5 C
Giżycko
30 września 2024
Strona główna Blog Strona 76

Bal charytatywny pt. „Rejs na Mazury”

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Brzechwy w Giżycku i Stowarzyszenie na rzecz Wspierania Rozwoju Osób o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych „Szansa” zapraszają do udziału w Balu charytatywnym pt. „Rejs na Mazury”, który odbędzie się 11 lutego 2023 r.

Już piąty raz będziemy wspierać uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Giżycku. W tym roku zbierane będą fundusze na wycieczki dla  podopiecznych SOSW. Podczas balu odbędą się licytacje, gra fantowa oraz czeka na Państwa wiele niespodzianek.

Zapisy pod numerem telefonu 784 551 114.

 

„Rodzinnie na rowerach” – nowe wydawnictwo w Centrum Promocji i Informacji Turystycznej

Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku zaprezentowało nowe wydawnictwo zachęcające do korzystania z uroków powiatu giżyckiego – „Rodzinnie na rowerach”. W wydawnictwie znajdują się propozycje tras około 30 kilometrowych po drogach o jak najmniejszym natężeniu ruchu samochodowego – idealne na wycieczki rowerowe z dziećmi.

W minionym sezonie turystycznym zapytania dotyczące tras rowerowych były jednymi z najczęściej zadawanych pytań przez turystów odwiedzających Centrum Promocji i Informacji Turystycznej.

zdjęcie przewodnika "rodzinnie na rowerach"

Uczniowie I LO podzielili się dobrem

Nie ma czasu bardziej przepełnionego ciepłem, miłością i pomocą niż Święta. Kierując się tą zasadą, uczniowie klasy 4F I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku już po raz trzeci zdecydowali się w ramach świątecznych prezentów podarować wybranym rodzinom ze szkoły podstawowej to, czego im brakuje. Uznali, że piękniej będzie obdarować nie siebie nawzajem, lecz tych, którzy potrzebują wsparcia. Mamy nadzieję, że z tą drobną pomocą Święta w innych domach nabrały nieco bardziej magicznego charakteru.

 

Źródło informacji: I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarty konkurs ofert

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarte konkursy ofert na realizację przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2023 r. następujących zadań publicznych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego:

  1. rozwój kultury fizycznej;
  2. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego;
  3. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego dot. wsparcia publikacji popularyzujących i upowszechniających wiedzę o historii i kulturze regionu;
  4. integracja europejska oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
  5. ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
  6. rozwój turystyki;
  7. pomoc społeczna;
  8. aktywizacja społeczności lokalnych na obszarach wiejskich;
  9. upowszechnianie i ochrona praw konsumenta;
  10. żywność i ochrona dziedzictwa kulinarnego;
  11. rozwój sektora pozarządowego województwa warmińsko-mazurskiego;
  12. działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych.

Oferty konkursowe należy składać poprzez generator ofert witkac.pl. W generatorze wskazane są osoby do kontaktu w poszczególnych zakresach zadań.

Szczegółowe zasady udziału w konkursach, w tym terminy składania ofert określone są w poszczególnych ogłoszeniach konkursowych: https://bip.warmia.mazury.pl/2415/ogloszenie-otwartych-konkursow-ofert-na-realizacje-w-roku-2023-zadan-publicznych-samorzadu-wojewodztwa-warminsko-mazurskiego-przez-organizacje-pozarzadowe-oraz-podmioty-wymienione-w-art.-3-ust.-3-ustawy-o-dzialalnosci-pozytku-publicznego-i-o-wolontariacie.html

Jednocześnie zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w spotkaniach on-line dot. praktycznych informacji nt. zlecanych w konkursach zadań, udzielanych dotacji, zasad udziału w konkursach, sporządzania ofert konkursowych itp.

Spotkania planowane są w 2 terminach: 5 stycznia 2023 r. (w godz. 14.30-16.00) oraz 11 stycznia 2023 r. (w godz. 15.00 – 16.30). Zainteresowane osoby proszone są o przesyłanie zgłoszeń mailem, na adres: op@warmia.mazury.pl. W zgłoszeniu należy podać wybrany termin spotkania oraz adres mailowy, na który zostanie przesłany link do spotkania w dniu jego organizacji do godz. 12.00 (w przypadku braku linku proszę o kontakt telefoniczny pod nr: 724 777 741).

