3.5 C
Giżycko
6 stycznia 2025
Strona główna Blog Strona 26

KGW Sielanka w Spytkowie zwyciężyło w finale ogólnopolskiego konkursu „Smakujemy Lokalnie”

Prawie 300 zgłoszonych Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, 10 grantów w wysokości po 10 tysięcy złotych oraz 79 lokalnych producentów. A wśród zwycięzców KGW Sielanka w Spytkowie z powiatu giżyckiego. Tak w skrócie można podsumować drugą edycję konkursu grantowego organizowanego w ramach programu “Smakujemy Lokalnie” przez Carrefour Polska pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi.

W tegorocznej edycji konkursu, jury nagrodziło KGW z 8 województw. Finałowe danie reprezentujące warmińsko-mazurskie to mazurski sękacz, czyli ciasto ogniem malowane. Ale to nie jedyny produkt, który powstaje w Spytkowie, bowiem Koło jest bardzo aktywne i wytwarza także soki z okolicznych owoców i warzyw czy naturalne oleje.

„Polska tradycja kulinarna jest niezwykle bogata, co odzwierciedlały tegoroczne zgłoszenia. Różnorodność dań, ich historia i sposób prezentacji przez Koła były naprawdę imponujące. To, co dla mnie było najważniejsze przy ocenie to możliwość dotarcia z tym daniem do szerokiego grona odbiorców w Polsce, i nie tylko. Tradycja kulinarna regionów jest tak wspaniała, że powinniśmy się nią chwalić!” – informuje ekspert kulinarny Łukasz Konik, przewodniczący jury.

Jury konkursowe oceniało nie tylko warstwę kulinarną i estetyczną dań, ale również zaangażowanie w działania na rzecz lokalnej społeczności. Koła Gospodyń Wiejskich, jako nieodłączny element krajobrazu polskiej wsi, od zawsze integrowały okoliczne środowiska. Tak jest również teraz, co można było zaobserwować w licznych aktywnościach zgłoszonych KGW na rzecz promowania lokalnej kultury, kształtowania nawyków żywieniowych czy łączenia pokoleń.

„Obok kunsztu przygotowywania dań regionalnych, Koła Gospodyń Wiejskich mogą poszczycić się licznymi aktywnościami integrującymi lokalną społeczność wokół kultury i dziedzictwa wsi. Warto wspomnień, że w kultywowaniu tradycji kulinarnej ważna jest także rola lokalnych producentów, których produkty są wysokiej jakości, a rodzaj ich wytwarzania jest ściśle związany z miejscem i tradycyjnym sposobem produkcji. Dzięki takim inicjatywom wzmacniane są więzi lokalnych społeczności, poczucie przynależności do regionu i dumy z dziedzictwa swojej „Małej Ojczyzny” – uzupełnia Elżbieta Osińska-Kassa, Pełnomocniczka Dyrektora w Narodowym Instytucie Kultury i Dziedzictwa Wsi.

Nowością tegorocznej edycji były wspólne zgłoszenia Kół Gospodyń Wiejskich z lokalnymi producentami, którzy w ramach programu mają możliwość bezpośredniej sprzedaży w sklepach Carrefour. Obecnie na półkach tej sieci klienci znajdą już blisko 350 małych i średnich przedsiębiorców oferujących tradycyjną i regionalną żywność.

„Już od ponad dwóch lat oferujemy specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i producentów żywności. Bazujemy na modelu fairtrade, prostej umowie i rozliczeniach oraz bezpośrednich dostawach z gwarancją odbioru. Dzięki takiemu podejściu, co dziesiąty partner handlowy Carrefour w Polsce to lokalny dostawca. W sumie na półkach ponad 200 sklepów w Polsce oferujemy ponad 5,5 tysiąca lokalnych wyrobów” – podsumowuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

„Smakujemy Lokalnie” to program Carrefour Polska, którego celem jest promocja polskiej tradycji kulinarnej oraz aktywizacja kobiet z obszarów wiejskich. Marka od lat wspiera polskie rolnictwo i przetwórstwo, budując relacje pomiędzy konsumentami, a dostawcami pochodzącymi z najbliższej okolicy danego sklepu. Zachęca Polaków do sięgania po smaczne produkty charakterystyczne dla polskiej kuchni, z kolei małym i średnim firmom przetwórczym oferuje wiele możliwości sprzedaży bezpośredniej w swoich sklepach.

informacja i zdjęcia: Carrefour Polska „Smakujemy Lokalnie”

zdjęcie konkurs smakujemy lokalnie zdjęcie konkurs smakujemy lokalnie

Powiatowy Rzecznik Konsumentów poleca…

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji oraz Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Webinarium (spotkanie online) odbędzie się 22 stycznia 2024 roku (17:00-18:30).

