16.8 C
Giżycko
16 września 2024
Strona główna Blog Strona 148

Bezpłatne webinarium „Program Operacyjny Polska Wschodnia – możliwości dofinansowania dla firm”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu zaprasza na bezpłatne webinarium „Program Operacyjny Polska Wschodnia – możliwości dofinansowania dla firm”. Webinarium odbędzie się 26 czerwca 2020 r.

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres lpielblag@warmia.mazury.pl do 24 czerwca 2020 r. i otrzymanie potwierdzenia mailowego od organizatora. Link do webinarium zostanie wysłany w osobnej wiadomości najpóźniej w dniu wydarzenia (26 czerwca 2020 r.).

Dla kogo?

Webinarium skierowane jest do osób zainteresowanych uzyskaniem wsparcia z Programu Polska Wschodnia, przede wszystkim przedsiębiorców z województwa warmińsko-mazurskiego.

Szczegóły: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/szkolenia/webinarium-pt-program-operacyjny-polska-wschodnia-mozliwosci-dofinansowania-dla-firm-aktualne-nabory-wnioskow/

Światowy Dzień Ochrony Środowiska

5 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Jest to jedno z najstarszych świąt ekologicznych – zostało ustanowione w 1972 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ.
 
Światowy Dzień Ochrony Środowiska ma celu uświadomić nam główne problemy ekologiczne naszych czasów oraz zachęcić do poszukiwania na nie rozwiązań. Tegoroczne hasło obchodów to „Go Wild for Life” („Bądź dziki – dla życia”).
Tegoroczne obchody koncentrują się na ochronie różnorodności biologicznej, przede wszystkim zaś dzikiej przyrody i zagrożonych gatunków zwierząt.
 
Do obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska może przyłączyć się każdy, nawet gdy nie może uczestniczyć w organizowanych z tej okazji wydarzeniach. Wystarczy samemu podjąć działania, które przyczynią się do poprawy stanu środowiska naturalnego, na przykład posprzątać okolicę, posadzić drzewo czy skorzystać z roweru zamiast samochodu.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 05/06 godz. 14:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Zapraszamy do udziału w projekcie szkoleniowym – stypendia, refundacja kosztów opieki nad dziećmi

Trwa rekrutacja do projektu unijnego, w którym mogą uczestniczyć mieszkańcy powiatu giżyckiego (12 osób). Projekt skierowany jest do osób poniżej 30 roku życia, które nie pracują i nie prowadzą działalności gospodarczej.

W ramach projektu uczestnicy zostaną przeszkoleni w wybranym przez siebie zawodzie i skierowani na staże. Szkolenia nie obejmują nauki języków obcych ani kursu prawa jazdy kategorii B.

Udział w projekcie jest bezkosztowy. Osoby uczestniczące w szkoleniach i stażach otrzymają stypendium, refundowane są również koszty dojazdów i opieki nad dziećmi. W trakcie zajęć uczestnicy mają również zapewniony catering i wszelkie materiały biurowe.

Szkolenia mają się rozpocząć jeszcze w czerwcu br. Planowane zakończenie projektu – kwiecień 2021.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Giżycku, w siedzibie firmy Uniwers, ul. Wodna 4, oraz pod numerami telefonów: 509005045, 514333191.

 

Środki z WFOŚiGW na usuwanie azbestu

1 czerwca 2020 r. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie ogłosił nabór wniosków w ramach Programu Priorytetowego Ochrona powierzchni ziemi – Usuwanie azbestu. Głównym celem programu jest likwidacja i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest wytwarzanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Programem objęte są przedsięwzięcia w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest powstających w wyniku demontażu płyt elewacyjnych, rur ciśnieniowych, pokryć dachowych, wyrobów izolacyjnych i uszczelniających. Beneficjentami programu mogą być podmioty posiadające prawo do dysponowania nieruchomością, na której terenie znajdują się wyroby zawierające azbest, tj.:

  1. Osoby fizyczne
  2. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
  3. Przedsiębiorcy
  4. Jednostki Samorządu Terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia
  5. PGL Lasy Państwowe
  6. SP ZOZ

Nabór w konkursie ma charakter ciągły i trwa od dnia ogłoszenia do 31.12.2021 r. lub do wyczerpania alokacji. Dofinansowanie w ramach Programu jest udzielane w formie pożyczki ze środków Funduszu w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia. Oprocentowanie pożyczki wynosi 1,5% WIBOR 12M, lecz nie mniej niż 2 %. Maksymalny okres kredytowania pożyczki, liczony od daty wypłaty pożyczki do daty spłaty ostatniej raty wynosi: 5 lat.

Szczegóły na stronie: http://wfosigw.olsztyn.pl/2020/06/01/milion-zlotych-na-usuwanie-azbestu/

Rekrutacja do Szkoły Muzycznej

Trwa rekrutacja do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Giżycku. Dyrektor placówki Alina Skupińska serdecznie zaprasza wszystkich chętnych do udziału w tegorocznym naborze.

W egzaminach kwalifikacyjnych mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani (w wieku 6 – 16 lat), nawet bez wcześniejszego przygotowania muzycznego. Nie jest też wymagana umiejętność gry na jakimkolwiek instrumencie. Wnioski rekrutacyjne można składać aż do 23 czerwca, to także ostatni termin przesłuchania kandydatów. Ważne by we wniosku zadeklarować na jakim instrumencie chciałoby się grać. Wybierać można spośród 10 klas prowadzonych przez specjalistów swojej dziedziny:

  • Klasa akordeonu

mgr Magdalena Własiuk

  • Klasa fletu

mgr Ewa Sobocińska

  • Klasa fortepianu głównego

mgr Krystyna Pozorska, mgr Alina Skupińska, Michał Tyczyński

  • Klasa gitary klasycznej

mgr  Dariusz Leczycki

  • Klasa klarnetu

mgr Zbigniew Sobociński

  • Klasa oboju

mgr Diana Małgorzata Sienkiewicz

  • Klasa perkusji

Michał Basiakowski

  • Klasa saksofonu

mgr Zbigniew Sobociński

  • Klasa skrzypiec

mgr Agnieszka Fromm, mgr Joanna Walicka

  • Klasa wiolonczeli

Krystyna Małek

 

Więcej informacji: www.psmgizycko.pl

 

AKTUALIZACJA Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku. Stan na 03.06.2020

Zalecenia dla kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli w trakcie epidemii

Główny Inspektorat Sanitarny wydał zalecenia dotyczące korzystania z kąpielisk i miejsc okazyjnie wykorzystywanych do kąpieli w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną. Zapraszamy do zapoznania się z zaleceniami.

Zalecenia1) dla kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli2) w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce.

Korzystanie z kąpielisk oraz miejsc okazyjnie wykorzystywanych do kąpieli w dobie pandemii spowodowanej SARS-CoV-2 i związane z tym ryzyko infekcji dotyczy zasadniczo szerzenia się infekcji drogą kropelkową i przez bezpośredni kontakt.

Nie należy korzystać z kąpielisk / miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli  w przypadku przebywania na kwarantannie / izolacji oraz zamieszkiwania z osobą przebywającą na kwarantannie / izolacji, a także w przypadku kontaktu z osobą podejrzaną o zakażenie.

Zalecenia dla osób korzystających z kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli:

Należy zachowywać dystans społeczny i minimalną odległość od osób postronnych zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawa na całym obszarze obiektu, także podczas kąpieli w wodzie, jak również w czasie oczekiwania na wejście na teren kąpieliska/miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli (z wyłączeniem osób wspólnie zamieszkujących).

– Należy unikać zatłoczonych plaż/miejsc lub zgromadzeń na terenie kąpieliska /miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli.

– Należy stosować środki ochrony zgodnie z regulacjami obowiązującego prawa.

– Zaleca się szczególnie staranne zasłanianie ust i nosa (z użyciem chusteczki) podczas kaszlu i kichania.

–  Należy korzystać z własnego sprzętu turystycznego, przyborów toaletowych (koce, pledy, leżaki, maty, ręczniki, sprzęt do nauki lub ułatwienia pływania, sprzęt ochronny).

– Zaleca się szczególną dbałość o higienę rąk – częste mycia rąk wodą z mydłem oraz/lub ich dezynfekcja, po skorzystaniu z toalety, także po kontakcie z wszelkimi powierzchniami/urządzeniami publicznego użytku.

– Należy zachowywać czystość w otoczeniu, wyrzucać odpady do właściwych pojemników, zgodnie z zasadami segregacji o ile to możliwe.

– Nie należy korzystać z kąpielisk/miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli w przypadku złego samopoczucia i podwyższonej ciepłoty ciała, infekcji oraz objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

Zalecenia skierowane do organizatorów kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli:

– Rekomenduje się zamieszczenie wszelkich zaleceń i ograniczeń, związanych z korzystaniem z kąpielisk/miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli na tablicy informacyjnej, a także na stronie internetowej kąpieliska, jeśli taką posiada.

– Należy informować o konieczności zachowania dystansu społecznego od osób postronnych przez cały czas pobytu w obiekcie – stosowane w tym celu rozwiązania muszą być dostosowane do charakteru poszczególnych kąpielisk, które różnią się znacznie wielkością akwenów, nad którymi są zlokalizowane, wielkością plaży, długością linii brzegowej, dostępnością infrastruktury i charakterem otoczenia.

W przypadku braku możliwości wyegzekwowania zachowania dystansu społecznego, rekomenduje się zgłoszenie tego stosownym organom. Ponadto dla:

typowych kąpielisk ogrodzonych, z wyznaczonym i kontrolowanym wejściem odwiedzających na podstawie sprzedawanych biletów – należy regulować ilość osób przebywających na terenie kąpieliska tak, aby na każdą z nich przypadało co najmniej 4 m2 powierzchni (nie dotyczy osób wspólnie zamieszkujących);

kąpielisk nadmorskich (których plaże miewają kilka kilometrów długości, na które wstęp nie jest kontrolowany/ograniczany) należy dążyć do utrzymania dystansu społecznego określonego w obowiązujących przepisach prawa od osób postronnych, zapewnienia co najmniej 4 m2 powierzchni na każdego użytkownika (nie dotyczy osób wspólnie zamieszkujących). Z uwagi na charakterystykę kąpieliska zaleca się wykorzystywanie wszelkich środków komunikacji w celu przypominania użytkownikom o wymaganiach dotyczących zachowania dystansu społecznego. Informacje powinny również znajdować się na tablicach informacyjnych umieszczonych przy wejściu na plażę i na stronach internetowych miejscowości wypoczynkowych.

– Zakrywanie ust i nosa należy odnosić do aktualnych przepisów prawa dotyczących stosowania osłony ust i nosa w trakcie przemieszczania się po terenach otwartych. Nie zaleca się zasłaniania nosa i ust podczas kąpieli w wodzie.

– W przypadku pobierania opłat za wejście na teren kąpieliska należy czytelnie wyznaczyć strefy oczekiwania dla osób oczekujących na zakup biletu, uwzględniając konieczność zachowania dystansu społecznego, oraz oddzielenie od klientów osoby sprzedającej bilety przegrodą z przezroczystego tworzywa.

– Przy wejściu na teren kąpieliska, w przebieralniach, toaletach, kioskach należy rozmieścić w widocznych miejscach czytelnie oznakowane pojemniki z płynem do dezynfekcji rąk, na bieżąco uzupełnianym w ciągu dnia w miarę zużycia.

– Stanowiska pracy ratowników powinny być higieniczne i czyste, szczególnie po zakończonym dniu pracy.

– Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych oraz sprzętu ratowniczego każdorazowo po interwencji, który należy starannie umyć i poddać dezynfekcji środkiem wirusobójczym.

– Należy zapewnić ratownikom środki ochrony indywidualnej (np. maseczki, rękawiczki jednorazowe) oraz płyn do dezynfekcji rąk na bazie alkoholu (min. 60%).

– Personel obecny na terenie kąpieliska podczas przemieszczania się po jego terenie i prac porządkowych powinien przestrzegać zasady dystansu społecznego lub w przypadku braku możliwości jego zachowania, stosować środki ochrony zgodnie z regulacjami obowiązującego prawa podczas sprzątania i dezynfekcji powierzchni.

