbiorczy. Jeżeli nie ma takiej możliwości, zrób mu zdjęcie

  

 

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskać można u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Giżycku przy  Al. 1 Maja 14, pok. 12, pod nr tel. 87 428 59 58 w. 52, e-mail: rzecznik@gizycko.starostwo.gov.pl

 

Jeżeli masz problem z firmą zarejestrowaną w innym kraju Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, zgłoś się po bezpłatną pomoc lub poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/

 

Fot. https://pixabay.com/

Urząd Komunikacji Elektronicznej podpowiada, o czym powinniśmy pamiętać przed wyjazdem na wakacje?

Wakacje. Luzowane są kolejne obostrzenia i coraz więcej osób planuje urlopy w Polsce i za granicą. Czas wakacji powinien być przede wszystkim okresem relaksu i odpoczynku.

Czy spędzisz urlop w górach, na wsi, czy nad morzem, w Polsce czy za granicą, pamiętaj o kilku zasadach, dzięki którym poza miłymi wspomnieniami nie przywieziesz z wyjazdu wysokiego rachunku.

  • Zasada RLAH

Wybierając się za granicę, pamiętaj o włączeniu roamingu!

Kiedy podróżujesz z Polski do innego kraju Unii Europejskiej lub należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE/EOG), dostawca usług nie może naliczać dodatkowych opłat, za wyjątkiem opłat wynikających z Polityki Uczciwego Korzystania. Zgodnie z zasadą Roam Like At Home (RLAH) opłaty w roamingu powinny być takie same jak opłaty za korzystanie z usług w kraju. W ramach polityki uczciwego korzystania (ang. Fair Use Policy w skrócie „FUP”) operator przez okres 4 miesięcy monitoruje Twój sposób korzystania z usług w roamingu. Jeżeli w tym okresie spędzasz więcej czasu za granicą niż we własnym kraju oraz jeżeli częściej korzystasz z usług w roamingu niż z usług krajowych, może naliczyć dodatkowe opłaty.

W przypadku dostępu do internetu operator przyznaje abonentowi określony limit transmisji danych. Dostawca nie może ustalać dowolnych limitów danych w roamingu. Minimalna wysokość limi-tu jest powiązana z wysokością opłaty abonamentowej lub kwotą doładowania w przypadku usług pre-paid oraz z wielkością krajowego pakietu danych.

Po przekroczeniu przyznanego limitu operator może naliczać dodatkowe opłaty.

Od 1 stycznia 2021 r. zmieniły się zasady świadczenia usług w roamingu UE:

  • zwiększono limity gigabajtów na transmisję danych,
  • obniżono stawkę dodatkowej opłaty za każdy 1 MB po przekroczeniu limitu GB.

Przed wyjazdem sprawdź warunki korzystania z usług u swojego dostawcy.

 

  • Uważaj na roaming przygraniczny!

Wyjeżdżasz na tereny przygraniczne? Telefon automatycznie loguje się do sieci operatora mającego najsilniejszy sygnał na danym terenie. Pamiętaj, że kiedy jesteś blisko granicy, możesz połączyć się z zagraniczną siecią.

Twój dostawca naliczy opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem. Jeśli połączysz się z siecią operatora spoza Unii Europejskiej, opłaty będą znacznie wyższe. Kiedy wyjeżdżasz na tereny przygraniczne, ustaw w telefonie ręczne wybieranie sieci. Będziesz mieć pewność, że połączenia będą realizowane w sieci twojego operatora.

Możesz też:

  • wyłączyć roaming zagraniczny całkowicie. Twój telefon nie będzie logował się do sieci zagranicznych,
  • wyłączyć samą transmisję danych w roamingu zagranicznym. Wtedy Twój telefon nie będzie łączył się z internetem.

Pamiętaj również, żeby wyłączyć:

  • automatyczne aktualizacje,
  • synchronizację danych,
  • pocztę głosową.

To pozwoli Ci uniknąć dodatkowych kosztów za usługi.

  • Jak skorzystać z usług telekomunikacyjnych na promie lub statku?

Wybierasz się w rejs? Czy będziesz mógł korzystać z telefonu i ile to będzie kosztowało?

Jeśli Twój telefon komórkowy będzie podłączony do naziemnej sieci komórkowej (np. podczas podróży po rzece, jeziorze lub wzdłuż wybrzeża) w jednym z krajów UE, będziesz mógł korzystać z usług roamingu UE.

Stacje bazowe operatorów komórkowych mają jednak ograniczoną moc sygnału, co powoduje, że akweny wodne nie są pokryte zasięgiem sieci. Problem braku zasięgu na otwartych akwenach wodnych rozwiązywany jest dzięki sieciom satelitarnym.

Unijne przepisy dotyczące roamingu mają zastosowanie wyłącznie do naziemnych sieci komórkowych. W związku z tym, jeżeli podczas rejsu usługi telefonii komórkowej będą świadczone za pośrednictwem innych rodzajów sieci radiowych, takich jak np. systemy satelitarne statku, Twoje połączenia, SMS-y i transmisja danych nie będą objęte pułapami cen obowiązującymi w UE.

Koszty połączeń głosowych, wiadomości SMS i transferu danych znajdziesz w cenniku dostawcy lub danego operatora sieci satelitarnej.

  • Pamiętaj o poczcie głosowej!

Podczas wakacji poza obszarem Unii Europejskiej, wyłącz usługę poczty głosowej. Pozwoli ci to uniknąć opłat za połączenia przychodzące.

Kiedy ktoś do nas dzwoni, a my przebywając za granicą połączenie odrzucimy lub nie odbierzemy, osoba dzwoniąca połączy się z naszą pocztą głosową. W Unii Europejskiej dzwoniący przekierowany na pocztę głosową płaci jak za połączenie do Ciebie, Ty nie ponosisz dodatkowych kosztów.

Poza granicami Unii Europejskiej dzwoniący przekierowany na pocztę głosową płaci jak za połączenie do Ciebie, a Ty ponosisz koszt za odebrane połączenie oraz za połączenie przekierowane na pocztę głosową (jak za połączenie do Polski).

  • Oddzwaniaj z głową!

W wakacje nasila się aktywność oszustów wykorzystujących naszą skłonność do oddzwaniania na nieodebrane połączenia. Jeśli nie spodziewasz się telefonu z zagranicy, a wyświetlony na ekranie numer jest zadziwiająco długi – zachowaj ostrożność!

Polskie numery, zarówno komórkowe jak i stacjonarne mają 9 cyfr. Pamiętając o tej zasadzie możesz uniknąć niechcianego, drogiego połączenia.

Niektóre afrykańskie prefiksy do złudzenia przypominają te przypisane do polskich miast. Dla przykładu +225 to Wybrzeże Kości Słoniowej, a 22 w tym przypadku może być mylone z numerem kierunkowym Warszawy.

Pamiętaj! Polski numer kierunkowy to +48 lub 0048.

 

  • Jaka jest różnica pomiędzy roamingiem a połączeniem zagranicznym?

Połączenie w roamingu wykonujesz, gdy dzwonisz z polskiego numeru będąc za granicą.

Nie ma znaczenia dokąd dzwonisz – na polski czy na inny europejski numer. Istotne, że twój telefon zalogowany jest do sieci zagranicznej.

Gdy siedząc na plaży w Hiszpanii lub popijając kawę w Rzymie, dzwonisz do rodziny w Polsce lub kolegi w Niemczech, wykonujesz połączenie w roamingu. Gdy dzwonisz z Polski do cioci w USA, do kolegi w Niemczech czy kuzynki w Londynie wykonujesz połączenie międzynarodowe. Za połączenie zapłacisz zgodnie z cennikiem dostawcy.

  • Jeśli chcesz uniknąć kosztów, zablokuj usługi Premium Rate.

Premium Rate to usługi o podwyższonej opłacie. Zanim skorzystasz z usługi specjalnej, przeczytaj jej regulamin. Operator domyślnie zablokuje usługi Premium, kiedy wydasz na nie 35 zł w ciągu miesiąca/okresu rozliczeniowego. Możesz wybrać całkowitą blokadę usług o podwyższonej opłacie. To przydatna opcja, zwłaszcza jeśli dajesz telefon dziecku.

Pamiętaj! Operator może nie rozpatrzyć reklamacji na twoją korzyść, nawet jeśli dziecko aktywuje płatną usługę nieświadomie.

