KATARZYNA TOTA – LESZCZYŃSKA
pokój 12
Adres:
Starostwo Powiatowe w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
tel. (087) 428 59 58 wew. 52
fax. (087) 428 55 06
e-mail: rzecznik@gizycko.starostwo.gov.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 – 16:00
od wtorku do piątku 7:30 – 15:30
Gdzie konsument może uzyskać pomoc prawną w przypadku nieobecności Rzecznika Konsumentów?
INSTYTUCJE ŚWIADCZĄCE POMOC W ZAKRESIE OCHRONY KONSUMENCKIEJ:
- Konsumenckie porady prawne:
Infolinia Konsumencka 801 440 220 oraz 22 266 76 76 (czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00 -18:00 – opłata wg taryfy operatora),
- Centrum E-Porad konsumenckich:
formularz kontaktowy: poradydlakonsumentow.pl
- o wszelkich problemach dotyczących reklamacji towarów i usług można informować Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie,
ul. Dąbrowszczaków 10, 10-540 Olsztyn,
tel.89 527 27 65, e-mail: olsztyn@ih.olsztyn.pl, https://ih.olsztyn.pl/
- Skargę na niewłaściwą jakość handlową oferowanych artykułów rolno-spożywczych należy zgłosić do Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) w Olsztynie
ul. Szarych Szeregów 7, 10-079 Olsztyn, www.wijhars.olsztyn.pl,
tel. 89 522 89 20, 89 527 44 64,
e-mail: wijhars@wijhars.olsztyn.pl lub wi_olsztyn@ijhars.gov.pl
- Biuro Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie
ul. Prosta 1/2 lok. 5, 10-028 Olsztyn
tel. 22 333 73 37, e-mail: biuroterenoweolsztyn@rf.gov.pl
Osobiste konsultacje z Pełnomocnikiem Terenowym Rzecznika Finansowego odbywają się w poniedziałki w godzinach 9.00 – 17.00.
W pozostałe dni należy wcześniej umówić spotkanie telefonicznie poprzez Biuro Pełnomocnika Terenowego, pod numerem tel. 22 333 73 37 lub pod adresem biuroterenoweolsztyn@rf.gov.pl bądź osobiście, co można uczynić w następujące dni: wtorek – czwartek w godzinach 9.00 – 15.00.
Ulotka Pełnomocnika Rzecznika Finansowego w Olsztynie
Wnioski oraz pozostałe dokumenty można składać w godzinach pracy Biura.
W celu uzyskania porady drogą elektroniczną, prosimy o kontakt pod adresem: porady@rf.gov.pl
Konsultacje telefoniczne udzielane są pod poniższymi numerami telefonów:
22 333 73 28 – w godzinach 9.00–17.00 (poniedziałek) oraz 9.00–14.00 (wtorek–piątek) – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu ubezpieczeń gospodarczych, w szczególności ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance), na życie, NNW, domów i mieszkań, turystyczne, kredytów, małych i średnich przedsiębiorstw, rolnych etc.
22 333 73 25 – w godzinach 8.00–16.00 (poniedziałek–piątek) – dyżur telefoniczny prawników z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego.
Poradę w zakresie wakacji kredytowych można uzyskać również drogą e-mailową pisząc na dedykowany adres: wakacjekredytowe@rf.gov.pl.
22 333 73 32 – w godzinach 14.00–17.00 (poniedziałek) oraz 12.00–14.00 (środa i piątek) dyżur telefoniczny ekspertów dla członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz osób korzystających z indywidualnych kont emerytalnych.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE PRAW KONSUMENTA
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie – Delegatura w Ełku
ul. Chopina 15
19 – 300 Ełk
tel. (87) 621-16-53
godziny pracy: poniedziałek godz. 8.00-16.00, wtorek – piątek godz. 7.30-15.30
-
Vademecum dla konsumentów z Ukrainy z podstawowymi zasadami zakupowymi w naszym kraju: [POBIERZ]
https://www.uakonsument.uokik.gov.pl
Infolinia konsumencka po ukraińsku – tel. 22 290 89 16 lub 801 440 220 i po odsłuchaniu pierwszego komunikatu należy wybrać 5.