– Toalety utrzymuje się w czystości i regularne je dezynfekuje – zaleca się częstą kontrolę utrzymania czystości w toaletach i łazienkach (częstotliwość kontroli należy uzależnić od liczby korzystających osób), z dezynfekcją urządzeń sanitarnych, wyposażeniem w mydło do mycia rąk, papierowe ręczniki, kosze na odpady. Wnętrze kabin toalet przenośnych również należy codziennie poddawać dezynfekcji.

– W przypadku toalet przenośnych należy skrupulatnie przestrzegać ustalonego terminu ich opróżniania i niezwłocznie interweniować w razie opóźnienia. Należy też pilnować, aby nie dochodziło do przepełnienia koszy na odpady i zalegania odpadów na terenie kąpieliska.

– Wszelkiego rodzaju sprzęt lub elementy wyposażenia przeznaczone do ogólnego użytku powinny być dezynfekowane środkiem wirusobójczym codziennie przed otwarciem obiektu, jak również w ciągu dnia.

– Korzystanie z wyposażenia do publicznego użytku (sprzęt turystyczny, do uprawiania sportów wodnych i rekreacji, do ułatwiania pływania) powinno obywać się zgodnie z regulacjami obowiązującego prawa. W sytuacji prowadzenia wypożyczania należy prowadzić dezynfekcję wszelkiego wyposażenia udostępnianego do publicznego użytku po każdym użytkowniku.

– Korzystanie z dodatkowych atrakcji, także przeznaczonych dla dzieci powinno obywać się zgodnie z regulacjami obowiązującego prawa.

ZALECENIA [pobierz]

—————————————————–

1) Dodatkowe zalecenia wynikające z epidemii SARS-CoV-2 w Polsce. Przepisy krajowe dotyczące obowiązków organizatorów pozostają niezmienne w tym zakresie.
2) Opracowane na podstawie informacji pozyskanej od Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny.

 

 

Nowe środki na remont dróg

Wojewoda Artur Chojecki podpisał trzecią już transzę umów z samorządami województwa na budowę lub remont dróg gminnych i powiatowych. Inwestycje zostaną zrealizowane dzięki wsparciu z budżetu państwa w ramach programu FDS na rok 2020.

Powiat giżycki:
– droga powiatowa Al.1 Maja w Giżycku – 699 805,57 zł
– droga powiatowa Kruklanki – Żywki – 606 577, 75 zł

informacja: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Nowy program „Moja woda”

Do 5 tys. zł dotacji na przydomowe instalacje, zatrzymujące wody opadowe lub roztopowe, będzie można otrzymać z nowego programu „Moja Woda”. To kolejna inicjatywa Ministerstwa Klimatu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nabór wniosków rozpocznie się w lipcu.

Każdy właściciel domu jednorodzinnego będzie mógł otrzymać dotację do 5 tys. zł, przy czym nie więcej niż 80% kosztów, które zostaną poniesione po 1 czerwca 2020 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekaże pieniądze do szesnastu wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, które są bliżej beneficjentów. To one będą przyjmowały od początku lipca 2020 r. wnioski właścicieli domów jednorodzinnych na przydomowe mikroinstalacje wodne.

Wsparcie przewidziano na zakup, montaż i uruchomienie instalacji pozwalających na zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych na terenie nieruchomości objętej przedsięwzięciem, w efekcie czego wody te nie będą odprowadzane na przykład do kanalizacji bytowo-gospodarczej, kanalizacji deszczowej, rowów odwadniających odprowadzających poza teren nieruchomości, na tereny sąsiadujące, ulice, place itp. Otrzymane pieniądze będzie można przeznaczyć na przewody odprowadzające wody opadowe (zebrane z rynien, wpustów do zbiornika nadziemnego, podziemnego, oczka wodnego, instalacji rozsączającej), zbiornik retencyjny podziemny lub nadziemny, oczko wodne, instalację rozsączającą oraz elementy do nawadniania lub innego wykorzystania zatrzymanej wody.

Program „Moja Woda” realizowany będzie w latach 2020-2024, przy czym podpisywanie umów o dotacje zaplanowano do 30 czerwca 2024 r., a wydatkowanie środków do końca 2024 r.

informacja: Ministerstwo Klimatu

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 02/06 godz. 12:30
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Młody rolnik 2020 – dla kogo 150 tys. zł wsparcia?

