19.5 C
Giżycko
15 września 2024
Strona główna Blog Strona 156

UWAGA! Komunikat Starosty Giżyckiego w sprawie zmiany organizacji pracy w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Giżycku

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, a także koniecznymi działaniami profilaktycznymi i zapobiegawczymi, zdecydowaliśmy się na czasowe ograniczenia w załatwianiu spraw w Starostwie Powiatowym w Giżycku.

Informujemy, że sprawy niewymagające osobistej wizyty w Starostwie Powiatowym w Giżycku mogą być załatwione środkami komunikacji elektronicznej (telefony, maile, epuap).

Ograniczenie dostępu potrwa od 16 do 20 marca 2020 r. Możliwe jest przedłużenie tego terminu.
Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form załatwiania spraw, rozliczeń i zdalnego kontaktu z nami.

Rejestracja pojazdów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Giżycku w poniedziałek 16 marca 2020 roku będzie nieczynna. Od dnia 17 marca 2020 r. do 20 marca 2020 r. załatwienie sprawy w Wydziale Komunikacji możliwe będzie po uprzednim telefonicznym umówieniu dnia i godziny załatwienia sprawy. Telefonicznego umówienia terminu załatwienia sprawy można dokonywać pod nr telefonu: 87/4285958 wew. 50 w godz. od 7.30 do 8.30 oraz od 14:30 do 15:30.

Ograniczenie dostępu potrwa od 16 do 20 marca 2020 r. Możliwe jest przedłużenie tego terminu.

Zarządzenie Wojewody o zawieszeniu organizacji imprez rozrywkowych

Wojewoda Warmińsko – Mazurski wydał Zarządzenie nr 89 dotyczące zawieszenia organizacji imprez artystycznych i rozrywkowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Pełny tekst zarządzenia poniżej:

Zarządzenie Wojewody nr 89_zakaz organizacji imprez

KOMUNIKAT STAROSTY GIŻYCKIEGO

Szanowni Państwo!

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, a także koniecznymi działaniami profilaktycznymi i zapobiegawczymi, podejmowanymi przez różne instytucje w kraju prosimy, aby sprawy niewymagające osobistej wizyty w Starostwie Powiatowym w Giżycku załatwiali Państwo wykorzystując środki komunikacji elektronicznej (telefony, maile, epuap).


Wydział Komunikacji:

Z uwagi na ochronę klientów i  pracowników przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa zaleca się telefoniczne umówienie godziny przyjęcia w celu załatwienia sprawy.

Każda osoba chcąca załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji może umówić się na konkretny dzień i godzinę przyjęcia. Taka osoba będzie miała pierwszeństwo przed innymi osobami.

Telefonicznego umówienia dnia i godziny załatwienia sprawy można dokonywać pod nr telefonu: 87/4285958 wew. 50  w  godz. od 7.30 do 8.30  oraz od 14:30 do 15:30.

Sprawy wymienione poniżej można załatwić przez platformę EPUAP, bez konieczności osobistego stawiennictwa w Wydziale Komunikacji:

  1. zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu;
  2. wniosek o wydanie zaświadczenia w zakresie prawa jazdy i rejestracji pojazdów;Potwierdzenie opłaty wniesionej po zdanym egzaminie na prawo jazdy można przesłać na adres mailowy: komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl
    Wszelkie niezbędne informacje dotyczące procedur znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.powiatgizycki.pl/procedury/335/wydzial/5/

Opłaty:
Zapraszamy do korzystania z portali:
https://info-car.pl/new/ 
www.epuap.gov.pl 


Przypominamy też, by oczekując na spotkanie z urzędnikiem, ze względu na własne bezpieczeństwo, zachować odpowiedni dystans od innych oczekujących.

Wszelkie zapytania i wątpliwości można zgłaszać również drogą mailową na adres: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl

Dokumenty do załatwienia spraw możecie Państwo pobrać za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej: http://bip.powiatgizycki.pl/procedury/335/wydzial/ – należy wybrać konkretny Wydział z listy.