Konsumenckie Centrum e-Porad w języku ukraińskim – maile należy wysyłać na adres uaporady@dlakonsumentow.pl
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uokik.gov.pl
- Federacja Konsumentów – www.federacja-konsumentow.org.pl
- Fundacja Konsumentów – www.konsumenci.org
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie – www.ih.olsztyn.pl
- Europejskie Centrum Konsumenckie – www.konsument.gov.pl
- Urząd Komunikacji Elektronicznej – www.uke.gov.pl
- Urząd Regulacji Energetyki – www.ure.gov.pl
- Rzecznik Finansowy – www.rf.gov.pl
- Komisja Nadzoru Finansowego – www.knf.gov.pl
- Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej – www.skef.pl
- Biuro Informacji Kredytowej – www.bik.pl
- Bankowy Arbitraż Konsumencki – www.zbp.pl
- Urząd Lotnictwa Cywilnego – www.ulc.gov.pl
- Rada Reklamy – www.radareklamy.pl
- Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl
- www.obywatel.gov.pl
Zadania rzecznika – kliknij, aby przeczytać
Udzielenie konsumentowi pomocy prawnej – kliknij, aby przeczytać
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Giżycku działa wyłącznie na rzecz mieszkańców Powiatu Giżyckiego. Osoby mieszkające poza Powiatem powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sprawy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące:
- umów sprzedaży
- umów o świadczenie usług przez „fachowców”, a więc serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie, rzemieślnicy świadczący usługi
- umów o świadczenie usług:
– telekomunikacyjnych;
– turystycznych;
– przewozowych i pocztowych;
– bankowych
– energetycznych
– związanych z obrotem nieruchomościami
– edukacyjnych
Rzecznik nie zajmuje się sprawami:
- roszczeń przedsiębiorców – przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do kancelarii prawnej prowadzonej przez adwokata/radcę prawnego;
- ochrony danych osobowych – sprawy dotyczące naruszenia danych osobowych można zgłaszać do Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl , więcej informacji: www.giodo.gov.pl ;
- ochrony dóbr osobistych – osoby, poszukujące pomocy prawnej, których dobra osobiste zostały naruszone powinny zwrócić się do kancelarii prawnej prowadzonej przez adwokata/radcę prawnego. W niektórych sprawach dotyczących naruszenia dóbr osobistych można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
adres: Aleja Solidarności 77, 00 – 090 Warszawa, infolinia obywatelska 800 676 676,
więcej informacji: www.rpo.gov.pl ; - ochrony praw pacjentów – sprawy dotyczące naruszenia praw pacjenta można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, , e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl , infolinia 800 190 590, więcej informacji: www.bpp.gov.pl
- ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych – członkowie spółdzielni mieszkaniowych powinni dochodzić swoich roszczeń od spółdzielni w trybie opisanym w statucie spółdzielni, a po wyczerpaniu tej drogi – przed sądem. W niektórych sprawach pomocy udzielić może Krajowa Rada Spółdzielcza, ul. Jasna 1A,00-013 Warszawa, więcej informacji: www.krs.org.pl
- prawa pracy – sprawy z zakresu prawa pracy można zgłaszać się do Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie, ul. Kopernika 29, 10-512 Olsztyn, tel. (89) 527 42 75, e-mail: kancelaria@olsztyn.pip.gov.pl , więcej informacji: www.olsztyn.pip.gov.pl;
- w sprawie sporów z organami administracji publicznej – osoby poszukujące pomocy prawnej w dochodzeniu roszczeń od organów administracji publicznej powinny zwrócić się do kancelarii prawnej prowadzonej przez adwokata/radcę prawnego;
Jak skorzystać z pomocy prawnej udzielanej przez rzecznika ds. konsumenta? – kliknij, aby przeczytać
PUBLIKACJE:
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/
ZBIÓR PRAW KONSUMENTA ENERGII ELEKTRYCZNEJ
ZBIÓR PRAW KONSUMENTA PALIW GAZOWYCH
PORADY KONSUMENCKIE:
NIE DAJ SIĘ NABRAĆ. SPRAWDŹ, ZANIM PODPISZESZ
OSTRZEŻENIE POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW
TWOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY? POZNAJ PRAWA RODZICÓW JAKO KONSUMENTÓW
WZORY PISM:
WZORY PISM REKLAMACYJNYCH DLA TOWARÓW I USŁUG ZAKUPIONYCH DO 31 GRUDNIA 2022 ROKU:
Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
WZORY PISM REKLAMACYJNYCH DLA TOWARÓW I USŁUG ZAKUPIONYCH OD 1 STYCZNIA 2023 ROKU:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/
WNIOSKI DO POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW MOŻNA POBRAĆ PONIŻEJ: