20.1 C
Giżycko
17 września 2024
Strona główna Blog Strona 134

Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na odcinku Ryn-Stara Rudówka

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych „Ostrada” Sp. z o.o. w Ostrołęce informuje, że dnia 06.11.2020 r. nastąpi wprowadzenie czasowej organizacji ruchu w związku z realizacją zadania pn.”Remont drogi powiatowej nr 1726N na odcinku Ryn-Stara Rudówka”. Do prowadzenia robót wydzielono pas drogi. W trakcie prac na odcinku dłuższym niż 100 m oraz gdy roboty prowadzone będą na odcinkach o niedostatecznej widoczności (łuki pionowe i poziome), przewiduje się ręczne kierowanie ruchem.

odcinek drogiodcinek drogi

 

 

 

Powiat przekazał nieruchomości szpitalne Miastu Giżycko

W dniu 03 listopada 2020 r.  aktem notarialnym, w imieniu Powiatu Giżyckiego wraz z wicestarostą Mateuszem Sierońskim przenieśliśmy na Miasto Giżycko własności nieruchomości zabudowanych budynkami szpitala i związanych z jego działalnością, o wartości ponad 28 mln zł. Radni Rady Powiatu w Giżycku jeszcze w ubiegłym roku podjęli stosowną uchwałę, a czynności formalne zostały zakończone w miniony wtorek. Większość nieruchomości zabudowanych została przekazana w formie darowizny na realizacje celu publicznego – ochrony zdrowia, natomiast nieruchomości niezabudowane będące w obrębie ogrodzenia szpitala Powiat sprzedał za symboliczną cenę 1% wartości. Mamy nadzieję, że te nieruchomości, podobnie jak Powiat, Miasto będzie wykorzystywało bezpośrednio na funkcjonowanie szpitala ale również wszelkie pożytki z tych nieruchomości będzie przeznaczać na zaspakajanie potrzeb naszego najważniejszego podmiotu medycznego. Pragnę podziękować za przychylność i zrozumienie Radnym Rady Powiatu I Rady Miasta. To do Państwa należała ostateczna decyzja w tak ważnej dla naszej społeczności sprawie. Dziś jednak chcemy przeprowadzać sprawy formalne w sposób nieabsorbujący kierownictwa i załogi szpitala, zajętej walką z epidemią i jej skutkami, za którą należy się ogromny szacunek, wsparcie i podziękowanie.

Aktualizacja Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych

Aktualizacja
Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M stan na 5 listopada godz. 10:30
 
Polska:
– 27.143 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano ponad 67,1 tys. testów na koronawirusa
 
warmińsko-mazurskie:
795 zakażeń (11853):
– 147 olsztyński
– 104 Olsztyn
– 67 ostródzki
– 61 ełcki
– 37 nowomiejski
– 34 działdowski
– 34 olecki
– 33 lidzbarski
– 29 kętrzyński
– 29 piski
– 26 mrągowski
– 25 iławski
– 23 węgorzewski
– 22 Elbląg
– 22 elbląski
– 21 gołdapski
– 18 giżycki
– 16 szczycieński
– 16 bartoszycki
– 16 braniewski
– 15 nidzicki
 
227 wyzdrowień (3777):
– 35 ostródzki,
– 35 piski,
– 33 olecki,
– 31 Olsztyn,
– 23 Elbląg,
– 17 działdowski,
– 17 węgorzewski,
– 10 nidzicki,
– 9 olsztyński,
– 6 elbląski,
– 5 gołdapski,
– 3 bartoszycki,
– 2 nowomiejski,
– 1 braniewski.
 
8 zgonów (138):
– mężczyzna 69 Szpital Biskupiec Olsztyn choroby współistniejące
– mężczyzna 65 Szpital Biskupiec Olsztyn choroby współistniejące
– kobieta 93 Szpital Miejski Olsztyn Olsztyn choroby współistniejące
– kobieta 77 Szpital Miejski Olsztyn Elbląg choroby współistniejące
– mężczyzna 82 Szpital Giżycko ostródzki choroby współistniejące
– kobieta 77 Szpital Biskupiec kętrzyński choroby współistniejące
– mężczyzna 63 Szpital Bartoszyce bartoszycki
– mężczyzna 69 Szpital Pulmonologiczny Olsztyn bartoszycki choroby współistniejące

Konsultacje on-line z doradcą zawodowym w CKZiU

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Giżycku zaprasza na konsultacje on-line z doradcą zawodowym.