Możesz zablokować:

  • wychodzące lub przychodzące wiadomości,
  • wybrane lub wszystkie numery Premium.

Jeśli świadomie korzystasz z usług Premium Rate, nie musisz blokować tych usług. Dla większego bezpieczeństwa możesz wybrać wyższy próg kwotowy, np. 100 zł. Po jego przekroczeniu Twój operator zablokuje dalsze korzystanie z usług.

Pamiętaj! Możesz również uniknąć dodatkowych kosztów zlecając aktywację blokady płatności usług dodatkowych, zakupów elektronicznych tj. direct carrier billing, czyli automatycznych płatności doliczanych do rachunku. Skontaktuj się ze swoim operatorem i zleć aktywację blokady.

  • Wakacje to czas dla oszustów, nie daj się złowić!

Phishing to oszustwo, przez które nieświadomie możemy przekazać przestępcom swoje osobiste dane takie jak loginy, hasła czy numery kart płatniczych. Co więcej, będziemy przekonani, że informacje przekazujemy instytucji, którą znamy, np. do biura podróży.

W okresie wakacyjnym wiele osób szuka ofert podróży, przegląda strony z ofertami noclegów czy tańszych biletów. Oszuści potrafią tworzyć fałszywe strony, a także wysyłać maile i smsy, w których np. proszą o podanie danych osobowych lub przelew kwoty, której ma brakować do naszego wyjazdu.

Aby tego uniknąć sprawdź dokładnie adres z linku bądź skontaktuj się z firmą, z której rzekomo otrzymałeś informacje.

Jak ustrzec się phishingu?

  • zachowaj czujność, jeśli jakaś oferta wydaje się zbyt piękna, aby była prawdziwa, najprawdopodobniej jest fałszywa,
  • sprawdź czy znasz nadawcę, który wysyła wiadomość z linkiem, w który masz kliknąć,
  • zweryfikuj u źródła (np. w biurze podróży) czy wysłało wiadomość z prośbą o aktualizację danych, dopłatę itp.,
  • robiąc rezerwacje i kupując bilety, korzystaj z zaufanych stron internetowych, wprowadzając adres strony ręcznie w pasku przeglądarki,
  • aktualizuj przeglądarkę, z której korzystasz do najnowszej oferowanej przez producenta wersji,
  • pamiętaj o oprogramowaniu antywirusowym.
  • Korzystasz z publicznej sieci Wi-Fi?

Jesteś w hotelu, restauracji czy parku i chcesz skorzystać z publicznej sieci Wi-Fi (tzw. Hotspot)?

To pozwoli uniknąć wysokich opłat za transfer danych, szczególnie kiedy jesteś za granicą. Zachowaj ostrożność, bo podłączenie do niezabezpieczonej sieci bez hasła może mieć szkodliwe skutki!

Jeśli korzystasz z Wi-Fi, pamiętaj o tych zasadach:

  • łącząc się z Wi-Fi, nie wybieraj w smartfonie opcji jej zapamiętania,
  • upewnij się, czy punkt dostępu na pewno należy do miejsca, do którego jest przypisany,
  • regularnie aktualizuj system operacyjny urządzenia,
  • zainstaluj na smartfonie aplikację antywirusową.

 

 

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskać można u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Giżycku przy Al. 1 Maja 14, pok. 12, pod nr tel. (87) 428 59 58 w. 52, e-mail: rzecznik@gizycko.starostwo.gov.pl

 

Fot. https://pixabay.com/

Krajowe eliminacje do konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości”

Rusza kolejna edycja konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości”.

Europejska Sieć Zapobiegania Przestępczości (EUCPN) organizuje co roku konkurs „Europejska Nagroda w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości” (ECPA). W bieżącym roku za przeprowadzenie konkursu na poziomie międzynarodowym odpowiedzialna jest Słowenia, jako kraj sprawujący Prezydencję w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2021 r.

Tematem tegorocznej edycji konkursu ECPA jest zastraszanie i przemoc wśród nieletnich (zarówno online, jak i offline). Zgłoszone do udziału w konkursie projekty powinny być ukierunkowane na rozpoznawanie przemocy wśród nieletnich, diagnozowanie sytuacji związanych z przemocą oraz podejmowanie działań prewencyjnych ukierunkowanych na zapobieganie temu zjawisku. Celem Prezydencji słoweńskiej jest promowanie wymiany informacji i dobrych praktyk dotyczących zapobiegania zastraszaniu i przemocy wśród nieletnich (zarówno w online, jak i offline) między państwami członkowskimi UE.