Prosimy również o korzystanie ze specjalnie dla Państwa przygotowanych formularzy elektronicznych z obszarów geodezji, budownictwa, ochrony środowiska oraz spraw obywatelskich poprzez:

– platformę Cyfrowe Mazury: https://cyfrowe-mazury.pl/samorzad/gizycki/ 
– platformę: www.epuap.gov.pl 

Proces załatwiania sprawy poprzez platformę e-puap opisany jest na stronie: http://www.powiatgizycki.pl/e-urzad/przewodnik-po-e-uslugach/

Kontakty telefoniczne i e-mailowe do wszystkich wydziałów Urzędu znajdują się na stronie BIP w zakładce „Telefony w Urzędzie”

http://bip.powiatgizycki.pl/204/Telefony_w_Urzedzie/

Zaproszenie na warsztaty

WARSZTATY ODWOŁANE

17 marca br. odbędą się warsztaty przedmiotowo-metodyczne dla nauczycieli historii i języka polskiego w oparciu o tekę edukacyjną „Zbrodnia Pomorska 1939 r.” przygotowaną przez Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu Oddział w Gdańsku, Delegaturę IPN Bydgoszczy.

Warsztaty pt. „Zbrodnia Pomorska 1939 r.” w oparciu o w/w pakiet IPN poprowadzi Pan Mirosław Sprenger z Delegatury IPN Bydgoszczy – współautor teki edukacyjnej.

Podczas warsztatów przewidziano pokaz filmu dokumentalnego pt. „Karolewo 1939”, wszyscy uczestnicy otrzymają w stosownym czasie zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu.

Temat warsztatów: „Zbrodnia Pomorska 1939 r.”

Termin: 17 marca 2020 r. (wtorek)

Godz.: 10.00 – 13.00

Miejsce: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Białymstoku z siedzibą w Giżycku, ul. Kopernika 5, tel. (87) 428-22-16

 

 

 

 

Zrób coś dobrego – posadź drzewo

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Wydział Nauk Społecznych w Giżycku przy współpracy młodzieży z okolicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów ma zaszczyt zaprosić wszystkich mieszkańców Giżycka i okolic do włączenia się w akcję sadzenia drzewek. Wydarzenie odbędzie się dnia 18 kwietnia.

więcej szczegółów:

  1. https://facebook.com/events/s/zrob-cos-dobrego-posadz-drzewo/487442965261746/?ti=as
  2. https://facebook.com/events/s/zrob-cos-dobrego-posadz-drzewo/292401011733957/?ti=cl

Minister Edukacji Narodowej zawiesza zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych

Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Poniżej informacja Ministerstwa Edukacji Narodowej:

„Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.

Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:

  • poradni psychologiczno-pedagogicznych;
  • specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;
  • młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;
  • przedszkoli i szkół w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej;
  • szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;
  • szkół przy zakładach karnych i aresztach śledczych.

Dyrektorze,

  • zajęcia w Twojej szkole, przedszkolu, placówce będą zawieszone na 2 tygodnie;
  • 12 i 13 marca br. to dni, w których w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze;
  • od 12 marca br. uczniowie szkół ponadpodstawowych nie przychodzą do szkół;
  • poinformuj uczniów, rodziców i kadrę pedagogiczną o tym, jak będą wyglądały kolejne dni;
  • od poniedziałku, 16 marca br. wychowankowie i uczniowie nie przychodzą do przedszkoli i szkół. Nauczyciele pozostają w gotowości do pracy;
  • poinformuj niezwłocznie rodziców i nauczycieli o ograniczeniu funkcjonowania placówki. Wykorzystaj do tego dziennik elektroniczny lub inne środki komunikacji z rodzicami i nauczycielami. Wywieś informację o zawieszeniu zajęć w widocznym miejscu;
  • możesz poprosić nauczycieli o to, aby przygotowali materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu. Ministerstwo Edukacji Narodowej przekaże informacje dotyczące e-materiałów, z których mogą korzystać uczniowie i nauczyciele;
  • w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, w placówkach kształcenia ustawicznego oraz w centrach kształcenia zawodowego zawieszenie zajęć dotyczy również zajęć realizowanych w ramach praktycznej nauki zawodu;
  • uczniowie branżowych szkół I stopnia będący młodocianymi pracownikami nie uczęszczają do szkoły. Realizują jednak przygotowanie zawodowe u pracodawcy na dotychczasowych zasadach;
  • od 16 marca br. będą zawieszone zajęcia realizowane w ramach turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
  • śledź na bieżąco komunikaty Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju. Sprawdzaj również komunikaty wysyłane przez System Informacji Oświatowej.