Osoby zainteresowane – maturzyści, uczniowie szkół średnich, ósmoklasiści, osoby bezrobotne oraz pracujące – mogą umówić się na spotkanie za pośrednictwem platformy Teams. Wystarczy wysłać e-maila na adres: marek@ckziuwg.pl, ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz prośbą o kod dostępu.

doradztwo zawodowe

Nabór wniosków o granty na kapitał obrotowy dla mikro i małych przedsiębiorców

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie ogłasza nabór wniosków o granty na kapitał obrotowy dla mikro i małych przedsiębiorców ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Celem naboru jest pomoc przedsiębiorcom, którzy w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19 i wynikłymi stąd zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki, zostali bezpośrednio dotknięci tego skutkami. Wsparcie będzie przeznaczone na finansowanie kapitału obrotowego w celu zaspokojenia pilnych potrzeb przedsiębiorcy w zakresie nagłego niedoboru lub braku płynności finansowej, które zaistniały wskutek pandemii COVID-19.

Termin: od 4 listopada od godz. 8.00 do 10 listopada do godz. 8.00

Informacje oraz dokumenty znajdują się na stronie: https://www.wmarr.olsztyn.pl/rpo-wim-2014-2020/granty-kapital-obrotowy

Szczegółowych informacji na temat naboru udziela:

Punkt informacyjny działający w strukturach Warmińsko – Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie, Plac Gen. Józefa Bema 3, 10-516 Olsztyn,
tel. 89 521-12-54, 721 001 818, 721 181 833 lub 89 521-12-50
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30,
e-mail: piwmarr@wmarr.olsztyn.pl

granty wmarr

Kolejne kroki w walce z COVID-19

Wszystkie zmiany zaczną obowiązywać od soboty, a w przypadku szkół od poniedziałku i potrwają przynajmniej do 29 listopada.

  1. Rozszerzono nauczanie zdalne również na klasy 1-3 i przedłużono okresy nauki zdalnej dla uczniów od 4 klasy do 29 listopada.
  2. Na wsparcie pracy zdalnej przez nauczycieli przeznaczono również dodatkowy bon na zakup akcesoriów do pracy zdalnej – 500 zł.
  3. Teatry, kina, muzea, teatry, galerie, wszystkie instytucje, które świadczą usługi kulturalne będą tymczasowo zamknięte.
  4. Obiekty hotelarskie będą dostępne tylko dla osób podróżujących w celach służbowych.
  5. Handel – w mniejszych sklepach do 100 m2 będzie mogła przebywać 1 os/10m2, a w sklepach pow. 100m2 pozostaje 1os/15m2. Sklepy w galeriach handlowych będą zamknięte z wyjątkiem spożywczych, aptek, drogerii czy usług.

nowe zasady zdjecie

Uwaga! Zmiana zasad obsługi klienta w Wydziale Komunikacji

ZMIANA OBSŁUGI KLIENTA W WYDZIALE KOMUNIKACJI STAROSTWA POWIATOWEGO W GIŻYCKU:

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i  naszych pracowników, wprowadzone zostają  zmiany, których celem jest utrzymanie płynności w funkcjonowaniu i zachowanie możliwości świadczenia usług.

  1. Zmiana w organizacji obsługi klientów

Wydział pracuje w zmniejszonym składzie osobowym  od poniedziałku do piątku

Bezpośrednia obsługa klientów odbywa się: w godz. od 8:00 do 14:30,

UWAGA!!
Obsługiwani będą wyłącznie ci klienci, którzy  telefonicznie zarezerwowali  wizytę w Wydziale Komunikacji. Rezerwacja wizyty możliwa będzie pod numerem telefonu rejestracja pojazdów tel. 874285958 wew. 23, prawo jazdy 874285958 wew.34, inne 874285958 wew. 50.

