17.3 C
Giżycko
15 września 2024
Strona główna Blog Strona 150

NGO w Tarczy

W związku z licznymi zapytaniami organizacji pozarządowych uprzejmie informujemy:

Przesunięcia terminów

Sprawozdania finansowe (i nie tylko finansowe) oraz rozliczenia z urzędem skarbowym to jedne z najważniejszych obowiązków organizacji pozarządowych. W czasie epidemii realizacja tych obowiązków jest trudna. Część z nich wymaga spotkania (jak zatwierdzenie sprawozdania finansowego), wszystkie natomiast dostępu do dokumentów, które mamy zwykle w siedzibach lub innych lokalach, a rzadko w domu czy „w chmurze”. Dlatego postanowiono odroczyć terminy tych obowiązków, żeby ułatwić ich prawidłową realizację.

Wejście w życie rozporządzenia oznacza, że większość organizacji pozarządowych (te, których rok obrotowy jest tożsamy z kalendarzowym) w 2020 r. będzie musiało sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe do końca czerwca oraz zatwierdzić je do końca września.

Zobacz:

Artykuł „Przypominamy o przesuniętych terminach sprawozdań i CIT-8”

Artykuł „Opublikowano rozporządzenie przesuwające terminy sprawozdań finansowych”

 

Standardowym terminem złożenia deklaracji CIT-8 (dla organizacji, których rok obrotowy jest tożsamy z kalendarzowym) jest 31 marca. Jednak w 2020 r. większość organizacji pozarządowych będzie mogło poczekać ze złożeniem deklaracji CIT-8 za 2019 rok do końca lipca. Rozporządzenie, które określiło przesunięcie terminów, dzieli podatników na dwie grupy. Dla jednej jest termin majowy – dla drugiej (w której znajdzie się prawdopodobnie większość organizacji) termin lipcowy.

Zobacz:

Artykuł „Przypominamy o przesuniętych terminach sprawozdań i CIT-8”

Artykuł „CIT-8. Termin przesunięty – to już pewne. Opublikowano rozporządzenie”

 

Obrady i uchwały online

Epidemia to czas kiedy przebywamy w domach. Zorganizowanie posiedzenia zarządu czy nawet walnego zebrania jest możliwe technicznie dzięki Internetowi, ale nie zawsze było to dopuszczalne z powodu regulacji prawnych i zapisów w statutach/ regulaminach organizacji (lub też braku tych zapisów). Ustawodawca postanowił ułatwić organizacjom pozarządowym prace za pomocą środków komunikacji elektronicznej i uprawomocnić ich działania w tym zakresie.

Przepisy zawarte w tzw. tarczy antykryzysowej dają stowarzyszeniom możliwość przeprowadzenia walnego zebrania w formie elektronicznej. W tym celu konieczna jest zgoda członków danej władzy stowarzyszenia wyrażona w formie dokumentowej. Formą dokumentową może być skan oświadczenia lub nawet mail.

Zobacz:

Artykuł „Wykorzystanie komunikacji elektronicznej w NGO. Cz. 1. Głosowanie w trybie obiegowym”

Artykuł „Wykorzystanie komunikacji elektronicznej w NGO. Cz. 2. Posiedzenie online”

Artykuł „Walne zebranie on-line. Możliwe dzięki narzędziom”

 

 

Ustawa Prawo o stowarzyszeniach

Art. 10

1a. Jeżeli członkowie władzy stowarzyszenia wyrazili na to zgodę w formie dokumentowej,  głosowanie  poza  posiedzeniami  władz  stowarzyszenia  może odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

1b. Możliwość  udziału  w posiedzeniu  władz  stowarzyszenia  przy wykorzystaniu   środków   komunikacji   elektronicznej   jest   wskazana w zawiadomieniu    o tym  zebraniu,  zawierającym  dokładny    opis    sposobu uczestnictwa i wykonywania prawa głosu.

1c. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach władzy stowarzyszenia odbywa się przy zapewnieniu co najmniej:

1) transmisji obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) dwustronnej  komunikacji  w czasie  rzeczywistym,  w ramach której członek władzy stowarzyszenia może wypowiadać się wtoku obrad;

3) wykonywania  osobiście  lub  przez  pełnomocnika  prawa  głosu  przed  lub wtoku posiedzenia.

1d. Wykorzystanie środków komunikacji  elektronicznej  w głosowaniach na oraz  poza  posiedzeniami  władz  stowarzyszenia  może  podlegać  odmiennym uregulowaniom    w tym    ograniczeniom    w statucie    stowarzyszenia.    Statut stowarzyszenia  może  też  wprost  wyłączyć  możliwość  stosowania  powyższych przepisów w stowarzyszeniu.

1e. Rozwiązania,  o których  mowa  w ust. 1a–1d,  stosuje  się  w przypadku wprowadzenia  stanu  zagrożenia  epidemicznego  lub  stanu  epidemii,  o których mowa w ustawie z dnia 5grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób  zakaźnych  u ludzi  (Dz.U.  z2019r.  poz.1239  i1495  oraz  z2020r. poz.284, 322, 374 i 567).

 

 

Więcej ważnych informacji: https://publicystyka.ngo.pl/ngo-w-tarczy-zbieramy

Kolejny etap znoszenia ograniczeń

Trzeci, przedostatni etap znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 13/05 godz. 17:30.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 12/05 godz. 11:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Życzenia z okazji Międzynarodowego Dnia Pielęgniarki i Położnej

Z okazji Międzynarodowego Dnia Pielęgniarki i Położnej składamy najserdeczniejsze podziękowania za pracę na rzecz ochrony zdrowia i życia mieszkańców naszego powiatu.
Jednocześnie pragniemy wyrazić ogromne uznanie za wykonywanie niełatwej pracy, wymagającej poświęcenia, odpowiedzialności i zaangażowania.
Dziękujemy za stwarzanie przyjaznego otoczenia i miłej atmosfery wokół pacjentów, łagodzącej ich cierpienie i niepokój. Pomocy niesionej drugiemu człowiekowi, zrozumienia i współczucia nigdy nie zastąpi żadna, nawet najbardziej specjalistyczna aparatura.
Życzymy samych radosnych i pomyślnych dni, szczęścia w życiu osobistym i rodzinnym, satysfakcji z wykonywania zawodu a przede wszystkim zdrowia.

Szkolenie pt. „Aspekty prawne w organizacji pozarządowej”

Centrum Animacji Społecznej zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych, grup nieformalnych oraz aktywnych mieszkańców obszaru LGD9 i LGR na bezpłatne szkolenie pn. „Aspekty prawne w organizacji pozarządowej”, które odbędzie się w trybie online w dniach 21-22 maja 2020r. (czwartek-piątek) w godz. 9:00-13:00.

Szkolenie poprowadzi Wioletta Banasiewicz – radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, od 2005 r. związana z organizacjami pozarządowymi, w tym jako Prezes Mazurskiej Fundacji Edukacyjnej BONUS PASTOR.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, prosimy o przesłanie skanu lub zdjęcia podpisanego formularza zgłoszeniowego na maila: biuro@caswegorzewo.pl – najpóźniej do 19 maja br.

Liczba miejsc jest ograniczona – o zakwalifikowaniu się do udziału w szkoleniu będzie decydować opis dotychczasowej działalności społecznej, a w przypadku porównywalnego doświadczenia, znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń.

Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia:
– dostęp do Internetu
– mikrofon i kamera
– zainstalowany program Zoom oraz założone konto na stronie zoom.us.

UWAGA: Uczestnicy szkolenia będą objęci pomocą techniczną w zakresie instalacji programu zoom oraz otrzymają niezbędne informacje związane ze szkoleniem.

Więcej informacji oraz zgłoszenia:
Biura Projektu „Centrum Animacji Społecznej – miejscem rozwoju organizacji”

1) Węgorzewo, Plac Wolności 1b, 11-600 Węgorzewo, tel. +48 87 427 06 17; e-mail: biuro@caswegorzewo.pl

2) Wilkasy, ul. Olsztyńska 54, 11-500 Giżycko, tel. +48 87 428 29 51, e-mail: doradca@caswegorzewo.pl

oraz na stronie www.caswegorzewo.pl

PROGRAM SZKOLENIA [pobierz]

FORMULARZ ZGŁOSZENIA [pobierz]

 

Szkolenie organizowane jest w ramach projektu „Centrum Animacji Społecznej – miejscem rozwoju organizacji” dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców – nabór wniosków

Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców – nabór wniosków (kliknij w link poniżej, aby przeczytać szczegóły):

Nabór wniosków o wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy

informacja: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

Seminarium online nt. realizacji zadań publicznych w czasie epidemii

12 maja 2020 r. o godz. 10:00 Ośrodek Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w seminarium on-line. Spotkanie poświęcone będzie tematyce realizacji przez NGO w czasie trwania epidemii COVID-19 zadań publicznych w zakresie określonym w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Seminarium poprowadzą doradcy OWIES: Beata Wachniewska-Mazurek i Wojciech Jankowski. Podczas spotkania będą odpowiadać na pytania dotyczące realizacji zadań publicznych w czasie trwania epidemii koronawirusa, m.in.: czy i jakie zmiany w umowie na realizację zadania można dokonać w związku z trwaniem stanu zagrożenia epidemicznego; czy okres realizacji zadania może zostać wydłużony lub skrócony; jak elastyczne w rozliczaniu zadań publicznych mogą być samorządy; co zrobić w sytuacji, gdy organizacja otrzymała środki, ale nie ma możliwości realizacji zadania.

Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość zadawania pytań. Odpowiedzi będą udzielane bezpośrednio lub zostaną udostępnione w formie tzw. FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania).

Aby dołączyć do spotkania wideo, należy kliknąć link: https://meet.google.com/bko-syzs-frq
By dołączyć przez telefon, należy wybrać nr: +48 22 163 89 77 i wpisać PIN: 809 193 313#
Aby zobaczyć więcej numerów telefonów, należy kliknąć link: https://tel.meet/bko-syzs-frq?hs=5

 

#Wspieram Przedsiębiorstwa Społeczne z Warmii i Mazur

Akcja #WSPIERAM PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNE Z WARMII I MAZUR organizowana jest przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

W związku z trudną sytuacją mającą miejsce zarówno w Polsce jak i na całym świecie, wywołaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa  SARS-CoV-2,  wiele przedsiębiorstw społecznych z Warmii i Mazur zaangażowało się i w dalszym ciągu angażuje w społeczne akcje, związane z niesieniem pomocy materialnej jak i osobistej zarówno dla instytucji jak i osób fizycznych.

Szereg firm społecznych ze swojej natury (statutu założycielskiego) powstało, aby realizować misje społeczne, w ramach których niosą bezinteresowną pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Często ich działania  związane są z zatrudnianiem osób  wykluczonych społecznie, dla których była to jedyna szansa i droga do odnalezienia się na rynku pracy.

Dlatego podmioty ekonomii społecznej z regionu, nie czekając na dalszy rozwój sytuacji w województwie, zaczęły na własną rękę szyć maseczki ochronne m. in. dla pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej na Warmii i Mazurach.

Niestety dzisiaj to przedsiębiorstwa społeczne same potrzebują naszej pomocy, dlatego apelujemy do wszystkich mieszkańców regionu, aby włączyć się w akcję  #Wspieram Przedsiębiorstwa Społeczne z Warmii i Mazur,  której celem jest pomoc w utrzymaniu płynności finansowej  firm społecznych w dobie szalejącej pandemii, wywołującej chorobę zakaźną COVID-19.

Pamiętajmy, aby zaopatrywać się zarówno w towary, produkty jak i usługi lokalne, które wytworzyli i w dalszym ciągu wytwarzają nasi  przedsiębiorcy społeczni.

Okażmy solidarność społeczną i pomóżmy naszej rodzimej gospodarce przetrwać.

Wykaz przedsiębiorstw społecznych z terenu powiatu giżyckiego:

  • Fundacja TWIN-MED, Bystry 13/14, 11-513 Giżycko, gmina Giżycko (zdrowie i uroda, usługi ochroniarskie)
  • Projekt Arche, ul. Dworcowa 5/7, 11-510 Wydminy, gmina Wydminy (rekreacja, turystyka, zakwaterowanie)
  • Przedsiębiorstwo Społeczne Spółdzielnia Socjalna Lepiej, Konopki Nowe 10, 11-513 Miłki, gmina Miłki (usługi komunalne, rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybactwo, usługi dla firm, organizacji i administracji publicznej)
  • Spółdzielnia Socjalna HS Prekursor, Pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy, gmina Wydminy (usługi komunalne i socjalne)