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).

Rodzicu,

  • ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

  • Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
  • Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.

Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus

Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!

Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach

KORONAWIRUS-SZCZEGÓLNIE CHROŃMY OSOBY STARSZE

Jak wykazują dotychczasowe analizy i badania koronawirus atakuje osoby we wszystkich grupach wiekowych. Jednak w  grupie podwyższonego ryzyka znajdują się seniorzy, którzy powinni teraz szczególnie na siebie uważać. Powinniśmy także zdecydowanie wesprzeć ich w tych działaniach. Średnia wieku osób zakażonych koronawirusem, u których wystąpiła ostra niewydolność oddechowa to 61 lat; śmiertelność w przypadku choroby COVID-19 wśród ludzi po osiemdziesiątym roku życia sięga prawie 15 proc. Układ odpornościowy osoby starszej może nie poradzić sobie z infekcją, zwłaszcza jeśli organizm jest obciążony innymi chorobami przewlekłymi. Seniorzy, by uniknąć zakażenia, powinni m.in. unikać zatłoczonych miejsc (takich jak markety, autobusy i apteki) i dbać o prawidłową higienę osobistą.

            Dlatego zdecydowanie powinniśmy odciążyć nasze babcie i dziadków z obowiązków robienia zakupów w marketach, jeśli to możliwe to nie obciążać ich koniecznością opieki nad małymi dziećmi, które same dobrze poradzą sobie z wirusem, a mogą spowodować ciężkie stany chorobowe u swoich dziadków, zagrażające nawet ich życiu. Osoby starsze powinny w tym okresie również ograniczyć do minimum wizyty w przychodniach, a jeśli to możliwe również wyjścia w miejsca publiczne na jakiś czas. Realizowanie recept w aptekach też powinniśmy przejąć na siebie.

We wszystkich placówkach, w których opieką objęci nasi seniorzy powinno się zamknąć czasowo wizyty i odwiedziny osób z zewnątrz. Należy rozważyć rezygnację ze wspólnych posiłków i podawać je bezpośrednio do pokoi pensjonariuszom całodobowych placówek opiekuńczych.

Główny Inspektor Sanitarny  w specjalnym komunikacie dla seniorów określił poniższe zalecenia:

* Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60%). Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na rękach. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.
* Unikaj dotykania oczu, nosa i ust
* Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie się wirusa z powierzchni na siebie.
* Regularnie myj lub dezynfekuj powierzchnie dotykowe
* Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze muszą być regularnie przecierane z użyciem wody i detergentu lub środka dezynfekcyjnego. Wszystkie miejsca, z których często korzystają domownicy powinny być starannie dezynfekowane.
* Regularnie dezynfekuj swój telefon i nie korzystaj z niego podczas spożywania posiłków
* Na powierzchni telefonów komórkowych bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie dezynfekuj swój telefon komórkowy (np.: wilgotnymi chusteczkami nasączonymi środkiem dezynfekującym). Nie kładź telefonu na stole i nie korzystaj z niego podczas spożywania posiłków.
* Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy
* Należy zachować co najmniej 1-1,5 metr odległości z osobą, która kaszle, kicha lub ma gorączkę.
* Stosuj zasady ochrony podczas kichania i kaszlu
* Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów.
* Odżywiaj się zdrowo i pamiętaj o nawodnieniu organizmu
* Stosuj zrównoważoną dietę. Unikaj wysoko przetworzonej żywności. Pamiętaj o codziennym jedzeniu minimum 5 porcji warzyw i owoców. Odpowiednio nawadniaj organizm. Codziennie pij ok. 2 litry płynów (najlepiej wodę). Doświadczenia z innych krajów wskazują, że nie ma potrzeby robienia zapasów żywności na wypadek rozprzestrzeniania się koronawirusa.
* Korzystaj ze sprawdzonych źródeł wiedzy o koronawirusie
* Niepokój to naturalny odruch w przypadku występowania nowego zagrożenia zdrowotnego. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł wiedzy opartych na dowodach naukowych, które publikowane są na stronach internetowych GIS i MZ. Wiedza naukowa to najskuteczniejsze narzędzie w walce z koronawirusem.