2. Jeżeli w czasie pandemii upłynął termin ważności w nst. dokumentach:

  • prawa jazdy (w tym zagranicznego prawa jazdy);
  • zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne;
  • świadectwa kierowcy;
  • legitymacji instruktora nauki jazdy;
  • legitymacji egzaminatora;
  • uprawnień do kierowania pojazdami,
  • wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenie szkolenia okresowego.

Dokumenty te zachowują ważność.

Oznacza to, że wszystkie te dokumenty, uprawnienia i szkolenia pozostaną ważne i będą ważne także w okresie 60 dni od daty zakończenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.

Po zakończeniu stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w ciągu 60 dni trzeba będzie wszystkie zaległe badania i szkolenia wykonać lub odnowić, a terminy ważności dokumentów przedłużyć

  1. Przypominamy, że procedury dotyczące rejestracji, wyrejestrowania i innych czynności są zamieszczone na stronie:

http://bip.powiatgizycki.pl/procedury/335/47/Rejestracja_pojazdow_3B_wydawanie_zaswiadczenia_o_posiadaniu_pojazdu_3B_wydawanie_wtornikow_dowodow_rejestracyjnych_3B_wydawanie_tablic_tymczasowych_3B_wycofanie_pojazdu_z_ruchu_3B_czasowe_wycofanie_pojazdu_z_ruchu__Wpis_do_rejestru_stacji_kontroli_pojazdow_i_wydawanie_uprawnien_diagnostom/

  1. Informujemy, że 30 dniowy termin na zgłoszenie zbycia/nabycia, jak również na zarejestrowanie pojazdu (którego niedotrzymanie skutkuje nałożeniem kary) został wydłużony do 180 dni.
  2. Zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju można dokonać za pośrednictwem ePUAPhttps://epuap.gov.pl/
  3. Oto wykaz spraw, które można załatwić zdalnie:

– zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu – za pośrednictwem ePUAP lub korespondencyjnie. Do zawiadomienia  należy dołączyć kopie dokumentu potwierdzającego zbycie lub nabycie pojazdu
– wyrejestrowanie pojazdu z uwagi na demontaż lub kradzież – korespondencyjnie, do wniosku należy dołączyć dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana, tablice rejestracyjne, dowód opłaty skarbowej i odpowiednie dokumenty w zależności od powodu wyrejestrowania
– złożenie wniosku o wydanie wtórnika oznaczeń komunikacyjnych – za pośrednictwem ePUAP lub korespondencyjnie
– złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w utraconej karcie pojazdu lub utraconym dowodzie rejestracyjnym – za pośrednictwem ePUAP lub korespondencyjnie
– złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami – za pośrednictwem ePUAP (dokumenty oryginalne należy przesłać do urzędu) lub korespondencyjnie.

Wydanie dowodu rejestracyjnego lub prawo jazdy jest wydawane wyłącznie na podstawie oryginalnych dokumentów.

W przypadku tzw. braków formalnych wnioskujący zostanie wezwany do ich usunięcia.

Pomoc dla ogrodników i sprzedawców chryzantem

Niezbędne informacje znajdują się w komunikatach: Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa https://bit.ly/388023J oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://bit.ly/3mS7Lqr
Wnioski należy składać do 6 listopada 2020 r., do kierownika biura powiatowego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem.

pomoc dla posiadaczy chryzantem

Aktualizacja Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych

Aktualizacja
Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M
stan na 4 listopada godz. 10:30
 
Polska:
– 24.692 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano ponad 69 tys. testów na koronawirusa
warmińsko-mazurskie:
622 zakażenia (11058):
– 116 Olsztyn;
– 56 ostródzki;
– 51 olsztyński;
– 42 Elbląg;
– 41 ełcki;
– 35 działdowski;
– 32 kętrzyński;
– 31 mrągowski;
– 29 nowomiejski;
– 27 gołdapski;
– 26 iławski;
– 25 piski;
– 24 szczycieński;
– 23 olecki;
– 20 bartoszycki;
– 13 węgorzewski;
– 10 nidzicki;
– 7 giżycki;
– 7 lidzbarski;
– 5 elbląski;
– 2 braniewski;
 
230 wyzdrowień (3550):
– 41 kętrzyński,
– 38 ostródzki,
– 28 Elbląg,
– 40 giżycki,
– 21 działdowski,
– 17 węgorzewski,
– 12 mrągowski,
– 12 nowomiejski,
– 9 nidzicki,
– 4 elbląski,
– 4 braniewski,
– 4 olecki.
 
