16.8 C
Giżycko
16 września 2024
Strona główna Blog Strona 149

Do 31 maja można składać wnioski na dofinansowanie usuwania folii rolniczych

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami z siedzibą Giżycku informuje, że otrzymał dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, na realizację programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.

W związku z powyższym rolnicy z terenu gmin Związku, zainteresowani usunięciem odpadów pochodzących z działalności rolniczej, takich jak:
a) folia rolnicza,
b) siatka do owijania balotów,
c) sznurek do owijania balotów,
d) opakowania po nawozach,
e) opakowania typu Big Bag,
mogą składać wnioski do Mazurskiego Związku Międzygminnego – Gospodarka Odpadami, ul. Pocztowa 2 w Giżycku, w terminie do dnia 31 maja 2020 r.

Szczegóły: http://mzmgo.mazury.pl/o-zwiazku/aktualnosci/514-ofinansowanie-usuwania-folii-rolniczych-i-innych-odpadow-pochodzacych-z-dzialalnosci-rolniczej

AKTUALIZACJA! Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M

Aktualizacja Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M

Stan na 27/05 godz. 12:30
Wyzdrowienia:
– Olsztyn – chłopiec
– powiat iławski – mężczyzna w średnim wieku

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

600 km pomocy – Pomagamy Antosiowi

Niezwykła inicjatywa Cezarego Bogdańskiego polega na pokonaniu w sumie 600 km po szklaku GreenVelo, żeby zebrać fundusze na rehabilitację małego Antosia. Cezary wyrusza 02 czerwca z Giżycka i jedzie trasą Green Velo przez Bartoszyce, Lidzbark Warmiński i Braniewo aż do Elbląga (04 czerwiec). Potem wraca tą samą trasą. Meta 06 czerwca w Giżycku.

UWAGA! Jeżeli chcieliby Państwo udzielić wsparcia w innej formie niż przelew, mama Antosia prosi o przekazywanie pomocy szkolnych typu: kredki, mazaki, farby, bloki itp.

Szczegóły na plakacie poniżej

Życzenia z okazji Dnia Matki

Dzień Matki to jedno z najpiękniejszych świąt w całym roku. W tym dniu ze szczególną wdzięcznością myślimy o naszych Mamach. Podziwiamy ich wytrwałość, poświęcenie i miłość, wypełniającą każdy dzień naszego dzieciństwa. Wspominamy ciepło rodzinnego domu i uśmiech mamy, która zawsze potrafiła znaleźć czas, aby nas wysłuchać i pocieszyć.

Wszystkim Mamom w dniu ich Święta składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia, wszelkiej pomyślności, samych pięknych dni, spełnienia najskrytszych marzeń i niegasnącej radości, jaką daje życie wśród najbliższych.

 

Foto: https://naturalnieozdrowiu.pl

 

 

AKTUALIZACJA Nowe zakażenia w powiecie giżyckim

Dzienny raport o liczbie zakażonych i wyzdrowiałych woj. W-M. Stan na 26/05 godz. 10:30
4 ZAKAŻENIA:
powiat giżycki – starsza kobieta, kobieta w średnim wieku, chłopiec, mężczyzna w średnim wieku

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Szanowni Mieszkańcy Giżycka…

Z okazji 408 rocznicy nadania praw miejskich miastu Giżycko wszystkim Mieszkańcom grodu nad Niegocinem życzymy dużo zdrowia, dalszego spełnienia swoich planów zawodowych i osobistych, poczucia bezpieczeństwa oraz spokoju i dostatku.

Włodarzom Miasta, Radnym i Mieszkańcom Giżycka gratulujemy dotychczasowych osiągnięć i składamy najserdeczniejsze życzenia wytrwałości oraz skuteczności w podejmowaniu takich decyzji, które w przyszłości będą procentować dalszym rozwojem miasta, dobrobytem jego Mieszkańców i pięknymi wspomnieniami odwiedzających nas turystów.

Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki                                                       Monika Łępicka-Gij – Przewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku

 

Foto: https://czasnawnetrze.pl

Webinarium dla NGO

Co zmieniło się w zakresie rozliczeń finansowych w organizacjach pozarządowych w obliczu stanu epidemii? Czy NGO’sy mogą w związku z tym liczyć na jakieś ulgi lub zwolnienie z dotychczasowych obowiązków? Na to i inne pytania odpowiemy sobie podczas webinarium, które odbędzie się 27 maja 2020 r. o godz. 16.00.

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku serdecznie zaprasza przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej z powiatów: piskiego, gołdapskiego, oleckiego, węgorzewskiego, giżyckiego i ełckiego na webinarium „Sprawozdawczość w podmiotach ekonomii społecznej”, na którym krok po kroku wyjaśnimy jak wypełnić/stworzyć dokumenty sprawozdawcze organizacji, tak, by temat ten nie spędzał nam snu z powiek.

Webinarium odbędzie się 27 maja 2020 r. w godzinach 16.00 – 16.30. Od 16.30 do 20.00 będzie natomiast możliwość skorzystania z dyżuru eksperckiego w zakresie sprawozdawczości finansowej. Poprowadzi je Kinga Wołotkiewicz, wieloletni praktyk w zakresie księgowości w organizacjach pozarządowych.

W celu zgłoszenia należy do dnia 26 maja do godziny 12.00 wypełnić formularz dostępny pod poniższym linkiem: 

https://docs.google.com/forms/d/1GEeQXQEMSlgAFVt6jdmCPCNqI8frhkZprUoGq_Pplc0/edit?ts=5ebbc49e

Więcej informacji o webinarium udziela Paulina Zajkowska pod nr telefonu (87) 737 74 82 lub mailowo: paulina.zajkowska@adelfi.pl

 

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 22/05 godz. 11:30.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku wsparł przedsiębiorców na ponad 10,8 mln zł.

Stan na dzień 19 maja 2020 r.

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE OD PRACODAWCY DLA MIKRO-, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie wpłynęło do Powiatowego Urzędu Pracy 95 wniosków. Wypłacono dofinansowanie 88 podmiotom na kwotę 657.980,97 zł:
Mikroprzedsiębiorcy (od 1 do 9 pracowników) – 72 podmioty na kwotę 340.688,82
Małe przedsiębiorstwa (od 10 do 49 pracowników) – 16 podmiotów na kwotę 317.292,15

WNIOSKI O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ, NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW

Warunkiem uzyskania wsparcia było wykazanie spadku obrotów gospodarczych – zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Łącznie do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęły 183 wnioski. Wypłacono dofinansowanie 166 samozatrudnionym na kwotę 320.840,00 zł.

Dofinansowanie zostało obliczone według przedziałów spadku obrotów:
• co najmniej 30% – złożone zostały 33 wnioski; dofinansowanie wypłacono 30 samozatrudnionym na łączną kwotę 39.000,00 zł,
• co najmniej 50% – złożonych zostało 76 wniosków; dofinansowanie uzyskało 69 samozatrudnionych na łączną kwotę 125.060,00 zł,
• co najmniej 80% – złożone zostały 74 wnioski; dofinansowanie wypłacono 67 samozatrudnionym na łączną kwotę 156.780,00 zł,

WNIOSKI O UDZIELENIE POŻYCZKI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW.
Pożyczka jednorazowa o maksymalnej wysokości 5 tys. zł; okres jej spłaty nie może przekroczyć 12 miesięcy.

Liczba wniosków, które wpłynęły do PUP – 2141. Pożyczkę udzielono 1976 mikroprzedsiębiorcom na łączną kwotę 9.875.899,00 zł.

Szkolenie – Program Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Litwa Polska

W dniu 27 maja br. o godz. 9:00 odbędzie się specjalne szkolenie online dla instytucji zainteresowanych V naborem wniosków Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Litwa Polska. Organizatorem spotkania będzie Wspólny Sekretariat Techniczny Programu przy wsparciu Regionalnych Punktów Kontaktowych z województw warmińsko-mazurskiego oraz podlaskiego. Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem aplikacji Zoom w języku angielskim. Aby wziąć udział w wydarzeniu należy wypełnić krótki formularz rejestracyjny dostępny pod linkiem https://www.vilniusjts.eu/events/training-for-potential-beneficiaries-of-the-5th-call/pl w terminie do dnia 26 maja br. Podczas rejestracji na stronie internetowej możecie Państwo również zadać pytania dot. V naboru wniosków, na które odpowiedź zostanie udzielona w trakcie szkolenia.