Źródło: GIS

 

UWAGA – KWALIFIKACJA WOJSKOWA 2020

Tegoroczna Powiatowa Komisja Lekarska w Giżycku pracować będzie w terminie od 01 kwietnia do 27 kwietnia 2020 r. wg następującego harmonogramu:

Miasto Giżycko:  01-15.04.2020 r., godz. 7.30
Miasto i Gmina  Ryn: 15-16.04.2020 r., godz. 7.30
Gmina Wydminy:  17 i 20.04.2020 r., godz. 7.30
Gmina Giżycko: 21-22.04.2020 r., godz. 7.30
Gmina Miłki: 22-23.04.2020 r., godz. 7.30
Gmina Kruklanki: 23.04.2020 r., godz. 8.00
Kobiety: 24.04.2020 r., godz. 7.30
Dzień dodatkowy: 27.04.2020 r., godz. 8.00

Miejsce pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej w Giżycku:
Internat Zespołu Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu w Giżycku, ul. Smętka 7, 11-500 Giżycko.

Celem kwalifikacji wojskowej jest ustalenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób podlegających temu obowiązkowi oraz osób zgłaszających się w trybie ochotniczym do pełnienia służby wojskowej, które ukończyły 18 rok życia.

Załącznik: obwieszczenie kwalifikacja wojskowa 2020

8 marca – Dzień Kobiet

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom życzenia wszelkiej pomyślności, spełnienia najskrytszych marzeń, dużo zdrowia oraz wielu sukcesów w życiu rodzinnym i zawodowym.
Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki
Mateusz Sieroński – Wicestarosta Giżycki

Konwent Powiatów Województwa Warmińsko-Mazurskiego

W dniach 4-5 marca 2020 r. Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski uczestniczył w posiedzeniu Konwentu Powiatów Województwa Warmińsko-Mazurskiego. W trakcie Konwentu odbyło się spotkanie z Wojewodą i jego służbami kryzysowymi. W spotkaniu brali również udział: dyrektor Oddziału NFZ i Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.

Porządek obrad zakładał również m.in.:

⦁ Wystąpienie Pana Jarosława Surmacza Dyrektora Oddziału Warmińsko-Mazurskiego – Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
⦁ Wystąpienie pt.: „Cyberbezpieczeństwo – jego znaczenie w dzisiejszym świecie, w aspekcie zadań realizowanych przez samorządy powiatowe”
⦁ Przyjęcie stanowiska ws. sytuacji w domach pomocy społecznej,
⦁ Przyjęcie stanowiska ws. dostosowania minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia dla pracowników samorządowych

zdjęcia: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim

Utrudnienia w ruchu: Guty, Orło, Gajewo

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w Gajewie zawiadamia, że od dnia 09.03.2020 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu na czas realizacji zadań:

1) Przebudowa drogi gminnej nr 129003 w miejscowości Guty

2) Przebudowa dróg gminnych Nr 130009N, 130010N, 130025N w miejscowości Orło, gmina Ryn

3) Przebudowa drogi gminnej – ul. Lipowej w miejscowości Gajewo w Gminie Giżycko

Utrudnienia w ruchu – Marcinowa Wola

Zarząd Dróg Powiatowych informuje, iż w związku z realizacją zadania pn.: „Przebudowa drogi pow. nr 1720N, na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną nr 133002N do miejscowości Marcinowa Wola” nastąpią utrudnienia w ruchu.

Tymczasowa organizacja ruchu (odcinek oznaczony kolorem czerwonym) zostanie wprowadzona od 3 marca 2020 r. Prace będą prowadzone przy połówkowym zamknięciu drogi. Ruch będzie odbywał się wahadłowo.

Termin realizacji całości zadania: listopad 2019 – sierpień 2020 r.

informacja: Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku; STARBAG Sp. z o.o.

Most obrotowy zamknięty od 2 marca do 28 kwietnia br.