9 zgonów (130):
– kobieta 92 Szpital Giżycko giżycki
– kobieta 88 Szpital Ostróda elbląski
– kobieta 67 Szpital Ostróda olsztyński
– kobieta 70 Szpital Ostróda Olsztyn
– mężczyzna 45 Szpital Wojewódzki Olsztyn Olsztyn
– kobieta 78 Szpital Pulmunologiczny Olsztyn bartoszycki
– kobieta 65 Szpital Elbląg iławski
– kobieta 88 Szpital Ełk działdowski
– mężczyzna 60 Szpital Ełk giżycki
wszystkie osoby miały choroby współistniejące.
dane sanepid

Studencie! jeśli przechorowałeś COVID-19, oddaj osocze

Narodowe Centrum Krwi apeluje do studentów:
W związku z coraz większą liczbą osób zakażonych SARS-CoV-2, jak i coraz większą liczbą pacjentów wymagających hospitalizacji potrzebne jest osocze krwi osób, które przechorowały COVID-19.
Stosowana w szpitalach terapia osoczem pochodzącym od osób, które wygrały walkę z wirusem SARS-CoV-2 może pomóc setkom pacjentów. Jeśli są wśród Was osoby, które chorowały i wyzdrowiały lub przeszły zakażenie bezobjawowo, bardzo prosimy o pomoc. Umawiajcie się na wizyty w najbliższych CKiK i oddawajcie osocze potrzebującym.
Przekazujcie ten post dalej – im więcej osób odda osocze, tym więcej chorych mamy szansę uratować.
 
Kontakt do Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Olsztynie wyłącznie dla osób które przechorowały COVID – 19:
📞tel. 668 015 577, 89 526 01 56 w. 152, 130; 668 015 522
 
WAŻNE – każdy ozdrowieniec musi się wcześniej skontaktować z Kierownikiem Działu Dawców – nie ma możliwości oddawania osocza bez wcześniejszego ustalenia terminu!
ikona akcji oddaj osocze

II miejsce SOSW w konkursie na temat mutyzmu wybiórczego

Październik był miesiącem wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Brzechwy w Giżycku zajął II miejsce w zabawie zorganizowanej przez Fundację Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja.
Gratulujemy
zdjęcie mutyzm wyniki

Konkurs „Żołnierze 4W-MBOT vs. COVID-19”

Terytorialsi zapraszają przedszkola i szkoły podstawowe do wzięcia udziału w konkursie „Żołnierze 4W-MBOT vs. COVID-19”, którego celem jest kształtowanie postaw patriotycznych wśród dzieci i młodzieży oraz przedstawienie graficzne działań Wojska Polskiego w czasie pandemii.
Żołnierze 4 Warmińsko-Mazurskiej Brygady Obrony Terytorialnej każdego dnia wspierają służby medyczne, kombatantów i seniorów. Pobierają wymazy, monitorują i zabezpieczają osoby przebywające na kwarantannie, pomagają w szpitalach i realizują indywidualne potrzeby Bohaterów walk o niepodległość. Wszystko po to, by ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa i wesprzeć lokalną społeczność.
Pracę pokazującą działania 4W-MBOT należy wykonać dowolną techniką i wysłać ją w postaci skanu lub zdjęcia na adres 4w-mbot@o2.pl do dn. 20.11.2020r. Najlepsze prace zostaną opublikowane stronie – powstanie z nich wyjątkowy album.
Na zwycięzców czekają nagrody !

Film promujący ryńską ścieżkę questingową „Wędrówka na styku historii”.

Klip promocyjny sfinansowano dzięki inicjatywie podjętej przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” (na podstawie wniosku o wybór operacji do realizacji w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2020-2021, złożonego w ramach konkursu nr 4/2020 dla Partnerów Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na wybór operacji które będą realizowane w 2020 r. w ramach dwuletniego planu operacyjnego na lata 2020-2021). Środki na realizację operacji pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Film znajduje się pod linkiem: https://fb.watch/1wXL8HoyL7/
informacja: Urząd Miasta i Gminy Ryn
ścieżka questingowa

Kupuj Świadomie – co oznacza logo „EuroLiść”

Poszukujesz produktów EKO?
Znak Zielony Listek daje Ci pewność, że został wyprodukowany z poszanowaniem gleby, środowiska i troską o dobrostan zwierząt.
Kupuj Świadomie – PRODUKT EKOLOGICZNY.

Podwyższone dotacje do wymiany ogrzewania dla mieszkańców Gminy Wydminy

Informacja dla mieszkańców Gminy Wydminy zainteresowanych uzyskaniem podwyższonego dofinansowania do wymiany przestarzałych urządzeń grzewczych i dociepleniem domów w ramach ogólnopolskiego programu „Czyste Powietrze”.

Podwyższone dotacje do wymiany ogrzewania dla mieszkańców o niższych dochodach. Do 37 tys. zł wsparcia.

Szczegóły: https://wydminy.pl/2-pozostale/1862-dotacje-do-wymiany-kopciuchow-dla-mieszkancow-o-nizszych-dochodach

Aktualizacja Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych

Aktualizacja
Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 2 listopada godz. 10:30

Polska:
– 19.364 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano ponad 65,7 tys. testów na koronawirusa
 
warmińsko-mazurskie:

565 zakażeń (10436):
– 118 Olsztyn;
– 56 olsztyński;
– 46 ełcki;
– 44 elbląski;
– 44 kętrzyński;
– 34 giżycki;
– 33 węgorzewski;
– 30 olecki;
– 22 piski;
– 19 iławski;
– 17 Elbląg;
– 17 gołdapski;
– 16 działdowski;
– 15 mrągowski;
– 14 nidzicki;
– 12 ostródzki;
– 9 lidzbarski;
– 8 bartoszycki;
– 7 szczycieński;
– 4 nowomiejski;
ogniska: DPS Rangóry, szpital Pasłęk.

278 wyzdrowień (3320):
– 65 ostródzki,
– 32 piski,
– 27 bartoszycki,
– 27 Olsztyn,
– 20 nowomiejski,
– 20 działdowski,
-18 węgorzewski,
– 17 olecki,
– 14 mrągowski,
– 13 olsztyński,
– 13 lidzbarski,
– 5 nidzicki,
– 4 gołdapski,
– 3 braniewski,

9 zgonów (121):
– mężczyzna 56, bartoszycki, Szpital Bartoszyce, choroby współistniejące;
– mężczyzna 65, Elbląg, Szpital Elbląg;
– kobieta 78, Elbląg, Szpital Elbląg;
– mężczyzna 65, ostródzki, Szpital Działdowo, choroby współistniejące
– kobieta 85, lidzbarski, Szpital Iława, choroby współistniejące;
– kobieta 91, kętrzyński Szpital Ostróda, choroby współistniejące;
– mężczyzna 58, działdowski, Szpital Iława;
– kobieta 81, działdowski, SzpitaI Iława, choroby współistniejące;
– kobieta 91, działdowski, Szpital Działdowo, choroby współistniejące.

Ruszyła infolinia dla bezdomnych

W Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko-Mazurskiego od dnia 1 listopada 2020 r. funkcjonuje bezpłatna, całodobowa infolinia dla osób bezdomnych.

Pod numerem telefonu 800 165 320 osoby zainteresowane mogą uzyskać informacje na temat schronisk, noclegowisk oraz ogrzewalni na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Wykaz miejsc znajduje się pod adresem:

https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/rejestry-prowadzone-w-wydziale-polityki-spolecznej

infolinia dla bezdomnych

Rozpoczyna się budowa Mazurskiej Pętli Rowerowej

Powiat Giżycki jest partnerem w projekcie realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
„Przebieg trasy Mazurskiej Pętli Rowerowej oparty został o oś Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Projekt wykorzystuje lokalne zasoby przyrodnicze i zahacza o największe atrakcje turystyczne regionu. Podczas 305 km trasy, bo mniej więcej tyle liczyć będzie cała pętla, rowerzyści będą mogli odkrywać zabytki, podziwiać przyrodę i kosztować lokalnej kuchni”.

