2.5 C
Giżycko
23 grudnia 2024
Strona główna Blog Strona 12

Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego na ul. Nadbrzeżnej

Uprzejmie informujemy, iż w związku z realizacją robót budowlanych dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Korsze wraz z elektryfikacją” wykonawca wprowadza od 08.07.2024 r. czasową organizację ruchu na ul. Nadbrzeżnej w Giżycku – II etap -dopuszczenie ruchu pieszego i kołowego.

zdjęcie: UM Giżycko

zdjęcie ul. Nadbrzeżna w Giżycku

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku otrzymał Znak Jakości

Miło jest nam poinformować, że 29 czerwca br. delegacja Powiatowego Urzędu Pracy w Giżycku uczestniczyła w Warszawie w uroczystości finałowej konkursu „Przyjazny Urząd”, w trakcie której Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku otrzymał Certyfikat potwierdzający nadanie Znaku Jakości.

Konkurs „Przyjazny Urząd” promuje jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego, które cechują się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem, rzetelnością i innowacyjnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy.

Godło „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła skupiająca ekspertów i praktyków administracji publicznej, specjalizujących się naukowo lub zawodowo w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością. Nadrzędnym celem Konkursu jest promowanie jednostek administracji publicznej o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie odnoszącym się do obsługi klienta i jakości usług publicznych.

Otrzymane w konkursie wyróżnienie obliguje Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku do dalszego podnoszenia jakości obsługi klienta.

certyfikat PUP w Giżycku

 

Zatrudnianie w organizacji pozarządowej – seminarium online

Jeśli nie mogłeś uczestniczyć w seminarium organizowanym stacjonarnie a interesuje Cię obszar dotyczący zatrudniania w organizacjach pozarządowych to dla Ciebie jest ono organizowane w wygodnej formie online na platformie ZOOM. Zapisz się już dziś! Szczegóły odnośnie zapisów poniżej.

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzony przez Stowarzyszenie Adelfi zaprasza na bezpłatne seminarium pt. „Zatrudnianie w organizacji pozarządowej”.

Zakres tematyczny: Na seminarium omówiona zostanie tematyka zatrudnienia, angażowania wolontariuszy w organizacji pozarządowej i kosztów z tym związanych

Seminarium poprowadzi wieloletni praktyk – Kinga Wołotkiewicz. Od 2004r. nieprzerwanie związana z pozarządówką. Od zawsze blisko finansów, więc i w Stowarzyszeniu Adelfi przez lata współpracy zajmuje się działką finansów szeroko pojętych. Absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu na kierunku marketing i zarządzanie. Dodatkowo wiedzę swą uzupełniła ważnymi dla niej kursami: Szkoła Trenerów Organizacji Pozarządowych – XV edycja, Doradca biznesowy OIC Poland, Program Menadżerowie NGO Promengo – VI edycja oraz szeregiem szkoleń. Nie przestaje się szkolić i wciąż szuka możliwości rozwoju i poszerzania wiedzy i doświadczenia.

Termin i miejsce: 10.07.2024 (środa) w godzinach 14:00 – 17:30

Seminarium odbędzie się w trybie online na platformie ZOOM.

Grupa odbiorców seminarium: Na seminarium zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką seminarium w szczególności organizacje pozarządowe, które zastanawiają się nad własną działalnością w obszarze ekonomii społecznej.

Jak się zgłosić?

Aby się zgłosić należy do dnia 09.07.2024 r. (poniedziałek) do godz. 10:00 wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://forms.gle/kp2K8C9qG6wmwWuj6

O udziale w seminarium decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Osoby zakwalifikowane na seminarium otrzymają na e-maila link umożliwiający udział w seminarium

Udział w seminarium jest bezpłatny.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych z seminarium prosimy o kontakt z Dorotą Gutowską drogą elektroniczną (email:dorota.gutowska@adelfi.pl) lub telefoniczną 798349266.

Seminarium realizowane jest w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”, który realizowany jest przez Stowarzyszenie Adelfi w partnerstwie ze Stowarzyszeniem ESWIP i współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

 

Zaproszenie na spotkanie z przedstawicielami WCR

W dniach 2, 9, 16, 23, 30 lipca 2024 r. w godz. 09.00-12.00 zapraszamy na spotkania z pracownikami Wojskowego Centrum Rekrutacji w Giżycku, które odbędą się w Powiatowym Urzędzie Pracy w Giżycku. Pracownicy WCR Giżycko udzielą informacji nt. poszczególnych form służby wojskowej.
Jesteś zainteresowany służbą wojskową? Te spotkanie jest dla Ciebie! Wybierz drogę najlepszą dla siebie!

 

Zaproszenie na festyn „Fest Ryba”

Już w najbliższą sobotę, 6 lipca 2024 r. Stowarzyszenie „Nasze Bogacko” zaprasza na piątą edycję festynu „FEST RYBA”.

 

Zapraszamy na IV Letnie Koncerty w sali koncertowej PSM

4 lipca 2024 r. (czwartek) zapraszamy na kolejny z cyklu Letnich Koncertów organizowanych w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Giżycku.

Na scenie:
Filip Chojnacki – pianista, kompozytor, aranżer, muzyk sesyjny, producent
Wojciech Braszak – poznański artysta, muzyk i niepoprawny optymista
Zofia Miksa-Kurowska – absolwentka studiów I oraz II stopnia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, specjalności Rytmika oraz Wokalistyka jazzowa

Szczegółowe wizytówki artystów: https://gizycko.pl/iv-letnie-koncerty-zofia-miksa-kurowska-filip-chojnacki-i-wojciech-braszak/

 

29 czerwca – Dzień ratownika WOPR

Pełni bardzo ważną funkcję, czuwa nad naszym bezpieczeństwem na plaży nad jeziorem, nad rzeką czy na basenie. Musi być czujny, uważny, szybki, sprawny, gotowy na każdą okoliczność. Nieraz od jego pracy zależy ludzkie życie i zdrowie. Zdarza się, czasami, że jest świadkiem tragedii. Ratownik WOPR to niezwykle odpowiedzialna praca. Podczas sezonu letniego, zapewne zdarzy Wam się spotkać ratownika. Doceńcie jego trudną pracę.

Święto ratowników Wodnego Pogotowia Ratunkowego w Polsce obchodzone jest 29 czerwca. Ustaliła je w 1927 roku Komisja Ratownictwa przy Polskim Związkiem Pływackim. Jest to również okres rozpoczęcia wakacji.

Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe jest doskonale znane wszystkim bywalcom akwenów wodnych, a także kąpielisk i basenów w naszym powiecie.
Z okazji Dnia Ratownika, składamy wszystkim Ratownikom MOPR najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia, pomyślności w życiu osobistym i zawodowym. Dziękujemy za trud i poświęcenie wkładane w ratowanie życia i zdrowia ludzkiego. Dziękujemy również za pracę z młodzieżą, za kształcenie charakterów i dyscypliny młodych ludzi oraz za uświadamianie im, iż pomoc drugiemu człowiekowi jest jedną z najważniejszych wartości.

 

Fot. https://fdr.com.pl/

Wotum zaufania i absolutorium dla Zarządu Powiatu

Na wczorajszej sesji Rady Powiatu, Zarząd Powiatu w Giżycku otrzymał wotum zaufania oraz absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2023. Wykonaliśmy 95% wydatków majątkowych (inwestycji) przy utrzymaniu zadłużenia na poziomie 9% w stosunku do rocznych dochodów. Przed nami wiele wyzwań związanych nie tylko z inwestycjami, ale także z bieżącym zarządzaniem jednostkami. Zaprezentowany został także Raport o stanie Powiatu za rok 2023. Starosta i Wicestarosta podziękowali radnym, a także pracownikom Starostwa i jednostek organizacyjnych. W trakcie sesji podjęta została także uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości w Bogacku stanowiącej własność Powiatu Giżyckiego.

Raport o stanie Powiatu Giżyckiego znajduje się tutaj: https://bip.powiatgizycki.pl/10054/4354/Raport_o_stanie_Powiatu_Gizyckiego_za_rok_2023/

zdjęcie z sesji

zdjęcie z sesji

zdjęcie z sesji

 

 

Bezpłatne Letnie Zwiedzanie Giżycka z przewodnikiem!

W lipcu i sierpniu zapraszamy do udziału w Letnim Zwiedzaniu Giżycka z przewodnikiem! Organizowane przez Lokalną Organizację Turystyczną „Mazury” wycieczki, prowadzone przez licencjonowanych przewodników, oferują niezapomniane wrażenia i głębokie zanurzenie w historii tego malowniczego miasta.

Już od 2 lipca, w każdy wtorek i czwartek, będziecie mieli okazję poznać najważniejsze miejsca i zabytki Giżycka, w tym Twierdzę Boyen.

Harmonogram Zwiedzania:

Wtorki:

  • 11:00 – 13:30: Zwiedzanie miasta
  • 16:00 – 18:30: Zwiedzanie Twierdzy Boyen

Czwartki:

  • 11:00 – 13:30: Zwiedzanie Twierdzy Boyen
  • 16:00 – 18:30: Zwiedzanie miasta

Punkt zbiórki: Przy moście obrotowym od strony Zamku.

Bezpłatne Zwiedzanie Miasta

Cieszymy się, że możemy ogłosić, iż zwiedzanie Miasta Giżycko z przewodnikiem jest całkowicie bezpłatne! To doskonała okazja, aby poznać bogatą historię Giżycka i jego najważniejsze zabytki bez dodatkowych kosztów.

Atrakcyjne Zniżki na Inne Atrakcje

W ramach Letniego Zwiedzania Giżycka z Przewodnikiem przygotowaliśmy również specjalne zniżki na inne atrakcje:

  • Wieża Ciśnień w Giżycku: Wejście w atrakcyjnej cenie 10 zł od osoby. Wieża Ciśnień oferuje niesamowite widoki na panoramę miasta i jeziora Niegocin.
  • Galeria Sztuki Schron Giżycko: Wejście w atrakcyjnej cenie 5 zł od osoby. Galeria Sztuki Schron prezentuje różnorodne wystawy sztuki współczesnej, a także ciekawe wydarzenia kulturalne.

Te specjalne zniżki są dostępne wyłącznie dla uczestników zwiedzania Miasta Giżycko w ramach Letniego Zwiedzania Giżycka z Przewodnikiem.

Czekamy na Was w Giżycku!

letnie zwiedzanie giżycka plakat

24 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Chorych na Osteoporozę

Choroba ta została zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) do głównych chorób cywilizacyjnych. Celem tego święta jest edukacja w zakresie przyczyn, rozpoznawania oraz właściwego leczenia osteoporozy.

Profilaktyka osteoporozy obejmuje szereg działań mających na celu zapobieganie utracie masy kostnej i zmniejszenie ryzyka złamań.
Pamiętaj, że najlepszym podejściem do profilaktyki osteoporozy jest kompleksowe podejście, które obejmuje zdrową dietę, regularną aktywność fizyczną, zdrowy styl życia oraz regularne kontrole zdrowotne.

Zapraszamy do obejrzenia filmów:

 

Źródło informacji: Akademia NFZ

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów na urlopie

Uprzejmie informujemy, iż w dniach 25.06.2024 r.  – 15.07.2024 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Giżycku przebywa na urlopie.

Odpowiedzi na zapytania przesłane drogą elektroniczną w okresie urlopu zostaną udzielone po dniu 16.07.2024 r.

W tym czasie mieszkańcy, którzy będą chcieli skorzystać z porady lub pomocy Rzecznika Konsumentów, powinni dzwonić pod numer:

  • Infolinii Konsumenckiej  tel.  801 440 220 oraz 222 66 76 76 (czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00 – 18:00 – opłata wg taryfy operatora)

 

Z podstawowymi informacjami dotyczącymi praw konsumenta można zapoznać się również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

 

Dodatkowo istnieje możliwość uzyskania porady w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego:
Adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku
ul. Smętka 5 (wejście od ul. Kościuszki)
tel.87 429 10 89 (poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30)

Dyżury:
poniedziałek-wtorek 8.00 -12.00
środa 11.30 -15.30
czwartek 8.00 -12.00
piątek 9.00 -13.00

Szczegółowe informacje:
https://bip.powiatgizycki.pl/10012/NIEODPLATNA_POMOC_PRAWNA/

 

9000 pojazdów zostało skreślonych z ewidencji w powiecie giżyckim

Poniżej lista pojazdów, które zostały wygaszone (skreślone) z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców z powiatu giżyckiego z dniem 10 czerwca 2024 roku. Dotyczy decyzji o rejestracji pojazdów, który zostały wydane przed dniem 14 marca  2005 r., a pojazdy nie posiadały  przez okres dłuższy niż 10 lat.:

  • badania technicznego,
  • opłaty obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych tzw. oc.

OBWIESZCZENIE STAROSTY GIŻYCKIEGO z dnia 14.03.2024 r. o wygaszeniu pojazdów zostało opublikowane na stronie BIP Starostwa Powiatowego w „Ogłoszeniach”:

https://bip.powiatgizycki.pl/333/4284/Informacja_o_wygaszaniu_decyzji__rejestracji_pojazdu_wydanych_przed_dniem_14_marca_2005_r__dotyczacych_pojazdow_nieposiadajacych_waznego_okresowego_badania_technicznego_2C_w_stosunku_do_ktorych_ich_posiadacze_nie_dopelnili_obowiazku_zawarcia_umowy_obowiazkowego_ubezpieczenia_odpowiedzialnosci_cywilnej_posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_2C_jezeli_pojazd_im_podlega_2C_przez_okres_dluzszy_niz_10_lat/

 

Właściciele pojazdów będących w wykazie pojazdów wygaszonych, jeżeli chcą je ponownie zarejestrować będą musieli zapłacić oc, dokonać badań technicznych i zgłosić się w Wydziale Komunikacji, do tego czasu rejestracja będzie wygaszona.

Każdy właściciel pojazdu po otwarciu listy wygaszanych pojazdów  może za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl+F wpisać numer rejestracyjny i sprawdzić czy jego pojazd jest na liście. Nie posiadamy list imiennych właścicieli wygaszonych pojazdów.

 

wykaz pojazdów wygaszonych w dniu 10.06.2024 roku [POBIERZ]

 

Bezpieczeństwo zdrowotne podczas wakacji

Wakacje to czas odpoczynku, relaksu i zabawy. Pamiętajmy, że to przede wszystkim od nas zależy, czy będą one bezpieczne, a tym samym udane. Dlatego niezależnie od miejsca, w którym je spędzamy, zachowujmy się odpowiedzialnie, pamiętając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

 

Barszcz Sosnowskiego [POBIERZ ulotkę]

Profilaktyka zatruć pokarmowych [POBIERZ ulotkę]

 

 

 

 

Życzenia z okazji Dnia Ojca

Tata… Wspaniały opiekun, superbohater, kopalnia wiedzy, kreator dobrej zabawy, realizator rzeczy niemożliwych, najlepszy przyjaciel…

Kochani Ojcowie! W dniu Waszego święta składamy Wam najserdeczniejsze życzenia: zdrowia, szczęścia, sukcesów zawodowych i osobistych oraz radości ze swoich pociech. Niech będą one dla Was zawsze wsparciem i powodem do dumy. Bądźcie dla Waszych dzieci bohaterami, zawsze służcie im pomocą, radą, wsparciem i mocą miłości.

 

Zakończenie roku szkolnego w SOSW

W dniu dzisiejszym w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Giżycki, odbyło się zakończenie roku szkolnego. Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński wziął udział w zakończeniu roku szkolnego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku.

Dzień zakończenia roku to dla większości uczniów jeden z najbardziej oczekiwanych dni w całym roku. Wolny czas pozwala na relaks, odpoczynek i rozwijanie swoich zainteresowań, a także wakacyjne wyjazdy. Uczniowie w czasie uroczystych apeli odebrali świadectwa, nagrody za wzorowe zachowanie, bardzo dobre wyniki w nauce oraz za osiągnięcia sportowe. Piękne przemówienia, kwiaty, a także wielkie emocje towarzyszyły wszystkim obecnym! Były podziękowania dla uczniów, rodziców, nauczycieli, pracowników administracji i obsługi. Absolwentom życzono właściwych wyborów i wielu sukcesów na nowej drodze edukacyjnej i zawodowej. A pozostałym członkom społeczności szkolnej udanych, słonecznych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu!

Życzenia z okazji zakończenia roku szkolnego

Z okazji zakończenia roku szkolnego 2023/2024 składamy najserdeczniejsze życzenia oraz podziękowania wszystkim Uczniom, Nauczycielom, Wychowawcom, Rodzicom oraz Pracownikom Szkół i Placówek Oświatowych.
Miniony rok szkolny był czasem wytężonej pracy całej powiatowej społeczności oświatowej. Za tę pracę serdecznie dziękujemy, gratulując osiągniętych sukcesów. Zasłużyliście na odpoczynek. Niech będzie on pełen wrażeń, udany i bezpieczny. Wyjdźcie ze szkolnych murów, aby przemieniać teorię w praktykę, sprawdzajcie wiedzę, którą zdobyliście, smakujcie życie. Cieszcie się letnim powietrzem, wodą, słońcem, naturą.
Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice – kolorowych wakacji!

Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki
Monika Łępicka-Gij – Przewodnicząca Rady Powiatu w Giżycku

 

Fot. www.edziecko.pl

Informacja Starosty Giżyckiego o dostosowaniu bazy danych ewidencji gruntów i budynków powiatu giżyckiego

Giżycko, dnia 20 czerwca 2024 r.

WG.6641.14.2024

INFORMACJA STAROSTY GIŻYCKIEGO

z dnia 20 czerwca 2024 r.

o dostosowaniu bazy danych ewidencji gruntów i budynków powiatu giżyckiego, w zakresie identyfikatorów budynków i lokali, do znowelizowanego rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków

Na podstawie § 44 ust 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 219)  stosownie do  art. 7d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. –  Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1752), §18 ust. 1 pkt 1), §20 ust. 1 pkt 1) oraz załącznika nr 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków:

informuję

o zmianie identyfikatorów obiektów bazy danych ewidencji gruntów i budynków, dla terenu całego powiatu giżyckiego, w zakresie budynków i lokali, numerowanych obecnie do poszczególnych obrębów ewidencyjnych, w miejsce dotychczas stosowanej numeracji do działki ewidencyjnej.

Wprowadzona zmiana jest wynikiem realizacji obowiązku dostosowania przez Starostę Giżyckiego bazy danych ewidencji gruntów i budynków do znowelizowanych przepisów rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Dostosowanie bazy danych ewidencji gruntów i budynków stosownie do § 44 ust 4 winno nastąpić nie później niż do 31 grudnia 2024 r.

Zapraszamy organizacje pozarządowe do wypełnienia ankiety i zgłoszenia zamierzeń na przyszły rok

Zapraszamy Państwa do wypełnienia ankiety pt. „MAPA AKTYWNOŚCI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH POWIATU GIŻYCKIEGO”. W związku z harmonogramem prac nad projektem budżetu Powiatu na przyszły rok prosimy o składanie ankiet w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 września 2024 r.

Dzięki wypełnieniu ankiety:

  • potwierdzają lub aktualizują Państwo dane teleadresowe organizacji,
  • organizacja ma możliwość zgłoszenia zamierzeń, jakie planuje zgłosić do dofinansowania przez Powiat Giżycki w przyszłym roku w trybach przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • możliwe jest przekazywanie przez Starostwo Powiatowe w Giżycku informacji dotyczących sektora pozarządowego m.in. w zakresie konkursów ogłaszanych przez Powiat Giżycki, możliwościach pozyskiwania środków zewnętrznych przez sektor pozarządowy, szkoleniach, konferencjach itp.
  • publikowana i aktualizowana jest „Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych Powiatu Giżyckiego” na stronach internetowych Powiatu Giżyckiego (portal informacyjny Powiatu Giżyckiego, Biuletyn Informacji Publicznej) w celu dostarczenia aktualnej informacji mieszkańcom, organizacjom i innym zainteresowanym działalnością organizacji pozarządowych.

Wypełniony formularz należy dostarczyć/przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Giżycku, Wydział Spraw Obywatelskich, pokój 211, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, lub skan pocztą elektroniczną na adres: fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl

 

Ankieta [pobierz DOC]

Ankieta [pobierz PDF]

 

Zapraszamy na webinar

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” zaprasza na webinar pn. „Statut stowarzyszeń bez tajemnic”, który odbędzie się 27 czerwca 2024r. (czwartek) o godz. 14.00.

Webinar poprowadzi pani Dominika Brożewicz – wieloletni pracownik Związku Stowarzyszeń LGD9 oraz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka ,,Wielkie Jeziora Mazurskie”, doradca organizacji pozarządowych od 2015 roku.

Link do webinaru:

https://zoom.us/j/94062747446?pwd=3jt111ZuSNtptUcNgtij25fHtg27tb.1#success

Identyfikator: 940 6274 7446

Kod dostępu: 692956

Webinar zorganizowany zostanie w ramach projektu „Rozwój Związku Stowarzyszeń LGD9” dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności w ramach PROO 1a.

 

 

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia

Giżycko, dnia 19 czerwca 2024 roku

WG.6840.3.1.2023

 

WYKAZ

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) Zarząd Powiatu w Giżycku  podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiących własność Powiatu Giżyckiego przeznaczonych do zbycia.

Wykaz zawiera 2 pozycje:

I. Położenie: gmina Miłki, obręb 0013 Rydzewo:

  1. działka oznaczona numerem 592/2 o powierzchni 0,0131 ha – cena 14 000,00 zł oraz VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury, działka przeznaczona do zbycia na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – obręb 0013 Rydzewo, działka nr 148/3,
  2. działka oznaczona numerem 592/3 o  powierzchni 0,0070 ha – cena 9 000,00 zł oraz VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury, działka   przeznaczona do zbycia na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – obręb 0013 Rydzewo, działka nr 149.

II. Przedmiotowe działki opisane są w księdze wieczystej: OL1G/00028647/4.
III. Opis działek: działki niezabudowane.
IV. Przeznaczenie w pzp: powyższe nieruchomości są objęte zapisami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Działki nr 592/2 i 592/3 objęte są miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Rydzewo uchwalonym Uchwałą nr XLV/242/2010 z dnia 2010-03-24, zmienionym Uchwałą nr XXVI/118/2012 z dnia 2012-11-30 opublikowanym w Dzienniku Urzędowym. Województwa Warmińsko-Mazurskiego (nr 77, poz. 1245) – teren oznaczony symbolem 1KL teren dróg powiatowych.
V. Przeznaczenie: działki przeznaczone do zbycia na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych.

Uwagi:

  1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
  2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content