3.5 C
Giżycko
22 grudnia 2024

Wizyta młodzieży z Kijowa w Giżycku

Od niedzieli I Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Giżycku wspólnie z Uniwersytetem Wychowania Fizycznego z Kijowa realizuje wspólny projekt „Nowa Ukraina: inicjatywy ukraińskiej i polskiej młodzieży na rzecz zdrowego, aktywnego, wykształconego społeczeństwa” dofinansowany przez Ukraińsko-Polską Radę Wymiany Młodzieży za pośrednictwem krajowej instytucji zarządzającej Ministerstwa Młodzieży i Sportu w Ukrainie.
Za naszymi grupami już wizyty w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J. Brzechwy w Giżycku i Zakładzie Aktywności Zawodowej w Giżycku, aby poznać metody rehabilitacji i wsparcia oraz panel dyskusyjny dotyczący likwidacji barier społecznych (w czasie panelu kawiarenkę przygotowali i poprowadzili uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Brzechwy w Giżycku). Uczestnicy spotkali się też ze Starostą Giżyckim Mirosławem Dariuszem Drzażdżewskim, Wicestarostą Giżyckim Mateuszem Sierońskim oraz wzięli udział w grze miejskiej – odwiedzili Galerię Schron, podziwiali nasze piękne tereny z Wieży Ciśnień i zrobili jeszcze dużo, dużo innych rzeczy.

 

Źródło informacji: Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku

Pomoc powodzianom

Szanowni Państwo,

Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski stara się uzyskiwać aktualne informacje o potrzebach powodzian od zaprzyjaźnionego Powiatu Kłodzkiego.
W dniu dzisiejszym Starosta rozmawiał z Wicestarostą Kłodzkim Piotrem Marchewką, który poinformował, że nie ma już potrzeby przesyłania żywności.

Oto lista najpilniejszych potrzeb:

  • rękawice;
  • łopaty, grabie, miotły;
  • latarki czołowe;
  • środki czystości;
  • środki do dezynfekcji;
  • osuszacze;
  • małe agregatory.

Istnieje możliwość przekazywania darów dla powodzian całodobowo do siedziby Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego z siedzibą w Giżycku, ul. Dąbrowskiego 14A.

Dary (w szczególności te duże gabarytowo np. sprzęt, materiały budowlane) można przekazywać do Banku Żywności w Olsztynie. Koordynatorem działań w Banku Żywności jest Pan Adrian Piotrowicz, telefon 662 243 186.
Więcej informacji na stronie: https://olsztyn.bankizywnosci.pl/zbiorka-dla-poszkodowanych-przez-powodz-artykul-aktualizowany/

UWAGA! Ważna wiadomość w przypadku organizowania samodzielnego transportu na tereny popowodziowe:
ze względu na możliwość przepełnienia magazynów i ograniczenia w przyjmowaniu niektórych darów, przed każdą dostawą wskazany jest kontakt z wyznaczonym koordynatorem!

Woj. opolskie

Koordynator pomocy humanitarnej:

Małgorzata Krajewska, Zastępca Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej tel. 510 567 037 pomoc@opole.uw.gov.pl

Magazyn:
Wojewódzkie Centrum Dystrybucji Pomocy, ul. Wrocławska 158 Opole;  Centrum Wystawienniczo – Kongresowym w Opolu
Koordynatorem magazynu jest Pani Małgorzata Krajewska tel. 510 567 037 pomoc@opole.uw.gov.pl

Dodatkowe informacje: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/serce-pomocy-humanitarnej-dla-poszkodowanych-w-powodzi-na-opolszczyznie

Woj. dolnośląskie

Koordynator pomocy humanitarnej:
Robert Leszczyński, Pełnomocnik Wojewody do Spraw Ochrony Ludności tel. 791 331 791 r.leszczynski@duw.pl

Magazyny główne:
1. ul. Tyniecka 2 Wrocław;  Dolnośląskie Centrum Druku 3D, tel. 508 256 535, druk3d@dpin.pl
2. ul. Stacyjna 12 Wałbrzych;  Teren Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”; tel. 48 74 664 91 64;  invest@invest-park.com.pl
3. ul. Nowy Świat; Twierdza Kłodzko

Dodatkowe informacje: https://www.duw.pl/pl/dla-mediow/aktualnosci/19689,Punkty-zbiorki-pomocy-dla-powodzian-na-Dolnym-Slasku.html

Woj. śląskie

Koordynator pomocy humanitarnej – brak

Józef Korzusnik tel. 501 031 236 – Z-ca Dyr. Wydziału Zarządzania Kryzysowego.
Pomocą zajmują się bezpośrednio gminy i strażacy. Jeśli firma/orgazniacja oferuje pomoc rzeczową kierowana jest do Hali ul. Stacyjna 12 w Wałbrzychu lub na ul. Tyniecką 2 we Wrocławiu (to są magazyny woj. dolnośląskiego).

Magazyny – brak

Dodatkowe informacje: https://www.katowice.uw.gov.pl/aktualnosci/najwazniejsze-numery-kontaktowe-w-zakresie-uzyskania-pomocy-dla-poszkodowanych-podczas-powodzi

Woj. lubuskie

Koordynator pomocy humanitarnej

Magdalena Tokarska, Pełnomocnik Wojewody ds. Społeczeństwa Obywatelskiego tel. 784 631 281 pełnomocnik.obywatelski@gmail.com

Magazyny – brak

Dodatkowe informacjehttps://www.gov.pl/web/uw-lubuski/formy-pomocy-dla-osob-poszkodowanych-w-wyniku-powodzi

 

Poniżej przedstawiamy wykaz lokalnych zbiórek:

Gmina Miejsce zbiórki Nr telefonu kontaktowy Uwagi (dni otwarcia, godziny otwarcia, inne.)
Miłki OSP Miłki, ul. Giżycka, 11-513 Miłki Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:30-14:00
Miłki Szkoła Podstawowa     Staświny 27
11-513 Miłki
87 421 10 13 Od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00-15:00
Miłki Szkoła Podstawowa    w Rydzewie
ul. Mazurska 94
11-513 Miłki
87 421 10 93 Od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00-15:00
Kruklanki Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kruklankach
22 Lipca5
11-612 Kruklanki
87 228 18 29 Od dnia 19.09.2024 r.
Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7:00-15:00
Wydminy Gminny Ośrodek Kultury
pl. Rynek 1/3
Wydminy
Poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek:
10:00 – 14:00
środka: 17:00 – 19:00
Miasto

 i Gmina Ryn

WTZ ul. Kopernika 4a, Ryn 87 421 80 86 Od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00-15:00
Miasto Giżycko Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego z siedzibą w Giżycku,
ul. Dąbrowskiego 14A,
11-500 Giżycko
Port EKOMARINA
całodobowo
Miasto Giżycko I LO w Giżycku
ul. Traugutta1
11-500 Giżycko
87 428 22 30 Zbiórka do 25.09.2024r.
Od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:00-15:00
Gmina Giżycko

 

 

Szkoła Podstawowa
ul. Szkolna 8
11-532 Wilkasy
87 428-01-17 Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7:00-15:00
Szkoła Podstawowa
w Spytkowie, tymczasowa siedziba Bystry 1i
11-500 Giżycko
 87 429 18 68 Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:00-14:00
Szkoły Podstawowej im. Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego Bystry 9a
11-500 Giżycko
87 428 33 01 Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7:00-15:00
Szkoła Podstawowa  Upałty 11
11-500 Giżycko
 87 428 34 30 Od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7:00-15:00

Zapraszamy na XXIII Międzynarodowe Koncerty Muzyki Cerkiewnej

Zarząd Mazurskiego Oddziału Związku Ukraińców w Polsce oraz Parafia Greckokatolicka w Giżycku serdecznie zapraszają na „XXIII Międzynarodowe Koncerty Muzyki Cerkiewnej”, które odbędą się 5-6 października 2024 r. na Mazurach (Giżycko, Wilkasy, Wydminy, Kruklanki, Węgorzewo, Banie Mazurskie).

 

Powódź – pomoc dla Powiatu Kłodzkiego

Zwracamy się z prośbą o dokonywanie wpłat na konto uruchomione przez Powiat Kłodzki, partnerski samorząd Powiatu Giżyckiego, który został dotknięty klęską powodzi. Liczy się każda złotówka! Dziękujemy!

 

Pomoc powodzianom

Przewodniczący Rady Gminy Kłodzko Pan Ryszard Jastrzębski zwraca się z prośbą o pilne wsparcie finansowe i materialne.
Gmina Kłodzko uruchomiła odrębne konto bankowe na rzecz usuwania szkód i pomocy ludziom poszkodowanym przez powódź. Wpłaty prosimy dokonywać na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym, numer rachunku: 49 9523 0001 0000 2264 2000 0203, tytuł przelewu: „Darowizna na rzecz usuwania klęski żywiołowej powodzi. Pomoc Powodzianom”.

Webinarium „Najnowsze sposoby działania cyberoszustów – czyli jak nie dać się okraść w Internecie”

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego we współpracy z Komendą Główną Policji serdecznie zaprasza na bezpłatne webinarium pt. „Najnowsze sposoby działania cyberoszustów – czyli jak nie dać się okraść w Internecie”, które odbędzie się dnia 7 października 2024 roku.

Dla kogo: Webinarium jest skierowane do indywidualnych uczestników rynku finansowego.

Cel: Celem webinarium jest zwiększenie świadomości w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Data i harmonogram czasowy: 7 października 2024 roku od 12:00 do 14:20

Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 11:45.

Zgłoszenia: Rejestracja na webinarium odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=90358&p_id=18

Organizator: Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR oraz kampanii World Investor Week (WIW), we współpracy z Komendą Główną Policji.

Informacje techniczne:
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.

Potwierdzenia uczestnictwa:
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 4 października 2024 roku.
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia potwierdzenia uczestnictwa będą przesyłane na bieżąco.

Udział w webinarium jest bezpłatny.

 

Z prac Zarządu Powiatu w Giżycku…

W dniu 16 września 2024 obradował Zarząd Powiatu w Giżycku. Jednym z kluczowych punktów programu było przyjęcie wstępnych założeń do budżetu Powiatu na 2025 rok. Ostateczny kształt przyszłorocznego projektu budżetu Powiatu będzie przyjęty po uchwaleniu ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

1. Podjęto uchwały Zarządu w sprawie:

  • ustanowienia partnerstwa na rzecz realizacji Projektu „Przedsiębiorca dla uczniów – uczniowie dla przedsiębiorcy – etap II” pomiędzy Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Handlowym Kostrzewa spółka komandytowa z siedzibą przy ul. Przemysłowej 11a, w Giżycku a Powiatem Giżyckim;
  • przystąpienia do projektu „Wsparcie pieczy zastępczej na terenie Powiatu Giżyckiego”;
  • dokonania zmian w budżecie Powiatu na rok 2024.

2. Zarząd rozpatrzył wniosek Gminy Miejskiej Giżycko dotyczący pomocy finansowej dla szpitala w Giżycku. Zarząd Powiatu postanowił zaakceptować wydatki majątkowe wskazane we wniosku.

3. Omówiono również kilka projektów uchwał Rady Powiatu w Giżycku, w tym projekt w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Kłodzkiemu. Uchwały te zostaną przedłożone Radzie Powiatu i rozpatrzone na jej najbliższym posiedzeniu.

4. Zarząd Powiatu uzgodnił ponadto dwa projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Gajewo, gmina Giżycko oraz dla części miejscowości Staświny, gmina Miłki.

5. Zaakceptował uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego „Mazurski Piknik Ornitologiczny”, którego główną atrakcją będzie prezentacja i pokaz obrączkowania ptaków, przeprowadzone przez profesjonalnego ornitologa.

 

Rozpoczęła się realizacja projektu pn. „Polak i Ukrainiec – młodzi obywatele demokratycznych państw”

W niedzielę (15 września) rozpoczęła się realizacja projektu pn. „Polak i Ukrainiec – młodzi obywatele demokratycznych państw” , który otrzymał dofinansowanie z Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej. Projekt realizowany jest przez Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku w partnerstwie ze Szkołą Sztuk Pięknych im. M. Werykiwskiego w Krzemieńcu (Ukraina). Uczestnikami projektu jest młodzież z krzemienieckiej szkoły oraz młodzież z Zespołu Szkół Zawodowych w Giżycku. Projekt dotyczy samorządności i roli młodzieży w społeczności lokalnej. Ich gotowości do wpływu na otaczającą rzeczywistość i tworzenia przez nich samych społeczeństw demokratycznych opartych na tolerancji, dialogu i współpracy. W trakcie projektu odbędą się warsztaty, w czasie których opracowywane będą plany pracy samorządów szkolnych, zrealizowany zostanie projekt społeczny jako inspiracja do realizacji podobnych w swoich środowiskach.

Uczestnicy wezmą udział w warsztatach dotyczących określenia u siebie cech lidera, komunikacji i prowadzenia dialogu z innymi. W trakcie projektu poprzez spotkania z przedstawicielem mniejszości ukraińskiej, wspólny koncert, „kulturalną grę terenową” odbędzie się praca nad wzrostem świadomości w jaki sposób kultura wpływa na dialog, łączenie i komunikację pomiędzy narodami.

A już dzisiaj zapraszamy na koncert uczniów Szkoły Sztuk Pięknych im. M. Werykiwskiego w Krzemieńcu, który odbędzie się 19 września o godzinie 17:00 w Szkole Muzycznej w Giżycku. W trakcie koncertu jeden z utworów wykonają wspólnie z uczniami Szkoły Sztuk Pięknych im. M. Werykiwskiego w Krzemieńcu uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych w Giżycku i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Brzechwy w Giżycku.

 

 

Bezpłatne szkolenie dla organizacji pozarządowych

Prowadzisz organizację pozarządową, gubisz się w natłoku obowiązków, a w głowie ciągle pojawiają się pytania typu: co muszę zrobić? do kiedy muszę to zrobić? jakich przepisów muszę przestrzegać? skąd wziąć pieniądze na moje działania? jak to wszystko porozliczać?

Już 28 września, w Ełku odbędzie się pierwsze szkolenie z serii „ABC obowiązków podmiotów ekonomii społecznej” pt. „Niezbędnik podmiotów ekonomii społecznej – co należy wiedzieć i o czym pamiętać prowadząc PES”.

Porozmawiamy o:

  • statucie, prawach i obowiązkach
  • jak i kiedy dokonywać zmian w statucie (współpraca z KRS, składanie wniosków w tym w formie papierowej i elektronicznej, dokonywanie zmian rejestrowych w trakcie działalności np. zarządu/ siedziby)
  • obowiązkowych dokumentach, które każda organizacja musi posiadać (m.in. Polityka Rachunkowości, Polityka Ochrony Danych Osobowych, wewnętrzne dokumenty organizacji, umowy)

Organizatorzy zapraszają przede wszystkim:

  • zarządy organizacji pozarządowych
  • pracowników dopiero rozpoczynających swoją działalność w organizacji
  • podmioty ekonomii społecznej chcące pogłębić wiedzę na temat spoczywających na nich obowiązkach
  • osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, które myślą o założeniu fundacji/stowarzyszenia

SZKOLENIE jest całkowicie BEZPŁATNE.

Oprócz solidnej dawki wiedzy organizatorzy zapewniają ciepłe napoje, poczęstunek i wspaniałe towarzystwo! Na pewno będzie okazja do wymiany doświadczeń i spostrzeżeń. To idealna okazja do spotkania!

Zgłoszenia do dnia 23.09. br. do godz. 12:00.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy pod adresem: https://www.adelfi.pl/seria-szkolen-abc-obowiazkow-podmiotow-ekonomii-spolecznej.html

Kolejne nadchodzące szkolenia z serii szkoleń to:

  • Szkolenie 26.10.2024 r. RODO krok po kroku, czyli jak wypełnić obowiązek informacji i ochrony danych osobowych (m.in. jak wypełnić obowiązek informacyjny, jak dokumentować przetwarzanie danych, inne ważne obowiązki administratora danych; trener: Małgorzata Zając-Karczmarczyk
  • Szkolenie 23.11.2024 r. Skąd pozyskać pieniądze na działalność organizacji i jaki rodzaj działalności wybrać – dowiecie się m. innymi czym różni się działalność odpłatna i nieodpłatna od gospodarczej? Jakie daje możliwości, a jakie ograniczenia? Finansowanie miejsc pracy. Pozyskiwanie środków finansowych na działalność PES. Granty i dotacje; trener: Małgorzata Kratyńska-Ćwikowska
  • Szkolenie 07.12.2024 r. Zatrudnianie, rozliczanie i sprawozdawczość w podmiotach ekonomii społecznej – m.in. w jaki sposób i dlaczego warto zadbać o wszystkie finanse w organizacji, budżet roczny, obowiązki sprawozdawcze, zatrudnianie pracowników – rodzaje umów i ich zastosowanie; trener: Kinga Wołotkiewicz

Więcej informacji wkrótce.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Dorotą Gutowską, e-mail: dorota.gutowska@adelfi.pl , tel.798-349-266.

 

 

85. rocznica napaści Rosji sowieckiej na Polskę i Dzień Sybiraka

Dziś, 17 września br. odbyły się obchody 85. rocznicy napaści Rosji sowieckiej na Polskę i Dzień Sybiraka. Rozpoczęto je mszą św. w Kościele Ducha Św. Pocieszyciela. Następnie uczestnicy przeszli pod pomnik poświęcony Żołnierzom AK i Sybirakom. Odśpiewano hymn państwowy, odsłuchano hymn Sybiraków, odczytano apel poległych. Odbyło się również składanie kwiatów przez delegacje kombatantów, wojska, służb i straży, przedstawicieli samorządu, szkół. Samorząd powiatowy reprezentował: Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński.

 

Fot. Starostwo Powiatowe w Giżycku/ KGW

Wyjazdowe posiedzenie senackiej Komisji Petycji

W dniu dzisiejszym (17.09. br.) w Regionalnym Parku Edukacji, Kultury i Turystyki w Rynie trwa wyjazdowe posiedzenie senackiej Komisji Petycji. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 11:00 konferencją prasową i uroczystym otwarciem wystawy „35 lat odrodzonego Senatu”. Następnie o 11:30 rozpoczęło się posiedzenie komisji, którego głównym tematem była „Realizacja prawa do petycji w praktyce – 10 lat ustawy o petycjach”.
Spotkanie zainaugurował przewodniczący Komisji Petycji, Robert Mamątow. Następnie Danuta Antoszkiewicz, wicedyrektor Biura Analiz i Petycji w Kancelarii Senatu, zaprezentowała tryb rozpatrywania petycji w Senacie, omawiając szczegółowo, jak ustawa o petycjach działa w praktyce.

Kolejnym punktem posiedzenia jest prezentacja Starosty Giżyckiego, Mirosława Dariusza Drzażdżewskiego, który przedstawił problematykę skarg i petycji w samorządzie lokalnym na przykładzie powiatu giżyckiego. Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki wskazał na specyficzne wyzwania, z jakimi boryka się lokalny samorząd, m.in. w kontekście petycji związanych z obszarami objętymi ochroną środowiskową.

Podczas posiedzenia komisja rozpatrzy dwie petycje:

  • Petycję dotyczącą zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Jej celem jest ustalenie zasady przekazywania gminom znajdującym się na obszarze „Natura 2000” rekompensat za ograniczone możliwości rozwoju działalności gospodarczej.
  • Petycję dotyczącą zmiany ustawy o żegludze śródlądowej. W tej petycji proponowano doprecyzowanie przepisów dotyczących zanieczyszczania śródlądowych dróg wodnych.

W posiedzeniu uczestniczą senatorowie: Rafał Ambrozik, Piotr Masłowski, Ewa Matecka, Jolanta Piotrowska oraz Michał Seweryński. W obradach biorą udział również samorządowcy z powiatu giżyckiego oraz wojewoda warmińsko-mazurski, Radosław Król.
Posiedzenie zakończy się około godziny 14:00.

 

Źródło informacji: https://info-ketrzyn24.pl/ryn-posiedzenie-senackiej-komisji-petycji-w-rynie/

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym

Giżycko, dnia 16 września 2024 roku

WG.6840.2.7.2024

WYKAZ

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na podstawie art. 37 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145)

1. Położenie: gmina: Miejska Giżycko obręb 0002 Giżycko
2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: działka numer  739,  o powierzchni 0,3730 ha.
3. Numer księgi wieczystej: Ol1G/00011215/5
4. Opis nieruchomości: nieruchomość opisana w operacie ewidencji gruntów i budynków jako inne tereny zabudowane budynkami biurowo-garażowymi, są to budynki użyteczności publicznej przeznaczone na potrzeby siedziby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Nieruchomości jest w pełni zagospodarowana, uzbrojona w sieci elektroenergetyczną, wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, ciepłowniczą, oraz telekomunikacyjną.
5. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość jest objęta zapisami obowiązującego planu
zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z Uchwałą Nr XLIV/63/2021 z dnia 24.06.2021 nieruchomość zlokalizowana jest w strefie oznaczoną symbolem 5U – zabudowa usługowa.
6. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia, za cenę obniżoną stanowiącą 1% wartości nieruchomości, w trybie bezprzetargowym, na rzecz Gminy Miejskiej Giżycko
7. Cena sprzedaży: 41 410,00 zł netto (słownie: czterdzieści jeden tysięcy czterysta dziesięć zł. 00/100), oraz obowiązująca na dzień sprzedaży stawka podatku VAT.

Uwagi:
1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr tel. 87 429 17 57 wew. 31.

 

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

Działania biblioteki CKZiU zostały docenione

Z przyjemnością informujemy, że działania biblioteki szkolnej Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Giżycku podjęte z okazji Nocy Bibliotek 2023 i Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych zostały docenione przez redakcję miesięcznika nauczycieli bibliotekarzy BIBLIOTEKA w SZKOLE. W numerze 9/2024 tego czasopisma ukazała się relacja CKZiU wśród 37 wyróżnionych sprawozdań nauczycieli bibliotekarzy z całego kraju.

 

„Święto Grzyba” w Varenie

14 września br. wszystkie drogi prowadziły do najbardziej zalesionego obszaru Litwy, gdzie już po raz 27. odbyło się tradycyjne „Święto Grzyba”. Z wizytą do naszych samorządowych partnerów w Varenie podczas święta ich miasta udali się Mateusz Sieroński – Wicestarosta Giżycki oraz Radny Rady Powiatu w Giżycku Marian Mieńko.

Varena skończyła w tym roku 162 lata. Powiat Giżycki już od 17 lat współpracuje z samorządem Rejonu Varena. Wspólnie zrealizowaliśmy wiele inicjatyw europejskich, lokalne społeczności poznawały się nawzajem, młodzież wypoczywała na wspólnych obozach. Cieszymy się, że podtrzymujemy tą współpracę. To okazja do wymiany doświadczeń, dzielenia się kulturą i rozwijania wspólnych inicjatyw.

 

Fot. Mateusz Sieroński, www.varena.lt

Dożynki Powiatowe w Kruklankach już za nami…

W sobotę, 14 września br. odbyły się Dożynki Powiatowe w Kruklankach. Wzięli w nich udział m.in. Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski, Wójt Gminy Kruklanki Bartłomiej Artur Kłoczko, Senator RP Jolanta Piotrowska, Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król, Przewodnicząca Rady Powiatu Monika Łępicka-Gij.

 

Fot. Mariusz Kuliś, Bartłomiej Artur Kłoczko

Wyróżnienie dla Starosty Giżyckiego za przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej

W dniu dzisiejszym w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie odbyło się spotkanie podsumowujące realizację tegorocznych prac Powiatowych Komisji Lekarskich. Korzystając z okazji Wojewoda Radosław Król wręczył pięciu Starostom statuetki za wzorowe przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej w 2024 r. Wśród nagrodzonych znalazł się również Starosta Giżycki. W imieniu Starosty wyróżnienie odebrał Sekretarz Powiatu Giżyckiego Krzysztof Paternoga.

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży

Giżycko, dnia 10 września 2024 roku

WG.6840.2.7.2023

 

WYKAZ

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzez dotychczasowych użytkowników wieczystych

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych na podstawie art. 198g, art. 198h ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145):

1. Położenie: gmina Giżycko, obręb 0015 Sulimy.
2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: działka numer 7/17 o powierzchni 0,0261 ha.
3. Numer księgi wieczystej: OL1G/00020300/4,
4. Opis nieruchomości: nieruchomość opisana w operacie ewidencji gruntów i budynków jako inne tereny zabudowane. Działa zabudowana jest 1/3 budynku, który w całości przeznaczony jest pod pawilon handlowy. Teren częściowo utwardzony i nieogrodzony. Nieruchomość jest uzbrojona w sieć kanalizacyjną, wodociągową, energetyczną, gazową, telekomunikacyjną i ciepłowniczą.
5. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość nie jest objęta zapisami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego, nie wydano dla niej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Tereny objęte studium  uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Giżycko, określające obszar zwartej zabudowy wskazanej do kontynuacji oraz uzupełnień zabudowy na cele mieszkalno – usługowe oraz działalności gospodarczej rolniczej i nierolniczej.
6. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie przetargowym
7. Cena sprzedaży: Cenę sprzedaży ustalono na podstawie art. 198h ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Cena sprzedaży nieruchomości wynosi: 15 600,00 zł brutto (słownie: piętnaście tysięcy sześćset zł 00/100).

Uwagi:
1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr tel. 87 429 17 57 wew. 31.

 

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

I Konferencja z cyklu II Strefa pod patronatem Starosty Giżyckiego

W dniu dzisiejszym (13.09. br.) Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski wziął udział w I Konferencji z cyklu II Strefa organizowanej przez Stowarzyszenie Geodetów Polskich Oddział w Suwałkach. Tegoroczny temat konferencji to: „Administracja geodezyjna i wykonawcy prac geodezyjnych. Dwa obszary działania – jedna geodezja”.

Konferencja jest wyjątkowym wydarzeniem, podczas którego uczestnicy mają okazję skoncentrować się na ważnych zagadnieniach dotyczących geodezji i kartografii, a także wymienić wiedzę i doświadczenia z innymi branżami związanymi z geodezją.

Przypominamy o obowiązkach w zakresie rejestracji pojazdów

Przypominamy, iż Sejm zmienił przepisy w zakresie rejestracji pojazdów, które weszły w życie od 1 stycznia 2024 roku. Dotychczasowy obowiązek zawiadomienia o nabyciu pojazdu, zastąpiono obowiązkiem zarejestrowania pojazdu.

Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:

  1. nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  3. sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku, termin 30 dni – biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.

Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie, ale NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości: 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi: 1000 zł.

Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie, ale PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości: 1000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi: 2000 zł.

Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:

  1. zbyciu pojazdu;
  2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.

Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie (bez względu na ilość dni przekroczenia), podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.

Od 1 stycznia 2024 r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.

Wniosek NGO w trybie małych zleceń

Dnia 9 września 2024 roku do Zarządu Powiatu w Giżycku wpłynęła uproszczona oferta realizacji zadania publicznego: Mazurski Piknik Ornitologiczny złożona przez Stowarzyszenie Miłośników Mazurskiej Przyrody na podstawie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r., poz. 571 ze zm.).

Termin zgłaszania uwag do oferty mija 18 września 2024 r.

Oferta zostaje zamieszczona:

  1. W Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Giżycku http://bip.powiatgizycki.pl
  2. Na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
  3. Na stronie internetowej Powiatu Giżyckiego powiatgizycki.pl

Każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty w powyższy sposób może zgłosić uwagi dotyczące oferty (tj. do 18 września 2024 r.).

Uwagi należy zgłaszać na adres e-mail: srodowisko2@gizycko.starostwo.gov.pl bądź na adres: Starostwo Powiatowe, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko (z dopiskiem: Uwagi do uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego „Mazurski Piknik Ornitologiczny”).

Uproszczona oferta – Mazurski Piknik Ornitologiczny – [do pobrania]

Formularz z uwagami [pobierz]

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content