Szczegóły na stronie: https://mazury24.eu/aktualnosci/gizycko-rozpoczyna-budowe-mazurskiej-petli-rowerowej,12460

mapka Mazurska Pętla Rowerowa

Aktualizacja Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych

Aktualizacja
Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 2 listopada godz. 10:30
 
Polska:
– 15.578 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia
– w ciągu doby wykonano ponad 65 tys. testów na koronawirusa
warmińsko-mazurskie:
582 zakażenia (9871):
– 112 Olsztyn;
– 87 olsztyński;
– 67 ostródzki;
– 46 ełcki;
– 37 olecki;
– 34 iławski;
– 29 piski;
– 23 gołdapski;
– 23 węgorzewski;
– 21 lidzbarski;
– 20 działdowski;
– 19 nowomiejski;
– 15 szczycieński;
– 13 nidzicki;
– 11 giżycki;
– 10 bartoszycki;
– 8 braniewski;
– 6 mrągowski;
– 1 kętrzyński;
ogniska: Komenda Wojewódzka Policji, DPS Jonkowo, DPS Olsztynek, DPS Misericordia Ełk.
139 wyzdrowień (3042):
– 45 iławski,
– 31 szczycieński,
– 22 giżycki, 14 nowomiejski,
– 12 powiat węgorzewski,
– 10 olecki,
– 3 braniewski,
– 2 mrągowski.
6 zgonów (112):
– mężczyzna 73, ełcki, szpital Ostróda;
– mężczyzna 60, mrągowski, szpital Ostróda;
– kobieta 93, węgorzewski, szpital Ostróda;
– mężczyzna 74, iławski, szpital Ostróda;
– kobieta 86, giżycki, szpital Giżycko;
– mężczyzna 84, mrągowski, szpital Giżycko;
wszystkie osoby miały choroby współistniejące.

Zaproszenie na szkolenie on-line

Prowadzenie księgowości jest obowiązkiem każdej działającej organizacji pozarządowej. Jak robić to prawidłowo, nie popełnić błędów, na co uważać? Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku zaprasza organizacje pozarządowe z subregionu ełckiego na szkolenie otwarte z księgowości (13-14 listopada br.), które poprowadzi Kinga Wołotkiewicz.

Temat szkolenia:  „Aspekty finansowo-księgowe oraz sprawozdawczość finansowa w PES”

Termin i miejsce: 13-14.11.2020 (piątek, sobota)

 Szkolenie odbędzie się online na platformie ZOOM.

Czas trwania szkolenia:

13 listopada 2020 r. godz. 15.00-20:00 (z przerwami),

14 listopada 2020 r. godz. 9:00-17.30 (z przerwami)

Zakres tematyczny szkolenia:

Podczas szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • Podstawowe akty prawne regulujące działalność PES pod względem formalno-prawnym oraz rachunkowym;
  • Odpowiedzialność członków zarządu PES;
  • Przychody i koszty w organizacji oraz plan kont;
  • Dokumentacja finansowo-rachunkowa w organizacji;
  • Ewidencja zdarzeń gospodarczych;
  • Sprawozdawczość finansowa w organizacji.

Grupa odbiorców szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli organizacji pozarządowych, chcących ekonomizować swoją działalność, osób/grup zainteresowanych tworzeniem przedsiębiorstw społecznych i podmiotów ekonomii społecznej zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu księgowości w NGO.

Tryb zgłoszeń:

Aby się zgłosić należy do dnia 09.11.2020 r. (do godziny 16.00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScU8awnFjtjxQAvzHN5SAYkgNzXH_xA8DMk1j0xlX68UJHdYg/viewform?usp=sf_link

O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Osoby zakwalifikowane na szkolenie otrzymają na e-maila do wypełnienia deklarację uczestnictwa w projekcie „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” (jeśli nie wypełniali jej wcześniej). Po odesłaniu skanu na e-maila: paulina.muklewicz@adelfi.pl otrzymają Państwo link umożliwiający udział w szkoleniu.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.

Program szkolenia [POBIERZ]

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content