16.7 C
Giżycko
27 września 2024
Strona główna Blog Strona 120

Zmiany w Programie Erasmus +

Komisja Europejska wprowadziła istotną zmianę w nowej edycji programu Erasmus+ na lata 2021-2027. Dzięki niej o dofinansowanie w programie będą mogły ubiegać się osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Zmiana ta jest korzystna dla szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest osoba fizyczna. Dzięki niej nauczyciele i uczniowie wszystkich szkół w Polsce będą mieli równe szanse rozwoju i dostępu do programu Erasmus+. Zmiana w programie została wprowadzona dzięki staraniom Departamentu Funduszy Strukturalnych MEiN.

Podstawowymi grupami w programie są m.in. uczniowie, studenci, wolontariusze, nauczyciele, pracownicy i kadra kierownicza szkół, trenerzy („uczestnicy”) oraz szkoły, uczelnie, przedsiębiorstwa, stowarzyszenia, ośrodki kształcenia („organizacje uczestniczące”). Uczestnicy mogą utrzymać mogą otrzymać dofinansowanie udziału w programie, w szczególności kosztów podróży i utrzymania. Z kolei „organizacje uczestniczące” występują w roli wnioskodawcy albo partnera.

Szczegóły na stronie Programu: https://erasmusplus.org.pl/

Do OSP Miłki trafi samochód ratowniczo-gaśniczy

W 2021 r. do jednostek OSP w całej Polsce trafi 314 samochodów ratowniczo-gaśniczych o łącznej wartości ok. 244 mln zł. W większości będą to najbardziej uniwersalne – średnie samochody ratowniczo-gaśnicze (ok 80%).

Zakupy samochodów zostaną zrealizowane przez jednostki OSP przy dofinansowaniu:
• NFOŚiGW / WFOŚiGW – 60,7 mln zł,
• dotacji KSRG – 44,9 mln zł,
• dotacji MSWiA – 19,6 mln zł,
• środków pochodzących z odpisów z firm ubezpieczeniowych – 14,5 mln zł.

Wykaz jednostek OSP i samochodów dla OSP w województwie warmińsko-mazurskim znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/zestawienie-jednostek-osp-i-samochodow-z-dofinansowaniem-w-2021-r

Na liście znajduje się Ochotnicza Straż Pożarna w Miłkach. OSP otrzyma średni samochód ratowniczo-gaśniczy.

Informacja: Zespół prasowy KG PSP

zdjęcie: OSP Miłki

zdjęcie ochotnicza straż pożarna w miłkach

Odchudzamy mieszkańców Powiatu Giżyckiego

95 osób zgłosiło chęć udziału w projektach prozdrowotnych realizowanych przez AZS COSA Ośrodek w Wilkasach. W tym tygodniu oficjalnie rozpoczęły się zabiegi rehabilitacyjne oraz zajęcia ruchowe. Ze względu na trudną sytuację epidemiologiczną zakwalifikowani uczestnicy rozpoczynają realizację projektów w małych grupach o różnych porach dnia dostosowanych do ich aktywności zawodowej.

Wspólnym mianownikiem projektów realizowanych dzięki wsparciu finansowemu: Powiatu Giżyckiego, Miasta Giżycko i Gminy Giżycko jest zapobieganie nadwadze wśród mieszkańców oraz promocja zdrowego i aktywnego spędzania czasu wolnego. W trakcie trwania projektów uczestnicy skorzystają z zabiegów w profesjonalnie wyposażonym Centrum Rehabilitacji & SPA AZS Wilkasy a także będą uczestniczyć w wycieczkach nordic-walking, ćwiczeniach z fizjoterapeutą a także zajęciach na siłowni.

Wiosenna edycja trwać będzie przez cały maj natomiast jesienna zaplanowana jest na październik. W każdej edycji weźmie udział po 15 osób w każdym z projektów. Mamy nadzieję, że aktywność fizyczna zostanie głęboko zakorzeniona w sercach uczestników i po realizacji projektu nie zapomną o aktywności na świeżym powietrzu i nie tylko – mówi Marek Szlachta pomysłodawca projektu i dyrektor AZS COSA Ośrodka z Wilkasach.

Każda osoba uczestnicząca w projekcie na koniec skorzysta z badania składu ciała aparatem Tanita, który będzie można porównać z badaniem wykonanym przed realizacją projektu. To badanie oraz konsultacja z doradcą żywieniowym wraz w wydaniem zaleceń będzie wskazówką na dalszą potrzebę aktywnego spędzania czasu.