Dotacja mFundacji

Dotacje mBanku to całoroczny program, w którym można uzyskać finansowanie matematycznych działań edukacyjnych własnego pomysłu.

Odbiorcami działań powinny być dzieci i młodzież szkolna (do końca edukacji w szkole średniej). Mile widziane są wszelkie pomysły m.in. konkursy, specjalne lekcje, dodatkowe zajęcia, spotkania i warsztaty, a także działania łączące wiele dziedzin, których wspólnym mianownikiem będzie matematyka. Wszystko, co może pokazać matematykę inspirującą, ciekawą, praktyczną i wszechobecną.

Dotacje przyznawane są raz w miesiącu.

 

Kto może otrzymać dotację?

O dofinansowanie mogą występować:

  • organizacje pozarządowe działające dłużej niż 1 rok
  • szkoły publiczne
  • przedszkola publiczne
  • biblioteki
  • uczelnie wyższe

Kto może być uczestnikiem działań?

Uczestnikami działań projektowych mogą być:

  • dzieci
  • uczniowie
  • studenci
  • nauczyciele
  • społeczności lokalne
  • rodzice/opiekunowie
  • organizacje pozarządowe

Najważniejsze zasady dotacji mFundacji:

  • Kwota dofinansowania nie jest z góry określona. Budżet projektu powinien być dostosowany do jego charakteru i liczby uczestników,
  • Projekt może trwać maksymalnie 12 miesięcy,
  • Jeden projekt może otrzymać finansowanie tylko raz,
  • Jedna szkoła/organizacja może składać dowolną liczbę wniosków w ciągu roku,
  • Projekty powinny odnosić się do tematu przewodniego aktualnie ogłoszonego przez mFundację. Od października 2022 r. do września 2023 r. jest to „Matematyka na zielono”,
  • Fundacja nie dofinansowuje projektów już trwających w momencie złożenia wniosku,
  • Wnioski o przyznanie dotacji rozpatrywane są przez cały rok, raz w miesiącu. O przyznanych dotacjach informowani są Państwo na bieżąco mailem oraz na stronie mFundacja.pl w zakładce „Aktualności”.

Harmonogram i inne informacje: https://www.mbank.pl/mfundacja/dotacje/

 

 

Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie wsparcia

Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” informuje o możliwości składania wniosków na operacje, które spełniają warunki przyznania pomocy w ramach poddziałania 19.2 ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

I. Pomoc będzie przyznawana na operacje w zakresie:
1. Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
2. Promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.

II. Formy wsparcia:
Refundacja kosztów z możliwością zaliczkowania lub wyprzedzającego finansowania.

III. Wysokość limitu środków:
Wzrost konkurencyjności lokalnej gospodarki i atrakcyjnych miejsc pracy – 427 144,38 EUR (1 708 577,52 zł po indykatywnym kursie 4 zł), w tym:

1. Promowanie lokalnych produktów i usług (2.1.4) – 26 245,70 EURO (104 982,80 zł po indykatywnych kursie 4 zł) w tym:
– Maksymalna kwota pomocy w przypadku podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych wynosi: (i stanowi do 63,63% kosztów kwalifikowalnych). Kwota wparcia w ramach LSR wynosi do 52 491,00 zł (w tym wkład EFROW: 33 400,02 zł oraz 19 090,98 zł stanowiący wkład własny będący wkładem krajowych środków publicznych).
– Maksymalna kwota pomocy w przypadku Wnioskodawcy nie będącego jednostką sektora finansów publicznych (sektor społeczny) wynosi do 52 491,00 zł.
– Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.

2. Wsparcie budowy lub wyposażenie w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozpoczęcie działalności gospodarczej (2.1.1) 276 124,07 EUR (1 104 496,28 zł) w tym:
– Wysokość premii wynosi: 50 000,00 zł na jednego Wnioskodawcę.
– Wypłata premii następuje w dwóch transzach: 40 000,00 zł po rejestracji firmy i złożeniu wniosku o I płatność, 10 000,00 zł po realizacji operacji i złożeniu wniosku o II płatność.
– Wnioskodawca zobowiązany jest do utworzenia 1 miejsca pracy (możliwe samozatrudnienie).

3. Wsparcie budowy lub wyposażenie w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozwój działalności gospodarczej (2.1.1) 124 774,61 EUR (499 098,44 zł)
– Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt wynosi do 150 000,00 zł.
– Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.
– Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 70% kosztów kwalifikowalnych.
– Wnioskodawca zobowiązany jest do utworzenia 1 miejsca pracy.

IV. Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy wraz z załącznikami składać należy bezpośrednio (osobiście, przez pełnomocnika albo osobę upoważnioną) w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, 11- 600 Węgorzewo, Ogonki, ul. Letniskowa 13, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 14:00 w terminie od 19 grudnia 2022r. do 16 stycznia 2023r., przy czym ostateczny termin składania wniosków w ramach konkursu upływa 16 stycznia 2023r. o godz. 12.00. Decyduje data wpływu wniosku do Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”.

V. Warunki udzielenia wsparcia:
1. Złożenie wniosku wraz z innymi dokumentami w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
3. Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka ,,Wielkie Jeziora Mazurskie” na lata 2016 -2023.
4. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
5. Wysokość wsparcia:
a) do 63,63% kosztów kwalifikowalnych w przypadku jednostki sektora finansów publicznych;
b) do 70 % dla podmiotów z sektora gospodarczego;
c) do 100 % dla podmiotów z sektora społecznego.

VI. Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się do pobrania na stronie internetowej www.mazurylgr.pl w zakładce LSR 2016 – 2023 / LSR 2016 – 2023 oraz w wersji papierowej w Biurze LGD. Minimalna liczba punktów konieczna do uzyskania pozytywnej oceny operacji i umieszczenia na liście rankingowej operacji rekomendowanych do dofinansowania wynosi 50 % punktów ogólnej ich sumy (tj. 91 punktów).

VII. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.

  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia).
  • Oświadczenie dot. lokalnych kryteriów wyboru.
  • Oświadczenie o zatrudnieniu osoby z grupy defaworyzowanej (o ile dotyczy).

VIII. Miejsce udostępnienia dokumentacji konkursowej:

IX. Informacje dodatkowe
Wnioskodawcy mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy pracowników Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” przy przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych oraz uzyskać dodatkowe informacje w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, Ogonki, ul. Letniskowa 13, 11- 600 Węgorzewo, tel. 728 821 575, e-mail: biuro@mazurylgr.pl. Konsultacje w ramach naboru udzielane będą do 12 stycznia 2023r.

W związku z tym, iż w treści ogłoszenia w pkt III ust. 1 nie podano maksymalnej kwoty pomocy w przypadku podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych informujemy, że wynosi ona 33 400,00 zł. 

Do pobrania:

1) Ogłoszenie nr 1 2023 PROW

2) Załącznik nr 1 do wytycznych PROW 2023

3) Informacja uzupełniająca do ogłoszenia o naborze wniosków nr 1_2023

 

Polska wieś jakiej nie znasz – konkurs ARiMR

Ideą konkursu jest przedstawienie polskiej wsi jako miejsca atrakcyjnego do życia, spędzania wolnego czasu czy też mającego w ofercie działania edukacyjne.

Konkurs skierowany jest do osób, które na terenach wiejskich realizują różnego rodzaju niestandardowe i oryginalne działania, ukazujące w atrakcyjny i innowacyjny sposób możliwości spędzania czasu na wsi. Mogą to być działania edukacyjne, proekologiczne, popularno-naukowe, kulturalne, etnograficzne. Chodzi o działania zarówno komercyjne, jak i non profit takie jak np. warsztaty rękodzieła, parki edukacyjne, roślinne labirynty, mini ogrody zoologiczne. Jednym słowem wszystko czym polska wieś może zaskoczyć i przyciągnąć osoby spragnione wypoczynku, kontaktu z naturą i agrokulturą.

