19.2 C
Giżycko
15 września 2024
Strona główna Blog Strona 152

Dalsze czasowe ograniczenia w bezpośredniej obsłudze Klientów Starostwa

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, a także koniecznymi działaniami profilaktycznymi i zapobiegawczymi, Starosta Giżycki podjął decyzję o dalszych czasowych ograniczeniach w bezpośredniej obsłudze Klientów Starostwa Powiatowego w Giżycku.
Od dnia 26 marca 2020 r. do odwołania Sekretariat Starostwa Powiatowego funkcjonuje w trybie ograniczonego bezpośredniego kontaktu. Dostęp bezpośredni utrzymany jest dla firm kurierskich, Poczty Polskiej, pracowników jednostek organizacyjnych powiatu, w innych sytuacjach – po poinformowaniu pracownika sekretariatu  – tel. 87 428 59 58 w. 20.
Starostwo pracuje w dotychczasowych godzinach, tj. w poniedziałki od. 8:00 do 16:00  pozostałe dni w godz. 7:30- 15:30
Bezpośrednia obsługa obywateli, będzie się odbywać w zakresie następujących spraw:
  1. wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
  2. administracji architektoniczno-budowlanej, w tym dotyczące:
    1. decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2020 r. poz. 293 i 471),
    2. decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.5)),
    3. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1474, z 2019 r. poz. 1716 oraz z 2020 r. poz. 471),
    4. decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 710, z
  3. ochrony środowiska, w tym dotyczące:
    1. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2020 r. poz. 283, 284, 322 i 471),
    2. decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na postawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020 r. poz. 55 i 471);
    3. korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz.U. z 2020 r. poz. 310, 284 i 695).
Kasa Starostwa Powiatowego
Kasa Starostwa Powiatowego w Giżycku będzie zamknięta do odwołania. Wszelkie płatności mogą być dokonywane za pośrednictwem terminali płatniczych lub przelewem na konto:
  • 62 9343 0005 0013 0101 2000 0010 – Starostwo Powiatowe – rachunek dochodów: opłaty komunikacyjne (wydanie prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego itp.); wydanie karty wędkarskiej; dzierżawa mienia, udostępnienie informacji publicznej; opłaty geodezyjne (na przykład wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków);
  • 49 9343 0005 0013 0101 2000 0050  – Starostwo Powiatowe – sumy depozytowe: opłaty ewidencyjne, zaliczki na operaty szacunkowe;
  • 09 9343 0005 0013 0130 2000 0070 – Powiat Giżycki – dochody Skarbu Państwa  (wieczyste użytkowanie);
  • 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306 – opłata skarbowa (rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Giżycku, Bank PEKAO S.A.)
SPRAWY PILNE BĘDĄ ZAŁATWIANE WYŁĄCZNIE PO UPRZEDNIM KONTAKCIE TELEFONICZNYM.
Sekretariat
Od dnia 26 marca 2020 r. do odwołania Sekretariat Starostwa Powiatowego funkcjonuje w trybie ograniczonego bezpośredniego kontaktu. Dostęp bezpośredni utrzymany jest dla firm kurierskich, Poczty Polskiej, pracowników jednostek organizacyjnych powiatu, w innych sytuacjach – po poinformowaniu pracownika sekretariatu.
Telefon: (87) 428 59 58 w. 20      fax (87) 428 55 06.
Wydział Komunikacji
Od dnia 26 marca 2020 r. załatwianie spraw niecierpiących zwłoki możliwe będzie po uprzednim telefonicznym umówieniu dnia i godziny załatwienia sprawy.
Telefonicznego umówienia terminu załatwienia sprawy można dokonywać pod nr telefonu: (87) 428 59 58 wew. 50 w godz. od 7.30 do 8.30 oraz od 14:30 do 15:30.
Odebranie lub wymianę dowodu rejestracyjnego proszę przełożyć do czasu unormowania sytuacji zdrowotnej w kraju. Nie ma potrzeby posiadania dowodu rejestracyjnego w pojeździe. Wszystkie dane są zgromadzone w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców  i dostępne są upoważnionym służbom.
Zgłaszanie nabycia i zbycia pojazdu:
– korespondencyjnie:  Starostwo Powiatowe w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko;
– elektronicznie:  przez ePUAP.
W sprawach wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych kiedy obecność klienta w urzędzie okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty, po uprzednim telefonicznym ustaleniu dnia i godziny przyjęcia.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Sprawy konsumenckie w okresie od 17 marca 2020 roku będą załatwiane:
– telefonicznie, w godz. od 8:00 do 14:00 – numer telefonu 503 622 636
Wniosek o interwencję można złożyć:
– korespondencyjnie:  Starostwo Powiatowe w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
– elektronicznie:  przez ePUAP.
W przypadku kiedy obecność klienta w Starostwie Powiatowym w Giżycku okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty przez Rzecznika Konsumentów, po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu i miejsca przyjęcia.
Wydział Budownictwa
W Wydziale Budownictwa w okresie od 17 marca 2020 roku, informacje będą udzielane:
telefonicznie -– numer telefonu (87) 428 13-38 wew. 42, 43
Wnioski można złożyć:
– korespondencyjnie: w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14,
  11-500 Giżycko, pokój 13.
– elektronicznie:  przez ePUAP.
W sprawach
  1. decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.5)),
  2. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1474, z 2019 r. poz. 1716 oraz z 2020 r. poz. 471),
kiedy obecność klienta w urzędzie okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty, po uprzednim telefonicznym ustaleniu dnia i godziny przyjęcia.
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
W Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami w okresie od 17 marca 2020 roku zostaje ograniczona bezpośrednia obsługa klienta:
Informacje będą udzielane:
– telefonicznie -– numery telefonów (87) 429 17 57 (Ewidencja Gruntów i Budynków )
                                             (87) 429 18 39  (Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej)
                                              (87) 429 17 57 wew. 31, 36 (Gospodarka Gruntami)
– elektronicznie:geodeta@powiatgizycki.pl
– poprzez System Informacji Przestrzennej https://gizycki.e-mapa.net/
Wszelkie wnioski lub dokumenty prosimy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku:   Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, pokój 13 lub  za pomocą środków komunikacji elektronicznej bądź pocztą tradycyjną.
W sprawach:
  1. decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2020 r. poz. 293 i 471),
  2. decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 710, z
kiedy obecność klienta w urzędzie okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty, po uprzednim telefonicznym ustaleniu dnia i godziny przyjęcia.
Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa
Sprawy wydziału w okresie od 17 marca 2020 roku będą załatwiane:
– telefonicznie, w godz. od 8:00 do 14:00 – numer telefonu (87) 428 59 58  w. 54 lub 26
W sprawach:
  1. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2020 r. poz. 283, 284, 322 i 471),
  2. decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na postawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020 r. poz. 55 i 471);
  3. korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz.U. z 2020 r. poz. 310, 284 i 695).
kiedy obecność klienta w urzędzie okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty, po uprzednim telefonicznym ustaleniu dnia i godziny przyjęcia.
Wydział Spraw Obywatelskich
Informacje będą udzielane:
telefonicznie – numer telefonu (87) 428 59 58 w. 37
Wnioski można złożyć:
– korespondencyjnie: w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14,
  11-500 Giżycko, pokój 13.
– elektronicznie:  przez ePUAP.
W przypadku kiedy obecność klienta w urzędzie okaże się niezbędna, zostanie on przyjęty, po uprzednim telefonicznym ustaleniu dnia i godziny przyjęcia.
Starosta
Godziny przyjęć klientów przez Starostę zostają zawieszone do odwołania.
Mieszkańcy powiatu mogą kontaktować się ze Starostą telefonicznie.