Projekty do konkursu ECPA mogą być zgłaszane przez następujące podmioty:

  1. komórkę organizacyjną urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
  2. Komendę Główną Policji;
  3. Komendę Główną Straży Granicznej;
  4. Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej;
  5. urząd wojewódzki;
  6. jednostkę samorządu terytorialnego;
  7. organizację pozarządową lub podmiot określony w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.), nieprowadzące działalności gospodarczej;
  8. inny urząd administracji rządowej, którego zakres działania związany jest z tematem konkursu ECPA.

Każdy z podmiotów wskazanych w ust. 1 może zgłosić maksymalnie 3 projekty.

Nagrodę główną w konkursie stanowi kwota 10.000 euro. Ponadto regulamin przyznawania Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości przewiduje przyznanie nagród po 5.000 euro dla dwóch wyróżnionych projektów. Zwycięzca tegorocznej edycji konkursu zostanie ogłoszony podczas Konferencji Dobrych Praktyk EUPCN planowanej 9 grudnia bieżącego roku.

Zgodnie z założeniami każdy kraj może zgłosić jeden projekt do konkursu ECPA.

Polski kandydat do nagrody ECPA zostanie wybrany w drodze eliminacji krajowych, przez komisję powołaną przez Departament Porządku Publicznego MSWiA.

W imieniu Organizatora serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.

Projekty opisane na formularzu zgłoszeniowym (w języku polskim) należy składać do 10 września 2021 r. do Departamentu Porządku Publicznego MSWiA na adres: 

Departament Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa

(ePUAP: /MSWIA/domyslna lub /MSWIA/SkrytkaESP)

oraz jednocześnie w formie elektronicznej – na adres poczty elektronicznej Krajowego Przedstawiciela w EUCPN: ilona.idzikowska@mswia.gov.pl

Wszystkich zainteresowanych zgłoszeniem projektu zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

 

Regulamin krajowych eliminacji do corocznego konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości [POBIERZ]

Formularz zgłoszeniowy (European Crime Prevention Award (ECPA) Annex I) [POBIERZ]

Arkusz oceny projektu [POBIERZ]

 

Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/mswia/krajowe-eliminacje-do-konkursu-europejskiej-nagrody-w-dziedzinie-zapobiegania-przestepczosci2

 

Około 21 tys. osób w pełni zaszczepionych w powiecie giżyckim

W pełni zaszczepionych (2 dawkami) w powiecie giżyckim zostało 20.906 osób. Stan na 12.07.2021 r.

Poniżej w tabeli przedstawiamy stan rejestracji na szczepienia w tym tygodniu (od 12 do 16 lipca 2021 r.).

Każdy chętny do szczepienia może się zgłosić do punktu szczepień znajdującego się w budynku MOSiR w Giżycku (ul. 3 Maja 21a) w godzinach:

  • poniedziałek: 14:50 – 18:20
  • wtorek: 14:50 – 19:00
  • środa: 14:50 – 19:00
  • czwartek: 14:50 – 18:20
  • piątek: 14:50 – 18:20

 

Kontakt do rejestracji punktu szczepień:
a) Giżycka Ochrona Zdrowia – tel. kom. 608 787 366
b) Centrum Medyczne Masuria – tel. (87) 428-67-72

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarty konkurs ofert

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego informuje o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z zakresu rozwoju kultury fizycznej przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2021, tj.:

Upowszechnianie i popularyzowanie sportu w środowisku wiejskim i małych miast (sport powszechny). Organizacja cyklu imprez i zawodów sportowych o zasięgu wojewódzkim i ogólnopolskim.

Oferty konkursowe składane są poprzez generator ofert witkac.pl do dnia 30 lipca 2021 r.

Informacji udziela Departament Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie: tel. 89 521 69 00 (sekretariat Departamentu), 89 521 69 33 (Kamila Silwanowicz).

Pełna treść ogłoszenia TUTAJ

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content