Zadanie pt. „Zapobieganie nadwadze i otyłości po przebyciu COVID-19 u osób zamieszkałych na terenie powiatu giżyckiego” jest współfinansowane ze środków Powiatu Giżyckiego.

Źródło informacji: AZS COSA Ośrodek w Wilkasach

Apel Powiatowego Lekarza Weterynarii dotyczący zwiększonego ryzyka występowania ognisk Afrykańskiego Pomoru Świń (ASF)

W związku z apelem Powiatowego Lekarza Weterynarii w Giżycku związanym ze zbliżającym się okresem zwiększonego ryzyka występowania ognisk Afrykańskiego Pomoru Świń (ASF) publikujemy informację związaną z profilaktyką oraz zwalczaniem ASF.
Kliknij w link, aby zobaczyć dokument:

Metoda escape room na lekcjach matematyki w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku

Celem zajęć było odkrycie szyfru do kłódki zamykającej pojemnik z niespodzianką. Wszyscy uczestnicy byli przez całe zajęcia bardzo zaangażowani. Emocje były widoczne u młodszych jak i u starszych uczniów. Każda z grup chciała jak najszybciej rozwiązać kolejne zagadki. Zadania były różnorodne z wykorzystaniem rozmaitych środków dydaktycznych domina, tablicy interaktywnej, odczytywaniem QR kodów, mapy, a nawet komórek, na których wykonywali ćwiczenia online. Uczniowie mieli okazję kształtować takie kompetencje jak analizowanie, wnioskowanie, współpracę w grupie przy okazji utrwalając wiadomości matematyczne. Zajęcia realizowano na lekcjach w ramach innowacji ,,W świecie zagadek – escape room w edukacji”

informacja: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Giżycku

zdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczymzdjęcia zajęcia matematyczne w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym

Szczepienia powszechne ruszają już od 6 maja! Są jeszcze wolne miejsca!

W nawiązaniu do wcześniejszej informacji o uruchomieniu Punktu Szczepień Powszechnych w Giżycku informujemy, iż podmioty lecznicze, które będą dokonywać szczepień otrzymały dodatkowe ilości szczepionek, w związku z tym Punkt Szczepień Powszechnych w hali sportowej MOSiR w Giżycku przy ul. 3 Maja 21a rozpocznie szczepienia już w najbliższy czwartek 6 maja 2021 r.

Jednocześnie informujemy, że są jeszcze wolne miejsca na najbliższe terminy szczepień.

Osoby zainteresowane szczepieniem są proszone o dokonanie rejestracji w jednej z 4 możliwych form:

  1. Dzwoniąc na całodobową i bezpłatną infolinię 989 (osoby dzwoniące z zagranicy muszą wykręcić numer 2262 62 989).
  2. Rejestrując się elektronicznie przez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl.
  3. Wysyłając SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie.
  4. Dzwoniąc bezpośrednio do rejestracji punktu szczepień (tu też można sprawdzić termin rejestracji):

a) Giżycka Ochrona Zdrowia – tel. kom. 608 787 366

b) Centrum Medyczne Masuria – tel. (87) 428-67-72

 

W celu przyśpieszenia procedury przeprowadzenia szczepienia proponujemy wcześniejsze wypełnienie „Kwestionariusza wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19” oraz zabranie go ze sobą do punktu szczepień.

Kwestionariusz [pobierz]

 

 

Międzynarodowy Dzień Strażaka

W dniu 4 maja, w Dzień Świętego Floriana, obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Strażaka. W Polsce od 2003 roku Dzień Strażaka obchodzony jest jako święto zawodowe, ustanowione przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Świętuje zarówno Państwowa, jak i Ochotnicza Straż Pożarna. Od 2014 r. w tym dniu obchodzimy również Święto Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej.

Z tej okazji wszystkim strażakom – zawodowym i ochotnikom – oraz żołnierzom, którzy służą w Wojskowej Ochronie Przeciwpożarowej, życzymy bezpiecznej służby, zawsze szczęśliwych powrotów z akcji, a także zdrowia oraz wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym i osobistym. Niech ta niebezpieczna służba, której się podjęliście, będzie źródłem osobistej satysfakcji oraz społecznego uznania.

Niech Św. Florian zawsze otacza strażaków i ich rodziny swoją opieką.

