26.1 C
Giżycko
18 września 2024
Strona główna Blog Strona 125

Nowe zasady, ale nadal w reżimie sanitarnym. Zmiany od 12 lutego

Nowe zasady będą obowiązywały na razie warunkowo przez dwa tygodnie. Nadal obowiązuje reżim sanitarny

NOWE OBOSTRZENIA – OD 12 LUTEGO DO 26 LUTEGO

  1. Hotele – dostępne dla wszystkich przy zachowaniu reżimu sanitarnego (50% dostępnych pokoi, posiłki serwowane tylko do pokoi, na życzenie gości. Restauracje hotelowe – zamknięte).
  2. Kina, teatry, opery i filharmonie ponownie otwarte – podczas wydarzeń kulturalnych zajętych może być maksymalnie 50% miejsc siedzących. Obowiązują maseczki. Zakaz konsumpcji.
  3. Otwarte baseny. UWAGA! Aquaparki nadal będą nieczynne.
  4. Stoki otwarte.
  5. Otwarte boiska zewnętrzne, korty itp. – wznowiony amatorski sport na świeżym powietrzu.
  6. Siłownie dalej zamknięte.
  7. Restauracje – tak jak do tej pory – będą mogły wydawać posiłki na wynos i w dowozie.

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 05.02.2021 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
6.053 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 41.533 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
394 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  19 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 04.02.2021 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
6.496 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 43.943 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
483 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  26 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

Ruszyły rejestracje na Europejskie Dni Przemysłu (23-26 lutego 2021)

Biuro Regionalne Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli informuje, iż wirtualna edycja Dni Przemysłu UE https://www.euindustrydays.eu/ w 2021 roku odbędzie się w dniach 23-26 lutego i właśnie ruszyły rejestracje!

Edycja Dni Przemysłu UE w 2021 r. skupia się na możliwościach. Komisja Europejska chce, aby następne 10 lat było cyfrową dekadą Europy oraz żeby nowy cel redukcji emisji o co najmniej 55% do 2030 r. przyniósł duże możliwości naszym firmom. Pandemia COVID zakłóciła zarówno rzeczywistość gospodarczą, jak i społeczną. Europa nie odwróci się jednak od swojego zielonego i cyfrowego punktu widzenia, ale raczej przyspieszy transformację, korzystając z ciągłych wysiłków na rzecz naprawy. Głównym pytaniem, które stawiają organizatorzy jest to, jak wykorzystać ten kryzys jako wyjątkową okazję do ponownego przemyślenia naszej rzeczywistości gospodarczej, społecznej i przemysłowej. Jako katalizator zmian i nowych możliwości rozwoju.

Od pierwszej edycji w 2017 r. Europejskie Dni Przemysłu stały się główną platformą Komisji Europejskiej do otwartego dialogu z zainteresowanymi stronami i dyskusji na temat przemysłu. W 2021 roku zorganizowane one zostaną w pełni cyfrowo. Będą też większe, ponieważ ta edycja obejmie jeszcze więcej dyskusji, możliwości nawiązywania kontaktów, wystawę cyfrową, podcasty i wiele ekscytujących zapowiedzi dotyczących różnych możliwości, jakie daje transformacja przemysłowa. Będziecie mieć też Państwo okazję uzyskać najnowsze praktyczne informacje o tym, jak skorzystać z nowej generacji programów i inicjatyw UE wspierających transformację przemysłową.

Oprócz głównego wydarzenia w całej UE odbędzie się ponad 100 wydarzeń poświęconych bardziej lokalnym kwestiom związanym z transformacją przemysłową.

Program oraz link do rejestracji znajduje się pod adresem: https://www.euindustrydays.eu/

Jeśli zechcą się Państwo podzielić swoimi przemyśleniami na temat przyszłej europejskiej branży w mediach społecznościowych, proszę używać hashtagów #EUIndustryDays i #NextGenerationEU.