Od 3 czerwca rusza nabór wniosków o premie dla młodych rolników, którzy samodzielnie prowadzą gospodarstwo. Mogą oni otrzymać 150 tys. zł wsparcia. ARiMR będzie przyjmować wnioski do 1 sierpnia. W ubiegłym roku młodzi rolnicy złożyli ich ponad 7 tys.

To już kolejny – 6 – nabór wniosków w ramach operacji typu „Premie dla młodych rolników”. Wsparcie to jest zachętą dla młodego pokolenia do rozwijania rolniczego biznesu – nie tylko pozwala zachować opłacalność produkcji rolnej, ale przekłada się również, w dłuższej perspektywie czasowej, na jej zwiększenie, stąd rosnąca popularność tego programu. W pierwszym roku naboru (2015) do ARiMR wpłynęło 3 313 wniosków, dwa lata później – 4 903, w 2018 r. – 5 411. Natomiast w 2019 roku było ich już ponad 7 tys.

Kto może otrzymać „Premię dla młodego rolnika”?

Wsparcie mogą otrzymać osoby, które m. in.:

  • w dniu złożenia wniosku mają nie więcej niż 40 lat;
  • posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe (lub uzupełnią je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy);
  • posiadają gospodarstwo rolne o powierzchni minimum 1 ha;
  • rozpoczęły prowadzenie działalności rolniczej nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
  • posiadają lub utworzą gospodarstwo o wielkości ekonomicznej mieszczącej się w przedziale od 13 tys. euro do 150 tys. euro;
  • przedłożą biznesplan dotyczący rozwoju gospodarstwa.

Na co można przeznaczyć premię?

Premia musi w całości zostać przeznaczona na prowadzenie gospodarstwa lub przygotowanie do sprzedaży wytwarzanych w nim produktów rolnych. Minimum 70% premii należy przeznaczyć na inwestycje w środki trwałe. Środki będą wypłacane w dwóch ratach:

  • 120 tys. zł – na wniosek o płatność, po spełnieniu przez młodego rolnika określonych warunków;
  • 30 tys. zł – po realizacji biznesplanu.

Wnioski będą przyjmowały oddziały regionalne ARiMR. Można je będzie składać drogą elektroniczną, osobiście lub przesłać pocztą.

Więcej informacji na stronie www.arimr.gov.pl

informacja: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Informacja – 12 czerwca Starostwo będzie nieczynne

Informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Giżycku w piątek, dnia 12 czerwca 2020 r. będzie nieczynne.
Odpracowanie dnia wolnego nastąpi w sobotę 06 czerwca 2020 roku. W dniu 6 czerwca 2020 r. Starostwo Powiatowe w Giżycku będzie czynne
od godz. 7.30 do godz. 15.30.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 01/06 godz. 14:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Dzień Dziecka

Wszystkim dzieciom w dniu ich święta życzymy wielu powodów do radości i uśmiechu, pięknych bajek na dobranoc, tylko kolorowych snów, beztroskiej zabawy, co dzień nowych interesujących przygód, prawdziwych przyjaciół i kochającej rodziny

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 29/05 godz. 10:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Aktualizacja: Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

#Zabierz5zLasu

Trwa akcja zorganizowana przez Lasy Państwowe i Ministerstwo Środowiska #Zabierz5zLasu, polegająca na zebraniu podczas leśnego spaceru 5️ śmieci i wyrzuceniu ich do śmietnika.
Odpady, takie jak puste butelki, torebki foliowe, papierowe opakowania mogą stanowić zagrożenie dla leśnych zwierząt
Dajmy dobry przykład i inspirujmy innych do pozytywnego działania na rzecz ochrony środowiska i czystości lasów

informacja: Ministerstwo Środowiska

IV etap znoszenia obostrzeń

Czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Od 30 maja nie musimy zasłaniać nosa i ust w otwartej przestrzeni – ale tylko pod warunkiem, że możemy zachować 2 metry odstępu od innych. Maseczki będą jednak konieczne w niektórych przestrzeniach zamkniętych, m.in. w sklepach, kościołach, autobusach czy tramwajach. Oprócz tego – otwarte zostaną kina, teatry, siłownie i salony masażu, ale w ścisłym reżimie sanitarnym. Umożliwiona zostanie także organizacja wesel do 150 osób.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/4-etap-odmrazania

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content