Szkolenia ratowników MOPR współfinansowane przez Powiat Giżycki

„W miniony weekend, ratownicy Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego wzięli udział w dwudniowym szkoleniu z ratownictwa medycznego. Okres przedwakacyjny to dobry czas na przypomnienie sobie zasad udzielania pomocy i przećwiczenie pracy w zespołach. Całe szkolenie odbyło się dzięki Starostwu Powiatowemu w Giżycku”.

informacja: Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

szkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęciaszkolenie mopr zdjęcia

„Zanocuj w lesie” na terenie Nadleśnictwa Giżycko

Nadleśnictwo Giżycko przystąpiło do Programu „Zanocuj w lesie”, który powstał w ramach kontynuacji założeń zawartych w ogólnopolskim pilotażu udostępnienia obszarów leśnych celem uprawiania aktywności typu bushcraft i surwiwal.
Nadleśnictwo Giżycko wyznaczyło specjalny obszar leśny o powierzchni ponad 1779 hektarów, gdzie miłośnicy nocowania w lesie mogą uprawiać swoje hobby bez obaw o naruszenie ustawy o lasach.

Wyznaczona przez Nadleśnictwo Giżycko strefa, to obszar przeznaczony dla miłośników bushcraftu i surwiwalu, ale też po prostu ludzi którzy chcą przenocować w lesie „na dziko” bez specjalnej infrastruktury.

Szczegóły, regulamin oraz mapy dostępne są na stronie: https://gizycko.bialystok.lasy.gov.pl/program-zanocuj-w-lesie-

akcja zanocuj w lesie - mapa

Maturzysto! Rusza XX edycja Programu Stypendiów Pomostowych 2021/2022

„Stypendia Pomostowe” to ogólnopolski, rozbudowany program stypendialny, w którym można uzyskać stypendium na I rok i dalsze lata studiów.

Program skierowany jest do zdolnych, ambitnych maturzystów ze wsi i małych miejscowości, pochodzących z niezamożnych rodzin, którzy chcą studiować. Czekają na Was stypendia pomostowe na I rok studiów, w wysokości 7000 zł, wypłacane w ratach przez 10 miesięcy roku akademickiego 2021/2022.

O stypendium na I rok studiów może aplikować każdy maturzysta z 2021 r., który ukończy szkołę ponadgimnazjalną w 2021 roku i:

  • zda dobrze maturę w bieżącym roku szkolnym
    (uzyska odpowiednią ilość punktów, tzn. min. 100 – zgodnie z wymaganiami programu);
  • zostanie przyjęty w roku akademickim 2021/22 na I rok studiów stacjonarnych w polskich publicznych uczelniach akademickich;
  • mieszka na wsi lub w mieście do 20 tys. mieszkańców;
  • pochodzi z niezamożnej rodziny (w której dochód na osobę nie przekracza 1960 zł brutto);

a ponadto spełnia jeden z poniższych warunków:

  • pochodzi z rodziny (czyli jest dzieckiem) byłego pracownika PGR
    lub
  • jest/był uczestnikiem* finałowego etapu olimpiad przedmiotowych w szkole ponadgimnazjalnej
    lub
  • jest członkiem rodziny wielodzietnej lub jest/był wychowankiem rodziny zastępczej bądź państwowego domu dziecka
    lub
  • ma rekomendację lokalnej organizacji pozarządowej uczestniczącej w bieżącej edycji programu.

* Jeśli finałowy etap olimpiady został odwołany z powodu epidemii koronawirusa, o stypendium pomostowe w segmencie IB aplikować mogą kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do III (finałowego) etapu danej olimpiady.

Rekrutacja do programu przebiega on-line na www.stypendia-pomostowe.pl
Aplikacja do składania wniosków aktywna będzie od 1 lipca do 16 sierpnia 2021 r., do godz. 16.00.

Stypendium na I rok studiów wynosi 7000 zł i jest wypłacane w ratach przez 10 miesięcy roku akademickiego.

Stypendyści, którzy osiągną dobre wyniki w nauce mogą korzystać mogą korzystać ze stypendiów na starsze lata studiów: II, III i IV rok, stypendiów językowych, stypendiów na wyjazd na zagraniczną uczelnię, stypendiów doktoranckich.