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
3 nowe wyzdrowienia-powiat iławski ‼️
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych w powiatach woj. W-M
Stan na 24/04 godz. 8:00
3 osoby wyzdrowiały: młoda kobieta i dwóch chłopców z powiatu iławskiego.

Pomoc osobom niepełnosprawnym

ADRESACI PROGRAMU MODUŁ III

POMOC OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM POSZKODOWANYM W WYNIKU ŻYWIOŁU LUB SYTUACJI KRYZYSOWYCH WYWOŁANYCH CHOROBAMI ZAKAŹNYMI

1. uczestnicy warsztatów terapii zajęciowej;

2. uczestnicy środowiskowych domów samopomocy, funkcjonujących na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507, z późn. zm.);

3. podopieczni dziennych domów pomocy społecznej, funkcjonujących na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507, z późn. zm.);

4. podopieczni placówek rehabilitacyjnych, których działalność finansowana jest ze środków PFRON na podstawie art. 36 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426, z późn. zm.);

5. uczestnicy programów zatwierdzonych przez Radę Nadzorcza PFRON i w ramach tych programów korzystają ze wsparcia udzielanego przez placówki rehabilitacyjne;

 6. pełnoletni (od 18 do 25 roku życia) uczestnicy zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r. poz. 529);

7. pełnoletni (od 18 do 24 roku życia) wychowankowie specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych oraz specjalnych ośrodków wychowawczych, funkcjonujących na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.).