DO POBRANIA:
– Apel Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej – wersja PDF
– Apel Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej – wersja WORD
– Baza przedsiębiorstw

E-biuletyn Centrum Animacji Społecznej w Węgorzewie

Zachęcamy do czytania e-biuletynu, który wydawany jest co miesiąc przez Centrum Animacji Społecznej w Węgorzewie: http://caswegorzewo.pl/e-biuletyn/

Biuletyn kwiecień 2020 roku [pobierz]

 

 

 

 

Trwa badanie „Ewaluacja ex-ante projektu Programu FIO 2021+”

Biuro Badań Społecznych Question Mark realizuje na zlecenie Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego badanie ewaluacyjne poprzedzające wprowadzenie nowej perspektywy Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich (FIO) na lata 2021 i kolejne.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich (FIO) to rządowy Program dotacyjny dla organizacji pozarządowych, w ramach którego dofinansowywane są projekty mające na celu zwiększenie zaangażowania obywateli i organizacji pozarządowych w życie publiczne. Celem FIO jest zwiększanie dynamiki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz wspieranie rozwoju aktywności obywatelskiej i wzmacnianie roli trzeciego sektora w realizacji zadań publicznych.
Celem konsultacji jest poznanie opinii przedstawicieli organizacji społecznych oraz innych interesariuszy na temat projektu Programu FIO 2021+ oraz wprowadzenie w nim zmian zmierzających do tego by jak najlepiej odpowiadał na wyzwania dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz potrzeby przyszłych wnioskodawców.
W ramach badania odbędą się spotkania konsultacyjne w formie wideokonferencji on-line. Do udziału w spotkaniach zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych, inicjatyw obywatelskich, administracji publicznej oraz wszystkich zainteresowanych Programem FIO.
Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniach konsultacyjnych prosimy o wypełnienie formularza rejestracyjnego: https://www.survio.com/survey/d/formularzrejestracyjny.
Uprzejmie prosimy o zgłoszenie chęci udziału w konsultacji najpóźniej 3-5 dni przed wybranym terminem. Potwierdzenie udziału w konsultacji zostanie do Państwa przesłane najpóźniej dwa dni przed spotkaniem konsultacyjnym. Z uwagi na techniczne ograniczenia wideokonferencji on-line liczba osób, które mogą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu jest ograniczona; z tego względu w przypadku, gdy liczba zgłoszeń będzie wyższa niż limit miejsc decydowała będzie kolejność zgłoszeń.
W przypadku wątpliwości lub pytań dotyczących badania, informacji ze strony Wykonawcy udziela Pani Agnieszka Papis, tel. 694 486 556 , adres e-mail: a.papis@questionmark.pl.
Ze strony Narodowego Instytutu Wolności informacji o badaniu udziela p. Ewa Dzielnicka, tel. (22) 468 44 58, adres e-mail: edzielnicka@niw.gov.pl.

Przywrócony ruch kołowy i wodny na moście obrotowym

Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych informuje, że od dnia 9 maja 2020 r. na moście obrotowym w Giżycku przywrócony zostanie ruch kołowy i wodny, zgodnie z obowiązującym terminarzem. Terminarz dostępny jest na stronie www.zdpgizycko.pl

AKTUALIZACJA 1 nowe zakażenie w powiecie giżyckim‼️

AKTUALIZACJA
1 nowe zakażenie w powiecie giżyckim‼️
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 9/05 godz. 15:30.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA

Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M

Stan na 8/05 godz. 10:30.
– 1 zakażenie: powiat iławski – młody mężczyzna
– 1 wyzdrowienie: powiat ostródzki – młody mężczyzna

Miejska Biblioteka Publiczna znów zaprasza czytelników

Miejska Biblioteka Publiczna wznowiła działalność od 6 maja 2020 r.

W trosce o bezpieczeństwo odwiedzających, konieczne będzie stosowanie się do szczególnych zasad korzystania z obiektu, opisanych przed wejściem do biblioteki.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 7/05 godz. 11:00.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych woj. W-M
Stan na 6/05 godz. 12:00.
1 wyzdrowienie:
– powiat ostródzki – dziewczynka
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

V nabór wniosków Programu Interreg Litwa-Polska

Uprzejmie informujemy, że 4 maja 2020r. rozpoczął się piąty nabór projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V-A Litwa-Polska. Nabór w trybie ciągłym (wnioski oceniane będą bezpośrednio po złożeniu do Wspólnego Sekretariatu Technicznego) będzie trwał do momentu rozdysponowania wszystkich środków, ale nie dłużej niż do 30 września 2020 r. do godziny 23:59 (GMT + 02:00 – czasu litewskiego).

Ogólnym celem Programu jest wspieranie inteligentnego, trwałego i sprzyjającego włączeniu społecznemu wzrostu w obszarze przygranicznym poprzez współpracę transgraniczną. Program ma na celu przyczynienie się do wzrostu regionalnego i poprawy jakości życia poprzez ściślejszą współpracę transgraniczną pomiędzy ludźmi i instytucjami obszaru objętego Programem.

V nabór otwarty został dla wszystkich czterech priorytetów Programu, tj.:

Priorytet 1. Zachowanie i ochrona środowiska oraz promowanie efektywnego gospodarowania zasobami;

Priorytet 2. Promowanie zrównoważonego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wspieranie mobilności pracowników;

Priorytet 3. Promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją;

Priorytet 4. Zwiększanie zdolności instytucjonalnych władz publicznych i zainteresowanych stron oraz poprawa skuteczności administracji publicznej.

Warto zaznaczyć, że w ramach piątego naboru wniosków dodatkowe punkty zostaną przyznane projektom ukierunkowanym na reagowanie na pandemię COVID-19:, zarówno w kontekście reagowania na bieżące potrzeby kryzysowe, jak i łagodzenia skutków wybuchu epidemii w różnych aspektach życia (gospodarczych, społecznych i innych). Co więcej w przypadku takich aplikacji okres kwalifikowalności kosztów związanych z realizacją działań projektowych będzie rozpoczynał się od 1 lutego 2020 r. Zatem koszty związane z zagrożeniem epidemiologicznym, poniesione przed ogłoszeniem naboru wniosków będą mogły zostać uwzględnione w aplikacji projektowej, jeżeli nie wystąpiły przed 1 lutego br.

Minimalny kwalifikowalny całkowity budżet projektu wynosi ponad 50 000,00 euro a maksymalny 1 mln euro. Orientacyjna kwota do podziału obejmująca cztery priorytety programu wynosi 11,4 mln euro (środki EFRR).

Ocena projektu rozpoczyna się tuż po otrzymaniu wniosku. Warto zwrócić uwagę, że z uwagi na przeprowadzenie naboru w trybie ciągłym, będzie on odbywał się na zasadzie, „pierwszy beneficjent pozytywnie oceniony – pierwszy otrzyma dofinansowanie” . Informacje o otrzymanych wnioskach o dofinansowanie projektów i wnioskowanych środkach finansowych będą na bieżąco ogłaszane na stronie internetowej Programu.

Beneficjenci projektu mogą zapoznać się z Podręcznikiem Programu, obowiązującym dla 5. naboru projektów wraz z niezbędnymi załącznikami na stronie internetowej: www.lietuva-polska.eu sekcja menu (np. wzór formularza wniosku aplikacyjnego, wskazówki dotyczące wypełniania formularza aplikacyjnego, itp.). Wnioski należy składać drogą mailową.

W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Regionalnym Punktem Kontaktowym Programu w Olsztynie. Z uwagi na zdalny tryb pracy preferowany jest kontakt mailowy: g.gieda@warmia.mazury.pl , k.ostrowski@warmia.mazury.pl

Szczegółowe informacje o Programie, w tym oficjalny komunikat dot. rozpoczęcia V naboru wniosków możecie Państwo znaleźć na stronie www.lietuva-polska.eu

Wsparcie dla Domu Pomocy Społecznej w Giżycku

W dniu dzisiejszym, Europoseł Platformy Obywatelskiej Tomasz Frankowski w ramach podjętej z własnej inicjatywy akcji wspierania placówek pomocy społecznej w swoim okręgu wyborczym odwiedził Dom Pomocy Społecznej w Giżycku i przekazał zapasy maseczek, rękawic i płynów i żeli dezynfekujących.

Dziękujemy bardzo za wsparcie DPS w Giżycku na trasie odwiedzin Pana Europosła.

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content