Uczestnicy programu mogą również brać udział w warsztatach, szkoleniach i konferencjach rozwijających ich kompetencje miękkie oraz umiejętności niezbędne do rozwijania późniejszej kariery zawodowej.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi INFORMACJAMI O APLIKOWANIU oraz REGULAMINEM PROGRAMU

zdjęcie stypendia pomostowe logo

Punkt Szczepień Powszechnych w Giżycku – przewidywany termin uruchomienia 18.05.2021

Przewiduje się że Punkt Szczepień Powszechnych w Giżycku (dalej PSP) uruchomiony zostanie 18 maja 2021r. Miejscem, w którym zostanie uruchomiony PSP jest hala sportowa MOSiR Giżycko przy ul. 3 Maja 21a. Szczepień dokonywać 2 będą podmioty lecznicze:
1. Giżycka Ochrona Zdrowia sp. z o.o.
2. Centrum Medyczne „Masuria” w Giżycku

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami i procedurą przyjęcia w PSP, które staraliśmy się ująć w filmie poniżej…

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych wszystkim wiernym kościołów wschodnich

Z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego

składamy najserdeczniejsze życzenia

zdrowych, pogodnych dni, pełnych wiary, nadziei i miłości.

Niech radość Wielkanocy i wiosenny nastrój

towarzyszą Państwu w gronie najbliższych.

Życzymy Państwu również jak najszybszego powrotu

do normalnej sytuacji życiowej, rodzinnej i zawodowej.

 

Przewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku

Monika Łępicka-Gij

Starosta Giżycki

Mirosław Dariusz Drzażdżewski

„SOS dla Świata” – zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii

„SOS dla ŚWIATA” to cykl zajęć mających na celu budowanie świadomości, czym w życiu każdego człowieka są wartości, kształtowanie świadomości ekologicznej, rozwijanie empatii, odwagi i tolerancji. Dzisiejsze zajęcia przybliżyły historię dzieci z Ghany, które zamiast chodzić do szkoły wykonują niebezpieczne i niewolnicze prace związane z łowieniem ryb na jeziorze Wolta. Na podstawie ich prawdziwych doświadczeń rozważaliśmy, czym jest wolność, jakie są jej ograniczenia i jak jest cenna.

informacja: Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Giżycku

zdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapiizdjęcie - zajęcia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii

Bitwa Regionów! – konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich

Organizatorem konkursu jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Jest to już VI edycja konkursu Bitwa Regionów!

Idea konkursu zrodziła się z zamiłowania do polskiej kuchni regionalnej i rodzimego folkloru oraz chęci promocji polskiej żywności i szerzenia patriotyzmu konsumenckiego. W ubiegłych latach „Bitwa Regionów” cieszyła się ogromną popularnością.

Wystarczy nagrać film wideo (maks. 120 sekund) prezentujący potrawę charakterystyczną dla regionu.

Zgłoszenia należy przesyłać do 30 czerwca 2021!

Regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: https://bitwaregionow.pl/

bitwa regionów - plakat konkursu

Rejestracja pojazdów – Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego przypomina ….

Właściciele pojazdów zakupionych w 2021 roku mają obowiązek zgłoszenia o nabyciu/zbyciu pojazdu w terminie 30 dni od daty nabycia/zbycia pojazdu.
Właściciele pojazdów zakupionych w 2020 roku mają obowiązek zgłoszenia o nabyciu/zbyciu pojazdu w terminie 180 dni od daty nabycia/zbycia pojazdu.
Adekwatnie do w/w terminów stosuje się obowiązek rejestracji pojazdów sprowadzonych z terytorium państw członków Unii Europejskiej.

Informacje dotyczące zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdów prosimy o przesłanie poprzez epuap, listownie (zawiadomienie o zbyciu/ nabyciu pojazdu + ksero umowy kupna/sprzedaży) lub przez umieszczenie w skrzynce Starostwa przed urzędem.

Rejestracja pojazdów po uprzednim umówieniu telefonicznym w godz. 8:00 – 14:30.
Sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami prowadzone są na bieżąco, przyjęcie klientów bez umówienia w godz. 8:00 – 14:00.

30 mln zł na Program „Sportowe Wakacje+” w edycji 2021

Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu ogłosił nową edycję Programu „Sportowe Wakacje+”. Środki przeznaczone na realizację programu w 2021 roku to 30 milionów złotych. Program „Sportowe Wakacje+” łączy promocję prozdrowotnych wartości sportu z przekazywaniem nowym pokoleniom doświadczeń i pamięci historycznej.

Celem programu jest upowszechnianie zdrowego trybu życia i systematyczne podnoszenie poziomu aktywności fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych poprzez wsparcie organizacji obozów sportowych, a także zajęć, turniejów, eventów, konkursów oraz innych wydarzeń sportowych w Polsce.