Konkurs trwa do 31 sierpnia 2023r. Ogłoszenie wyników nastąpi 15 września 2023r.

Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/arimr/polska-wies-jakiej-nie-znasz

 

Trwa realizacja projektu „Zmiana systemowa w twojej organizacji – statut, księgowość, RODO, fundraising”

Projekt „Zmiana systemowa w Twojej organizacji – statut, księgowość, RODO, fundraising” realizowany jest przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” dzięki dofinansowaniu ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO 2021 – 2030. Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2021r. – 31.12.2023r., a jego głównym celem jest wzmocnienie kompetencji i potencjału 50 organizacji obywatelskich działających na terenie województwa warmińsko-mazurskiego poprzez pomoc doradczą, informacyjną, szkoleniową i ekspercką.

W ramach projektu prowadzone jest biuro w Ogonkach, bezpłatne doradztwo, w tym doradztwo księgowe, prawno-obywatelskie, z zakresu RODO oraz fundraisingu, organizowane są szkolenia i spotkania animacyjne, 2 wizyty studyjne do LGR „Zalew Wiślany”/ LGD ,,Partnerstwo Północnej Warmii i Wysoczyzny Elbląskiej” (rok 2022) oraz do LGD ,,Bramy Mazurskiej Krainy” (rok 2023), 2 edycje konkursu „Dobre praktyki z zakresu fundraisingu”, a także zorganizowana zostanie konferencja inaugurująca oraz podsumowująca projekt. Ponadto w ramach projektu co miesiąc wydawany jest e-biuletyn.

Obszar objęty projektem: województwo warmińsko – mazurskie.

Zapraszamy do Biura Projektu po bezpłatne wsparcie oraz na stronę www.mazurylgr.pl -> zakładka NOWEFIO, na której w zakładce E-biuletyn znajdą się wszystkie wydane biuletyny. Życzymy miłej lektury!

 

Wybory do Komitetu Monitorującego FEWiM 2021-2027

Do 4 stycznia 2023 r. można zgłaszać propozycje organizacji pozarządowych kandydujących do udziału w pracach Komitetu Monitorującego program Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 (KM FEWiM 2021-2027). Organizacje wyłaniane są w procedurze wyborczej.

 

Ogłoszenie o naborze KM.FEWiM [pobierz]

Kalendarz wyborczy [pobierz]

Formularz zgłoszeniowy Word [pobierz]

Formularz zgłoszeniowy PDF [pobierz]

Ordynacja wyborcza [pobierz]

 

Finansowe i księgowe zamykanie roku w organizacji – bezpłatne seminarium

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzony przez Stowarzyszenie Adelfi serdecznie zaprasza na bezpłatne seminarium pt. Finansowe i księgowe zamykanie roku w organizacji, które odbędzie się 12 stycznia 2023 roku w Ełku (ul. Małeckich 3/1, start godzina 16.00).

Seminarium jest skierowane przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za finanse i księgowość w organizacjach, czyli do zarządów oraz innych osób zajmujących się tymi kwestiami w podmiocie.

Formularze zgłoszeniowe (link poniżej) prosimy przesyłać do 9 stycznia.

Liczba miejsc ograniczona.

Formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/sgfSfYGhFcZhk7fe6

 

 

 

 

Grudniowy e-biuletyn Centrum Animacji Społecznej

Zachęcamy do zapoznania się z grudniowym wydaniem e-biuletynu Centrum Animacji Społecznej, który powstaje w ramach projektu „Zmiana systemowa w Twojej organizacji – statut, księgowość, RODO, fundraising” realizowanego przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”.

E-biuletyn grudzień 2022

Wszystkie wydania biuletynu: http://www.mazurylgr.pl/e-biuletyn/

 

 

 

Dyżury aptek w Sylwestra, Nowy Rok i na cały styczeń 2023 r.

W Sylwestra dyżur pełnić będzie Apteka Cefarm w Giżycku przy ul. Warszawskiej 7 (od godz. 20:00 dnia 31.12.2022 r. do godz. 9:00 dnia 01.01.2022 r.). W Nowy Rok dyżur pełnić będzie Apteka Społeczna Na Warszawskiej Grupa Nowa Farmacja w Giżycku przy ul. Warszawskiej 6 (od godz. 14:00 dnia 01.01.2022 r. do godz. 7:00 dnia 02.01.2022 r.).

 
Uwaga!

W Sylwestra (31.12.2022 r.) Apteka Nowa w Giżycku przy ul. Wodociągowej 15A otwarta będzie wyjątkowo w godzinach 8:00-14:00.

W Sylwestra (31.12.2022 r.) Apteka Przyjazna w Giżycku przy ul. Kościuszki 25A i 25B otwarta będzie wyjątkowo w godzinach 8:00-15:30.

Poza tym apteki pracują zgodnie z rozkładem godzin pracy aptek (poniżej):

DYŻURY APTEK – styczeń 2023:
Aktualne informacje o godzinach pracy aptek i dyżurach aptek znajdą Państwo na stronie internetowej: http://www.powiatgizycki.pl/bezpieczenstwo-pusta/dyzury-aptek/

Ogłoszono otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych

Zarząd Powiatu w Giżycku ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w roku 2023, w następujących obszarach:

  1. kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,
  2. kultura fizyczna,
  3. profilaktyka i promocja zdrowia,
  4. ratownictwo i ochrona ludności,
  5. wsparcie organizacji pozarządowych na terenie powiatu giżyckiego poprzez prowadzenie doradztwa na rzecz organizacji pozarządowych,
  6. dofinansowanie wkładu własnego organizacji pozarządowych,
  7. edukacja ekologiczna.

Zadania publiczne powinny być realizowane w przedziale czasowym określonym przez Państwa w ofercie, ale nieprzekraczającym okresu od 1 stycznia 2023 r. do 15 grudnia 2023 r.

Termin składania ofert: 23 stycznia 2023 r. do godz. 15:00 (jedynie w przypadku zadania polegającego na dofinansowaniu wkładu własnego organizacji pozarządowych do dnia 30 czerwca 2023 r. lub do wyczerpania środków zaplanowanych w planie dotacji na 2023 rok).

W pkt. VI.3. oferty „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty…” należy opisać:
– środki bezpieczeństwa związane z realizacją zadania lub alternatywne sposoby wykonania zadania wynikające ze stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2,
– w jaki sposób zapewniona zostanie dostępność zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami.

 

UWAGA!

WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA OGRANICZEŃ W WYDATKACH Z DOTACJI POWIATU GIŻYCKIEGO!

Wyjaśnienia dotyczące ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w roku 2023 (uchwała Zarządu Powiatu w Giżycku nr 512.2022 z dnia 29.12.2022 r.) dotyczące pkt. 14 i pkt. 15 ppkt 4) „Trybu i kryteriów stosowanych przy wyborze ofert, terminu dokonania wyboru ofert, zasad przyznawania dotacji”.

Środki trwałe w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.):

„rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki.”

Wyciąg z ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych zlecanych sektorowi pozarządowemu w roku 2023 (uchwała Zarządu Powiatu w Giżycku nr 512.2022 z dnia 29.12.2022 r.):

14. Oferent z przekazanej kwoty dotacji może maksymalnie przeznaczyć 20% na zakup sprzętu i wyposażenia związanego z realizacją zadania.

Wyjaśnienie:

Wskazane w ogłoszeniu 20% dotacji może być wykorzystane wyłącznie na zakupy bezpośrednio związane z realizacją zadania a jednocześnie nie stanowiące środka trwałego w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości – t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm. (patrz definicja powyżej), czyli do jednego roku użyteczności ekonomicznej.

Zaliczamy do nich wszelkiego rodzaju materiały typu: papier, farby, bloki, materiały rysunkowe i piśmienne, naczynia jednorazowe itp., wyposażenie z tytułu uczestnictwa w danym wydarzeniu tzn. „nie przeznaczone na potrzeby jednostki” oraz nagrody wyłącznie na rzecz uczestników organizowanej imprezy.

15. 4) W ramach udzielonej dotacji nie będą pokrywane koszty: (…) zakupu środków trwałych w rozumieniu ustawy o rachunkowości;

Wyjaśnienie:

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.) wykluczone są wszelkie zakupy rzeczowych aktywów trwałych i zrównanych z nimi o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczonych na potrzeby organizacji.

Należą do nich m.in.: termosy, lornetki, namioty, stoliki, koksowniki, piły, inny sprzęt turystyczny, sprzęt rehabilitacyjny i fizjoterapeutyczny, sprzęt medyczny itp.

Wszystkie środki trwałe w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.), niezbędne do realizacji projektu, organizacja może: użyczyć, wynająć, wypożyczyć a adekwatne koszty przedstawić w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.

Organizacja może oczywiście zakupić środki trwałe we własnym zakresie (ze środków własnych, poza dotacją).

UWAGA! Oferty organizacji pozarządowych zawierające zakupy środków trwałych określonych w art. 3 ust. 1 pkt. 15 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.) zostaną odrzucone na etapie oceny formalnej.

Radosne Święta z Fundacją Biedronki

131 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Giżycku dostało świąteczne paczki od Fundacji Biedronki. Do programu „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” zakwalifikowało się łącznie blisko 370 placówek, w tym nasz Domu Pomocy Społecznej. Przebywa w nich ponad 30 000 podopiecznych. Wartość ufundowanych prezentów, które zawierają słodycze
i kosmetyki sięga 1,2 mln zł.

Fundacja Biedronki pomaga osobom starszym, a dla nich święta to szczególnie trudny czas, który przypomina o braku bliskich osób, samotności i trudach dnia codziennego. Spotkanie opłatkowe sprawiło wiele radości podopiecznym, na którym Św. Mikołaj rozdawał prezenty.

Program „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” przeznaczony jest dla podmiotów sprawujących opiekę głównie nad seniorami, którym Fundacja Biedronki wysłała bożonarodzeniowe prezenty. Do projektu zakwalifikowały się ośrodki z całego kraju, jednak najwięcej instytucji, które otrzymały paczki, znajduje się w województwie śląskim (19%). Z naszego województwa do programu dostało się 17 jednostek. Największy procent uczestników projektu stanowią Domy Pomocy Społecznej (54%), drugie miejsce pod tym względem zajmują Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze (16%). Paczki dla seniorów trafiły również do mieszkańców hospicjów i schronisk dla bezdomnych.

Fundacja Biedronki została powołana w kwietniu 2020 roku. Fundacja podejmuje inicjatywy na rzecz przeciwdziałania ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych. W 2022 uruchomiła program „Danie Wspólnych Chwil”, realizowany wspólnie z 90 Kołami Gospodyń Wiejskich, które przygotowują posiłki dla samotnych seniorów. Rozwija w partnerstwie z innymi organizacjami pomocowymi programy takie jak „Na codzienne zakupy” czy „Karta dobra”, w których potrzebujące osoby starsze otrzymują przedpłaconą kartę na zakupy do sklepów Biedronka. Fundacja reaguje również na sytuacje kryzysowe – prowadziła m.in. projekt pomocy w czasie pandemii i trzy programy na rzecz Ukrainy. Na programy społeczne przeznaczyła blisko 100 mln złotych (status na grudzień 2022 r.).

Dom Pomocy Społecznej w Giżycku składa serdeczne podziękowania za paczki dla seniorów przekazane przez Fundację Biedronki w ramach programu „Radosne Święta z Fundacją Biedronki”. Na twarzach mieszkańców pojawiły się łzy wzruszenia i uśmiech nie schodził z twarzy. Każdy dar serca bowiem do serca trafia. Dziękujemy!

 

 

Źródło informacji: Dom Pomocy Społecznej w Giżycku

Nabór wniosków do programu EtnoPolska 2023

EtnoPolska 2023 – dofinansowanie zadań wzmacniających tożsamość kulturową i uczestnictwo w kulturze na poziomie lokalnym i regionalnym.