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=87425&p_id=18

Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie będą przesyłane na bieżąco.

Celem spotkania online (webinarium) jest przekazanie w przystępny sposób wiedzy na temat zagrożeń na rynku finansowym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe.
W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane przed webinarium, a szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.

Udział w webinarium jest bezpłatny.

 

Program webinarium [pobierz]

KLAUZULA RODO [pobierz]

 

Egzaminy zawodowe w Szkole Policealnej

W dniach 11-14 stycznia br. słuchacze Szkoły Policealnej im. Hanny Chrzanowskiej w Giżycku zdawali egzaminy zawodowe z kwalifikacji MED.14 – świadczenie usług medyczno-pielęgniarskich i opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej. Egzamin obejmował część pisemną w systemie elektronicznym oraz wykonanie zadania praktycznego w Ośrodku Egzaminacyjnym. Egzamin praktyczny przeprowadzono w czterech zmianach odbywających się przez kolejne trzy dni. Do egzaminu przystąpiło 34 słuchaczy kierunku opiekun medyczny. Pomimo ogromnego stresu zdających „pacjenci” zachowali stoicki spokój co przyczyni się, miejmy nadzieję, do sukcesu egzaminacyjnego słuchaczy. Trzymamy kciuki za wyniki egzaminu, które będą dostępne pod koniec marca 2024 r.

 

Źródło informacji: Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej w Giżycku

 

XXIV edycja akcji „Góra Grosza”

Wychowankowie Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Giżycku po raz kolejny wzięli udział w zbiórce charytatywnej „Góra Grosza – XXIV edycja” organizowanej przez Towarzystwo Nasz Dom. Uzbierane środki zostaną przeznaczone na organizację pomocy psychologicznej, rzeczowej oraz specjalistycznej dla potrzebujących dzieci i rodzin na terenie całej Polski. Chłopcy z pełnym zaangażowaniem upiekli samodzielnie rogaliki, a następnie podążyli ulicami miasta. Dzięki akcjom charytatywnym uwrażliwiamy wychowanków na potrzeby innych ludzi, zachęcamy do niesienia pomocy potrzebującym, a także uczymy empatii.

 

Źródło informacji: Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Giżycku

 

 

Przekazanie prezentów dzieciom z Krzemieńca w Ukrainie

W grudniu 2023 r. w naszych instytucjach powiatowych zorganizowaliśmy zbiórkę słodkości do paczek świąteczno-noworocznych dla dzieci z Krzemieńca w Ukrainie. Akcji patronował Starosta Giżycki. Bardzo dziękujemy pracownikom Urzędu Pracy, Starostwa, Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji, Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych, społecznościom szkolnym Zespołu Szkół Zawodowych, Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, II Liceum Ogólnokształcącego za udział w zbiórce i przekazanie słodyczy, puszek z owocami, bakalii, dżemów i wielu, wielu innych rzeczy. Wszystkie nasze prezenty zostały zawiezione przez Panią Beatę Kurowicką (radną Rady Powiatu) – inicjatorkę współpracy z Krzemieńcem – do Ukrainy i skompletowane w paczki w zależności od wieku i potrzeb konkretnych dzieci. W ramach naszej akcji udało się zrobić 50 paczek, które Pani Beata w imieniu nas wszystkich przekazała dzieciom, których jedno z rodziców lub dwoje rodziców zginęło. Wszystkim bardzo dziękujemy, tak jak dziękowały ze łzami w oczach dzieci w Krzemieńcu.

 

Źródło informacji: Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku

 

 

Pierwsza Liga Biznesu

10 stycznia br. uczniowie technikum informatycznego (kl. 3i i 4e/i) Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku zasiedli obok giżyckich przedsiębiorców na spotkaniu pod nazwą „Pierwsza Liga Biznesu”. Wszystko dzięki zaproszeniu pracowników Mazurskiego Banku Spółdzielczego w Giżycku – ambasadora tego Projektu. Interesujące wystąpienie dotyczące cyberbezpieczeństwa prowadził specjalista w tej dziedzinie, przedstawiciel Asseco Poland Krzysztof Dyki – Prezes ComCERT S.A.

 

Źródło informacji: Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN w Giżycku

Wielki sukces Technikum Nr 3 w ZSZ

Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Zawodowych w Giżycku na 9. pozycji w województwie warmińsko-mazurskim! W rankingu Perspektyw zgodnie z postanowieniem Kapituły, technika zostały ocenione za pomocą czterech kryteriów.

Są to:
– sukcesy szkoły w olimpiadach,
– wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych,
– wyniki matury z przedmiotów dodatkowych,
– wyniki egzaminy zawodowego.

Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane z protokołów komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur oraz egzaminów zawodowych oraz System Informacji Oświatowej.

W zestawieniach zostały zaprezentowane jedynie szkoły, które uzyskały najlepszą pozycję rankingową.

Ranking wojewódzki techników 2024 – warmińsko-mazurskie:

https://2024.technika.perspektywy.pl/2024/rankings/ranking-warminsko-mazurski

 

Komunikat dla fundacji i stowarzyszeń wynikający z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Uprzejmie informuję, że stosownie do treści art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r., poz. 1124 z późn. zm.) stowarzyszenia oraz fundacje działające na terenie powiatu giżyckiego, które przyjmują w gotówce lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10.000 euro  (bez względu na to, czy płatność to pojedyncza operacja czy kilka operacji, które są ze sobą powiązane) organizacja ta staje się „organizacją obowiązaną” stosownie do treści w/w artykułu. W sytuacji kiedy operacje w gotówce wymienione wyżej są realizowane przez daną organizację, do jej obowiązków należy realizacja szeregu zadań wynikających z art. 6-8, 27, 33-37, 39, 41, 43, 44, 46, 49, 50, 72, 74, 117 w/w ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Oznacza to m.in. że w chwili przyjęcia lub dokonania płatności w gotówce kwoty powyżej 10.000 euro, fundacja lub stowarzyszenie stają się automatycznie „instytucją obowiązaną”, ale tylko w stosunku do klienta, od którego przyjęła gotówkę lub dokonała płatności w gotówce zarówno w ramach nawiązanych relacji gospodarczych lub w ramach transakcji okazjonalnej. Nie należy tego obowiązku przenosić na relacje z innymi klientami lub na inne transakcje, które nie zostały przeprowadzone w formie gotówkowej. Tylko w tym zakresie  tj. tylko w stosunku do klienta, z którym fundacja lub stowarzyszenie jest związane umową lub transakcją okazjonalną fundacja lub stowarzyszenie powinny rozpoznać ryzyko, zastosować środki bezpieczeństwa finansowego i jeśli transakcja przekracza kwotę 15.000 euro przesłać ją do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Jeśli fundacja lub stowarzyszenie stały się „instytucją obowiązaną” powinny wyznaczyć osobę odpowiedzialną za przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wprowadzić wewnętrzną procedurę i przeszkolić pracowników realizujących obowiązki wynikające z ustawy. Po zakończeniu okresu trwania relacji z klientem, od którego przyjęła gotówkę, fundacja lub stowarzyszenie przestaje być „instytucją obowiązaną”.
Zgodnie z art. 72 w/w ustawy stowarzyszenia lub fundacje, które realizują płatności gotówkowe, albo przyjmują środki pieniężne o wartości przekraczającej 15.000 euro są zobowiązane zgłaszać tę okoliczności Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej w terminie 7 dni od dnia operacji lub dokonania transakcji. Formularz identyfikujący zgłoszenie operacji przekazywany jest zgodnie z paragrafem 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 października 2018 r. w sprawie przekazywania informacji o transakcjach oraz formularza identyfikującego instytucję obowiązaną (Dz. U . z 2018 r., poz. 1946) za pośrednictwem:
1)  strony internetowej, której identyfikator URI jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym;
2) oprogramowania interfejsowego umożliwiającego łączność z usługą sieciową systemu teleinformatycznego, której identyfikator URI i opis interfejsu jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym.
Zgodnie z art. 130 ust. 2 w/w ustawy w odniesieniu do stowarzyszeń i fundacji nadzór wykonują także starostwie.
Proszę więc o przesłanie informacji drogą elektroniczną jeśli Państwa organizacja (stowarzyszenie, fundacja) dokonywała jakichkolwiek płatności gotówkowych w kwocie równoważnej 10.000 euro lub wyższej. Informację taką proszę przesyłać na bieżąco na adres mailowy fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl   (za 2023 r. w terminie do dnia 29 stycznia 2024 roku).
Informacje te stanowić będą podstawę do złożenia przez Starostę Giżyckiego sprawozdania Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej o kategoryzacji stowarzyszeń i fundacji mających status „instytucji obowiązanej” na terenie powiatu giżyckiego.
Sprawę proszę potraktować jako pilną.

Odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

W dniu dzisiejszym (12.01.br.) odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Spotkaniu przewodniczył Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski. Komisja zajmowała się w ostatnim czasie przygotowaniem projektu „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2024-2026”. W dniu dzisiejszym Komisja zatwierdziła ostateczną wersję projektu Programu. Jego uchwalenie należy zaś do wyłącznej kompetencji Rady Powiatu w Giżycku, która zajmie się tym tematem podczas styczniowej sesji.

 

Obwieszczenie Wojewody o przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej w 2024 r.

Poniżej publikujemy Obwieszczenie Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 10 stycznia 2024 r. o przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej w 2024 r.

Tegoroczna kwalifikacja wojskowa na terenie powiatu giżyckiego odbędzie się w dniach 01-21 luty 2024 r.

Celem kwalifikacji wojskowej jest ustalenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób podlegających temu obowiązkowi oraz osób zgłaszających się w trybie ochotniczym do pełnienia służby wojskowej, które ukończyły 18 rok życia (2005 r. urodzenia oraz roczniki 2000-2004 w innych przypadkach określonych w Obwieszczeniu Wojewody – załączonym poniżej).

Miasto/gmina, termin stawiennictwa:

Miasto Giżycko:  1-8.02.2023 r., godz. 7.45

Gmina Giżycko: 9-13.02.2023 r., godz. 7.45

Miasto i Gmina  Ryn: 13-14.02.2023 r., godz. 7.45

Gmina Wydminy 14-16.02.2023 r., godz. 7.45

Gmina Kruklanki: 16.02.2023 r., godz. 7.45

Gmina Miłki: 19.02.2023 r., godz. 7.45

Kobiety: 20.02.2023 r., godz. 7.45

Dzień dodatkowy: 21.02.2023 r., godz. 7.45

Miejsce pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej w Giżycku: Internat Zespołu Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu w Giżycku, ul. Smętka 7, 11-500 Giżycko.

Osoby objęte obowiązkiem stawienia się do kwalifikacji wojskowej otrzymują imienne wezwania od wójta lub burmistrza. Jeśli osoba podlegająca obowiązkowi kwalifikacji nie otrzyma wezwania, powinna zgłosić się do Szefa Wojskowego Centrum Rekrutacji w miejscu swojego pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące.

Obwieszczenie Wojewody W-M o przeprowadzeniu KW w 2024 (kliknij, aby pobrać)

Obwieszczenie Wojewody - kwalifikacja wojskowaObwieszczenie Wojewody - kwalifikacja wojskowa

Wymagania weterynaryjne przy produkcji mięsa przeznaczonego na użytek własny

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Giżycku informuje, że w dniu 1 stycznia 2024 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji mięsa przeznaczonego na użytek własny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1896). Jedyna metoda badacza do wykrywania włośni wg w/w zmiany rozporządzenia to metoda wytrawiania.

Na terenie powiatu giżyckiego badanie mięsa na obecność włośni metodą wytrawiania prowadzone jest wyłącznie w Stacji Diagnostyki Włośnicy nr 280601 przy Gabinecie Weterynaryjnym Barbara Sołkiewicz, 11-500 Giżycko, ul. Kościuszki 14/5 (tel. 608790542).

 

Uczennica II LO przeszła do II etapu Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie

Dnia 3 stycznia 2024 roku w II Liceum Ogólnokształcących w Giżycku odbył się I etap Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie, którą organizuje Centrum Organizacji Tematyczno-Interdyscyplinarnych Olimpiad Społeczno-Historycznych w Białymstoku. Udział w niej wzięło 5 osób. Do kolejnego etapu dostała się uczennica klasy Ia Aleksandra Aleksiejczuk. Gratulujemy i życzymy powodzenia.

Celem głównym Olimpiady jest pogłębianie wiedzy na temat szeroko rozumianego zakresu nauczania przedmiotu wiedzy o społeczeństwie w szkołach ponadpodstawowych oraz promocja takich wartości jak demokracja, tolerancja, patriotyzm i szacunek do własnej Ojczyzny, poszerzanie zainteresowania szeroko rozumianymi kwestiami polityki, państwa, społeczeństwa, prawa i stosunków międzynarodowych, jak również umożliwienie uczniom zaprezentowania posiadanych wiadomości i umiejętności z zakresu Olimpiady.

opiekun olimpijczyków: Waldemar Ołyński

 

Źródło informacji: II Liceum Ogólnokształcące w Giżycku

 

 

Jasełka w Domu Pomocy Społecznej w Giżycku

Dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 4 w Giżycku mroźny, styczniowy dzień umiliły „Jasełkami” mieszkańcom Domu Pomocy Społecznej w Giżycku. Cudownie było zobaczyć bożonarodzeniową tradycję w wykonaniu najmłodszych z koła recytatorskiego i koła gimnastyczno-tanecznego i tańca nowoczesnego. „Gwiazdy małej sceny” ukazały swoje zdolności. Gra aktorska i niepowtarzalny klimat sprawiły, że występ wywołał wiele wzruszeń u mieszkańców. Scenki z dnia narodzin Jezusa Chrystusa, piękne pieśni religijne oraz efektowne stroje sprawiły wiele radości.

 

Źródło informacji: Dom Pomocy społecznej w Giżycku

Kolędnicy w DPS Giżycko

Hej kolęda, kolęda. Ze śpiewem na ustach mieszkańcy i pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Giżycku pielęgnują tradycję bożonarodzeniową. Wspaniałe przebrania i śpiew kolęd rozbrzmiewał na korytarzach i w pokojach mieszkańców. Wspólne śpiewanie dało poczucie bliskości i jedności, stworzyło magiczną i niepowtarzalną atmosferę niosącą radość. Kolędowanie dało mieszkańcom poczucie wspólnoty oraz jedności, a także przyniosło za sobą mnóstwo pozytywnych emocji. Wspólne śpiewanie sprawia, że znika odczucie osamotnienia.

 

Źródło informacji: Dom Pomocy Społecznej w Giżycku

Aktualna sytuacja na rynku pracy – grudzień 2023 r.

Według stanu na koniec grudnia 2023 r. w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1487 bezrobotnych. Liczba pozostających bez zatrudnienia zwiększyła się o 1,3% w porównaniu ze stanem z końca grudnia 2022 roku. W omawianym miesiącu zarejestrowało się 197 bezrobotnych, natomiast ewidencję urzędu opuściło 121 osób, w tym:

  • 67 bezrobotnych uzyskało zatrudnienie, tj. 55,4% ogólnej liczby wyłączonych z ewidencji bezrobotnych (w tym 22 osoby rozpoczęły zatrudnienie subsydiowane, tj. 32,8% ogółu podjęć pracy),
  • 28 osób nie potwierdziło gotowości do podjęcia pracy, tj. 23,1%.

Kobiety, zarejestrowane w grudniu 2023 r., w liczbie 85 – stanowiły 43,2% ogółu nowo zarejestrowanych bezrobotnych. W końcu omawianego miesiąca liczba zarejestrowanych kobiet wynosiła 770, stanowiąc 51,8% ogółu zarejestrowanych bezrobotnych, tj. o 2,7 pkt proc. mniej niż w końcu grudnia 2022 roku.

Spośród ogółu bezrobotnych rejestrujących się w omawianym miesiącu – 137 osób nie posiadało prawa do zasiłku, tj. 69,5% ogółu rejestrujących się. Na koniec grudnia 2023 r. w rejestrach urzędu pozostawało 1276 bezrobotnych bez prawa do pobierania zasiłku, którzy stanowili 85,8% ogółu zarejestrowanych – oznacza to, że w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku – ich udział w ogólnej liczbie bezrobotnych zwiększył się o 1,3 pkt proc.
W omawianym miesiącu urząd pracy dysponował 34 ofertami wolnych miejsc pracy, w tym 8 miejscami pracy subsydiowanej (tj. 23,5% ogólnej ich liczby).

 

logo aktualna sytuacja na rynku pracy pup

Źródło informacji: Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku

Zaproszenie na spotkanie z przedstawicielami WCR

W dniach 9, 16, 23 i 30 stycznia 2024 r. w godz. 09.00-12.00 zapraszamy na spotkania z pracownikami Wojskowego Centrum Rekrutacji w Giżycku, które odbędą się w Powiatowym Urzędzie Pracy w Giżycku. Pracownicy WCR Giżycko udzielą informacji nt. poszczególnych form służby wojskowej.

Jesteś zainteresowany służbą wojskową? Te spotkanie jest dla Ciebie! Wybierz drogę najlepszą dla siebie!

 

Źródło informacji: WCR Giżycko

Nieodpłatna pomoc prawna dla mieszkańców Powiatu Giżyckiego w 2024 roku

Również w 2024 roku mieszkanki i mieszkańcy Powiatu Giżyckiego mogą skorzystać z usług nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego lub mediacji.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

  • poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub
  • wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
  • sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa powyżej, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub
  • nieodpłatną mediację, lub
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

Nieodpłatna mediacja obejmuje:

  • poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
  • przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
  • przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
  • przeprowadzenie mediacji;
  • udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

 

 

 

Nowe wyposażenie sali gimnastycznej oraz rehabilitacyjnej SOSW

Powiat Giżycki wystąpił do Ministerstwa Edukacji Narodowej o środki finansowe na wyposażenie nowych pomieszczeń. Dzięki uzyskanej kwocie 31 383 zł zł udało się zakupić do nowo wybudowanej sali gimnastycznej z zapleczem rehabilitacyjnym przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku nowy sprzęt sportowy i rehabilitacyjny tj. worki i gruszki bokserskie, maty gimnastyczne i rehabilitacyjne, kijki do nordic walking, sprzęt podwieszany, trampolina, sprzęt do gimnastyki powietrznej, rękawice bokserskie i bramkarskie, nakolanniki do siatkówki czy sprawnościowe tory przeszkód, a nawet nosidełko górskie dla dzieci. To tylko niektóre z nowości, które zagościły na sali sportowej i rehabilitacyjnej.
Jesteśmy przekonani, że nowy sprzęt zachęci uczniów do aktywności fizycznej, wspierając zdrowy tryb życia, a tym samym rozwijając umiejętności sportowe. Dzięki temu zajęcia będą na pewno jeszcze bardziej atrakcyjne i efektywne.

Pierwsze dostawy już za nami! Czekamy z niecierpliwością na następne!

Źródło informacji: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Giżycku

Starostwo Powiatowe w Giżycku poszukuje lekarza – koronera

Starosta Giżycki działając na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2023 poz. 887) ogłasza zapytanie ofertowe z zakresu stwierdzania zgonu, wystawiania kart zgonu oraz ustalania jego przyczyn na terenie powiatu giżyckiego.
Oferty wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 17.01.2024r. do godz. 11.00:
  1. Elektronicznie – na adres mailowy fundusze2@gizycko.starostwo.gov.pl lub
  2. Papierowo – w zaklejonej kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego i opisanej: „Oferta – koroner” w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku (pokój nr 10); Al. 1 Maja 14; 11-500 Giżycko.
Pełna treść ogłoszenia, formularz ofertowy i projekt umowy do pobrania TUTAJ

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

„Pokój na ziemi ludziom, a w niebie cisza gwiazd, grają anieli, świat się chlebem dzieli. Świat ma dziś świąteczny blask…”

Wszystkim Państwu, obchodzącym Święta Bożego Narodzenia według kalendarza juliańskiego, składamy serdeczne życzenia.

Niech Wam Święta miłe będą, z dźwiękiem śpiewu i kolędą. Z wigilią tuż po zmroku i radością w Nowym Roku.

 

Monika Łępicka-Gij – Przewodnicząca Rady Powiatu
Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content