Zadania realizowane w ramach konkursu:

  1. Wspieranie organizacji otwartych, ogólnodostępnych zajęć sportowych dla dzieci młodzieży, dorosłych oraz innych grup społecznych i środowiskowych.
  2. Wspieranie organizacji turniejów sportowych, eventów, konkursów i innych wydarzeń sportowych.
  3. Wspieranie organizacji ogólnodostępnych obozów sportowych na poziomie ogólnopolskim – wyłonienie operatora krajowego.

O przyznanie dofinansowania na realizowane w ramach programu zadania, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, powołane do realizacji w ramach swej podstawowej działalności statutowej zadań w zakresie upowszechniania sportu i kultury fizycznej, tj. w szczególności związki stowarzyszeń, stowarzyszenia, fundacje. Zadania będą realizować podmioty wyłonione w otwartym konkursie.

Termin składania wniosków w systemie AMODIT – do 9 maja 2021 roku.
Termin rozpatrzenia wniosków – do 18 czerwca 2021 r.

Założeniem Programu „Sportowe Wakacje+” jest promocja aktywnego wypoczynku w kraju oraz umacnianie wiedzy historycznej i tożsamości narodowej poprzez umożliwienie udziału w szeroko rozumianej kulturze fizycznej, przy jednoczesnym poznawaniu walorów turystycznych naszego kraju oraz upamiętnieniu postaci i wydarzeń, które miały istotne znaczenie w historii Polski. Program jest wynikiem analizy sytuacji związanej z utrzymaniem dobrego stanu zdrowia i poziomu aktywności fizycznej mieszkańców Polski, w szczególności podczas epidemii COVID-19.

Szczegóły: https://www.gov.pl/web/kulturaisport/program-sportowe-wakacje—-edycja-2021

logo programu sportowe wakacje 2021

Powiat Giżycki udostępnia klientom 45 usług elektronicznych

W wyniku 3 projektów informatycznych zrealizowanych w ostatnich kilku latach przez Powiat Giżycki udostępnione zostały klientom samorządu nowe usługi elektroniczne.

Spośród 45 e-usług dostępnych na portalu cyfrowe-mazury.pl osoba posiadająca profil zaufany bądź podpis kwalifikowany może załatwić swoją sprawę w kilku najważniejszych obszarach: sprawy ogólne, budownictwo, sprawy drogowe, geodezyjne, ochrony środowiska i sprawy obywatelskie.

Posiadając którykolwiek z podpisów elektronicznych wskazanych wcześniej możemy wykorzystując interaktywne formularze dostępne w zakładce „Powiat Giżycki” załatwić m.in.:

  • pozwolenie na budowę,
  • zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu,
  • złożyć wniosek o wypis lub wyrys z ewidencji gruntów,
  • zarejestrować lub wykreślić stowarzyszenie zwykłe,
  • złożyć wniosek o dostęp do informacji publicznej lub petycje.

Obsługa portalu cyfrowe-mazury.pl jest całkowicie intuicyjna. Pierwszą czynnością, którą musimy zrobić jest zalogowanie się profilem zaufanym na portal e-PUAP, a potem dokonanie wyboru jednej z e-usług udostępnionych w zakładce „Powiat Giżycki”. Wybranie interesującej nas e-usługi przeniesie nas do interaktywnego e-formularza, który po wypełnieniu i dołączeniu załączników wysyłamy do Starostwa Powiatowego.

Wszystkie wskazane e-formularze umożliwiają nam załatwienie każdej sprawy bez konieczności osobistego udziału w urzędzie.

Wszystkie formularze dostępne na cyfrowe-mazury.pl są jednocześnie dostępne bezpośrednio z platformy e-PUAP po wyszukaniu podmiotu Starostwo Powiatowe w Giżycku.

Serdecznie zapraszamy wszystkich Państwa do korzystania z elektronicznego załatwiania spraw w naszym urzędzie.

kliknij na grafikę, aby przejść do zakładki „Powiat Giżycki” na portalu cyfrowe-mazury.pl

zdjecie strony cyfrowe-mazury.pl

 

Grant w pilotażowym programie „Przemysł 4.0.”

Polska Agencja Rozwoju i Przedsiębiorczości, zaprasza na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości otrzymania grantu w pilotażowym programie Przemysł 4.0. finansowanym ze środków unijnych w ramach programu Inteligentny Rozwój.

Dla kogo?

Spotkanie jest skierowane do potencjalnych odbiorców pilotażu, tj. małych i średnich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność produkcyjną na terytorium Polski oraz posiadają plan wdrożenia zmian w przedsiębiorstwie w zakresie cyfryzacji, automatyzacji i robotyzacji.

O czym?

Celem pilotażu jest przygotowanie małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych do wdrożenia kompleksowej transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 oraz wprowadzenie w życie wybranych obszarów działań w zakresie integracji inteligentnych maszyn, systemów oraz wprowadzania zmian w procesach produkcyjnych mających na celu zwiększanie wydajności wytwarzania i możliwości elastycznych zmian asortymentu.

Podczas spotkania przedstawiciele PARP omówią zasady pilotażu Przemysł 4.0, sposób wypełniania wniosku o powierzenie grantu oraz warunki realizacji projektów, a także udzielą odpowiedzi na pytania uczestników. Ponadto, dr hab. inż. Krzysztof Pietrusewicz, prof. ZUT przybliży m.in. definicję Przemysłu 4.0 oraz zakres „mapy drogowej”.

O dofinansowaniu

Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na: usługę polegającą na opracowaniu „mapy drogowej” (refundacja kosztów), usługi doradcze związane z jej wdrożeniem, zakup maszyn i urządzeń koniecznych do wprowadzenia w życie wybranego obszaru transformacji, a także nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej. Więcej informacji na stronie projektu Przemysł 4.0.

Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 800 tys. zł. Obligatoryjny wkład własny wynosi min. 15 proc. Wnioski można składać online od 28 kwietnia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r.

Kiedy i gdzie?

22 kwietnia 2021, godz. 10:00-13:10 ONLINE

UWAGA! Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja!

Formularz zgłoszeniowy oraz program spotkania dostępne są pod linkiem: https://www.parp.gov.pl/index.php?option=com_parpevents&view=details&id=1410

Pytania dotyczące spotkania można kierować do Organizatora drogą e-mailową na adres: p.karpinska@fzt.org.pl lub telefoniczną: 604 526 507.

Wsparcie dla przedsiębiorców udzielone przez Powiatowy Urząd Pracy

Stan na dzień 01 kwietnia 2021 r. (od początku okresu przyjmowania wniosków przez PUP – 01.04.2020 r.)

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE OD PRACODAWCY DLA MIKRO-, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie wpłynęło do Powiatowego Urzędu Pracy 291 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 290 podmiotom na kwotę 4.466.565,86 zł, w tym:
Mikroprzedsiębiorcy (od 1 do 9 pracowników) – 260 podmiotów na kwotę 2.996.292,81 zł
Małe przedsiębiorstwa (od 10 do 49 pracowników) – 30 podmiotów na kwotę 1.470.273,05 zł.

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ, NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło 626 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 598 samozatrudnionym na kwotę 3.107.060,00 zł.

Dofinansowanie zostało obliczone według przedziałów spadku obrotów:
• co najmniej 30% – złożonych zostało 125 wniosków; dofinansowanie wypłacono 122 samozatrudnionym na łączną kwotę 415.800,00 zł,
• co najmniej 50% – złożone zostały 229 wnioski; dofinansowanie uzyskało 225 samozatrudnionych na łączną kwotę 1.083.260,00 zł,
• co najmniej 80% – złożonych zostało 272 wniosków; dofinansowanie wypłacono 251 samozatrudnionym na łączną kwotę 1.608.000,00 zł.

WNIOSKI O UDZIELENIE POŻYCZKI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW

Pożyczka jednorazowa o maksymalnej wysokości 5 tys. zł; okres jej spłaty nie może przekroczyć 12 miesięcy.

Liczba wniosków, które wpłynęły do PUP – 2664. Pożyczkę udzielono 2543 mikroprzedsiębiorcom na łączną kwotę 12.622.006,35 zł.
Liczba mikroprzedsiębiorców, którym umorzono pożyczkę: 2535. Kwota umorzonych pożyczek (wraz z odsetkami): 12.582.006,35 zł.

WNIOSKI O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE (dot. osób zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego)

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19.
Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło 11 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 10 podmiotom na kwotę 241.289,18 zł.

WNIOSKI O DOTACJĘ DLA MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA POKRYCIE KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ OKREŚLONYCH BRANŻ (m.in. sklepy, hotele, działalność gastronomiczna, paramedyczna, fizjoterapeutyczna, fotograficzna itp.)

Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5 tys. zł. Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło:

  • I nabór – 179 wniosków. Wypłacono dotację 142 przedsiębiorcom na kwotę 710.000,00 zł.
  • II i III nabór – 232 wnioski. Wypłacono dotację 212 przedsiębiorcom na kwotę 1.060.000,00 zł.

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content