Światowy Dzień Walki z Rakiem

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem
Poznaj 12 sposobów na zdrowie, dzięki którym zmniejszysz ryzyko zachorowania na nowotwór.

 

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 03.02.2021 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
6.802 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 47.208 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
460 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  39 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 02.02.2020 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
4.326 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 42.046 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
377 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  17 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia

Dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy określonych branż, o których mowa w § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 152)

Wnioski należy składać w terminie od 01.02.2021r. do 31.03.2021r. wyłącznie drogą elektroniczną poprzez portal praca.gov.pl – wymagane będzie podpisanie dokumentów podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.

Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5.000,00 zł.

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.

Dotacja przysługuje, jeżeli przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.

Dotację mogą otrzymać mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy, którzy na dzień 30.11.2020r. prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną niżej wymienionymi kodami PKD 2007 jako rodzaj przeważającej działalności:

L.p. Kod PKD Nazwa kodu
1. 47.71.Z Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
2. 47.72.Z Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
3. 47.81.Z Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach
4. 47.82.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach
5. 47.89.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach
6. 49.39.Z Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
7. 52.23.Z Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy
8. 55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
9. 55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
10. 55.30.Z Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe
11. 56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
12. 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne
13. 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
14. 56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
15. 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów
16. 59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
17. 59.12.Z Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi
18. 59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych
19. 59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów
20. 59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych
21. 74.20.Z Działalność fotograficzna
22. 77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
23. 79.11.A Działalność agentów turystycznych
24. 79.12.Z Działalność organizatorów turystyki
25. 79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
26. 79.90.C Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana
27. 82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
28. 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
29. 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
30. 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
31. 85.59.A Nauka języków obcych
32. 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
33. 86.10.Z Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej. (Prawo do dotacji, w ramach tego PKD, mają tylko te podmioty, które spełniają warunek dotyczący prowadzenia działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej).
34. 86.90.A Działalność fizjoterapeutyczna
35. 86.90.D Działalność paramedyczna
36. 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych
37. 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
38. 90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych
39. 91.02.Z Działalność muzeów
40. 93.11.Z Działalność obiektów sportowych
41. 93.13.Z Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej
42. 93.19.Z Pozostała działalność związana ze sportem
43. 93.21.Z Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki
44. 93.29.A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni
45. 93.29.B Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
46. 93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
47. 96.01.Z Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich
48. 96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej

Szczegółowe informacje  zostały zamieszczone na stronie internetowej urzędu www.gizycko.praca.gov.pl => Tarcza Antykryzysowa=> usługi realizowane przez Powiatowe Urzędy Pracy=> Dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy określonych branż (Rozp. rozdz. 3).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 87 429 64 51, 87 429 64 50

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przypomina o obowiązku odśnieżania dachów

W związku z opadami śniegu Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przypomina o obowiązku odśnieżania dachów. Do wykonywania tych czynności zobowiązani są nie tylko właściciele, ale także zarządcy nieruchomości.

Szczególną uwagę należy zwrócić na obiekty tymczasowe, wykorzystywane przy szpitalach i przychodniach dla chorych na COVID-19 oraz budynki wielkopowierzchniowe, m.in.: hipermarkety, hale targowe, sportowe i magazyny.

Aktualizacja. Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem (SARS-CoV-2)
Stan na: 01.02.2021 r.  godz.: 10:00

POLSKA:
2.503 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano 21.611 testów na koronawirusa

WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE:
82 nowe i potwierdzone przypadki zakażenia

POWIAT GIŻYCKI:
–  3 nowe i potwierdzone przypadki zakażenia

KONSULTACJE SPOŁECZNE

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego informuje o trwających konsultacjach społecznych projektów następujących programów:

  1. „Polityka senioralna województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2021-2027”.
    Formularz z uwagami i opiniami można przekazać do 8 lutego 2021 r.
    link do strony (ogłoszenie, projekt programu, formularz zgłaszania uwag): https://bip.warmia.mazury.pl/1566/ogloszenie-o-otwartych-konsultacjach-spolecznych-dotyczacych-projeku-programu-polityka-senioralna-wojewodztwa-warminsko-mazurskiego-na-lata-2021-2027.html
  2. „Wojewódzki Program Rozwoju Ekonomii Społecznej i Solidarnej Warmia i Mazury 2021-2025”
    Formularz z uwagami i opiniami można przekazać w terminie 35 dni od daty publikacji ogłoszenia na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego (27.01.2021 r.)
    link do strony (ogłoszenie, projekt programu, formularz zgłaszania uwag):
    https://bip.warmia.mazury.pl/1586/otwarte-konsultacje-spoleczne-projektu-wojewodzkiego-programu-rozwoju-ekonomii-spolecznej-i-solidarnej-warmia-i-mazury-2021-2025.html
  3. „Projekt Umowy partnerstwa dla realizacji polityki spójności 2021-2027 w Polsce”
    Formularz z uwagami i opiniami można przekazać do 22 lutego 2021 r.
    link do strony (ogłoszenie, projekt programu):
    https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-na-lata-2021-2027/konsultacje-up/
    link do formularza zgłaszania uwag:
    https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-na-lata-2021-2027/konsultacje-up/konsultacje-zalozen-umowy-partnerstwa/

 

Zmarł Wacław Wasiela

Z żalem żegnamy zmarłego wczoraj – 27 stycznia 2021 r. śp. Wacława Wasielę, wieloletniego Przewodniczącego Warmińsko-Mazurskiego Szkolnego Związku Sportowego, zawsze gotowego do współpracy organizatora szkolnych rozgrywek sportowych dzieci i młodzieży.

Rodzinie, Najbliższym i przyjaciołom składamy wyrazy głębokiego współczucia. Pamięć o Nim na zawsze pozostanie z nami.

kondolencje W.Wasiela

Bezpłatne webinarium „Fundusze Europejskie na rozwój działalności gospodarczej”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku zaprasza wszystkich zainteresowanych na bezpłatne webinarium „Fundusze Europejskie na rozwój działalności gospodarczej”

Termin spotkania: 10 lutego 2021 r. w godzinach  10:00–10:40

Miejsce spotkania: Platforma Cisco Webex Meetings

Webinarium skierowane jest do przedsiębiorców zainteresowanych uzyskaniem wsparcia w ramach dotacji pochodzących z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020 i Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020 oraz pożyczek na rozwój firmy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl do 8 lutego 2021 r. i otrzymanie potwierdzenia mejlowego od organizatora. Link do webinarium zostanie wysłany w osobnej wiadomości najpóźniej w dniu wydarzenia (10 lutego 2021 r.).

W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę webinarium.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I PROGRAM SPOTKANIA (DO POBRANIA)

Więcej informacji:
Departament Koordynacji Promocji
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
ul. Kajki 10, 19-300 Ełk
tel. (87) 610-07-77, (87) 734-11-10/09
e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl
www.funduszeeuropejskie.gov.pl
www.rpo.warmia.mazury.pl

Godziny otwarcia punktu:
poniedziałek 8.00-18.00
wtorek-piątek 7.30-15.30

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich jest koordynowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Ogłoszenie

Giżycko, dnia 22 stycznia 2021 r.
WG.6853.1.2021

 

OGŁOSZENIE

Na podstawie art. 114 ust.  3 i 4 w związku z art. 113 ust. 5, 6 i 7, art. 124 ust. 1, art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.), wykonując zadanie z zakresu administracji rządowej, zawiadamiam o zamiarze wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w Boćwince gmina Kruklanki, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków  obrębu 7-Boćwinka numerami  93/1 i 93/2 o łącznej powierzchni 2,5632 ha opisanej w księdze wieczystej OL1G/00017904/4 poprzez udzielenie PGE Dystrybucja S.A. z/s w Lublinie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie na nieruchomości przewodów i urządzeń elektroenergetycznych tj. lokalizację złącza kablowo-pomiarowego z licznikiem oraz odcinkiem kabla, lokalizację kabla zalicznikowego, rozbiórkę linii nn napowietrznej z dwoma słupami oraz rozbiórkę przyłącza napowietrznego wraz z licznikiem w szafce.

W związku z powyższym, jeżeli w terminie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia niniejszej informacji nie zgłoszą się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do wyżej wymienionej nieruchomości, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z przedmiotowej nieruchomości.

 

Promocja produktów rolniczych w 2021 r. – internetowy dzień informacyjny

Regionalne Biuro Woj. Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli informuje, iż Internetowy dzień informacyjny dotyczący zaproszeń do składania wniosków dot. promocji produktów rolniczych w 2021 r. odbędzie się 28 stycznia br.

Rejestracja jest już otwarta!

W tym roku dzień informacyjny potrwa dwa dni. Pierwszy dzień będzie poświęcony aspektom politycznym. Prelegenci z Komisji Europejskiej omówią przyszłość polityki promocyjnej, jej związek ze strategią „Od pola do stołu” oraz nadchodzący przegląd polityki. Przedstawią również priorytety rocznego programu prac na 2021 r.

Drugi dzień poświęcony będzie praktycznym aspektom i zasadniczym zmianom związanym z nowymi zaproszeniami. Uczestnicy będą mieli również okazję wysłuchać prezentacji ekspertów zewnętrznych i koordynatorów projektów dotyczących kilku trudnych aspektów, takich jak konstruowanie kampanii komunikacyjnych w kontekście pandemii COVID19, uwzględnienie ograniczeń zdrowotnych czy też jak opracowywanie kampanii komunikacyjnych.

W ramach tego wydarzenia organizowane są sesje matchmakingowe poświęcone interakcji między potencjalnymi partnerami projektu w celu składania wniosków obejmujących wielu beneficjentów.

Link do programu:https://info-day-calls-for-proposals2021.b2match.io/agenda

Link do info po angielsku oraz do rejestracji:https://info-day-calls-for-proposals2021.b2match.io//

Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia

27 stycznia obchodzimy Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia. Z tej okazji składamy najserdeczniejsze życzenia i podziękowania wszystkim, którzy pomagają osobom bezrobotnym i udzielają im profesjonalnego wsparcia w odnalezieniu miejsca na rynku pracy.

W sposób szczególny pragniemy podziękować i złożyć wyrazy uznania wszystkim pracownikom Powiatowego Urzędu Pracy w Giżycku za wysiłek, który wkładacie Państwo w realizację codziennych zadań, które mają ogromną wartość społeczną a wymagają również empatii, zrozumienia i otwartości na drugiego człowieka.

W pracy zawodowej życzymy wielu sukcesów, satysfakcji, a także wytrwałości w przezwyciężaniu wszelkich trudnych sytuacji, w życiu osobistym wszelkiej pomyślności i dużo zdrowia. Niech każdego dnia towarzyszy Państwu ludzka życzliwość, uznanie w oczach klientów i partnerów rynku pracy oraz całej społeczności lokalnej Powiatu Giżyckiego.

 

Jak osoba niesamodzielna może skorzystać z transportu do punktu szczepień w gminie

Informujemy, że w każdej z gmin powiatu giżyckiego od dnia 15 stycznia 2021 r. uruchomione zostały infolinie gminne zajmujące się uzgadnianiem dowozów do punktów szczepień osób niesamodzielnych, uprawnionych do tego typu wsparcia. Infolinie czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00

Osoby uprawnione do dowozu do punktów szczepień

  1. osoby niepełnosprawne, tj. posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;
  2. osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień, w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
  3. osoby powyżej 70 roku życia, mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień, w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

W jaki sposób następuje uzgodnienie pomocy w transporcie?

Pacjent w trakcie procedury rejestracji za pośrednictwem infolinii 989 lub e-rejestracji otrzymuje informację, że jeżeli spełnia określone kryteria uprawniające do transportu na szczepienie może zgłosić potrzebę organizacji dla niego transportu dzwoniąc na wskazany numer telefonu infolinii obsługiwanej przez właściwą terytorialnie JST; pod którym to numerem będzie mógł zamówić transport na szczepienie.

Nr infolinii:

Gmina Miejska Giżycko: 602320932

Gmina Giżycko: 87 429 99 61

Gmina Wydminy: 728 887 110

Gmina Miłki: 87 555 90 58

Miasto i Gmina Ryn: 87 429 39 60

Gminy Kruklanki: 570 580 668; 87 428 18 29

Zaproszenie na szkolenie online

Chcesz dowiedzieć się od czego rozpocząć pisanie projektu? Czym jest diagnoza, problem, rezultat, a czym cel przy pisaniu projektów? Zapisz się na szkolenie z logiki projektowej, które jest organizowane w dniach 6-7 lutego br. w trybie online.

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku, prowadzony przez Stowarzyszenie Adelfi zaprasza na pierwsze w tym roku szkolenie otwarte, które odbędzie się w dniach 6-7.02 w trybie online.

Temat szkolenia: „Pisanie projektów krok po kroku, czyli logika projektowa”

Termin i miejsce: 6-7.02.2021 (sobota, niedziela)

Szkolenie odbędzie się w trybie online na platformie ZOOM

Czas trwania szkolenia:

6 lutego godz. 9:00-16:00 (z przerwami), 7 lutego godz. 9:00-16:00 (z przerwami)

Zakres tematyczny szkolenia: W programie szkolenia blok o diagnozie, celach i rezultatach, działaniach, budżecie i harmonogramie – czyli wszystko to, co do napisania dobrego „technicznie” projektu jest niezbędne.

Grupa odbiorców szkolenia: Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, w tym działaczy organizacji pozarządowych, które zastanawiają się nad własną działalnością w obszarze ekonomii społecznej. Zapraszamy również osoby bezrobotne i grupy nieformalne, które szukają swojej drogi zarobkowej, chciałyby rozpocząć działalność gospodarczą lub chcą się dowiedzieć więcej o ekonomii społecznej.

Tryb zgłoszeń: Aby się zgłosić należy do dnia 02.02 br. (do godziny 16.00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJ8WGWfjzp1JuiaCKYHw5mvQmHr8aTXDzzmvBHlU4rMRKUTw/viewform?usp=sf_link

O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Osoby zakwalifikowane na szkolenie otrzymają na e-maila do wypełnienia deklarację uczestnictwa w projekcie „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” (jeśli nie wypełniali jej wcześniej). Po odesłaniu skanu na e-maila: paulina.muklewicz@adelfi.pl otrzymają Państwo link umożliwiający udział w szkoleniu.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.

 

PROGRAM SZKOLENIA [pobierz]

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do użyczenia

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020 r., poz. 1990 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, oraz Zarząd Powiatu w Giżycku podają do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej współwłasność Skarbu Państwa oraz Powiatu Giżyckiego położonej w Giżycku przy Al. 1 Maja 14, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu Giżycko 2 numerem 470 o powierzchni 0,6832 ha opisanej w księdze wieczystej OL1G/00019486/1 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Giżycku, przeznaczonej  do użyczenia.
Użyczeniu podlega część nieruchomości o powierzchni 3 m².

Uwagi:
Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.

Giżycko, dnia 22 stycznia 2021 r.
WG.6811.3.3.2020.2021

21-22 stycznia Dzień Babci i Dziadka

Składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim babciom i dziadkom w dniu ich święta. Ukochana babcia czy dziadek to dla wnucząt najlepszy przyjaciel i nauczyciel. To oni przekazują młodszym pokoleniom swoją mądrość.
Wszystkim babciom i dziadkom życzymy długich lat życia w dobrym zdrowiu, wypełnionych szacunkiem, życzliwością i miłością najbliższych.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content