UPRAWNIENI DO PROGRAMU PODOPIECZNI SZKÓŁ SPECJALNYCH TO:

1.Pełnoletni (od 18 do 25 roku życia) uczestnicy zajęć rewalidacyjno – wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.

2.Pełnoletni (od 18 do 24 roku życia) wychowankowie specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych oraz specjalnych ośrodków wychowawczych, funkcjonujących na podstawie ustawy Prawo Oświatowe

Wyjaśnienie PFRON:

1.Katalog placówek, których podopieczni uprawnieni są do udziału w ramach Modułu III programu został wskazany w przyjętych przez Zarząd PFRON „Kierunkach działań i warunkach brzegowych”. Jest to katalog zamknięty – Niepubliczne Zespoły Oświatowe  nie zostały wymienione  w tym katalogu. Należy jednakże pamiętać, iż ze wsparcia w Module III  mogą korzystać pełnoletni
(od 18 do 25 roku życia) uczestnicy zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Zgodnie z treścią ww. rozporządzenia zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze mogą być organizowane m.in. w szkołach specjalnych.

2.  Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w zał. do Uchwały Zarządu PFRON nr 29/2020 z dnia 01-07-2020 r Rozdz. III ust. 6 pkt 7 „ Kierunki działań oraz warunki brzegowe  obowiązujące w 2020 roku realizatorów Modułu III oraz IV programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”. Pomoc skierowana jest do osób pełnoletnich ( 18 do 24 roku życia ) będących wychowankami specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, oraz specjalnych ośrodków wychowawczych funkcjonujących na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r – Prawo Oświatowe ( Dz.U z 2019 r poz. 1148 ze zm.)Tym samym ta forma pomocy nie jest przewidziana dla osób w wieku poniżej 18 lat – wychowanków SOSW.

Niepełnoletnie osoby niepełnosprawne obejmuje następujący punkt katalogu placówek:

1.Uczestnicy środowiskowych domów samopomocy, funkcjonujących na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej

2.Podopieczni placówek rehabilitacyjnych których działalność finansowana jest ze środków PFRON na podstawie art. 36 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

WYJAŚNIENIE DOT. UCZESTNIKÓW WTZ MIESZKAJĄCYCH W DOMACH POMOCY SPOŁECZNEJ:

Pomoc w ramach Modułu III udzielana jest w formie dofinansowania kosztów związanych
z zapewnieniem opieki w warunkach domowych. Zatem, osoby, które mają zapewnioną stałą opiekę poprzez inne funkcjonujące aktualnie placówki (np. domy pomocy społecznej) nie są adresatami Modułu III programu.

Ważne!!! – warunkiem uzyskania pomocy w ramach Modułu III jest utrata, w okresie od 9 marca 2020 roku do 4 września 2020 roku, możliwość korzystania przez okres co najmniej 5 kolejnych następujących po sobie dni roboczych z opieki świadczonej w placówce rehabilitacyjnej. Zatem korzystanie ze świadczeń w placówce raz na tydzień lub raz na miesiąc nie uprawnia do udziału w ramach Modułu III programu.

Wnioski PFRON

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku uprzejmie informuje, że w związku z wprowadzonym zakazem przemieszczania się związanym z epidemią COVID-19 wnioski PFRON na: turnusy rehabilitacyjne, likwidacje barier architektonicznych oraz sport, kulturę i rekreację, rozpatrywane będą pod koniec II kwartału bieżącego roku.

W przypadku przedłużenia epidemii rozpatrywanie wniosków może zostać przesunięte na późniejszy termin.

Pozostałe wnioski o dofinansowania ze środków PFRON będą rozpatrywane w miarę możliwości.

Wnioski należy złożyć do skrzynki zlokalizowanej w placówce PCPR, 11-500 Giżycko, ul. Smętka 5.

Zalecamy załatwianie spraw telefonicznie lub drogą elektroniczną.