M.in. na:

  • działania popularyzujące żywe i zanikające zjawiska kultury ludowej, takie jak wystawy, konkursy, festiwale, koncerty, również on-line;
  • inicjatywy edukacyjno-animacyjne wspomagające lokalne społeczności w działaniach twórczych, w działaniach na rzecz zachowania, przekazu i kontynuacji tradycji regionalnych;
  • organizację szkoleń, konferencji, w tym dokumentacja unikalnych zjawisk kultury ludowej oraz tworzenie archiwów/zapisów cyfrowych folkloru, również on-line;
  • renowację i zakup strojów ludowych oraz rekwizytów obrzędowych dla zespołów regionalnych.

Nabór wniosków trwa do 16 stycznia 2023 roku. 

Złóż wniosek. Sprawdź szczegóły: https://fundusze.ngo.pl/404321-nabor-wnioskow-do-programu-etnopolska-2023.html

 

Źródło informacji: ngo.pl

Budżet Powiatu na 2023 r. został uchwalony

Na sesji Rady Powiatu w Giżycku w dniu 22 grudnia 2022 r. uchwalony został budżet Powiatu Giżyckiego na rok 2023.

Dochody 140.200.831 zł
Wydatki 154.100.182 zł

Dzięki uchwale budżetowej mogą normalnie funkcjonować wszystkie powiatowe jednostki organizacyjne tj. 9 placówek oświatowych, Starostwo Powiatowe, Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych, 5 jednostek pomocy społecznej (Dom Pomocy Społecznej, Zakład Aktywności Zawodowej, Domy Dziecka „Wojtek”, „Jaś” i „Małgosia”, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie oraz Środowiskowy Dom Samopomocy), Powiatowy Urząd Pracy, Zarząd Dróg Powiatowych oraz Centrum Promocji i Informacji Turystycznej.

Za pośrednictwem budżetu powiatu finansowane są również dwie rządowe jednostki organizacyjne: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, a także dwie niepubliczne placówki oświatowe, dwa warsztaty terapii zajęciowej i środowiskowy dom samopomocy prowadzone przez organizacje pozarządowe.

Najważniejsze inwestycje:

  • Remont strategicznych dróg powiatowych w podziale na 5 części, w każdej gminie – 18 mln zł
  • Modernizacja infrastruktury edukacyjnej – 4,8 mln
  • Zakup sprzętu i modernizacja szpitala – 1 mln zł
  • Przebudowa drogi w m. Tros – 1,5 mln
  • Przebudowa odcinka drogi Sulimy – Kożuchy Wielkie w m. Kruklin etap II – 2,1 mln
  • Przebudowa drogi w m. Kruklanki – 2,5 mln
  • Przebudowa ul. Suwalskiej w Giżycku – 1,7 mln

Dokumentacje projektowe, cześć z nich przechodzi z tego roku:

  • Rozbudowa odcinka (razem ze ścieżką rowerową) Sulimy – Kożuchy Wielkie – 145 tys zł
  • ul. Daszyńskiego w Giżycku – 80 tys zł
  • ul. Gdańska w Giżycku – 80 tys zł
  • Ryn – Ławki – droga wojewódzka, Ryn – Stara Rudówka – droga wojewódzka – 119 tys zł
  • Kleszczewo – dr pow1839N – 80 tys zł
  • Jeziorowskie – Brożówka – granica powiatu – 140 tys zł

Lista inwestycji w zależności od programów i wyników konkursów, może się zmienić.

 

MOS w programie „Mediacje w edukacji”

Szkoła Podstawowa nr 8 w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Giżycku została zakwalifikowana do programu „Mediacje w edukacji” współfinansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 przekazanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Program „Mediacje w szkole” to elementy projektu „Klimat szkoły. Tworzymy go razem”.

 

Prezenty dla mieszkańców DPS

Mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej w Giżycku  składają serdeczne podziękowania  Pani Katarzynie Niewiadomskiej i wszystkim „Świątecznym Aniołom”. Otrzymane upominki wywołały uśmiech i łzy wzruszenia na twarzy każdego mieszkańca DPS.

 

Źródło informacji: Dom Pomocy Społecznej w Giżycku

Wesołych Świąt!

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content