25.9 C
Giżycko
18 września 2024
Strona główna Blog Strona 124

Analiza lokalnego rynku pracy powiatu giżyckiego w styczniu 2021 r.

Według stanu na koniec stycznia 2021 roku w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 2031 bezrobotnych, w tym 1100 kobiet. Liczba bezrobotnych zwiększyła się o 18,7% w porównaniu ze stanem na koniec stycznia 2020 roku. Analizując dane dotyczące osób pozostających bez pracy, do danych z końca poprzedniego miesiąca, obserwujemy wzrost bezrobocia o 6,6%.
Stopa bezrobocia w powiecie giżyckim, według danych GUS, na koniec grudnia 2020 r. (aktualnie dostępna) wynosiła 10,7% ludności aktywnej zawodowo, tj. o 1,8 pkt proc. więcej niż w grudniu 2019 r. (kraj– 6,2%, województwo– 10,1%, podregion ełcki– 12,2%).

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

PEŁNA ANALIZA_styczeń_2021 [POBIERZ]

zdjecie - stopa bezrobocia

Stanowisko ds. budowy dróg i mostów – złóż dokumenty do 26 lutego br. !!!

Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku prowadzi nabór na stanowisko ds. budowy dróg i mostów.

Termin składania ofert: 19.02.2021 r. godz. 9 00

Link do pełnej treści ogłoszenia:

https://zdpgizycko.bip.gov.pl/ogloszenia-o-prace/15442_nabor-na-wolne-stanowisko-ds-budowy-drog-i-mostow.html

Bezpłatne webinarium „Możliwości podniesienia kompetencji przedsiębiorców i jego pracowników…”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku zaprasza wszystkich zainteresowanych na bezpłatne webinarium „Możliwości podniesienia kompetencji przedsiębiorców i jego pracowników przy wsparciu z Funduszy Europejskich”

Termin spotkania: 9 marca 2021 r. w godzinach  10:00–10:50

Miejsce spotkania: Platforma Cisco Webex Meetings

Webinarium skierowane jest do osób pracujących, właścicieli firm i ich pracowników z terenu województwa warmińsko-mazurskiego zainteresowanych uzyskaniem wsparcia na szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl do 5 marca 2021 r. i otrzymanie potwierdzenia mejlowego od organizatora. Link do webinarium zostanie wysłany w osobnej wiadomości najpóźniej w dniu wydarzenia (9 marca 2021 r.).

W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę webinarium.

formularz zgłoszeniowy i program [POBIERZ]

Więcej informacji:
Departament Koordynacji Promocji
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
ul. Kajki 10, 19-300 Ełk
tel. (87) 610-07-77, (87) 734-11-10/09
e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl

Godziny otwarcia punktu:
poniedziałek 8.00-18.00
wtorek-piątek 7.30-15.30

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Stanowisko Zarządu Województwa dot. Umowy Partnerstwa

Publikujemy stanowisko Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie projektu Umowy Partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce, które powstało w wyniku konsultacji społecznych z 26 stycznia 2021 r.

STANOWISKO ZARZĄDU WOJ.W-M – UMOWA PARTNERSTWA 2021-2027 [pobierz]

 

 

Zbadaj się i zyskaj spokój! Bezpłatne badania mammograficzne w Giżycku

Zachęcamy Panie w wieku 50-69 lat do skorzystania z bezpłatnej mammografii w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Mobilna pracownia mammograficzna LUX MED będzie dostępna w Giżycku dnia 15 marca 2021 r. w godz. 11.00-17.00 przy markecie Kaufland,  ul. Kazimierza Wielkiego 2.

 

LUX MED jeden z największych od lat realizatorów Programu Profilaktyki Raka Piersi w ślad za ogólnopolską kampanią promocyjną Ministerstwa Zdrowia pn. Planuję Długie Życie zaprasza na bezpłatne badania mammograficzne.

W mammografii finansowanej przez NFZ w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi można wziąć udział niezależnie od miejsca zamieszkania i bez skierowania lekarskiego.

Do badania uprawnione są Panie w wieku 50-69 lat, które są ubezpieczone, nie były leczone z powodu raka piersi a także:

  • nie miały wykonanej mammografii w ramach Programu w ciągu ostatnich 24 miesięcy
  • lub są w grupie ryzyka i w roku poprzedzającym otrzymały pisemne wskazanie do wykonania ponownej mammografii po upływie 12 miesięcy

Mobilna pracownia mammograficzna LUX MED będzie do dyspozycji Pań w miejscowości Giżycko dnia 15 marca 2021 r. (poniedziałek) w godzinach od 11.00 do 17.00 przy markecie Kaufland,  ul. Kazimierza Wielkiego 2.