Telefon sekretariat: (87) 428 10 89

Telefon PZOoN: (87) 428 38 79

e-mail: sekretariat@pcprgizycko.pl

e-PUAP: /PCPRGizycko/skrytka

Wnioski można pobrać ze strony BIP: https://pcprgizycko.bip.gov.pl/

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem w powiatach woj. W-M
Stan na 22.04.2020 r. godz.: 15:00
 
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki opublikował zaktualizowane statystyki po wykreśleniu z nich 2 strażaków przypisanych wczoraj do Olsztyna.
W związku z komunikatem Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie: „W związku z brakiem możliwości podjęcia działań wynikających z zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Olsztynie, wnioskuję o wykreślenie z rejestru pacjentów COVID-19 dwóch osób ze Szkoły Głównej Służby Pożarniczej z województwa mazowieckiego. Działanie to podyktowane jest otrzymaną informacją telefoniczną o podjęciu działań przez Inspektorat Sanitarny MSWiA w Warszawie.”
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Pakiet – pomoc dla przedsiębiorców Gminy Giżycko

Pandemia spowodowana koronawirusem i związane z tym ograniczenia powodują m.in. straty w gospodarce, budżetach przedsiębiorców, gminy i innych podmiotów działających na rynku. Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji, Wójt Gminy Giżycko uruchamia „Pakiet – pomoc dla przedsiębiorców Gminy Giżycko”

To trzy opcje, w których przedsiębiorcy mogą skorzystać m.in. z obniżenia, rozłożenia na raty, umorzenia lub wstrzymania naliczania czynszu, podatku na czas zawieszenia działalności gospodarczej.

Szczegóły, w tym wniosek z załącznikami, dostępny jest na naszej stronie internetowej:

https://bip.ugg.pl/wiadomosci/8147/wiadomosc/514826/pakiet__pomoc_dla_przedsiebiorcow

informacja: Urząd Gminy Giżycko

Zaproszenie na szkolenie online

Centrum Animacji Społecznej zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych, grup nieformalnych oraz aktywnych mieszkańców obszaru LGD9 i LGR na bezpłatne szkolenie pn. „Programy komputerowe w pracy organizacji pozarządowej”, które odbędzie się w trybie online w dniach 28-29 kwietnia 2020 r. (wtorek-środa) w godz. 9:00-13:00.

Szkolenie poprowadzi Krzysztof Sauter – informatyk z pasją i ponad 20 letnim doświadczeniem, od 13 lat również nauczyciel informatyki w węgorzewskim liceum, praktyk, trener szkoleń komputerowych.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, prosimy o przesłanie skanu lub zdjęcia podpisanego formularza zgłoszeniowego na maila: biuro@caswegorzewo.pl

Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia:
– dostęp do Internetu
– mikrofon i kamera
– zainstalowany program Zoom oraz założone konto na stronie zoom.us

UWAGA: Uczestnicy szkolenia będą objęci pomocą techniczną w zakresie instalacji programu zoom oraz otrzymają niezbędne informacje związane ze szkoleniem.

Liczba miejsc jest ograniczona – o zakwalifikowaniu się do udziału w szkoleniu będzie decydować opis dotychczasowej działalności społecznej, a w przypadku porównywalnego doświadczenia, znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń.

Więcej informacji oraz zgłoszenia:
Biura Projektu „Centrum Animacji Społecznej – miejscem rozwoju organizacji”

1) Węgorzewo, Plac Wolności 1b, 11-600 Węgorzewo, tel. +48 87 427 06 17; e-mail: biuro@caswegorzewo.pl

2) Wilkasy, ul. Olsztyńska 54, 11-500 Giżycko, tel. +48 87 428 29 51, e-mail: doradca@caswegorzewo.pl

oraz na stronie www.caswegorzewo.pl

Szkolenie organizowane jest w ramach projektu „Centrum Animacji Społecznej – miejscem rozwoju organizacji” dofinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

 

Program szkolenia [pobierz]

Formularz zgłoszeniowy [pobierz]

 

AKTUALIZACJA Nowy dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych

AKTUALIZACJA
Nowy dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem i wyzdrowiałych w powiatach woj. W-M
Stan na 21/04 godz. 14:30
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem w powiatach woj. W-M stan na 20/04 godz. 10:00
1 nowe zakażenie: mężczyzna w średnim wieku, powiat działdowski. To ratownik SOR szpitala w Działdowie.
oraz
Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników

więcej…(kliknij tutaj)

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania  części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców

więcej…(kliknij tutaj)

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy dla organizacji pozarządowych lub podmiotów

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania  części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

więcej…. (kliknij tutaj)

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie zakażonych koronawirusem w powiatach woj. W-M
Stan na 18/04 godz. 16:30
Wyzdrowiał też chłopiec z Olsztyna, który przebywał w izolacji domowej.

Od 20 kwietnia zmienią się niektóre zasady bezpieczeństwa

Od 20 kwietnia zmienią się niektóre zasady bezpieczeństwa

Proces ten będzie podzielony na cztery etapy – tak, aby zachować maksimum bezpieczeństwa obywateli.

Ministerstwo Zdrowia będzie przeprowadzało cotygodniową ewaluację zmian, jakie zachodzą w zasadach bezpieczeństwa. Przejście do dalszych etapów zdejmowania obostrzeń zależeć będzie od:
– przyrostu liczby zachorowań (w tym liczby osób w stanie ciężkim),
– wydajności służby zdrowia (zwłaszcza szpitali jednoimiennych),
– realizacji wytycznych sanitarnych przez podmioty odpowiedzialne.

Dowiedz się więcej: https://www.gov.pl/web/koronawirus/nowa-normalnosc-etapy

źródło:Ministerstwo Zdrowia

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem

AKTUALIZACJA
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem w powiatach woj. W-M stan na 17/04 godz. 11:00
8 nowych zakażeń: mężczyzna w średnim wieku – powiat piski, młody mężczyzna – powiat piski, mężczyzna w średnim wieku – Olsztyn, młody mężczyzna – powiat braniewski, starsza kobieta – powiat braniewski, młody mężczyzna – powiat ełcki, młoda kobieta – Elbląg, starsza kobieta – Elbląg
1 osoba wyzdrowiała – młody mężczyzna – powiat ostródzki

Akcja #szkolenienakanapie. Nowe technologie w domowym zaciszu.

W związku z trwającym zagrożeniem epidemicznym Centrum Projektów Polska Cyfrowa rusza z akcją #szkolenienakanapie. We współpracy z beneficjentami i innymi instytucjami będą publikowane szkolenia w formie wideo i prezentacji.
HARMONOGRAM I SZCZEGÓŁY: https://bit.ly/3ber9IN.

źródło: Centrum Projektów Polska Cyfrowa

AKTUALIZACJA Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem

AKTUALIZACJA
4 nowe zakażenia i 6 wyzdrowień
Dzienny raport o liczbie osób zakażonych koronawirusem w powiatach woj. W-M
Stan na 16/04 godz. 18:00
4 nowe zakażenia: kobieta w średnim wieku – powiat ostródzki, młody mężczyzna – powiat węgorzewski, starsza kobieta – powiat ełcki, starszy mężczyzna – powiat działdowski
Jest również 6 przypadków wyzdrowień: mężczyzna w średnim wieku – powiat iławski, młody mężczyzna – powiat nowomiejski, kobieta w średnim wieku – powiat elbląski, starszy mężczyzna – powiat elbląski, starszy mężczyzna – powiat piski, kobieta w średnim wieku – powiat piski. Wszyscy opuścili szpital w Ostródzie

Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych wszystkim wiernym kościołów wschodnich

Z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowych, pogodnych dni, pełnych wiary, nadziei i miłości. Niech radość Wielkanocy i wiosenny nastrój towarzyszą Państwu w gronie najbliższych.

Życzymy Państwu również jak najszybszego powrotu do normalnej sytuacji życiowej, rodzinnej i zawodowej.

 

Przewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku                     Starosta Giżycki
               Monika Łępicka-Gij                             Mirosław Dariusz Drzażdżewski

Akcje społeczne na rzecz przeciwdziałania epidemii COVID-19

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej wraz z największymi organizacjami pozarządowymi w województwie warmińsko-mazurskim zwracają się do Państwa z prośbą o przekazanie informacji nt. akcji społecznych na rzecz przeciwdziałania epidemii COVID-19, które realizowane są w naszym regionie.

Proszę przedstawicieli stowarzyszeń, fundacji, środowisk lokalnych i grup nieformalnych realizujących takie inicjatywy o wypełnienie ankiety (link poniżej) oraz przekazanie jej znanym Państwu organizacjom/grupom/osobom, które podejmują działania na rzecz przeciwdziałania epidemii. Otrzymane od Państwa informacje pozwolą przygotować katalog dobrych praktyk w zakresie takich inicjatyw, który będzie służył wymianie informacji i inspiracji.

Link do ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc14suGVmS01uRkn1x3WxKoFNE0EqClBFpT9nJjZdRLlDjbQg/viewform

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim

Dzienny raport dot. koronawirusa w powiecie giżyckim sporządzony przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku

Stan na 16.04.2020 r.

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content