Zarząd Dróg Powiatowych informuje, że od 2 marca 2020 r. rozpoczynają się prace remontowe na moście obrotowym nad Kanałem Łuczańskim w ciągu ulicy Moniuszki w Giżycku. W związku z powyższym obiekt będzie zamknięty dla ruchu kołowego i pieszego.

Planowany termin zakończenia remontu mostu: do 28 kwietnia 2020 r.

Spotkanie informacyjne „Fundusze Europejskie na rozwój MŚP”

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku zaprasza na bezpłatne spotkanie informacyjne „Fundusze Europejskie na rozwój MŚP”. Spotkanie adresowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców zainteresowanych pozyskaniem wsparcia na rozwój swojej firmy poprzez dofinansowanie szkoleń i innych usług rozwojowych. Na spotkaniu przedstawione zostaną zasady ubiegania się o dofinansowanie na usługi rozwojowe, a także warunki udzielania preferencyjnych pożyczek dla firm.

Termin i miejsce spotkania

Termin: 31 marca 2020 r. w godzinach 10.00- 13.00,

Miejsce: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku, ul. Grunwaldzka 1, 19-300 Ełk

Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest:

– przesłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego na adres mailowy Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Ełku lpielk@warmia.mazury.pl do 26 marca 2020 r. godz. 13:00.
– potwierdzenie mailowe przesłane przez organizatorów spotkania.
W przypadku osób niepełnosprawnych prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę spotkania.

Zgłoś nieobecność

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak ponosimy koszty jego organizacji, nawet za zgłoszone a niewykorzystane miejsca. Dlatego prosimy o poinformowanie o nieobecności na spotkaniu, pomimo wcześniejszej rejestracji i potwierdzenia uczestnictwa. Ta zasada przyczyni się do wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny.

AGENDA (do pobrania)

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (do pobrania)

Więcej informacji

Lokalny Punkt Informacyjnym Funduszy Europejskich w Ełku:
tel. 87 610 07 77, 87 734 11 10/09, email: lpielk@warmia.mazury.pl

Spotkanie informacyjne dotyczące cyfrowej dostępności informacji

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku zaprasza na bezpłatne spotkanie informacyjne adresowane do podmiotów zainteresowanych pozyskaniem wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Osi 3 Cyfrowy Region , Działania 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych.

Na spotkanie zapraszamy jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, instytucje kultury, rynku pracy, jednostki naukowe, uczelnie.

Termin: 11 marca 2020 r. w godzinach 10.00- 12:45

Miejsce: EŁK, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku,

ul. Grunwaldzka 1

Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest:

– przesłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego na adres mailowy Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Ełku lpielk@warmia.mazury.pl do 6 marca 2020 r. godz. 13:00.
– potwierdzenie mailowe przesłane przez organizatorów spotkania.
W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę spotkania.

Zgłoś nieobecność

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak ponosimy koszty jego organizacji, nawet za zgłoszone a niewykorzystane miejsca. Dlatego prosimy o poinformowanie o nieobecności na spotkaniu, pomimo wcześniejszej rejestracji i potwierdzenia uczestnictwa. Ta zasada przyczyni się do wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny.

AGENDA SPOTKANIA 11.03.2020

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY 11.03.2020

Więcej informacji:

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku:
tel. 87 734 11 10/09, 87 610 07 77, email: lpielk@warmia.mazury.pl

Odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

21 lutego br. odbyło się pierwsze posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku VII kadencji. Starosta Giżycki wręczył symboliczne akty powołania członkom Komisji. Przekazał również podziękowania Panu Jarosławowi Sroce z Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego za aktywny udział i zaangażowanie w pracach komisji V i VI kadencji. Komisja zapoznała się z informacją dotyczącą stanu przestępczości i zakresu jej zwalczania na terenie Powiatu Giżyckiego przez Prokuraturę Rejonową w Giżycku w 2019 r., informacją o pracy Komendy Powiatowej Policji w Giżycku w 2019 r., informacją o pracy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Giżycku w 2019 r. oraz informacją o pracy Straży Miejskiej w 2019 r.