W 2021 roku po raz pierwszy z badania w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać Panie z rocznika 1971. Zachęcamy, aby nie zwlekały z decyzją o realizacji badań. Systematyczność w przestrzeganiu terminów kolejnych badań mammograficznych pozwala na wykrycie potencjalnego zagrożenia na bardzo wczesnym etapie rozwoju choroby, pozwalając rozpocząć natychmiastowe i skuteczne leczenie, które daje niemal 100 % gwarancję powrotu do zdrowia.

Uprzejmie prosimy o wcześniejszą rejestrację pod nr tel. (58) 666 24 44 lub na http://www.mammo.pl/formularz W celu weryfikacji uprawnień do badania przed połączeniem telefonicznym prosimy przygotować dowód osobisty.  Na badanie prosimy zabrać ze sobą zdjęcia z poprzednich mammografii.

Informujemy, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Pań oraz personelu medycznego badania są wykonywane z zachowaniem wszelkich przewidzianych prawem i wewnętrznymi procedurami LUX MED środków ostrożności w zakresie zarówno wyposażenia techników w niezbędne środki ochrony osobistej, jak i procedur dezynfekcji pracowni i aparatury diagnostycznej oraz obsługi pacjenta.

W pracowni mogą jednocześnie przebywać tylko trzy Panie, co zapewnia możliwość utrzymania niezbędnego dystansu. Przed badaniem pracownicy medyczni mierzą Paniom temperaturę i proszą o wypełnienie ankiety. Do dyspozycji Pań są także środki do dezynfekcji rąk. Prosimy o wyrozumiałość i zrozumienie dla podjętych środków ochrony oraz o stawienie się na badanie w maseczce ochronnej lub przyłbicy, a także w czasie wyznaczonym podczas rejestracji.

 

Przekaż 1% dla Organizacji Pożytku Publicznego z terenu powiatu giżyckiego

Zachęcamy mieszkańców powiatu do przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2020 dla organizacji pożytku publicznego, których działalność związana jest naszym powiatem.

Wykaz organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania w 2021 roku 1% podatku dochodowego od osób fizycznych za 2020 rok znajduje się na stronie internetowej Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego https://niw.gov.pl/opp/wykaz-opp/

 

 

Fot. www.wykluczeni.pl

Otwarty konkurs ofert na realizację w 2021 r. zadań publicznych Samorządu Województwa

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego informuje o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację w 2021 roku zadań publicznych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w następujących zakresach zadań:

  1. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego – dot. „Wsparcia przygotowania i wydania publikacji spełniających wysokie standardy merytoryczne i redakcyjne przyczyniających się do rozwoju i promocji kultury województwa warmińsko-mazurskiego”
  2. rozwój sektora pozarządowego województwa warmińsko-mazurskiego
  3. wzmacnianie potencjału twórczego, aktywności obywatelskiej i kompetencji społecznych młodzieży poprzez realizację programu wspierania inicjatyw młodzieżowych w województwie warmińsko-mazurskim
  4. przeciwdziałanie uzależnieniom i przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
  5. żywność i ochrona dziedzictwa kulinarnego
  6. upowszechnianie i ochrona praw konsumenta
  7. aktywizacja społeczności lokalnych na obszarach wiejskich
  8. realizacja zadań Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w zakresie wsparcia organizacji pozarządowych w pozyskiwaniu środków zewnętrznych

Oferty konkursowe składane są poprzez generator ofert witkac.pl

Informacji udziela Biuro Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie: tel. (89) 512 58 76 i poszczególne departamenty merytoryczne (kontakty na platformie witkac.pl) oraz Mariusz Katarzyński – informacje dot. wypełniania ofert poprzez platformę witkac.pl. – tel. (89) 512 58 75.

 

Treść ogłoszenia w BIP

Ukonstytuowała się Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego III kadencji

16 lutego 2021 r. odbyło się pierwsze posiedzenie Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Giżyckiego III kadencji. Na pierwszym spotkaniu wybrano władze tejże Rady. Przewodniczącą została Pani Ewa Watkowska, przedstawicielka stowarzyszenia zwykłego pn. „Zwierzakowo” a Wiceprzewodniczącym Pan Mariusz Kuncer, przedstawiciel Fundacji Kuncer Teatralnie.

Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Giżyckiego to organ konsultacyjny i opiniodawczy Starosty Giżyckiego w zakresie realizacji zasady dialogu obywatelskiego, wzmacniania społeczeństwa obywatelskiego oraz kształtowania właściwej współpracy Powiatu Giżyckiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

W skład Rady wchodzi 12 członków: 2 przedstawicieli Rady Powiatu w Giżycku, 2 przedstawicieli Zarządu Powiatu w Giżycku oraz 8 przedstawicieli organizacji pozarządowych z terenu Powiatu Giżyckiego.

Skład Rady:

  1. Monika Łępicka-Gij – Przewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku
  2. Elżbieta Januszkiewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku
  3. Zbigniew Piestrzyński – dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku
  4. Ryszard Należyty – zastępca dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku
  5. Mariusz Kuncer – przedstawiciel Fundacji Kuncer Teatralnie
  6. Mariusz Korzeb – przedstawiciel Uczniowskiego Klubu Sportowego CZAR PAR
  7. Jan Pik – przedstawiciel Związku Ukraińców w Polsce Oddziału Mazurskiego w Giżycku
  8. Jarosław Skrzekut – przedstawiciel Giżyckiego Stowarzyszenia Gospodarczego
  9. Dariusz Gajownik – przedstawiciel Aeroklubu Krainy Jezior
  10. Wioleta Miedzianowska-Konopka – przedstawicielka Fundacji ARWENA
  11. Ewa Watkowska – przedstawicielka stowarzyszenia zwykłego pn. „Zwierzakowo”
  12. Bogdan Zdanowicz – przedstawiciel Stowarzyszenia Aktywne Spytkowo

 

Od 15 lutego osoby towarzyszące znów mogą być obecne przy porodzie.

Szpital Giżycki (Giżycka Ochrona Zdrowia Sp. z o. o.) informuje, że od 15 lutego osoby towarzyszące znów mogą być obecne przy porodzie:

Drodzy Przyszli Rodzice!

Z wielką przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwa, że po szczegółowej analizie sytuacji epidemiologicznej, przywracamy możliwość obecności osoby towarzyszącej przy porodzie!
Oddział spełnia kryteria do bezpiecznego porodu z osobą towarzyszącą, ta jednak będzie musiała spełniać zalecenia podane w rozporządzeniu Rady Ministrów i stanowisku Konsultantów Krajowych w dziedzinie Położnictwa i Ginekologii oraz Neonatologii:

  • możliwość obecności osoby towarzyszącej dotyczy porodu fizjologicznego i obejmuje I-okres porodu, poród oraz 2 godziny po porodzie, w warunkach Traktu Porodowego,
  • wymagane jest od osoby towarzyszącej stosowanie środków ochrony osobistej w postaci maseczki, rękawiczek i fartucha fizelinowego oraz poddanie się testowi antygenowemu w kierunku zakażenia wirusem SARS-CoV-2 (środki ochrony osobistej i badanie testem antygenowym zapewnia Szpital),
  • ostateczną decyzję o możliwości odbycia porodu w towarzystwie bliskiej osoby podejmuje presonel Traktu Porodowego i jest ona uzależniona od sytuacji epidemiologicznej w Szpitalu i Oddziale Ginekologii i Położnictwa.

Porody rodzinne są możliwe w szpitalu od 15.02.2021 r.

GIŻYCKA OCHRONA ZDROWIA SP. Z O.O.
PREZES ZARZĄDU
Anita Karnacewicz

Wspomnienie o Pani Benedykcie Jańczyk

13 lutego 2021 zmarła Pani Benedykta Jańczyk, która wiele lat swego życia poświeciła pracy na rzecz dzieci. W latach 1984-1995 była dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 5 (obecnie Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy). To dzięki jej staraniom w roku 1991 szkoła przeniosła się z budynku przy ulicy Kopernika do obecnej siedziby przy ulicy Białostockiej. Dzięki otwartości Pani dyrektor na różne przedsięwzięcia, uczniowie brali udział w wielu wydarzeniach nie tylko lokalnych, ale także wojewódzkich i ogólnopolskich. Jej celem było stworzenie placówki nowoczesnej, w której każde dziecko znajdzie swoje miejsce i będzie mogło rozwijać się na miarę swoich możliwości. W tamtych trudnych czasach wyposażała placówkę w sprzęt do terapii, pozyskiwała przyjaciół dla szkoły, którzy w każdej sytuacji byli gotowi do pomocy. Była bardzo zaangażowana w pracę drużyny zuchowej i harcerskiej w szkole. „Nieprzetarty Szlak” był bardzo ważny w jej życiu. Wiedziała, że zbiórki, rajdy, obozy dają ogromną radość „Jej” zuchom i harcerzom . Była dyrektorem, który znał każdego ucznia, każdą sytuację rodzinną. Rozpoczynający pracę nauczyciele wiedzieli, że aby pracować z dzieckiem, pomóc mu, najpierw muszą go poznać i zrozumieć. Tego uczyła ich od pierwszego dnia pracy Pani Benedykta Jańczyk.
Po przejściu na emeryturę Pani Jańczyk bardzo aktywnie działała w sekcji emerytów ZNP, śpiewała w chórze, pracowała w stowarzyszeniu Amazonek. Zawsze aktywna, uśmiechnięta i chętna do pomocy.
W imieniu społeczności Powiatu Giżyckiego dziękuję Pani Benedykto za wszystko co robiła Pani dla naszych mieszkańców. Zostawiła Pani po sobie ślad w nas i w miejscu, w którym żyjemy……..
Rodzinie Pani Benedykty Jańczyk składam wyrazy współczucia.

Mirosław Dariusz Drzażdżewski
Starosta Giżycki

zdjęcie Benedykta Jańczyk

Bezpłatne webinarium „Instrumenty zwrotne w ramach Funduszy Europejskich na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku zaprasza wszystkich zainteresowanych na bezpłatne webinarium „Instrumenty zwrotne w ramach Funduszy Europejskich na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej”

Termin spotkania: 19 marca 2021 r. w godzinach  10:00–10:40

Miejsce spotkania: Platforma Cisco Webex Meetings

Webinarium skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych uzyskaniem wsparcia na rozpoczęcie oraz rozwój działalności gospodarczej. Na spotkaniu zostaną przedstawione warunki udzielania preferencyjnych pożyczek z Funduszy Europejskich.

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl do 18 marca 2021 r. do godz.: 13:00 i otrzymanie potwierdzenia mejlowego od organizatora. Link do webinarium zostanie wysłany w osobnej wiadomości najpóźniej w dniu wydarzenia (19 marca 2021 r.).

W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę webinarium.

formularz zgłoszeniowy i program [POBIERZ]

Więcej informacji:
Departament Koordynacji Promocji
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
ul. Kajki 10, 19-300 Ełk
tel. (87) 610-07-77, (87) 734-11-10/09
e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl

Godziny otwarcia punktu:
poniedziałek 8.00-18.00
wtorek-piątek 7.30-15.30

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Inauguracyjne posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy

10 lutego 2021 r. w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Giżycku odbyło się inauguracyjne posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy. W posiedzeniu uczestniczył Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski, który wręczył akty powołania nowym członkom Rady. Następnie dokonano wyboru przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady. Przewodniczącą Powiatowej Rady Rynku Pracy została Pani Beata Żmijewska (reprezentująca organizacje pozarządowe zajmujące się statutowo problematyką rynku pracy) a Wiceprzewodniczącą Pani Katarzyna Rzeczycka (reprezentująca Radę Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Województwa Warmińsko – Mazurskiego).

Uczestnikom zebrania zostało przedstawione sprawozdanie z wykorzystania środków Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego, PFRON oraz środków przewidzianych na zadania w ramach COVID-19 w 2020 roku. Wykorzystanie środków ogółem w 2020 r. z ww. źródeł finansowania osiągnęło poziom 96,15 %.

Członkowie PRRP zapoznani zostali także z podziałem środków Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego na 2021 rok. Limit środków na 2021 r. wynosi 8.101.812,21 zł, w tym m.in.:

  • na prace interwencyjne – 1.305.384,80 zł
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – 1.375.000,00 zł
  • staże – 1.109.796,41 zł
  • refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy – 875.000,00 zł
  • szkolenia – 175.000,00 zł
  • roboty publiczne – 795.000,00 zł
  • środki przeznaczone na wsparcie w ramach COVID-19 – 2.000.000,00 zł

Rady rynku pracy są gremiami opiniująco – doradczymi. Głównym celem Powiatowej Rady Rynku Pracy jest włączenie partnerów rynku pracy w proces zarządzania środkami Funduszu Pracy, programowania i monitorowania polityki rynku pracy na poziomie lokalnym.

Członkami powiatowej rady rynku pracy są osoby powoływane przez starostę spośród działających na terenie powiatu terenowych struktur każdej organizacji związkowej i organizacji pracodawców, reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, społeczno-zawodowych organizacji rolników, w tym związków zawodowych rolników indywidualnych i izb rolniczych oraz zajmujących się statutowo problematyką rynku pracy.

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

zdjęcie Powiatowa Rada Rynku Pracyzdjęcie Powiatowa Rada Rynku Pracyzdjęcie Powiatowa Rada Rynku Pracy

zdjęcie Powiatowa Rada Rynku Pracy

Podsumowanie I półrocza w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym

11 lutego 2021 r. w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku odbył się krótki apel podsumowujący I półrocze roku szkolnego 2020/2021.
Tego dnia, pani Dyrektor Justyna Matelak wręczyła dyplomy i upominki uczniom za wysokie wyniki w nauce, wzorowe zachowanie oraz za celującą oceną z praktycznej nauki zawodu.
Podczas apelu, podsumowano i nagrodzono również uczniów, którzy aktywnie włączyli się w konkursy organizowane w szkole m.in.: konkurs fotograficzny, organizowany przez Samorząd Uczniowski „Uchwyć piękno ZIMY!”, konkurs literacki „PIĄTKA za 50 lat” oraz XVII wojewódzki konkurs pięknego czytania „Sztuka słowa” – podróże z panem Janem. Uczniowie otrzymali gratulacje z rąk Pani Dyrektor i gromkie brawa ze strony kolegów i koleżanek. Pani Dyrektor, życzyła uczniom powodzenia w drugim półroczu, osiągnięcia wysokich wyników w nauce i zachowaniu, wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów.
zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW zdjęcie podsumowanie I półrocza w SOSW

Praktyki zawodowe w Grecji – fotorelacja

Fotorelacja z praktyk zawodowych uczniów Zespół Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu w Giżycku, którego organem prowadzącym jest Powiat Giżycki.
Praktyki odbyły się w ramach realizowanego przez szkołę projektu pt. „Nowoczesne praktyki zagraniczne formą podwyższenia umiejętności zawodowych uczniów techników oraz ich mobilności na krajowym i zagranicznym rynku pracy” współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej Programu POWER na zasadach Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcja 1, Mobilność edukacyjna. Uczestniczyło w nich 46 uczniów szkoły. Opiekę nad nimi zapewnili organizatorzy praktyk ze strony greckiej oraz nauczyciele z Zespołu Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu.
Podczas praktyk uczniowie poszerzali zdobyte w szkole umiejętności oraz zdobywali nowe doświadczenia zawodowe. Oprócz ciężkiej pracy i nauki znaleźli także czas na rekreację, poznawanie kultury greckiej, kuchni oraz języka.
Fotorelacja znajduje się pod linkiem: https://fb.watch/3BWOh2j7RF/
informacja: Zespół Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzega o mrozach

Bardzo zimno będzie co najmniej do przyszłego tygodnia.
Uważaj na siebie i zwracaj uwagę na innych. Dzwoń na 112, gdy ktoś potrzebuje pomocy. Twoja reakcja może uratować komuś życie!
Pamiętaj i przekaż innym najważniejsze zimowe zasady bezpieczeństwa.

Księgowe zamknięcie roku w podmiotach ekonomii społecznej

Zbliża się czas rozliczeń. Chcesz wiedzieć, jak prawidłowo zamknąć rok obrotowy i jakie obowiązki sprawozdawcze są z tym związane? Masz wątpliwości w jaki sposób wypełnić deklarację CIT-8 i sporządzić sprawozdanie finansowe? Zapisz się na bezpłatne szkolenie organizowane przez OWES w Ełku, które odbędzie się w dniach 19-20.02 br. w trybie online.

Szkolenie poprowadzi Kinga Wołotkiewicz.

Temat szkolenia: „Księgowe zamknięcie roku w podmiotach ekonomii społecznej”

Termin i miejsce: 19-20.02.2021 r. (piątek, sobota)

Szkolenie organizowane jest w trybie online na platformie ZOOM

Czas trwania szkolenia:

19 lutego godz. 15.00-20:00 (z przerwami), 20 lutego godz. 9.00-17.30 (z przerwami)

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Zasady oraz terminy sporządzania, zatwierdzania, składania sprawozdań finansowych.
  • Zamknięcie roku obrachunkowego i sporządzenie sprawozdania finansowego za rok 2020.
  • Zeznanie roczne osób prawnych CIT-8.
  • Ćwiczenia i praktyczne przykłady.
  • Konsultacje.

Grupa odbiorców szkolenia: Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej (organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw społecznych, spółdzielni socjalnych, podmiotów reintegracyjnych, w tym ZAZ, WTZ, CIS, KIS) działających na terenie subregionu ełckiego tj. powiatu ełckiego, giżyckiego, gołdapskiego, oleckiego, piskiego i węgorzewskiego.

Tryb zgłoszeń: Aby się zgłosić należy do dnia 15.02.2021 r. (do godziny 12.00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/173TnOHqQ6a82A8CVGKOlx_1Y_83BZ54oQK_0Pc5IChk/edit

O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Osoby zakwalifikowane na szkolenie otrzymają na e-maila do wypełnienia deklarację uczestnictwa w projekcie „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” (jeśli nie wypełniali jej wcześniej). Po odesłaniu skanu na e-maila: paulina.muklewicz@adelfi.pl otrzymają Państwo link umożliwiający udział w szkoleniu.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

W razie dodatkowych pytań związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 09.02.2021 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
4.029 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 43.493 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
491 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  11 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

„Elektryk” na 13 miejscu w województwie

Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN w Giżycku, którego organem prowadzącym jest Powiat Giżycki po raz kolejny znalazł się w rankingu miesięcznika edukacyjnego „Perspektywy”. „Elektryk” zajął 13 miejsce w województwie warmińsko-mazurskim, 253 w rankingu maturalnym techników, zaś w rankingu głównym techników 453 miejsce.
Gratulujemy uczniom , nauczycielom i wszystkim osobom,które przyczyniły się do uzyskania tego wynikuzdjęcie elektryk

 

Stabilizuje się sytuacja w Domu Pomocy Społecznej

Dom Pomocy Społecznej w Giżycku przez kilka tygodni zmagał się z kryzysem związanym ze zwalczaniem ogniska koronawirusa w placówce. Znaczna część mieszkańców i pracowników zachorowała na Covid-19 lub trafiła na kwarantannę. Na dzień dzisiejszy (08.02.br.) sytuacja się już stabilizuje. Dom Pomocy Społecznej w Giżycku zamieszkuje 112 mieszkańców w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych. Wszyscy mieszkańcy DPS zakończyli już kwarantannę. Obecnie tylko 2 mieszkańców jest zakażonych wirusem, ale przebywają w szpitalu. Wśród mieszkańców jest 89 ozdrowieńców. Aktualnie 18 osób z personelu pracuje w DPS i opiekuje się mieszkańcami. Wśród pracowników zakażona jest jedna osoba, która pozostaje w izolacji w miejscu zamieszkania. Spośród personelu 36 osób uznanych jest za ozdrowieńców. Placówka jest zaopatrzona w środki ochrony indywidualnej. W najbliższym czasie zostanie uruchomiona kuchnia.

 

Powiat Giżycki kontynuuje wsparcie na rzecz szpitala

To już drugi rok realizacji przez Powiat Giżycki wsparcia finansowego na rzecz giżyckiego szpitala. W ubiegłym roku Powiat Giżycki przekazał Gminie Miejskiej Giżycko blisko 2 miliony złotych na zadania związane z funkcjonowaniem szpitala, w tym: około 190 tys. zł na zadania z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i 1,5 mln zł na zakup sprzętu i wyposażenia. Z tych środków zakupiony został m.in. ambulans, stół ortopedyczny, lampy operacyjne, sprzęt laparoskopowy, kardiomonitor, wyposażenie urologii i sterylizatorni.

4 lutego 2021 r. podpisana została umowa pomiędzy Powiatem Giżyckim a Gminą Miejską Giżycko dotycząca udzielenia Miastu w 2021 r. pomocy finansowej w formie dotacji celowej w kwocie 126.037,44 zł z przeznaczeniem na dostosowanie do wymogów przeciwpożarowych budynków wykorzystywanych przez Giżycką Ochronę Zdrowia. Środki te to niewykorzystana pomoc finansowa udzielona Miastu przez Powiat w 2020 r. W ramach prac sfinansowany zostanie zakup, dostawa i montaż szafy rozdzielczej niskiego napięcia.

W tegorocznym budżecie zaplanowana jest również pomoc  w wysokości około 1,7 mln zł na kontynuację modernizacji pod względem wymogów ppoż. oraz 1 mln zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu specjalistycznego. Ten 1 mln zł prawdopodobnie zostanie wykorzystany do realizacji projektu modernizacji pracowni endoskopowej, która zlokalizowana będzie w głównym budynku szpitala, w pomieszczeniach w których mieścił się kiedyś Szpitalny Oddział Ratunkowy.

 

Fot. www.zozgiz.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content