Od czerwca br. w każdą środę będą organizowane indywidualne konsultacje online, podczas których będą mogli Państwo uzyskać wsparcie w przygotowaniu wniosku aplikacyjnego. Aby skorzystać z konsultacji, należy wysłać zgłoszenie na adres email events@vilniusjts.eu. W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko, nazwę reprezentowanej organizacji oraz pytania, które będą przedmiotem konsultacji. Indywidualne spotkania online mogą być przeprowadzone, w zależności od potrzeb, w języku angielskim, polskim lub litewskim.

Przypominamy, że V nabór wniosków Programu Interreg Litwa-Polska odbywa się w trybie ciągłym (wnioski oceniane będą bezpośrednio po złożeniu do Wspólnego Sekretariatu Technicznego) i będzie trwał do momentu rozdysponowania wszystkich środków, ale nie dłużej niż do 30 września 2020 r. do godziny 23:59 (GMT + 02:00 – czasu litewskiego). Nabór otwarty został dla wszystkich czterech priorytetów Programu, tj.:

Priorytet 1. Zachowanie i ochrona środowiska oraz promowanie efektywnego gospodarowania zasobami;

Priorytet 2. Promowanie zrównoważonego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wspieranie mobilności pracowników;

Priorytet 3. Promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją;

Priorytet 4. Zwiększanie zdolności instytucjonalnych władz publicznych i zainteresowanych stron oraz poprawa skuteczności administracji publicznej.

Dodatkowe punkty zostaną przyznane projektom ukierunkowanym na reagowanie na pandemię COVID-19:, zarówno w kontekście reagowania na bieżące potrzeby kryzysowe, jak i łagodzenia skutków wybuchu epidemii w różnych aspektach życia (gospodarczych, społecznych i innych). Co więcej w przypadku takich aplikacji koszty związane z zagrożeniem epidemiologicznym, poniesione przed ogłoszeniem naboru wniosków będą mogły zostać uwzględnione w aplikacji projektowej, jeżeli nie wystąpiły przed 1 lutego br.

Więcej informacji na temat V naboru wniosków Programu Interreg Litwa-Polska możecie Państwo znaleźć w poniższych prezentacjach, gdzie przedstawione zostały m.in. kwestie wypełniania wniosku aplikacyjnego, czy kwalifikowalności wydatków.

Kwalifikowalność wydatków- Prezentacja PL

Ogólne informacje o naborze- Prezentacja PL

Wypełnianie wniosku aplikacyjnego- Prezentacja PL

W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Regionalnym Punktem Kontaktowym Programu w Olsztynie.
Z uwagi na zdalny tryb pracy preferowany jest kontakt drogą mailową pod adresami g.gieda@warmia.mazury.pl i k.ostrowski@warmia.mazury.pl .

Szczegółowe informacje o Programie dostępne na stronie www.lietuva-polska.eu oraz www.ewt.warmia.mazury.pl zakładka „Litwa-Polska”.

Kultura i dziedzictwo RPO W W-M 2014-2020

12 maja 2020 r. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego podjął Uchwałę nr 20/245/20/VI w sprawie zatwierdzenia Szczegółowego opisu osi priorytetowej Kultura i dziedzictwo Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020.

Szczegółowy opis osi priorytetowej Kultura i dziedzictwo wraz z wykazem zmian został zamieszczony na stronie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020: https://rpo.warmia.mazury.pl/, pod szczegółowym adresem:

http://rpo.warmia.mazury.pl/plik/206/szczegolowy-opis-osi-priorytetowych-regionalnego-programu-operacyjnego-wojewodztwa-warminsko-mazurskiego-na-lata-2014-2020

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M; Stan na 21/05 godz. 09:00.
Zestawienie wykonywanych testów na 100 tys. mieszkańców w naszym województwie na tle całego kraju.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

„Kupuj świadomie PRODUKT POLSKI” – kampania informacyjna

Kampanię informacyjną „Kupuj świadomie – PRODUKT POLSKI” prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy Polaków nt. znaczenia świadomych decyzji zakupowych, szczególnie w czasie pandemii wirusa SARS-CoV-2. Wybieranie polskich produktów żywnościowych to wsparcie dla polskich rolników i przedsiębiorców.

W tym trudnym czasie bądźmy solidarni z naszymi przedsiębiorcami i rolnikami, wspierając krajową gospodarkę i jednocząc się we wspólnych działaniach. Znak „PRODUKT POLSKI” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców.

Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „PRODUKT POLSKI” i zasady jego stosowania. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Więcej o znaku „PRODUKT POLSKI”

Materiały informacyjno-promocyjne do pobrania i wykorzystania w prowadzonej akcji znajdują się na stronie www.polskasmakuje.pl w zakładce PRODUKT POLSKI
(http://www.polskasmakuje.pl/produkt-polski/).

67 dni epidemii – jak wygląda nasz „wskaźnik zachorowalności”

Po kilkudziesięciu dniach epidemii w Polsce wygenerowaliśmy dane osiągalne w oficjalnych serwisach dysponujących codziennymi informacjami o zachorowalnościach na COVID-19. Nałożyliśmy na nie dane o codziennych wykonywanych testach. Dzięki temu udało się uzyskać wskaźnikową mapę 67 dni epidemii w Polsce pomiędzy 12 marca a 17 maja br., na której można jak na dłoni odnaleźć różne jej fazy oraz pewne trendy dalszego przebiegu. Są to oczywiście nasze własne wskaźniki, które nie uwzględniają anomalii w postaci gwałtownych eksplozji ognisk czy nawrotu (oby nie) zachorowalności w przyszłości. Niektóre z nich pozwoliliśmy sobie zaznaczyć na załączonym wykresie.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 18/05 godz. 10:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Pożyczka rozwojowa dla młodych firm

Pożyczka rozwojowa znajdzie się w ofercie Regionalnego Funduszu Pożyczkowego Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Pożyczka rozwojowa udzielana będzie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom znajdującym się w początkowej fazie rozwoju, tj. działającym na rynku nie dłużej niż 3 lata.

Parametry pożyczki:

  • kwota pożyczki – od 5.000,00 zł do 1.000.000,00 zł
  • okres spłaty pożyczki – do 8 lat
  • możliwość 12 miesięcznej karencji w spłacie kapitału
  • możliwość finansowania kapitału obrotowego wspierającego realizowaną inwestycję (do 50% kosztów kwalifikowanych)
  • konkurencyjne oprocentowanie

Szczegóły:

https://www.wmarr.olsztyn.pl/aktualno%C5%9Bci/nowa-oferta-regionalnego-funduszu-pozyczkowego-wmarr-s-a-pozyczka-rozwojowa

https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/5092/pozyczka-rozwojowa

informacja: Serwis Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego

 

Małe granty sołeckie – wsparcie dla wiejskich obszarów

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego przeznaczył kwotę 500 tys. złotych na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach konkursu „Małe Granty Sołeckie Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego” w 2020 roku.

Ideą przedsięwzięcia jest promowanie działań z zakresu modernizacji terenów wiejskich poprzez wspieranie zadań wpływających na zwiększenie poziomu zaangażowania społeczności lokalnych w sołectwach na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Na realizację zadań samorząd województwa przeznaczył łączną kwotę 500 tys. zł. Maksymalna wysokość dotacji nie może przekroczyć kwoty 15 tys. zł, przy czym dofinansowanie nie może stanowić więcej niż 80% łącznych kosztów przedsięwzięcia.

Wnioski należy składać do 1 czerwca 2020 roku.

Organizatorem konkursu jest Departament Obszarów Wiejskich i Rolnictwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Szczegóły na stronie: https://warmia.mazury.pl/obszary-wiejskie/aktualnosci/5587-male-granty-soleckie-wsparcie-dla-wiejskich-obszarow

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 14/05 godz. 10:30.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content