 

Odbyło się spotkanie informacyjne dla przedsiębiorców

W dniu dzisiejszym w Starostwie Powiatowym w Giżycku odbyło się spotkanie informacyjne dla przedsiębiorców nt. możliwości wsparcia inwestycji w ramach Polskiej Strefy Inwestycji.
Przedstawiciele Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej SA w Olsztynie omówili podczas spotkania nowe, bardziej korzystne zasady i kryteria przydzielania najwyższej w skali kraju pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego – nawet do 70% wartości inwestycji.

Restrukturyzacja małych gospodarstw na obszarach ASF

Od 28 lutego do 28 marca 2020 r. rolnicy prowadzący gospodarstwa na terenach objętych afrykańskim pomorem świń, którzy planują zrezygnować z hodowli trzody chlewnej, mogą składać w oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wnioski o przyznanie pomocy finansowej na „Restrukturyzację małych gospodarstw”. Wsparcie finansowane jest z PROW 2014-2020.

O premię może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o areale powyżej 1 ha i wielkości  ekonomicznej mniejszej niż 13 tys. euro. Kolejny warunek to wcześniejsze niekorzystanie z rekompensaty za nieutrzymywanie świń, z dotacji dla młodego rolnika, dofinansowania na modernizację gospodarstwa czy na założenie firmy na wsi. Rolnik nie musi być objęty ubezpieczeniem KRUS. Wystarczy, że co najmniej 25 proc. całego swojego dochodu będzie uzyskiwał z produkcji rolniczej: roślinnej lub zwierzęcej, oprócz chowu i hodowli ryb.  Oznacza to, że o premię można się starać pracując na etacie czy prowadząc własną firmę.

Na restrukturyzację małego gospodarstwa można otrzymać 60 tys. zł premii wypłacanej w dwóch ratach. Najpierw jest to 48 tys. zł, a po realizacji założeń biznesplanu – 12 tys. zł.  Dotację można przeznaczyć na wydatki dotyczące działalności rolniczej w gospodarstwie lub przygotowanie do sprzedaży produktów rolnych w nim wytworzonych. 80 proc. kwoty pomocy trzeba jednak wydać na inwestycje w środki trwałe, np. zakup wyłącznie nowych maszyn i urządzeń, na budowę lub remont budynków  służących produkcji rolniczej czy założenie sadów i plantacji wieloletnich.

Każdy wniosek jest punktowany. Pomoc jest przyznawana jeżeli wnioskodawca uzyskał minimum 8 punktów. A te można otrzymać m.in. za: średnią roczną liczbę świń utrzymywanych dotąd w gospodarstwie (do 5 pkt), rodzaj planowanej produkcji (do 3 pkt), kompleksowość biznesplanu (do 7 pkt), docelowa wielkość ekonomiczna gospodarstwa (do 5 pkt).

 

Zwolnienie z podatku dochodowego dla przedsiębiorców planujących inwestycje

Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski oraz Zarząd Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. serdecznie zapraszają przedsiębiorców z Powiatu Giżyckiego do udziału w spotkaniu informacyjnym nt. możliwości wsparcia inwestycji w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Podczas spotkania omówione zostaną nowe, bardziej korzystne zasady i kryteria przydzielania najwyższej w skali kraju pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego – nawet do 70% wartości inwestycji.
Aktualnie przedsiębiorcy mogą korzystać z pomocy publicznej oferowanej przez specjalne strefy ekonomiczne na terenie całej Polski (również na terenach będących własnością przedsiębiorstw, np. w aktualnie funkcjonującym zakładzie), a nie jak do tej pory wyłącznie na nieruchomościach objętych granicami specjalnej strefy ekonomicznej. Inwestycja może, ale nie musi być związana z utworzeniem nowego przedsiębiorstwa.
Działalność wykluczona z udzielonej pomocy to między innymi: produkcja pierwotna produktów rolnych, sektor rybołówstwa i akwakultury, sektor budownictwa okrętowego, usługi hotelarskie i gastronomiczne, roboty budowlane.

Szczegółowe informacje zostaną przekazane na spotkaniu, które odbędzie się dnia 20 lutego 2020 r. o godzinie 11:00 w sali konferencyjnej w Starostwie Powiatowym w Giżycku; Al. 1 Maja 14.

Poniżej do pobrania:

INFORMACJE OGÓLNE

ULOTKA W-MSSE

logo

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content